Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Μέθεξη * Άννα * Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες * Η φυγή των τεσσάρων * Από τις στάχτες της Καντάνου * Σαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ * 4ος όροφος ** Αληθινή ιστορία: Το ανυπεράσπιστο αγόρι ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι ** Διηγήματα: Η οργή του Θεού και άλλες ιστορίες * Αγόρια και κορίτσια * Pelota * Backpack: Ιστορίες χίμαιρες ** Διάφορα άλλα: Έξι τίτλοι από τις εκδόσεις Ελκυστής * Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Για παιδιά: Η περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη * Ρόνι ο Σαλιγκαρόνης

Α-κακία

Φωτογραφίες θιάσου για την παράσταση «Α-κακία»

Τρία κορίτσια, τρεις φίλες, τρεις διαφορετικές γυναίκες με ποικίλα συναισθήματα μεγαλώνουν, ωριμάζουν, αλλάζουν και εξομολογούνται τα πάντα στην αγαπημένη τους ακακία, στο πάρκο. Τα χρόνια περνάνε, οι ζωές τους έχουν αλλάξει, τα συναισθήματά τους παραμένουν όμως ίδια; Ποιο μυστικό θα τις χωρίσει για πάντα;

Η Μαρία Χίου έγραψε ένα αρκετά πυκνογραμμένο θεατρικό κείμενο που τέμνει βαθιά τις ανθρώπινες σχέσεις και διαλύει σταδιακά τη φιλία τριών γυναικών χάρη σε αλήθειες που πονάνε, καταπιεσμένα αισθήματα, απωθημένα. Μέσα από έξυπνα σκηνοθετικά τρικ γνωρίζουμε τη Δήμητρα, την Αμάντα και τη Λίνα από τα εφηβικά τους χρόνια, τη δεκαετία του 1980, έως τη σύγχρονη εποχή, βλέπουμε τι τις χωρίζει και τι τις ενώνει ενώ κάτι βαθύ και σκοτεινό εμφιλοχωρεί αργά και βασανιστικά ανάμεσά τους, κάτι που θα σκάσει σαν βόμβα όσο πλησιάζουμε προς το τέλος και θα φωτίσει αναπάντεχα κάθε κενό που δημιουργήθηκε στο μεταξύ από τις εξελίξεις. Τρία κορίτσια με διαφορετικά οικονομικά και κοινωνικά υπόβαθρα, η Λίνα με τη Δήμητρα είναι κολλητές φίλες ώσπου μπαίνει η Αμάντα ανάμεσά τους, η Δήμητρα γίνεται φίλη με την Αμάντα, κάτι που πυροδοτεί μίσος και κακία από τη Λίνα, η Αμάντα στηρίζεται εξ ολοκλήρου σχεδόν στη Δήμητρα κι όλο αυτό το φιλικό τρίγωνο ανατρέπει ισορροπίες, φέρνει απρόσμενες αλλαγές και μας συστήνει τις οικογένειες των κοριτσιών, τις ελπίδες και τα όνειρά τους. Τριάντα χρόνια αργότερα, τα πάντα θα έχουν ανατραπεί αλλά η μοίρα δεν θα έχει πει την τελευταία της λέξη.

Ομολογώ πως με κούρασε η μεγάλη διάρκεια της παράστασης και το διεισδυτικό κείμενο, παρόλο που με κράτησαν οι ερμηνείες και τα έξυπνα σκηνοθετικά τεχνάσματα. Κάποιες σκηνές θα μπορούσαν να λείπουν, όπως και κάποιες πλευρές του χαρακτήρα ορισμένων προσώπων του έργου, εξού και από ένα σημείο και μετά συνέχισα να παρακολουθώ με δυσκολία, μόνο και μόνο για να δω το τέλος, το οποίο απροπό δεν με απογοήτευσε.

Από τα θετικά χαρακτηριστικά κρατώ το γεγονός πως η δεκαετία του 1980 αναδείχθηκε διακριτικά και κυρίως μέσα από μουσικές (Αλέξια, Madonna) και όχι με την εκκεντρική εμφάνιση της εποχής, την επιλογή να δούμε τις ηρωίδες του έργου μετά από τριάντα χρόνια με άλλες ηθοποιούς που αμυδρά στη συμπεριφορά ή/και στην εμφάνιση έμοιαζαν με τις προκατόχους τους, τα διάφορα θέματα που θίγονται όπως ο αλκοολισμός, η αποξένωση, η κακοποιητική συμπεριφορά και άλλα. Οι ηθοποιοί υποστηρίζουν σωστά τους ρόλους τους και θα ήταν κρίμα να ξεχωρίσω κάποιους ή να τονίσω τα αρνητικά και τα θετικά των ποικίλων ερμηνειών που απόλαυσα, μιας και το σύνολο είναι αρραγές, ισομοιρασμένο και απολαυστικό.

Το βαθιά ανθρώπινο και διεισδυτικό κείμενο της Μαρίας Χίου, η έξυπνη σκηνοθεσία του Νάσου Τσάκαλου, η διακριτική ή έντονη –ανάλογα τη σκηνή– μουσική της Σιμέλας Εμμανουηλίδου, το λιτό σκηνικό και οι κατάλληλοι φωτισμοί πλαισιώνουν αποτελεσματικά τις ερμηνείες των Αθηνάς Αλχαζίδου, Άννας Καψάλλα και Σοφίας Γιαννουλάτου (οι ηρωίδες του χτες), Άννας Αποστόλου, Αντιγόνης Ράπτη και Μαρίας Χίου (οι ηρωίδες του σήμερα) και Κωνσταντίνου Σωτηρίου και Στέλιου Κάσδαγλη, των αντρών που επηρεάζουν τις εξελίξεις σε διαφορετικές χρονικές στιγμές του έργου.

Ένα άκρως ρεαλιστικό και τρυφερό κείμενο που υποστηρίζεται σωστά από ηθοποιούς που το αγάπησαν και το αναδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο, που χαρίζει ποικίλα συναισθήματα και που με οδήγησε σ' ένα απρόσμενο μα λυτρωτικό τέλος.



Επιμέλεια - διορθώσεις: Τζένη Κουκίδου

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Pelota, Σταμάτη Γιακουμή4ος όροφος, Μάριου ΛιβάνιουΗ φυγή των τεσσάρων, Χάρη ΜπαλόγλουΑγόρια και κορίτσια, Δημήτρη ΣιάτηΣαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ, Αντώνη ΠαπαδόπουλουBackpack: Ιστορίες χίμαιρεςΑπό τις στάχτες της Καντάνου, Χριστίνας Σουλελέ
Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΈξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΤο κορίτσι της Σελήνης, Μαργαρίτας ΔρόσουΤο ανυπεράσπιστο αγόρι, Αλέξανδρου ΠιστοφίδηΡόνι ο Σαλιγκαρόνης, Χριστίνας ΔιονυσοπούλουΗ περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη, Ευαγγελίας Τσαπατώρα