Η γκαλερί των νεκρών

Η γκαλερί των νεκρών, Chris Carter

Ο ντετέκτιβ Ρόμπερτ Χάντερ μας είναι γνωστός από τα βιβλία του Κρις Κάρτερ. Στο ένατο κατά σειρά βιβλίο, ο Ρόμπερτ θα έρθει αντιμέτωπος με έναν σίριαλ κίλερ που ξεπερνά κάθε φαντασία. Με τη βοήθεια του Κάρλος Γκαρσία και του FBI, θα προσπαθήσουν να σκιαγραφήσουν το πορτρέτο ενός ψυχοπαθή δολοφόνου, που με μελετημένες κινήσεις σκοτώνει όχι απολαμβάνοντας τους φόνους του, αλλά δημιουργώντας έργα τέχνης.

Ο Ρόμπερτ, επικεφαλής της Μονάδας Υπερβίαιων Εγκλημάτων της αστυνομίας του Λος Άντζελες, ο συνεργάτης του Κάρλος, η Έρικα Φίσερ του FBI και μια ομάδα συνεργατών, θα πάρουν στα χέρια τους την άκρη του νήματος και θα προσπαθήσουν μέσα από τα θύματα να φτάσουν στον δολοφόνο που επιδιώκει να μείνει στην ιστορία, μέσα από την τέχνη του.

Λίντα, Κριστίν, Τίμοθι και Άλμπερτ είναι μερικά από τα θύματα που έρχονται στο φως και σοκάρουν την ομάδα. Το κάθε ένα από αυτά έχει δολοφονηθεί με διαφορετικό τρόπο και ο δολοφόνος έχει «επιμεληθεί» αλλιώς τα σώματά τους. Όλα όμως, έχουν στην πλάτη τους μια χαραγμένη φράση, στα λατινικά.
Η ομορφιά είναι στη σχέση,
η ομορφιά είναι στα μάτια του θεατή,
η ομορφιά κατοικεί στο εσωτερικό,
είναι μερικές από τις φράσεις που προσπαθεί να αποκρυπτογραφήσει η ομάδα, για να καταφέρει να φτάσει στον δολοφόνο, τον «χειρουργό» όπως χαρακτηριστικά έχουν ονομάσει, όσο το δυνατόν πιο σύντομα.

Οι αποτρόπαιες εικόνες που αντικρίζουν έχουν καταφέρει να συγκλονίσουν την ομάδα, ακόμα και αυτούς που στο επάγγελμα μετρούν περισσότερα από 30 χρόνια. Ένας γάτος που εντοπίζεται σε καταψύκτη, η αυτοψία επιπέδου μηδέν, ένα πριόνι χειρός, ένα κοστούμι από ανθρώπινο δέρμα, ένα αρρωστημένο και γκροτέσκο έργο τέχνης και άψυχα σώματα που στο καθένα κάτι λείπει και που όλα τα ενώνει κάποιο κοινό στοιχείο, το οποίο αναζητά διακαώς η ομάδα, είναι μερικά κομβικά σημεία που απομόνωσα από το βιβλίο.

Μια συγγένεια ενός θύματος με έναν πράκτορα του FBI, μια παλιά φωτογραφική μηχανή των 36 χιλιοστών, ένας ελεύθερος ρεπόρτερ που έρχεται σε επικοινωνία με τον δολοφόνο, η μεταθανάτια βαρύτητα, ένα κέντρο αιμοδοσίας του Ερυθρού Σταυρού, που θα σταθεί η αφορμή για τη γνωριμία ενός ακόμη θύματος με τον θύτη, μια συνέντευξη τύπου μονάχα 10 λεπτών, πολλά αμφίσημα στοιχεία και η πληροφορία ότι ο δολοφόνος ξέρει να κινείται πολύ καλά στον κυβερνοχώρο, είναι μερικές από τις πληροφορίες που θα αντλήσουμε κατά την ανάγνωση του βιβλίου.

Από τα βιβλία που διαβάζω, επιλέγω μια φράση, για να την μοιραστώ μαζί σας. Από το βιβλίο του Κρις Κάρτερ, ένα μικρό βιογραφικό του οποίου θα βρείτε στο τέλος του άρθρου, επέλεξα την παρακάτω:
Κανένας ποτέ δε λέει τα πάντα. Όσο καλό φίλο και αν θεωρεί κάποιον άλλο.
Όλοι έχουμε μυστικά…
Η απρόσμενη τροπή των γεγονότων και η εμπειρία προσώπων της ομάδας, θα σταθούν αφορμή για να ξεδιαλύνουν το ομιχλώδες τοπίο, φτάνοντας επιτέλους στην άκρη του νήματος.

Οπλιστείτε με θάρρος και δύναμη, γιατί η ανάγνωση του βιβλίου είναι απλά συγκλονιστική! Ένα crime ανατριχιαστικό βιβλίο που δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο, ένα βιβλίο-γρίφος για δυνατούς λύτες, ένα «παιχνίδι» χωρίς οδηγίες χρήσεως, ένα κρυφτό ανάμεσα στην αστυνομία και τον αιμοσταγή δολοφόνο, ένα κείμενο ξέχειλο αίμα, διαστροφή και απελπισία.
Τι λέτε; Αντέχετε να φτάσετε μέχρι το τέλος αναζητώντας τον δολοφόνο;

Ο Κρις Κάρτερ, ιταλικής καταγωγής και γεννημένος στη Βραζιλία, σπούδασε ψυχολογία με ειδίκευση στην εγκληματική συμπεριφορά στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν. Ως μέλος της ομάδας Εγκληματολογικής Ψυχολογίας της Εισαγγελίας της Πολιτείας του Μίσιγκαν πήρε συνεντεύξεις από πολλούς εγκληματίες, μεταξύ των οποίων σίριαλ κίλερς και δράστες πολλαπλών ανθρωποκτονιών καταδικασμένους σε ισόβια κάθειρξη, και είχε την ευκαιρία να τους μελετήσει. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ο Κρις Κάρτερ, εγκαταστάθηκε στο Λος Άντζελες όπου πέρασε μια δεκαετία ως κιθαρίστας πολυάριθμων γκλαμ ροκ συγκροτημάτων, πριν εγκαταλείψει το επάγγελμα του μουσικού για να ασχοληθεί αποκλειστικά με τη συγγραφή. Σήμερα ζει στο Λονδίνο. Ο δολοφόνος με το σημάδι του σταυρού είναι το πρώτο του μυθιστόρημα.

Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις BELL.



Επιμέλεια - διορθώσεις: Τζένη Κουκίδου