Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθoπλασία: Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες * Η φυγή των τεσσάρων * Από τις στάχτες της Καντάνου * Σαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ * 4ος όροφος * Τα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης ** Αληθινή ιστορία: Το ανυπεράσπιστο αγόρι ** Διηγήματα: Αγόρια και κορίτσια * Pelota * Backpack: Ιστορίες χίμαιρες ** Διάφορα άλλα: Έξι τίτλοι από τις εκδόσεις Ελκυστής * Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Για παιδιά: Η περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη * Ρόνι ο Σαλιγκαρόνης

Δράκουλας

«Δράκουλας» σε σκηνοθεσία Θάνου Αγγέλη

Η Duke Productions παρουσιάζει, από την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2024, και κάθε Παρασκευή στις 23:45, στο Θέατρο Αλκμήνη, το θεατρικό έργο Δράκουλας, βασισμένο στο ομώνυμο έργο του Μπραμ Στόουκερ.

O κόμης Δράκουλας, ένας αρχαίος βρικόλακας, προσπαθεί να μετακομίσει από την Τρανσυλβανία στην Αγγλία για να διαδώσει την κατάρα των Νοσφεράτου.
Ο Δράκουλας, συμβολίζοντας το απόλυτο κακό, τον διάβολο, το σκοτάδι, προσπαθεί να βγει από τις σκιές απομυζώντας ζωή από τους ήρωες. Οι ήρωες του έργου, μποέμ της εποχής, παλεύουν ο καθένας με τον προσωπικό του δαίμονα· τον καλούν και αντιμετωπίζουν κυρίως τον εαυτό τους. Ο βρικόλακας μεταμορφώνεται σε αυτό που επιθυμούν. Αφού τους σαγηνεύει, στο τέλος τους καταστρέφει και τους αφανίζει, αφήνοντας τους ήρωες κενούς και μεταμορφωμένους.

