Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Κλουαζονέ * Οι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση * Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Οικογένεια Πελτιέ, Η κατάρα, Ροζ, Ανθοπωλείον ο Έρως * Το δάσος των ψυχών * Ρε μπαγάσα * Σε είδα * Μέθεξη * Άννα * Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες ** Αληθινή ιστορία: Το ανυπεράσπιστο αγόρι ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Εν αρχή ην ο έρως ** Διηγήματα: Στερνό μελάνι * Τέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις Βακχικόν * Ένα πιο σκοτεινό φως * Η οργή του Θεού και άλλες ιστορίες ** Νουβέλα: Αγόρια και κορίτσια ** Διάφορα άλλα: Οι πουτ@νες κι εγώ * Πέντε βιβλία από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Μουσικό άλμπουμ: Worthless Treasures

Κοριολανός

William Shakespeare

Ορφέας-Ιωάννης Γκουγκουλής, Ειρήνη Θεοδωράκη, Ανδρέας Σταυρακάκης, Κωνσταντίνος Σωτηριάδης, Νεφέλη Κράλλη

Η Ομάδα θεάτρου Σιμουλτανέ παρουσιάζει το επόμενο έργο της: Κοριολανός του William Shakespeare, στο Reκτιφιέ - Κέντρο Έρευνας Μεικτών Παραστατικών Τεχνών, από την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2024 και κάθε Τετάρτη και Πέμπτη, για 10 μόνο παραστάσεις.

Ένα κείμενο που δεν ταξινομείται εύκολα, όπως και ο ίδιος ο Κάιος Μάρκιος Κοριολανός. Δεν μιλάμε για ένα πολιτικό έργο αλλά για μία τραγωδία της αλαζονείας, όχι μόνο του βασικού χαρακτήρα αλλά και όλων των ρόλων που τον πλαισιώνουν. Μία τελετουργία ηρωοποίησης, καθαίρεσης, εξευμενισμού και θανάτου.
Στο κείμενο του Shakespeare παρακολουθούμε ολόκληρη τη Ρώμη να δεσπόζει φαινομενικά άτρωτη χάρη σ' έναν άνδρα που είναι «μάστιγα για τους εχθρούς και μαστίγιο για τον λαό». Η πραγματική του χρησιμότητα φαίνεται μέσα στα πεδία της μάχης. Έξω απ' τις ματωμένες συρράξεις όμως, ο σκύλος του πολέμου έρχεται συχνά σε ρήξη με τον «πεινασμένο» λαό.
Ο πραγματικός εχθρός του Κοριολανού είναι το πλήθος, είτε αυτό είναι το πλήθος των πληβείων της Ρώμης, που σαν φαντάσματα περιφέρονται πεινασμένοι κι οδηγημένοι από τα ένστικτα και τις ανάγκες τους για τροφή και τελικά καταφέρνουν να τον εξορίσουν απ' την πόλη, είτε είναι το πλήθος της στρατιάς των Βόλσκων, που ηγείται ο Τούλος Αουφίδιος – ο μόνος άντρας που μπορεί να ανταγωνιστεί τον Koριολανό στα πεδία της μάχης.

Μέσα απ' αυτή τη δυναμική του κειμένου γίνεται ξεκάθαρο το σχήμα των πολλών εναντίον ενός. Χωρίς σαφή μομφή προς τον λαό ή τον Κοριολανό, το έργο του Shakespeare παρουσιάζει την εξάρτηση μίας πόλης για την επιβίωσή της από έναν άνδρα που καλά καλά δεν την καταλαβαίνει. Με τα εργαλεία του κειμένου η ομάδα χτίζει ένα γκροτέσκο τοπίο.
Ένας κύκλος αίματος τροφοδοτεί μία ολόκληρη πόλη. Μία πόλη που, ως σώμα, έχει την ανάγκη του ξένου αίματος για να ζήσει. Ο Κοριολανός παρουσιάζεται ως ασταμάτητη μηχανή πόλεμου, ως πάροχος του αίματος, μέσα από μία δοξαστική τελετουργία που δύσκολα διακρίνεται η διαφορά μεταξύ δοξολογίας και κανιβαλισμού.
Η μηχανή πόλεμου έχει μάθει να κόβει και να καταστρέφει αλλά ποτέ να κολακεύει και να βάζει φρένο. Το τέλος είναι προδιαγεγραμμένο. Σαν μία τελετή που έχει ξεκινήσει κι εμείς παρακολουθούμε τη διαδικασία. Η ιστορία είτε θα επαληθεύσει είτε θα γελοιοποιήσει τον Κοριολανό.

