Η Μαίρη Λαλοπούλου γεννήθηκε το 1926 στην Αθήνα. Σπούδασε στο θεατρικό εργαστήρι του Βασίλη Ρώτα και πραγματοποίησε την πρώτη της θεατρική εμφάνιση το 1949 με το Ρεαλιστικό Θέατρο, που καλλιτεχνικός διευθυντής του ήταν ο κορυφαίος Έλληνας ηθοποιός Αιμίλιος Βεάκης. Το έργο ήταν Το χρυσάφι που έγραψε ο Ευγένιος Ο' Νηλ και υποδύθηκε την Σιου.
Συνεχίζει τη θεατρική της πορεία με το Ρεαλιστικό Θέατρο και για την χειμερινή περίοδο 1949-1950, λαμβάνοντας μέρος στα έργα Σχολείο συζύγων του Μολιέρου, Νυφιάτικο κρεβάτι του Νότη Περγιάλη καθώς και στον Ερωτικό πυρετό του Νόελ Κάουαρντ. Στη συνέχεια συνεργάζεται με τον σπουδαίο ηθοποιό και θιασάρχη Κώστα Μουσούρη και από το 1950 και για δύο χρόνια ανήκει στο καλλιτεχνικό δυναμικό του θιάσου του. Παίρνει μέρος στην ιστορική παράσταση Η κληρονόμος, στην Λίλιομ του Φ. Μόλναρ, στον Έναν αξιοθαύμαστο υπηρέτη του Τζ. Μπάρι, Μίστερ Ρόμπερτς των Χέγκεν και Λόγκαν, Πεγκ καρδούλα μου του Τζ. Μάνερς κ.α.
Μετά εντάσσεται στον νεοσύστατο θίασο Έλλης Λαμπέτη - Γιώργου Παπά - Δημήτρη Χορν και παίρνει μέρος στα έργα Αγαπούλα του Α. Σνίτσλερ, Μια γυναίκα χωρίς σημασία του Όσκαρ Ουάιλντ (με έκτακτη εμφάνιση της μεγάλης Ελληνίδας ηθοποιού Κυβέλης) κ.α. Αυτά για την χρονική περίοδο 1952-1955.
Στη συνέχεια συνεχίζει τη θεατρική της σταδιοδρομία με τον θίασο της κυρίας Κατερίνας (Ανδρεάδη) τα έτη 1955-1956: Αγκάθα Κρίστι Το πρώτο ψέμα, Μάρτυς κατηγορίας κ.α.
Συνεργάζεται με τον θίασο Έλλης Λαμπέτη και Δημήτρη Χορν στα έργα Αριστοκρατικός δρόμος του Τζ. Μπάρι, στη Ζιζή των Κολέτ και Α. Λουζ και συνεργάζεται με τον θίασο της Σοφίας Βέμπο και του Ορέστη Μακρή το 1957-1958 στο θέατρο Κυβέλης και στο θέατρο Βέμπο: Στουρνάρα 288 των Μίμη Τραϊφόρου και Δημήτρη Βασιλειάδη, στο έργο των Αλέκου Σακελλάριου και Χρήστου Γιαννακόπουλου Νυχτερινή περιπολία και στα έργα των Τσιφόρου - Βασιλειάδη Κάλπες και Κάλπηδες και Εν πλω.
Επιστροφή στον θίασο της κυρίας Κατερίνας (Ανδρεάδη) για τη χειμερινή περίοδο 1959-1960 στα έργα: Η κυρία δε με μέλλει και στην Φιλουμένα Μαρτουράνο του Εντουάρντο Ντε Φίλιππο, που παίχτηκε με τον τίτλο Η κλώσσα. Στη συνέχεια και με τον ίδιο θίασο λαμβάνει μέρος στο έργο Ο εραστής της κυρίας Βιντάλ του Λ. Βερνέιγ.
Το 1959-1960 την συναντάμε και πάλι στον θίασο του Κώστα Μουσούρη στο έργο Τόπο στα νιάτα.
Το 1962-1963 συνεργάζεται ξανά με την Έλλη Λαμπέτη στο θέατρο Λαμπέτη, παίρνοντας μέρος στα έργα: Οντίν του Ζαν Ζιροντού και Σαμπρινα του Σαμ Τέιλορ.
Ακολουθεί άλλη μια συνεργασία με την κυρία Κατερίνα (Ανδρεάδη) το 1965 στην Αντροτραγανίστρα καθώς και στα μονόπρακτα Ενοικιάζεται μετ' επίπλων του Κ. Νικολαΐδη, Ο συμβιβασμός των Δ. Σακελλάριου και Χρήστου Γιαννακόπουλου καθώς και σε δύο του Δημήτρη Ψαθά: Η νευρική κυρία και Ο Κηφισοφών.
Στη συνέχεια ακολουθεί η συνεργασία της σε ένα έργο με την Τζένη Καρέζη στο έργο του Μ. Ρέσνικ Κάθε Τετάρτη και σημειώνεται η συμμετοχή της στον Γλάρο του Άντον Τσέχωφ, το 1966, από τον θίασο του Γιάννη Φέρτη και της Ξένιας Καλογεροπούλου.
Τα επόμενα χρόνια συνεργάστηκε με πολλούς θιάσους από το ελεύθερο θέατρο, με το Άρμα θέσπιδος καθώς και με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, όπου έδωσε σημαντικές ερμηνείες σε έργα του διεθνές ρεπερτορίου: Μπέρτολτ Μπρεχτ Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν, Τσάι και συμπάθεια του Ρ. Άντερσον (το οποίο σώζεται από το Θέατρο της Δευτέρας).
Η τελευταία της εμφάνιση που πραγματοποίησε στο θέατρο ήταν στο έργο του Γ. Χαραλαμπίδη Κιλελέρ το οποίο παίχτηκε στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιώς.
Κινηματογράφος: Έκανε την πρώτη της ταινία το 1952 με το Ένα βότσαλο στη λίμνη, Δίψα για ζωή, Πικρή ζωή, Οι κύριες της αυλής, Ο αχόρταγος, Μπροστά στην αγχόνη, Επαναστάτης ποπολάρος.
Τηλεοπτικές σειρές:
Στησιχόρου 73,
Δρόμος χωρίς γυρισμό κ.α.
Τηλεοπτικό θέατρο:
Λίβινγκ ρουμ,
Τσάι και συμπάθεια,
Γυάλινος κόσμος κ.α
Η Μαίρη Λαλοπούλου ειδικεύτηκε κυρίως σε ρόλους ντάμας που τους υποδυότανε με μεγάλη άνεση και πειστικότητα καταφέρνοντας να κλέψει την παράσταση από συναδέλφους που είχαν μεγαλύτερη έκταση στον ρόλο τους και να κερδίσει τις εντυπώσεις από τους θεατές. Ήτανε μια προικισμένη ηθοποιός που δυστυχώς έφυγε νωρίς.
Η Μαίρη Λαλοπούλου έφυγε από τη ζωή το 1989.
Επιμέλεια - διορθώσεις: Τζένη Κουκίδου
Οι πληροφορίες και η φωτογραφία αντλήθηκαν από την εγκυκλοπαίδεια του Θεόδωρου Έξαρχου Έλληνες ηθοποιοί: Η γενιά μας, που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Δωδώνη.