Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο –παρακολουθείτε όλα τα είδη– ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθoπλασίες: Από τις στάχτες της Καντάνου * Τα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης * Ιόντα θανάτου * Ο βυθός αλλιώς * Ο εραστής του Ντεβ Μάρτιν * Μ' ένα ζευγάρι σαγιονάρες * Το ταξίδι μιας στιγμής ** Διηγήματα: Backpack: Ιστορίες χίμαιρες * Πέτα μακριά, Πέπε ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Το ξενοδοχείο της αυτοπραγμάτωσης * λοιπόν, * Ναι, αρνούμαι * Η άλλη πλευρά *** Παιδικά: Από τη σοφίτα στα άστρα *** Μουσικό άλμπουμ: The 12 Kalikatzari of Christmas *** Εγκυκλοπαίδεια: Rock Around... Troubadours

Μάρτυρας κατηγορίας

Μάρτυρας κατηγορίας: Το πιο συναρπαστικό δικαστικό θρίλερ όλων των εποχών!, Agatha Christie

Ε, καλά τώρα. Η ιδιαίτερη σχέση που έχω με το λογοτεχνικό έγκλημα είναι γνωστή και δη με το αστυνομικό είδος! Με δεδομένη τη συμπάθειά μου στη μάστερ του αστυνομικού Agatha Christie, κάθε φορά που έρχομαι αντιμέτωπη με μία νέα δική της «πρόκληση» έχω γιορτή. Η απόλαυση είναι δεδομένη, ότι θα περάσω πολύ καλά, κάτι σαν αξίωμα. Ο γρίφος ή οι γρίφοι, που θα τριγυρνούν μέσα στις σελίδες και θα εντείνουν το ενδιαφέρον, είναι αναμενόμενα «δαιμόνια», όπως και ο εθισμός που προκαλεί πάντα μία άξια πένα όταν διάφορα ερωτήματα ξεπροβάλλουν αναζητώντας απαντήσεις...

Έχοντας όλα αυτά κατά νου, ενθουσιάζομαι όταν λαμβάνω το θεατρικό της Μάρτυρας κατηγορίας, που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ψυχογιός.

Στην υπόθεση, ο Λέναρντ Βόουλ κατηγορείται για τη δολοφονία μιας πλούσιας γηραιάς κυρίας καθώς όλες οι ενδείξεις συνηγορούν εναντίον του. Ο ποινικολόγος Ρόμπαρτς «ποντάρει» στην αθωότητά του όμως τα πάντα θα κριθούν στο δικαστήριο όπου, δυστυχώς, οι μαρτυρίες δεν ευνοούν καθόλου την περίπτωσή του. Μία μόνο μάρτυρας μπορεί να κάνει τη διαφορά, η σύζυγός του.
Ακούγεται λιτή, καθόλα συνηθισμένη, η υπόθεση, όμως όταν έχεις μία Άγκαθα Κρίστι να κρατά τη γραφίδα, τίποτα δεν είναι απλό και τίποτα δεδομένο. Αντιθέτως, τα πάντα βρίσκονται υπό αμφισβήτηση ανά πάσα στιγμή ενώ οι ανατροπές αλλάζουν άρδην το τοπίο.

Πολλές αστυνομικές υποθέσεις –τόσο στο θέατρο όσο και στη μυθοπλασία γενικότερα– ολοκληρώνονται με μία ανατροπή. Εδώ όμως, έχουμε από τη μια τον ορισμό της απόλυτης ανατροπής και από την άλλη πολλαπλές ανατροπές, καθώς ακόμα και οι θύτες με τα θύματα αλλάζουν θέσεις, ενώ η πραγματική ιστορία, η ολοκληρωμένη εικόνα, αποκαλύπτεται μόνο στην τελευταία σελίδα. Το φινάλε δε, θα το χαρακτήριζα ως και σοκαριστικό! Σε κάθε περίπτωση, το μη αναμενόμενο που χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη πένα, στο προκείμενο, έχει την τιμητική του.
Στις εκδόσεις Ψυχογιός θα βρείτε όλα τα βιβλία της Agatha Christie, πολλά εκ των οποίων έχουν σχολιαστεί και στο koukidaki, όπως και παραστάσεις έργων της. Ενδεικτικά: Ο γρίφος του παπουτσιού με την αγκράφα αλλά και ένα αφιέρωμα στην αστυνομική λογοτεχνία.
Το συναρπαστικό αυτό δικαστικό θρίλερ είναι τόσο εθιστικό που διαβάζεται απνευστί και αφήνει άκρως ικανοποιημένο ακόμα και τον πιο απαιτητικό αναγνώστη. Τώρα αν δεν είστε πολύ του διαβάσματος, αυτή την εποχή, μπορείτε να το παρακολουθήσετε επί σκηνής.

Το σύνολο απογειώνουν οι επάξια σκιαγραφημένοι ήρωες. Άμεσα και με ακρίβεια καταλαβαίνεις τον χαρακτήρα καθενός και, το ακόμα πιο θετικό στοιχείο, παραμένουν έτσι ως το τέλος. Θέλω να πω, δεν αλλάζει προσωπικότητα ο ήρωας επειδή στη συνέχεια της ιστόρησης θ' ανατραπούν τα δεδομένα και από καλός θα εμφανιστεί ως/γίνει κακός ή τ' αντίστροφο –ένα ζήτημα που προσωπικά έχω υπογραμμίσει διαβάζοντας αστυνομικά μυθιστορήματα ή ψυχολογικά θρίλερ ή δικαστικά δράματα όπου η ανατροπή είναι κάτι σύνηθες.

Στα ψιλά γράμματα, δηλαδή πίσω από τα προφανή και ανάμεσα στις αράδες, η Κρίστι αφήνει με τον τρόπο της –όμως εύγλωττα– το σχόλιό της για το αγγλικό νομικό σύστημα, για την αλάνθαστη δικαιοσύνη την οποία αποδομεί γενναία και ευφάνταστα και το ίδιο για οποιοδήποτε άλλο νομικό σύστημα που βασίζεται σε αποδεικτικά στοιχεία, δηλαδή όλα. Μα, μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο; θα ρωτήσει κανείς. Κι όμως! Γίνεται!

Με μία λέξη, υπέροχο!