Ο Γιώργος Γληνός ήταν Έλληνας ηθοποιός με πλούσια θεατρική πορεία. Γεννήθηκε το 1895 στην Σμύρνη και έφυγε από τη ζωή το 1966 έχοντας διαγράψει μια μεγάλη θεατρική διαδρομή.
Στην αρχή της σταδιοδρομίας του συμμετείχε σε παραστάσεις του μουσικού θεάτρου αλλά λίγο αργότερα έδειξε το δραματικό του ταλέντο σε ρόλους που ερμήνευσε στο πλάι της μεγάλης Ελληνίδας ηθοποιού Μαρίκας Κοτοπούλη. Μαζί της έπαιξε στην Φαύστα του Βερναρδάκη υποδυόμενος τον Αβλάβιο (περιοδεία στην Αίγυπτο). Έδωσε μια τιμητική παράσταση με το έργο Πλουτοκράτης του Φαμπρ. Αμέσως μετά ακολουθεί η συνεργασία του με την Ελεύθερα Σκηνή των Μαρ. Κοτοπούλη - Σπύρου Μελά - Μ. Μυράτ. Έπαιξε στο θέατρο Κοτοπούλη τα έργα: Ο όρκος του πεθαμένου του Ζαχαρία Παπαντωνίου, Όρνιθες του Αριστοφάνη, Βολπόνε του Μπεν Τζόνσον. Πήρε επίσης μέρος και στο έργο του Λένορμαν Οι αποτυχημένοι καθώς επίσης και στην Κωμωδία της ευτυχίας του Εβρεΐνοφ.
Από το 1932 εντάχθηκε στο καλλιτεχνικό δυναμικό του Εθνικού Θεάτρου και έμεινε εκεί μέχρι τον θάνατο του. Διακρίθηκε σε ρόλους κλασικού δραματολογίου και στις αρχαίες τραγωδίες. Πήρε μέρος στην τραγωδία του Αισχύλου Αγαμέμνονας, στο Σαιξπηρικό Ιούλιος Καίσαρας καθώς επίσης και στο έργο της Γαλάτειας Καζαντζάκη Ενώ το πλοίο ταξιδεύει.
Το 1933 είναι η χρονιά που θα υποδυθεί τον Ιάγο στον Οθέλο του Σαίξπηρ ενώ αργότερα είναι στη διανομή του Ιβάν, ο τρομερός του Τολστόι, Βασιλικός του Μάτεσι, στον Οιδίποδα Τύραννο του Σοφοκλή (στον ρόλο του Κρέοντα), στην Τρισεύγενη του Κωστή Παλαμά (στον ρόλο του Πάνου Τράτα), στη Δωδέκατη νύχτα του Σαίξπηρ κ.α.
Βασιλιάς Ληρ του Σαίξπηρ, Πέρσες του Αισχύλου (στον ρόλο του Ξέρξη), Φάουστ του Γκαίτε (στον ρόλο του Μεφιστοφελή) καθώς επίσης και στις εμβληματικές μολιερικές κωμωδίες Ταρτούφος και Μισάνθρωπος.
Το 1945 είναι η χρονιά όπου αποχωρεί από το Εθνικό Θέατρο με σκοπό να συνεργαστεί με τον θίασο των Ενωμένων Καλλιτεχνών μαζί με τον Αιμίλιο Βεάκη και τον Θεόδωρο Μορίδη.
Το 1947 συνεργάζεται για μία ακόμη φορά με την Μαρίκα Κοτοπούλη όπου και έπαιξε στην Ιωάννα της Λωραίνης του Μ. Άντερσον. Το 1949 εμφανίστηκε και στην Φιλουμένα Μαρτουράνο του Εντουάρντο Ντε Φίλιπο στο θέατρο Ντορέ της Φωκίωνος Νέγρη (το έργο παρουσιάστηκε με τον τίτλο Τα παιδιά είναι παιδιά).
Ακολουθεί η συνεργασία του και πάλι με την πρώτη κρατική σκηνή της Ελλάδος ερμηνεύοντας τον Ιάκωβο τον Μελαγχολικό στην σαιξπηρική κωμωδία Όπως σας αρέσει· ακολουθεί το έργο του Διονυσίου Ρώμα Τρεις κόσμοι και επανάληψη του Οιδίποδα Τύραννου του Σοφοκλή. Στη συνέχεια ερμήνευσε τον Λεόντιο στο Χειμωνιάτικο παραμύθι του Σαίξπηρ και έκλεισε την θεατρική του σταδιοδρομία με τον Δύσκολο του Μενάνδρου.
Κινηματογράφος:
Πρώτη του εμφάνιση ήταν στην ταινία του Βασ. Περίδη Για την αγάπη της μαζί με τον Ευάγγελο Μαμία και τον Αλέξη Μινωτή. Το 1952 έχουμε την πιο ολοκληρωμένη και μεστή κινηματογραφική του ερμηνεία με τον ρόλο του στην Αγνή του λιμανιού του Γιώργου Τζαβέλλα. Ρόλος που είχε προταθεί στον Αιμίλιο Βεάκη αλλά δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει τα γυρίσματα της ταινίας.
Η δημοτικότητα που είχε γνωρίσει ο Γληνός με τη συγκεκριμένη ταινία ήταν πολύ μεγάλη. Τόσες δεκαετίες, με συνεχή παρουσία στη σκηνή σε δύσκολους και απαιτητικούς ρόλους από το παγκόσμιο δραματολόγιο μα και από ρόλους από την αρχαία τραγωδία, δεν είχε γνωρίσει την αγάπη και την αναγνώριση από το ευρύ κοινό. Σύμφωνα με τον Παντελή Παλιεράκη, φροντιστή στην Finos Film, όταν Η Αγνή του λιμανιού άρχισε να προβάλλεται στους κινηματογράφους τότε άρχισε να γνωρίζει την αποδοχή από εκείνους που είχαν παρακολουθήσει την ταινία. Το περιστατικό περιγράφεται στο βιβλίο του Παλιεράκη Τριάντα χρόνια πίσω από την κάμερα της Finos Film.
Υπήρξε καθηγητής στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου και το 1953 έγραψε το αυτοβιογραφικό του βιβλίο Ώρες σκηνής. Επίσης έγραψε ένα βιβλίο για τον μεγάλο Έλληνα σκηνοθέτη Φώτο Πολίτη, που τον τίμησε και τον εμπιστεύτηκε ανοίγοντάς του τις πόρτες –όπως έκανε και σε άλλους άξιους ηθοποιούς. Το βιβλίο φέρει τον τίτλο Φώτος Πολίτης.
Οι πληροφορίες ανήκουν στο Ετήσιο Περιοδικό Θέατρο (66) του Θεόδωρου Κρίτα και από την εγκυκλοπαίδεια του Θεόδωρου Έξαρχου Έλληνες ηθοποιοί: Αναζητώντας τις ρίζες, Από τα τέλη του 18ου αιώνα μέχρι το 1899, που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Δωδώνη.
Επιμέλεια - διορθώσεις: Τζένη Κουκίδου