Αν ψάχνετε ένα αξιόλογο ψυχολογικό θρίλερ μυστηρίου γαρνιρισμένο και με αστυνομική περιπέτεια, τότε είστε στο κατάλληλο σημείο. Η κόρη της λήθης της Ελευθερίας Μεταξά, που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Μίνωας, είναι ό,τι πρέπει.
Η κόρη της λήθης είναι η ανανεωμένη έκδοση του μυθιστορήματος Σπασμένος καθρέφτης, όπως είχε κυκλοφορήσει, όμως η αφεντιά μου δεν έχει διαβάσει εκείνο το βιβλίο και δεν μπορώ να σας μεταφέρω τις διαφορές. Αυτό όμως που μπορώ να πω με βεβαιότητα είναι πως τούτη η υπόθεση προηγείται των υποθέσεων των Γληνού και Βαρσάμη, δηλαδή των ιστοριών αστυνομικών θρίλερ που γράφτηκαν μετά τη δημιουργία της ηρωίδας Έλσας Γληνού, άρα έχουν περάσει αρκετά χρόνια από την πρώτη εμφάνιση. Παράλληλα, αν έχετε διαβάσει κάποιο άλλο βιβλίο της ίδιας θα έχετε καταλάβει τη δεινότητά της στο να δομεί στέρεες υποθέσεις με αγωνία, δράση, μυστήριο, ανατροπές και μια έμφαση προς το ψυχολογικό στοιχείο. Οπωσδήποτε της αρέσουν τα ψυχογραφήματα και κυρίως οι ψυχασθένειες που χρίζουν ειδικής διαχείρισης κι αντιμετώπισης. Εν τάχει, και σε αυτόν τον ιστότοπο, θα βρείτε (και) τα: Αθώοι ένοχοι, Το χέρι του Θεού, Τα τρία πρόσωπα της Εκάτης, Ποιος σκότωσε την Ιφιγένεια; όπως θα βρείτε και το εκπληκτικό Ο θησαυρός της Σμύρνης το οποίο όμως ανήκει σε άλλο είδος μυθοπλασίας και ξεχωρίζει από όλα τα υπόλοιπα.
Επιστρέφοντας το προκείμενο, θα γνωρίσουμε μια σπηλαιολόγο, την Αναστασία Στεφάνου, που επιστρέφει στη γενέτειρά της Κλειτορία με αφορμή τη μελέτη του Σπηλαίου των Λιμνών από μια ομάδα σπηλαιολόγων, αλλά ως Νατάσα Βάλβη καθώς ένα τραγικό συμβάν από τα παιδικά της χρόνια την αναγκάζει σε αλλαγή του ονόματός της. Συγκεκριμένα, σε αυτό το σπήλαιο βρέθηκε δολοφονημένη η ερωμένη του πατέρα της, με εκείνον να καταλήγει στη φυλακή, όπου τελικά αυτοκτόνησε, κι εκείνη να βιώνει το στίγμα της «κόρης του φονιά». Ο πραγματικός λόγος της επιστροφής της όμως αφορά την αναζήτηση της αλήθειας, καθώς ποτέ δεν πείστηκε ότι ο πατέρας της αφαίρεσε τη ζωή εκείνης της γυναίκας, αν και παραδέχτηκε την ενοχή του.
Η Αναστασία επιχειρεί την μετωπική αναμέτρηση με όλα τα δαιμόνια από το παρελθόν της προκειμένου να βρει τη γαλήνη της ψυχής της, δηλαδή να αποκαταστήσει το όνομα του πατέρα της και ν' αποτινάξει από πάνω της το βάρος του κοινωνικού στιγματισμού. Το σχέδιό της περιπλέκεται όταν ένα νέο έγκλημα διαπράττεται με το χέρι του θύματος να φυλάει ένα σημείωμα με μία ανατριχιαστική –για εκείνη– φράση: «Η κόρη του φονιά είναι εδώ.». Καταλαβαίνει ότι το παρελθόν, που τόσο την πλήγωσε και θέλησε να κρύψει κάτω από το χαλί, είναι παρόν κι εξακολουθεί να την στιγματίζει όπως και ότι κινδυνεύει καθώς ακολουθεί κι άλλη δολοφονία που τη στοχοποιεί ξεκάθαρα. Μοναδική της επιλογή πια είναι (και) να καταφέρει να αποδείξει την αθωότητά της με κάθε κόστος ενώ η μυστηριώδης Μόιρα, μια εκθαμβωτική καλλονή, είναι αποφασισμένη να την καταστρέψει.
Οι ήρωες, που θα συναντήσουμε, είναι τραγικοί και σκοτεινοί (όχι όλοι τους φυσικά) και όσο προχωρά η ανάγνωση τόσο εμβαθύνει στο μυστήριο και προκαλείται το ενδιαφέρον. Η γοητευτική, δεμένη και ολοκληρωμένη πλοκή του δεν θα απογοητεύσει ούτε το πιο δύσκολο φιλαναγνώστη και οι συνεχείς εξελίξεις θα προσφέρουν παλμό, αγωνία για τις τύχες των προσώπων και περιπέτεια. Όσο διαβάζεις τόσο εισέρχονται στο «πλάνο» νέα δεδομένα, ερωτηματικά που αναζητούν απαντήσεις και αποκαλύψεις.
Αν με ρωτάτε, το κατατάσσω στα καλύτερα της Μεταξά καθώς, όχι απλά δεν βαλτώνει ούτε μία στιγμή αλλά προσφέρει σε όλο του το μεγαλείο αυτό που υπόσχεται μέσα από όλα τα παραπάνω συν τον ανατρεπτικό του χαρακτήρα που οδηγεί σε μία άκρως σοκαριστική αποκάλυψη.