Πώς αντιλαμβανόμαστε το τραύμα; Πώς οδηγούμαστε στην επανατραυματοποίηση; Πότε επέρχεται η ίαση των τραυμάτων μάς;
Ορμώμενη από την Ολλανδία, η διεθνής καλλιτέχνης Θεοδώρα Κώτση-Φελίτσι, έχοντας στις αποσκευές της προσωπικά βιώματα και τη μακροχρόνια έρευνά της, παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, την ποιητική performance Contaminated (ολλανδ.: Besmet), σε συνεργασία με τον Ολλανδικό μη κερδοσκοπικό οργανισμό Ilysia Foundation από τις 21 Φεβρουαρίου έως 2 Μαρτίου 2025 στο Metropolitan: The Urban Theater στη Θεσσαλονίκη.
Η performance αναφέρεται στο φαινόμενο της βίας κατά των γυναικών, που βρίσκεται σε έξαρση τα τελευταία χρόνια, αλλά και την επανατραυματοποίηση μέσω της λανθασμένης φροντίδας, παρά τις καλύτερες προθέσεις, όπως επίσης και τα προβλήματα του συστήματος ψυχικής υγείας.
Η Θεοδώρα Κώτση-Φελίτσι αντιμετωπίζει το τραύμα και την επανατραυματοποίηση με σοβαρότητα, αλλά και με την απαραίτητη παιγνιώδη και ανάλαφρη διάθεση, μέσα από έναν συνδυασμό της τέχνης του χορού, της ποίησης, του θεάτρου σκιών και του τροχού Cyr που προέρχεται από το τσίρκο.
Η παράσταση είναι συγκρουσιακή, αλλά και ελπιδοφόρα με το βλέμμα στραμμένο σε λύσεις, γιατί... «η κοινωνία βρίσκεται πρώτα μέσα μας πριν μας παρουσιαστεί έξω».
Ταυτότητα:
Σύλληψη, κείμενο, σκηνικά, κοστούμια: Θεοδώρα Κώτση-Φελίτσι
Σκηνοθεσία, σκηνογραφία, σχεδιασμός φωτισμού: Victor Sanchez Madrigal
Μουσική: Maia Steingberg
Χορογραφία: Ju Gomez
Ειδικός Cyr Wheel: Susanna Paavola
Βοηθός σκηνοθεσίας και φωτισμού: Camila Jannes
Φωτογραφία: Δέσποινα Παπαχρηστούδη
Επικοινωνία, δημόσιες σχέσεις: Ράνια Παπαδοπούλου, Blue Rosebud Productions ΑΜΚΕ
Διάρκεια: 75'
Κατάλληλο για άτομα άνω των 16 ετών
Στις 21,22, 23, 28 Φεβρουαρίου και 1,2 Μαρτίου 2025 στις 21:00 στο Metropolitan: The Urban Theater [Αλ. Φλέμινγκ 2, Θεσσαλονίκη, 2311284773]
Η Δώρα Κώτση-Φελίτσι σπούδασε γραφιστική στην Αθήνα, πολιτιστική ανθρωπολογία στο Πανεπιστήμιο Radboud του Ναϊμέχεν και καλές τέχνες στο Σερτοχένμπος. Το 2012 απέκτησε το μεταπτυχιακό της στις Καλές Τέχνες από την Ακαδημία St Joost του Μπρέντα. Παράλληλα, εκτός από τα εικαστικά, ασχολείται για περισσότερα από 10 χρόνια με το θέατρο Forum, το Playback Theater και τον αυτοσχεδιασμό στο θέατρο. Ως καλλιτέχνης δημιουργεί site-specific installations. Τα έργα της εστιάζουν στην κοινωνία και ειδικεύεται στη δημόσια τέχνη. Είναι επηρεασμένη από κριτικούς προβληματισμούς, πολιτικές και κοινωνικές παρατηρήσεις. Τη συναρπάζει η (ανα-)δημιουργία του χώρου και νέων συνθηκών, που αποτελούν έναν καταλύτη κοινωνικής δράσης, καλώντας τους ανθρώπους να συμμετέχουν και να αναλάβουν δράση. Το τρέχον έργο της επικεντρώνεται στο τραύμα και τον αντίκτυπό του στην κοινωνία.