Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο –παρακολουθείτε όλα τα είδη– ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθoπλασίες: Από τις στάχτες της Καντάνου * Τα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης * Ιόντα θανάτου * Ο βυθός αλλιώς * Ο εραστής του Ντεβ Μάρτιν * Μ' ένα ζευγάρι σαγιονάρες * Το ταξίδι μιας στιγμής ** Διηγήματα: Backpack: Ιστορίες χίμαιρες * Πέτα μακριά, Πέπε ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Το ξενοδοχείο της αυτοπραγμάτωσης * λοιπόν, * Ναι, αρνούμαι * Η άλλη πλευρά *** Παιδικά: Από τη σοφίτα στα άστρα *** Μουσικό άλμπουμ: The 12 Kalikatzari of Christmas *** Εγκυκλοπαίδεια: Rock Around... Troubadours

Οι Τσέντσι

Οι Τσέντσι

Το έργο του συγγραφέα και ποιητή Πέρσι Σέλλεϋ σε μια πολύ φιλόδοξη παράσταση φιλοξενεί το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Το έργο, που έχει γραφτεί τον 19ο αιώνα, περιγράφει μια σκοτεινή ιστορία του 1600 στην Ρώμη.

Οι Τσέντσι, μια πλούσια οικογένεια της εποχής με αρχηγό τον πατέρα Φραντσέσκο, με την ευλογία της παπικής εξουσίας σκοτώνει, καταστρέφει ό,τι εμποδίζει τα σχέδιά του.
Μέχρι που θα αντιστραφεί αυτή του η ατιμωρησία χάνοντας τους δύο γιους του και η κόρη του βιάζεται από τον ίδιο. Αυτό θα κάνει την κόρη του Μπεατρίτσε πατροκτόνο και έτσι θα οδηγηθούμε σε δίκη. Εκεί, θα πολεμήσει το καλό με το κακό, το δίκαιο με το άδικο.

Μήπως μια κακή πράξη είναι μερικές φορές απαραίτητη;
Αναγκαία;
Το τέρας-πατέρας θα δικαιωθεί από το δικαστήριο της εποχής;
Ή θα αθωωθούν τα παιδιά που απέμειναν και η μάνα;
Τι θα πράξει μια δικαιοσύνη που δημιουργεί ομολογίες μέσα από φρικτά βασανιστήρια;

Καλοπαιγμένη παράσταση, μου άρεσε ιδιαίτερα η Μπεατρίτσε (Ελίζα Σκολίδη) για το εξαιρετικό της παίξιμο. Και ο Φραντσέσκο (Γιάννης Νταλιάνης) πάρα πολύ καλός, γέμιζε την σκηνή με εξαιρετική δυναμική και σαν δικαστής, στο τέλος. Αξίζει να σημειωθεί ότι έκανε και την μετάφραση.

Αλλά, παρόλη την πραγματικά φιλότιμη προσπάθεια και των επτά ηθοποιών, η παράσταση έχανε πολλούς πόντους από το ανύπαρκτο σκηνικό. Η προσπάθεια με τους καθρέπτες ήταν καλή από την σκηνοθέτη Μαριλίτα Λαμπροπούλου για να δώσει διάσταση στο σκηνικό.
Όλη η ιστορία παίζεται σε μια μικρή αίθουσα που μοιάζει περισσότερο με αίθουσα διδασκαλίας ή σχολική τάξη παρά μας ταξιδεύει στην Ρώμη του 1600. Η αίθουσα αδικεί σαφώς την παράσταση. Θεωρώ πολύ άστοχη την επιλογή της.



Επιμέλεια - διορθώσεις: Τζένη Κουκίδου

Συντελεστές:
Μετάφραση: Γιάννης Νταλιάνης
Σκηνοθεσία: Μαριλίτα Λαμπροπούλου
Σκηνικά - Κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού
Ηχητικός σχεδιασμός: Γιώργος Κορομπίλης
Σχεδιασμός φωτισμού: Αλέκος Αναστασίου
Κίνηση - Χορογραφία: Ιωάννα Αποστόλου
Βοηθός σκηνοθέτη: Έλσα Θεοχάρη
Βοηθός σκηνογράφου: Ζωή Κελέση
Κατασκευή σκηνικών: Γκέντι
Φωτογραφίες: Μαρίζα Καψαμπέλη
Γραφιστικά: Μάριος Γαμπιεράκης
Επικοινωνία παράστασης: Ευαγγελία Σκρομπόλα
Προώθηση στα μέσα: Renegade (Σταυρούλα Διακουμάκου)
Παραγωγή: ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ, ZERO GRAVITY
Διανομή:
Γιάννης Νταλιάνης: Φραντσκέσκο Τσέντσι και Δικαστής
Ελίζα Σκολίδη: Μπεατρίτσε Τσέντσι
Ελένη Ζαραφίδου: Λουκρέτια Τσέντσι
Χρήστος Παπαδόπουλος: Τζάκομο Τσέντσι και Ολύμπιο
Δημήτρης Κολλιός: Μπερνάρντο Τσέντσι
Γιώργος Κορομπίλης: Ορσίνο και εκπρόσωπος του Πάπα
Πανάγος Ιωακείμ: Καρδινάλιος Καμίλο και Μάρτσιο