Το 2004 κυκλοφόρησε η ταινία «Van Helsing» σε σενάριο και σκηνοθεσία του Στίβεν Σόμερς («The Mummy», 1999) με πρωταγωνιστές τους: Χιου Τζάκμαν, Κέιτ Μπεκινσέιλ, Ρίτσαρντ Ρόξμπουργκ κ.α. Ο κόμης Δράκουλας, ο Φρανκενστάιν, ο κύριος Χάιντ και ο λυκάνθρωπος, τα μυθικά τέρατα της Universal, παρελαύνουν από την οθόνη καθώς ο ήρωας Βαν Χέλσινγκ προσπαθεί να σώσει τον κόσμο από τις δυνάμεις του κακού... Μέτρια ταινία με μέτρια πορεία –έως κακή θα τολμούσαμε να πούμε– στο box office, αν αναλογιστούμε ότι με προϋπολογισμό 160 εκατομμύρια δολάρια, κατάφερε να βγάλει στις ΗΠΑ 120 εκατομμύρια και στον υπόλοιπο κόσμο 180 (στην Ελλάδα 1 εκατομμύριο).
Η πιο ασφαλής και έξυπνη επιλογή του σκηνοθέτη Στίβεν Σόμερς ήταν να προσλάβει για το σάουντρακ της ταινίας τον βετεράνο Άλαν Σιλβέστρι, με τον οποίο είχαν συνεργαστεί τρία χρόνια πριν στο «The Mummy Returns» (2001).
Ο Άλαν Σιλβέστρι [«Back to the Future» (1985), «Predator» (1987), «Forrest Gump» (1994)] διευθύνει την Ορχήστρα του Hollywood Studio παρουσιάζοντας ένα επικό, εκρηκτικό, φασαριόζικο (με την καλή ή την κακή έννοια, ανάλογα με τα γούστα του καθένα), σκοτεινό, με δικό του χαρακτήρα, μα και ρομαντικό σε σημεία, σάουντρακ καταφέρνοντας να κερδίσει το βραβείο Saturn καλύτερης μουσικής επένδυσης.
Αναμειγνύοντας διάφορα θέματα, ο Σιλβέστρι, συνέθεσε ένα στιβαρό και ολοκληρωμένο αποτέλεσμα με υπέροχη ενορχήστρωση. Στα σαράντα δύο χορταστικά λεπτά του άλμπουμ ακούμε το κύριο θέμα του Βαν Χέλσινγκ, του κόμη Δράκουλα, του Φρανκενστάιν, του λυκάνθρωπου αλλά και ένα ερωτικό θέμα για τον Βαν Χέλσινγκ και την Άννα.
Η μουσική είναι τόσο έντονη που νιώθεις ότι ο συνθέτης ίσως υπερέβαλε σε αρκετά σημεία με την ένταση και τον επιθετικό ρυθμό της όμως, ο Άλαν Σιλβέστρι, δεν είναι τυχαίος στον χώρο, ξέρει πολύ καλά τι και πότε το κάνει. Βάζει τα χάλκινα πνευστά για να δώσει όγκο κι έπειτα κολλάει επάνω τους τη χορωδία για να γίνουν πιο απειλητικά, χωρίς να θέλει να εμβαθύνει στον τρόμο, όπως και η ταινία άλλωστε, αλλά στην περιπέτεια, γι' αυτό και η μουσική έχει δυναμισμό και ηρωική διάθεση τιμώντας τον πρωταγωνιστή στο σύνολό της.
Το κομμάτι «Transylvania 1887», το θέμα του Δράκουλα, αν και μικρό σε διάρκεια, κλέβει την παράσταση διατηρώντας σκοτεινό ύφος και επικά ξεσπάσματα, αφήνοντας πίσω όλα τα υπόλοιπα και ειδικά το «Journey to Transylvania», το θέμα το Βαν Χέλσινγκ, το οποίο, αν και κάνει τη δουλειά του, δεν έχει την πυγμή που χρειάζεται για να σταθεί ως κύριος μουσικός χάρτης για τον ακροατή.
Στο «All Hallow's Eve Ball», ο Άλαν Σιλβέστρι συνθέτει ένα αλλόκοτο –και την ίδια στιγμή σαγηνευτικό– βαλς, αφήνοντας διάσπαρτες πινελιές τρόμου, πριν οδηγήσει την ορχήστρα σε ένα ηρωικό ντελίριο. Στο «Final Battle» ο συνθέτης συγκεντρώνει όλα τα θέματά του και παίζει με αυτά, ακολουθώντας τα καρέ της ταινίας, αλλάζοντας ρυθμό και ένταση ανάλογα με τη μουσική αφήγηση.
Συνελόντι ειπείν το σάουντρακ του «Van Helsing» είναι έντονο, θορυβώδες και αφηγείται με τον καλύτερο τρόπο αυτά που διαδραματίζονται στην οθόνη, ακόμη κι όταν ο θεατής δεν κοιτάζει.
Επιμέλεια - διορθώσεις: Τζένη Κουκίδου
Συνθέτης: Alan Silvestri
Δισκογραφική: Decca Records
Track listing:
1. Transylvania 1887 [1:26]
2. Burn It Down! [4:46]
3. Werewolf Trap [1:53]
4. Journey to Transylvania [1:34]
5. Attacking Brides [5:03]
6. Dracula's Nursery [5:46]
7. Useless Crucifix [2:35]
8. Transylvanian Horses [3:55]
9. All Hallow's Eve Ball [3:01]
10. Who Are They To Judge? [2:00]
11. Final Battle [6:29]
12. Reunited [4:22]