Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο –παρακολουθείτε όλα τα είδη– ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθoπλασίες: Από τις στάχτες της Καντάνου * Σαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ * 4ος όροφος * Τα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης * Ιόντα θανάτου * Ο βυθός αλλιώς ** Διηγήματα: Pelota * Backpack: Ιστορίες χίμαιρες * Πέτα μακριά, Πέπε ** Διάφορα άλλα: Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Το ξενοδοχείο της αυτοπραγμάτωσης * λοιπόν, ** Για παιδιά: Η περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη * Ρόνι ο Σαλιγκαρόνης

Ο Χάρης Μπαλόγλου και Η φυγή των τεσσάρων

Από το εξώφυλλο του μυθιστορήματος του Χάρη Μπαλόγλου, Η φυγή των τεσσάρων, και φωτογραφία του ίδιου

Τι σας ώθησε να γράψετε αυτό το βιβλίο;
Χ.Μ.: Το συγκεκριμένο έργο θέλει να δείξει ότι η κοινωνία παραμένει απαράλλαχτη, είτε ο αριθμός των συναποτελούντων ατόμων είναι μεγάλος ή μικρός. Και το μυθιστόρημα, δειγματοληπτικά, τοποθετεί τέσσερις οικογένειες, διαφόρων επιπέδων και ποιοτήτων, να αλληλεπιδρούν (υποχρεωτικά) και να μπορεί ο παρατηρητής (αναγνώστης) να συμπεράνει από το δείγμα, τις αντιδράσεις του συνόλου.

Αν θα έπρεπε να το περιγράψετε με μία μόνο λέξη, ποια θα ήταν αυτή;
Χ.Μ.: ΜΙΝΙΑΤΟΥΡΑ.

Τι θα συμβουλεύατε εκείνον που επρόκειτο να το διαβάσει;
Χ.Μ.: Για άντληση περισσότερης ωφέλειας από τις παρουσιαζόμενες τριβές των ατόμων-ηρώων, να τους αντικαθιστά με γνωστούς του ή φίλους κ.ά., που μπορούν να προσομοιαστούν με το άλφα ή βήτα πρόσωπο του έργου. Δηλαδή, να επαληθεύσει εφαρμοσμένα την έκβαση του κάθε προβλήματος, ή όχι, που συμβαίνει στο έργο.

Αν το βιβλίο σας ήταν/γινόταν ένα κανονικό ταξίδι κάπου στον κόσμο, πού θα πηγαίναμε και πόσες μέρες θα κρατούσε;
Χ.Μ.: Κάποια υφαλοκρηπίδα στα νησιά του αρχιπελάγους Φίτζι της Μεγαλονησίας, νομίζω πως μπορούσε να αντικαταστήσει το Σκαρφονήσι και τη Μαραθιά (του δικού μου βιβλίου), αν και διαφέρει το κλίμα, που είναι καθαρά τροπικό σ' εκείνα τα νότια πλάτη. Πιστεύω ότι θα κρατούσε λίγες μέρες παραπάνω από ένα αεροπορικό ταξίδι στη Νέα Ζηλανδία. Θα διαρκούσε 4-5 μήνες.

Κλείστε τη μίνι συνέντευξη με μία φράση/παράγραφο από το βιβλίο
Χ.Μ.:
(σ. 269) ...γιατί να σαρκάζει η διαδοχή γεγονότων στη ζωή. Δεν ρωτάει τον δόλιο τον άνθρωπο αν αντέχει, παρά ανεξάρτητα και αυθαίρετα σφεντονίζει τα γεγονότα σαν αστροπελέκι στο κεφάλι του ταλαίπωρου. Ούτε νοιάζεται αν πετύχουν κατακέφαλα το πλάσμα! Αλλά με τα χρόνια έφτασα να πιστεύω ότι η ίδια η ψυχή, κι όχι κάποιος αστάθμητος παράγοντας, ζήτησε να μπει στο πρόγραμμα των γεγονότων που της έτυχαν.