Σκηνοθετικό σημείωμα:
Ο «Κοριολανός» του Shakespeare έπεσε στα χέρια μου λίγο καιρό μετά το Λύκειο. Ήταν η εποχή ακριβώς μετά την οικονομική κρίση. Παρατηρούσα ανθρώπους να παίρνουν μεριές, να πρέπει να διαλέξουν στρατόπεδα. Υπήρχε μία τεταμένη ατμόσφαιρα, που γέννησε πολλές νέες παθογένειες. Εκείνη την περίοδο, το πολιτικό σχόλιο του Κοριολανού και η πραγματικότητα έξω από το παράθυρό μου, με έφεραν αντιμέτωπο με πολλά ερωτήματα σχετικά με τη δύναμη τόσο του λαού όσο και των «αρχόντων». Τι λαός είμαστε; Tι εξουσία θέλουμε; O Shakespeare πολύ έξυπνα δεν παίρνει ποτέ μία πλευρά, δεν λοιδορεί ούτε τον λαό για τα λάθη του ούτε και τον Κοριολανό, αντ' αυτού επιβεβαιώνει ή γελοιοποιεί τις αποφάσεις τους.
Όσο περνούσαν τα χρόνια, το κείμενο έγινε στο κεφάλι μου κάτι άλλο, πέρασε πολλές «αναγνώσεις» μέχρι που έφτασε σε μία μορφή που πλησιάζει ξεκάθαρα την αρχαία τραγωδία. Ο Κοριολανός, με αφορμή την πολιτική και τον πόλεμο, είναι μία τραγωδία της αλαζονείας. Ο Κάιος Μάρκιος, μετέπειτα Κοριολανός, είναι ένα όπλο, έχει απ' την παιδική του ηλικία εκπαιδευτεί για να πολεμάει, είναι το μαντρόσκυλο που πρώτο ρίχνεται στη μάχη, είναι σημαδεμένος με 24 πληγές – κάποιες ίσως να είναι τόσο εμφανείς που είναι δύσκολο να τον κοιτάς. Η αντρειοσύνη του τον κάνει «όμορφο». Είναι εριστικός απέναντι στον λαό αλλά και σε όσους τον αμφισβητούν. Κι όμως είναι η καλύτερη και μόνη ελπίδα της Ρώμης για να ζει με ασφάλεια. Είναι σαν ένας ασεβής, προς το ποίμνιο, άγιος.
Για μένα η παράσταση αυτή είναι ένα δυνατό όνειρο. Ένα μεγάλο στοίχημα για την ομάδα και φυσικά ένα μεγάλο στοίχημα για μένα προσωπικά που αγαπώ τόσο αυτή την ιστορία.
Κωνσταντίνος Σωτηριάδης
Ταυτότητα:
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Σωτηριάδης
Σκηνικά - Κοστούμια: Ομάδα θεάτρου Σιμουλτανέ
Σχεδιασμός φωτισμών / Props: Κατερίνα Μαρία Σαλταούρα
Φωτογραφίες / Trailer: Ίων Ευθυμίου
Επικοινωνία: Νατάσα Παππά

Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί: Ορφέας-Ιωάννης Γκουγκουλής, Ειρήνη Θεοδωράκη, Ανδρέας Σταυρακάκης, Κωνσταντίνος Σωτηριάδης, Νεφέλη Κράλλη

Στο Reκτιφιέ - Κέντρο Έρευνας Μεικτών Παραστατικών Τεχνών [Κωνσταντινουπόλεως 119, Αθήνα, 6981871669] κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:00
Διάρκεια: 80'
Η Ομάδα θεάτρου Σιμουλτανέ δημιουργήθηκε το 2022 μέσα από την κοινή ανάγκη και την επιθυμία τριών, νέων καλλιτεχνών, του Κωνσταντίνου Σωτηριάδη, της Νεφέλης Κράλλη και της Κωνσταντίνας Ράικου, να διηγηθούν ιστορίες και μύθους, εκφράζοντας με αυτόν τον τρόπο τις ανησυχίες τους, τους προβληματισμούς τους και την οπτική τους πάνω στην τέχνη. Στόχος της Ομάδας είναι μέσα από το σώμα, τη φωνή και τη φόρμα να παρουσιαστούν επί σκηνής νέες μορφές έκφρασης και νέοι δίαυλοι επικοινωνίας. Μετά το έργο Τι θα έλεγε ο Φιλοκτήτης, που παρουσιάστηκε για δύο συνεχόμενες χρονιές, η Ομάδα ανοίγει τα φτερά της και αποφασίζει να πειραματιστεί με το εμβληματικό κείμενο του Shakespeare Κοριολανός.

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Νόστος, Εν ονόματι της μούσας Ερατώς, Διόρθωση Ημαρτημένων, Η χρυσή κληρονόμος και ΦρουτίνοWorthless Treasures, Temple Music΄Σε είδα, Ιωάννη ΜαρίνουΑγόρια και κορίτσια, Δημήτρη ΣιάτηΈνα πιο σκοτεινό φως, Μαρίας ΣυλαϊδήΟ καπετάνιος τση ΖάκυθοςΗ οργή του Θεού και άλλες ιστορίες, Ιωάννας Σερίφη
Ρε μπαγάσα, Θεόδωρου ΟρφανίδηΤέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις ΒακχικόνΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΤο κορίτσι της Σελήνης, Μαργαρίτας ΔρόσουΤο ανυπεράσπιστο αγόρι, Αλέξανδρου ΠιστοφίδηΤο δάσος των ψυχών, Ιωάννη ΜαρίνουΟι πουτ@νες κι εγώ, Γιάννη Ράμνου
Μέθεξη, Μαρίας ΠορταράκηΟι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση, Χρύσας ΜαρδάκηΡοζ, Ανθοπωλείον ο Έρως, Οικογένεια Πελτιέ, Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Η κατάραΣτερνό μελάνι, Άγγελου Αναγνωστόπουλου
Εν αρχή ην ο έρως, Ευαγγελίας ΤσακίρογλουΆννα, Μαρίας ΚέιτζΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη