Ο Σπύρος Τριχάς γεννήθηκε το 1880 και πραγματοποίησε την πρώτη του θεατρική εμφάνιση στο θέατρο το 1906 στο έργο του Α. Γαλανού Ο θάνατος του Περικλέους. Επικεφαλής του θιάσου ήταν ο εκλεκτός πρωταγωνιστής Διονύσιος Ταβουλάρης και η Λουκία Τίβερη. Οι παραστάσεις δόθηκαν στο θέατρο Παντοπούλου.
Δύο χρόνια αργότερα, το 1908, ερμηνεύει τον πρώτο του σημαντικό ρόλο στην σαιξπηρική τραγωδία Οθέλος (υποδύθηκε τον Ιάγο). Το έργο έκανε περιοδεία στην Κωνσταντινούπολη από τον θίασο του Ταβουλάρη.
Την ίδια χρονιά ήρθε σε επαφή και με την οπερέτα –ανέβασε ο θίασος Α. Νίκα την Ελ μαμζέλ Νιτούς του Ερβέ στο θέατρο Συντάγματος (ερμήνευσε τον ρόλο του διευθυντή θεάτρου). Σε αυτό τον χώρο γνωρίζει τον άνθρωπο που εξέλιξε όσο κανείς άλλος στην Ελλάδα την οπερέτα, τον Ιωάννη Παπαϊωάννου και ξεκινούν την συνεργασία τους.
Ο Σπύρος Τριχάς παίρνει μέρος στην οπερέτα του Στράους Νυχτερίδα που παρουσίασε ο θίασος του Θωμά Οικονόμου. Οι παραστάσεις δόθηκαν στο θέατρο Πανελλήνιον. Στη διανομή βρίσκουμε και τους ηθοποιούς Αρτ. Κυπαρίσση, Π. Ρινάλδη και την σύζυγό του Χαρίκλεια.
Από τότε πολλές φορές συνεργάστηκε με τον θίασο του Παπαϊωάννου λαμβάνοντας μέρος σε διάφορες οπερέτες. Πουπέ, Κόμης του Λουξεμβούργου... Πραγματοποίησαν μαζί και πολλές περιοδείες στο εξωτερικό.
Το 1917 έδωσε μια τιμητική παράσταση με τον Ταρτούφο του Μολιέρου στο θέατρο Αθήναιον.
Το 1924 συγκροτεί δικό του θίασο, σε συνεργασία με τον Γ. Δράμαλη, και ανεβάζουν έργα στο θέατρο Διονύσια: Δεσποινίδα του ασύρματου κ.α.
Μαζί με τη σύζυγό του Χαρίκλεια Τριχά συγκρότησαν πολλές φορές δικούς τους θιάσους, αλλά το 1927 γυρίζει στον μεγάλο του δάσκαλο, τον Παπαϊωάννου, αναλαμβάνοντας την καλλιτεχνική διεύθυνση του θιάσου.
Πήρε μέρος στο θέατρο Παπαϊωάννου στις οπερέτες Χριστίνα του Θεοφρ. Σακελλαρίδη, Ησαΐα χόρευε του Στάθη Μάστορα και Χορ-χορ-αγάς.
Μαζί με τον Παπαϊωάννου καθιέρωσαν την οπερέτα στον χώρο του ελληνικού θεάτρου.
Είχε από την αρχή της καριέρας του πάθος για το θέατρο και για το λειτούργημα του ηθοποιού. Αργότερα, όταν γνώρισε τον Ιωάννη Παπαϊωάννου, στράφηκε και σε αυτό το είδος του θεάτρου και βοήθησε στο να εξελιχθεί στην Ελλάδα.
Στον κινηματογράφο εμφανίστηκε στην ταινία Μαρία Πενταγιώτισσα.
Είχε συνεργαστεί αρκετές φορές με την σύζυγό του ηθοποιό Χαρίκλεια Τριχά.
Εκείνη την εποχή, πολλοί ήταν οι ηθοποιοί οι οποίοι είχαν τα προσόντα για την οπερέτα, που ακολούθησαν τον Παπαϊωάννου και τον θίασό του σε ένα θεατρικό είδος εντελώς άγνωστο για τους ηθοποιούς αλλά και για το κοινό. Παρ' όλα αυτά, ο κόσμος εκείνης της περιόδου, βλέποντας τις καλαίσθητες παραστάσεις, που γινόντουσαν σε αυτό το είδος, είχαν ενθουσιαστεί και γέμιζαν τα θέατρα. Η κάθε παράσταση οπερέτας γνώριζε μεγάλη επιτυχία, και οικονομική και καλλιτεχνική. Ο κόσμος έβλεπε ένα θεατρικό είδος αρκετά διαφορετικό από τα γνωστά (πρόζα, επιθεώρηση) και αυτό ήταν κάτι που του άρεσε. Όλοι όμως όσοι ασχολήθηκαν με την οπερέτα είχαν ως δάσκαλό τους τον Ιωάννη Παπαϊωάννου.
Ο Σπύρος Τριχάς υπήρξε από τους μαθητές που έκαναν αξιόλογες παραστάσεις όπως αυτές που έφτιαχνε ο δάσκαλος τους αφού κοντά σε αυτόν έμαθε τα πάντα για την οπερέτα.
Ο Σπύρος Τριχάς υπήρξε ένας σημαντικός ηθοποιός της εποχής του. Έφυγε από τη ζωή το 1938.
Επιμέλεια - διορθώσεις: Τζένη Κουκίδου
Οι πληροφορίες καθώς και η φωτογραφία αντλήθηκαν από την εγκυκλοπαίδεια του Θεόδωρου Έξαρχου Έλληνες ηθοποιοί: Αναζητώντας τις ρίζες, που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Δωδώνη.