Η φυγή των τεσσάρων, Χάρη Μπαλόγλου

Ο Χάρης Μπαλόγλου, σε μια μικρή συνέντευξη μεγάλων βιβλιοταξιδιών, μίλησε για το μυθιστόρημά του Η φυγή των τεσσάρων, που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ελκυστής. Στην περίληψη διαβάζουμε:
Νότια των Αντικυθήρων, ένα μικροσκοπικό νησί τριγυρίζεται από υφάλους. Μένει φυσικά απροσπέλαστο. Εντούτοις, οι χιτλερικοί της Κατοχής έχτισαν εκεί φυλάκια ελέγχου διερχομένων πλοίων.
Στα κατοπινά χρόνια, έρχονται ξεχωριστά τρεις φυγάδες οικογενειακώς από την πρωτεύουσα και μένουν στα οικήματα. Ποιος ο λόγος φυγής από την άνεση; Άγνωστος.
Ένα γιοτ, μέσα σε άγρια φουρτούνα, φέρνει τον τέταρτο με τη γυναίκα του και το πλήρωμα στο νησί. Υποκρίνεται τον περαστικό, αλλά μάλλον κι αυτός θα ριζώσει. Είναι, βέβαια, γιος εφοπλιστή. Ποια ανάγκη τον έδιωξε από τον πλούτο; Να 'ναι κατάσκοπος από τις αρχές; Διώκεται διεθνώς; Η γυναίκα του επιμένει να ρωτά γιατί δυο χρόνια αλωνίζουν το αρχιπέλαγος. Απάντηση καμιά.
Στη μικρή κοινωνία υπάρχουν όλα τα χαρακτηριστικά της μεγάλης: κοινωνικότητα, δολιότητα, υποκρισία, φθόνος, απάτες συζυγικές από γάμους αποτυχημένους και λοιπά. Τα τέσσερα παιδιά –έφηβοι– φεύγουν για κοντινό τουριστικό νησί. Τα πνίγει η μοναξιά και η αδράνεια. Οι γονιοί ακολουθούν σε λίγο. Τότε απροσδόκητα συμβαίνει η απαγωγή της μιας θυγατέρας από κινέζικη μαφία και ο φόνος ενός φυγά. Στο φορτισμένο σκηνικό, η υποκοσμική παρεμβολή φέρνει από την Αθήνα τον διάσημο επιθεωρητή Βαντέα. Θα λυθούν τα αινίγματα; Θα φωτιστούν τα σκοτάδια;
Ο Χάρης Ν. Μπαλόγλου γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, αλλά μεγάλωσε στο Πορτ Σάιντ, όπου τελείωσε το λύκειο της Ελληνικής Κοινότητας. Φοίτησε στη Φαρμακευτική Σχολή του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου στην Αθήνα. Στη συνέχεια σπούδασε στην Παιδαγωγική Ακαδημία της Ρόδου, όπου του ζητήθηκε να γράψει τον ύμνο της Παιδαγωγικής Ακαδημίας. Ο ύμνος γράφτηκε, επαινέθηκε και μελοποιήθηκε από τον καθηγητή και συνθέτη Ιωάννη Μαλαφή. Μετανάστευσε στην Αυστραλία, όπου παρέμεινε για τέσσερα χρόνια. Στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας σπούδασε ζωγραφική και εικαστικές τέχνες. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του, βραβεύτηκε σε διαγωνισμό διηγήματος της εφημερίδας ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ. Επέστρεψε στην Ελλάδα, όπου εργάστηκε ως καθηγητής σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια της Αθήνας. Ίδρυσε φροντιστήρια ξένων γλωσσών μαζί με τη σύζυγό του, με παραρτήματα σε προάστια της Αθήνας. Εξέδωσε δύο ποιητικές συλλογές του, νουβέλες, φιλοσοφικές μελέτες, μεταγραφές από την αρχαία ελληνική ποίηση. Η ποιητική του συλλογή Χρησμοί (Μελβούρνη) μεταφράστηκε στην αγγλική γλώσσα από το Mitchell University στην Canberra της Αυστραλίας. Έχει συγγράψει είκοσι τέσσερα έργα έως σήμερα. Έχει δώσει πολλές συνεντεύξεις στην ελληνική τηλεόραση. Το βιογραφικό του σημείωμα και ένα σονέτο του περιλαμβάνεται στη Μεγάλη Εγκυκλοπαίδεια της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Χάρη Πάτση. Στην εργογραφία του: Τονισμένα Δάκρυα [ποιητική συλλογή], Χρησμοί [ποιητική συλλογή], Απομόνωση [νουβέλες], Το μυστηριακό αλφάβητο [φιλοσοφική μελέτη], Λόγος και αριθμός [φιλοσοφική μελέτη], Ομηρικοί ύμνοι [νεοελληνική μεταγραφή], Ο πύργος των Ταράσωβ [μυθιστόρημα] κ.ά.

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Pelota, Σταμάτη Γιακουμή4ος όροφος, Μάριου Λιβάνιουλοιπόν, Ευτυχίας ΚατελανάκηΤο ξενοδοχείο της αυτοπραγμάτωσης, Άνθιας Χριστοδούλου-ΘεοφίλουΣαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ, Αντώνη ΠαπαδόπουλουBackpack: Ιστορίες χίμαιρεςΑπό τις στάχτες της Καντάνου, Χριστίνας Σουλελέ
Πέτα μακριά, Πέπε, Δαμιανός ΑγραβαράςΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη ΣμίχεληΟ βυθός αλλιώς, Μαρίας ΒουζουνεράκηΤα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης, Πόπης ΚλειδαράΙόντα θανάτου, Σοφίας ΕλευθεριάδουΡόνι ο Σαλιγκαρόνης, Χριστίνας ΔιονυσοπούλουΗ περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη, Ευαγγελίας Τσαπατώρα