Σημείωμα σκηνοθέτη:
Ο παράδεισος και η κόλαση είναι μέσα μας!
Το βαθιά θρησκευτικό έργο του Στόουκερ αναδεικνύει με χειρουργική σεμνότητα, μαύρο χιούμορ και λογοτεχνική τόλμη το διαφορετικό και πώς αυτό φλερτάρει με τις σκιές. Η θεατρική απόδοση επιχειρεί να αναδείξει, ή –καλύτερα– τολμά να παραστήσει όλα όσα ο συγγραφέας υπονόησε και δεν άγγιξε. Επιδιώκει να πλάσει σύμβολα μέσα από τις εικόνες και να υπογραμμίσει τα πάθη των ηρώων, που τους φέρνουν κοντά στον θάνατό τους· τον προσωπικό τους θάνατο, το προσωπικό τους αδιέξοδο, το προσωπικό τους έρεβος. Η αιώνια πάλη φωτός και σκότους, η μίξη του φυσικού και του υπερφυσικού/μεταφυσικού, καθώς και η αλληλεπίδρασή τους στον εξωτερικό και εσωτερικό κόσμο, συνθέτουν το γοτθικό θρίλερ που παραμένει και θα παραμένει αενάως επίκαιρο και ουσιώδες. Η αφήγηση ξεδιπλώνεται παραστατικά σαν ανάσα. Οι εικόνες αναπηδούν σαν ένα ρυθμικό στοπ-καρέ. Είναι μια αλυσίδα γεγονότων και ανθρώπων που συμπλέκει και συνδέει αναπόδραστα τον χορό του θανάτου.
Θάνος Αγγέλης
Σημείωμα επιστημονικού συμβούλου:
Στην αρχαιότητα το θέμα του κακού προβάλλεται ως το αντίθετο του καλού, του αγαθού. Η κακία είναι ο αντίθετος δρόμος της αρετής και ο άνθρωπος διαλέγει μεταξύ των δύο. Σε κάποιες όμως ανατολικές παραδόσεις, το κακό ενυπάρχει στο καλό και αντιστρόφως, πράγμα που καταλήγει σε έναν δυϊσμό. Στην ιουδαϊκή και χριστιανική παράδοση το κακό δεν θεωρείται ως αρχή/εξουσία. Λαμβάνει υπόσταση από τον Εωσφόρο (αυτός που φέρει την αυγή), τον εκπεσόντα άγγελο που επιχείρησε να σφετερισθεί την εξουσία του Θεού. Έτσι στον χριστιανισμό αποτυπώνεται ως διάβολος, ως σατανάς. Οι Πατέρες της Εκκλησίας θεωρούν ότι το κακό δεν έχει οντολογική υπόσταση και θεωρείται ως το «μη ον», ως η στέρηση του αγαθού, που προκύπτει από την ελεύθερη βούληση του ανθρώπου που το επιλέγει μετά το προπατορικό αμάρτημα και συνδέεται με την έννοια της αμαρτίας. Στο έργο επιχειρείται μία αποδόμηση, μία ανατροπή της παραδεδομένης χριστιανικής αντίληψης, κυρίως της δυτικής Εκκλησίας. Το παραδοσιακά θεωρούμενο κακό, ο Σατανάς και όσοι υπηρετούν το κακό, προσεγγίζεται ανατρεπτικά. Ο Δράκουλας αποτελεί ένα νέο σύμβολο, που επιτρέπει μια ανάγνωση μετασχηματισμού του φαινομενικά κακού σε ένα αρχέγονο καλό εν τω βάθει.
Εμμανουήλ Πλούσος
Διδάκτωρ κλασικής φιλολογίας
Ταυτότητα:
Μετάφραση / Κείμενο: Θάνος Αγγέλης, Έλενα Αγγελοπούλου
Σκηνοθεσία: Θάνος Αγγέλης
Σκηνογραφία: Νίκος Κασαπάκης
Κίνηση: Ρούλα Κουτρουμπέλη
Πρωτότυπη μουσική: Σταύρος Καρτάκης
Φωτισμός: Αλέξανδρος Καραΐσκος, Μανώλης Μπράτσης
Κατασκευή κουστουμιών: Amidoune Diongue
Συνεργάτης κινησιολόγου: Παναγιώτης Αργυρόπουλος
Επικοινωνία: Λυδία Ζαχαράκη
Επιστημονικός σύμβουλος: Δρ Εμμανουήλ Πλούσος
Φωτογραφίες: Στάθης Σταθαράς, Παντελής Κονσολάκης
Trailer: Thanos Angelis, Παντελής Κονσολάκης
Παραγωγή: Duke Productions / Χρίστος Δούκας
Ερμηνεύουν (με αλφαβητική σειρά): Μαρκέλλα Αργυροπούλου, Γιάννης Δημητράκης, Βασίλης Κονταξής, Βαγγέλης Κρανιώτης, Βαρβάρα Λάρμου, Θοδωρής Μπουρδέκας, Νίκος Πολοζιάνης, Μαλβίνα Φραγγελάκη

Διάρκεια: 95'
Από την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2024 έως την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2025, κάθε Παρασκευή στις 23:45 στο θέατρο Αλκμήνη [Αλκμήνης 8-12, Αθήνα, 2103428650]
Extra παραστάσεις: Σάββατο 21 και 28 Δεκεμβρίου 2024

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Pelota, Σταμάτη Γιακουμή4ος όροφος, Μάριου ΛιβάνιουΗ φυγή των τεσσάρων, Χάρη ΜπαλόγλουΑγόρια και κορίτσια, Δημήτρη ΣιάτηΣαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ, Αντώνη ΠαπαδόπουλουBackpack: Ιστορίες χίμαιρεςΑπό τις στάχτες της Καντάνου, Χριστίνας Σουλελέ
Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΈξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΤα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης, Πόπης ΚλειδαράΤο ανυπεράσπιστο αγόρι, Αλέξανδρου ΠιστοφίδηΡόνι ο Σαλιγκαρόνης, Χριστίνας ΔιονυσοπούλουΗ περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη, Ευαγγελίας Τσαπατώρα