Τρεις συλλογές διηγημάτων, που κυκλοφόρησαν από τις εκδόσεις Βακχικόν, με αξιοπρόσεκτο περιεχόμενο, που με γοήτευσαν και με ταξίδεψαν.
Στα εννέα διηγήματα που περιέχονται στο βιβλίο της Ευτυχίας Καλλιτεράκη Ταρτάν το άλογο, η δημιουργός παρατηρεί την Αθήνα, τους ανθρώπους και καταγράφει. Καταγράφει τις εμπειρίες, τις στιγμές, εικόνες, συναισθήματα... Με πεδίο δράσης το αστικό τοπίο, μοναξιά κι ερημιά, φόβο και τρόμο, δράμα, τραγικότητα μαζί με τρυφεράδα, η συγγραφέας βουτά την πένα στο πιο μελανό μελάνι με σκοπό να εξερευνήσει την αστική ψυχοσύνθεση και να μεταφέρει την ατμόσφαιρα. Κι όλα αυτά πριν ακουμπήσει η πανδημία την πρωτεύουσα.
Η Ευτυχία Καλλιτεράκη είναι ψυχαναλύτρια, τακτικό μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Ψυχανάλυσης και Ψυχαναλυτικής Ψυχοθεραπείας και ιδρυτικό μέλος της Εταιρείας Ομαδικής Ανάλυσης και Οικογενειακής Ψυχοθεραπείας, όπου είναι επόπτρια και διδάσκουσα. Κατά το διάστημα 1974-1991 δούλευε στο Αιγινήτειο, στην Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική Κλινική, ειδικότερα στο τμήμα διαταραχών συμπεριφοράς, με υπεύθυνο τον καθηγητή Γρηγόρη Βαλσαματζή και σήμερα εργάζεται ιδιωτικά με άτομα σε ζευγάρια και ομάδες. Είναι συγγραφέας πολλών άρθρων και έχει λάβει μέρος σε ψυχαναλυτικά συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ως οργανώτρια και ομιλήτρια. Έχει γράψει τα ψυχαναλυτικά δοκίμια: Διονύσιος Σολωμός: Μία ψυχαναλυτική προσέγγιση (εκδόσεις Γαβριηλίδης, 2005), ένα βιβλίο που διδάσκεται στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο του Βερολίνου, Νοσταλγία μέσα στο όνειρο και η ονειροπόληση του θεραπευτή (εκδόσεις Αρμός, 2016) και Νίκος Καζαντζάκης: Μια αναφορά στον Καπετάν Μιχάλη (εκδόσεις Αρμός 2018). Στη λογοτεχνία έχει εμφανιστεί με τη συλλογή διηγημάτων Οι κουμπότρυπες: 13 ιστορίες (εκδόσεις Μελάνι, 2007) και το μυθιστόρημα Αμπελώνες χωρίς ορίζοντα (εκδόσεις Ψυχογιός, 2011). Το Ταρτάν το άλογο είναι η δεύτερη συλλογή διηγημάτων της.
Η Σύλβα Γάλβα, στο βιβλίο της Θεατές και δράστες, έχει άλλη οπτική. Τα κείμενα, που χωρίζονται στις τέσσερις εποχές του έτους, χρονολογικά διατρέχουν πολλούς αιώνες. Έτσι, θα διαβάσουμε για τη Θεσσαλονίκη των αρχών που 20ού αιώνα [1908] αλλά θα φτάσουμε έως το 2289, σε ένα άκρως διαχρονικό κρεσέντο που αφορά όλα τα μέρη του κόσμου, κάθε λαό και όλους τους νεότερους αιώνες, ενώ προεκτείνεται δημιουργικά στο μέλλον. Θεματικά, αναζητούνται απαντήσεις, κρυφές πτυχές και μυστικά. Όπου «δράστες» είναι εκείνοι που ενεργούν –μπορεί να τείνουν χέρι βοηθείας αλλά μπορεί να εγκληματούν– κι όπου «θεατές» είναι όσοι παρακολουθούν. Και τούτοι εδώ οι τελευταίοι, ως μάρτυρες, είναι που μας προσφέρουν τη γνώση της ιστορίας –οι πρώτοι βέβαια την κατευθύνουν.
Η Σύλβα Γάλβα γεννήθηκε στις Σέρρες, όπου και ζει. Είναι εκπαιδευτικός και μητέρα τεσσάρων παιδιών. Σπούδασε Γαλλική Φιλολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Έχει εργαστεί στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Εδώ και πολλά χρόνια ασχολείται με την ποίηση. Ποιήματά της έχουν δημοσιευτεί σε έγκριτα λογοτεχνικά περιοδικά και ανθολογίες. Έχει εκδώσει τις ποιητικές συλλογές Passatempo (εκδόσεις Γαβριηλίδη, 2017) και Τίτλοι αρχής (εκδόσεις Βακχικόν, 2020), ενώ συμμετείχε και στη συλλογή ποιημάτων The battle of words/Η πάλη των λέξεων (εκδόσεις Βακχικόν, 2023). Οι Θεατές και δράστες είναι η πρώτη συλλογή διηγημάτων που κυκλοφορεί.
Στις ιστορίες που περιέχονται στη συλλογή του Γιώργου Ι. Σπανουδάκη Η αγωνία του μέτρου έχουμε έναν ιδανικό συνδυασμό ρεαλισμού και φαντασίας με κοινό παρονομαστή την ιστορία, τα μαθηματικά και τη φιλοσοφία. Ο συγγραφέας εδώ είναι αρκετά διαλογικός, σχεδόν θεατρικός κάποιες φορές. Με το λεπτό του χιούμορ (από το είδος της καλής ποιότητας) μας παρασύρει στις συνθήκες που έχει δομήσει για εμάς και στα πρόσωπα που μας συστήνει, αφήνοντάς μας στο τέλος με ένα χαμόγελο χαραγμένο στα χείλη και λίγο παραπάνω πλούτο στον νου.
Ο Γιώργος Ι. Σπανουδάκης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη όπου ζει μέχρι σήμερα. Εργάζεται στη δημόσια εκπαίδευση ως μαθηματικός και ασχολείται εκτός από τη συγγραφή λογοτεχνικών έργων και με τα εικαστικά. Η αγωνία του μέτρου είναι η πρώτη του συλλογή διηγημάτων.
Τρία πραγματικά καλά βιβλία από τρεις όμορφους αφηγητές. Με διαφορετικό ύφος καθένας μα όλοι κατέχουν έναν τρόπο να μας ταξιδέψουν και το κάνουν πολύ πολύ όμορφα.