Περσεφόνη

Γιάννη Ρίτσου
Μια σύγχρονη προσέγγιση του μύθου
Δεύτερη σεζόν!

Άντρια Ράπτη και Μιράντα Ζησιμοπούλου

Ένα ιδιαίτερα γοητευτικό, βαθιά αισθησιακό και προσωπικό κείμενο για τα όρια της ελευθερίας επιλογής και το ερωτικό πάθος.

Η Περσεφόνη του Γιάννη Ρίτσου, που παρουσιάστηκε σε σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία της Άσπας Τομπούλη την περασμένη σεζόν ενθουσιάζοντας κοινό και κριτικούς, ανεβαίνει για δεύτερη σεζόν σε παραγωγή της Θεατρικής Εταιρείας Όψεις στο Θέατρο Φούρνος. Για όσους δεν πρόλαβαν να δουν την παράσταση λόγω της μεγάλης προσέλευσης, ανεβαίνει ξανά στην σκηνή από το Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2024 και θα παίζεται έως τις 24 Νοεμβρίου 2024 κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 21:00.

Το έργο:
Η «Περσεφόνη» είναι ένα ακόμα κείμενο του Γιάννη Ρίτσου από την Τέταρτη Διάσταση –κορυφαίο έργο του ποιητή από 17 δραματικούς μονολόγους σμιλεμένους πάνω σε αυθεντικό τραγικό υλικό– που παρουσιάζουν οι Όψεις και η Άσπα Τομπούλη μετά από την Ισμήνη (2010 και 2012). Είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα έργα του Ρίτσου, καθώς το θέμα –η αρπαγή της ηρωίδας από τον Πλούτωνα και η κάθοδός της στον Άδη– δίνει την ευκαιρία στον ποιητή να ανατρέψει τον μύθο και να γράψει ένα τολμηρό κείμενο για την απελευθέρωση του ανθρώπου μέσα από την εκπλήρωση της ερωτικής επιθυμίας.

Ο Ρίτσος ακολουθεί την εκδοχή του μύθου όπως εμφανίζεται στο ομώνυμο έργο του Andre Gide, που θέλει την Περσεφόνη να κατεβαίνει στον Άδη με τη θέλησή της και όχι να αρπάζεται βίαια από τον Πλούτωνα. Πάνω σε αυτόν τον θεματικό καμβά, ο Ρίτσος συνθέτει ένα σύγχρονο, αισθησιακό, βαθιά προσωπικό και εξαιρετικά γοητευτικό κείμενο, ένα έργο διαχρονικά επίκαιρο, τολμηρό και τελικά ένα έργο συγκλονιστικό.

Η Περσεφόνη ανεβαίνει με τις ηθοποιούς Άντρια Ράπτη και Μιράντα Ζησιμοπούλου, τα σκηνικά και κοστούμια είναι της Χαράς Κονταξάκη, οι πρωτότυπες μουσικές συνθέσεις και τα visuals του Διονύση Σιδηροκαστρίτη. Σχεδιασμός κίνησης, σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία από την Άσπα Τομπούλη, σχεδιασμός φωτισμών από τον Αποστόλη Τσατσάκο και βοηθός σκηνοθέτη η Ματίνα Δημητροπούλου.