Η λαογραφία της Αν. Θράκης, Μνήμη και απώλεια, Η φλόγα του πάθους και μια Παλέτα δολοφόνου

Τέσσερις τίτλοι από τις εκδόσεις Ελκυστής

Γνωρίστε τους τέσσερις τίτλους των εκδόσεων Ελκυστής. Η ανάρτηση, που αρχικά είχε συνδυαστεί με δωροθεσία των βιβλίων, θα παραμείνει στο koukidaki.gr για πληροφοριακούς λόγους παρ' όλο που θα έχει αποσυρθεί η συλλογή συμμετοχών.

Παλέτα δολοφόνου Καίτης Δροσίνη

Παλέτα δολοφόνου
Καίτης Δροσίνη

Στους πρόποδες ενός βουνού ανακαλύπτεται τυχαία ένας μισοθαμμένος σκελετός. Ο Αντώνης Καμπάς θα αναλάβει να διερευνήσει και να ανακαλύψει εάν πρόκειται για δολοφονία ή απλώς ατύχημα. Ο Νικολάι Ναζόρωφ είναι Ρώσος ζωγράφος που γίνεται παγκοσμίως γνωστός και γνωρίζει μεγάλη επιτυχία και δόξα. Ποιος είναι ο θύτης και ποιο το θύμα; Θα σας αφήσω να το ανακαλύψετε…

Η Καίτη Δροσίνη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κορώνη Μεσσηνίας. Η ζωή της μοιράζεται ανάμεσα στη συγγραφή και στη ζωγραφική. Το 2015 εκδόθηκε το πρώτο της βιβλίο με τίτλο «ΗΤΑΝ;» το οποίο αγαπήθηκε κι επανεκδόθηκε βελτιωμένο από τις εκδόσεις Ελκυστής με τίτλο Το μυστικό της ταμπακιέρας. Επίσης έχει γράψει τα μυθιστορήματα: Το χρυσό φλουρί στη γλάστρα και Το ταξίδι (2016), Ο Μανδραγόρας (2018), Ο Δράκος και Ατιμώρητο έγκλημα (2020), Διαμέρισμα με αριθμό 7 (2022) και Παλέτα δολοφόνου (2023).

Η φλόγα του πάθους Ασημίνας Στασινοπούλου

Η φλόγα του πάθους
Ασημίνας Στασινοπούλου

Μια σπίθα ήταν αρκετή για να ανάψει τη φλόγα του πάθους τους…
Η Ιόλη δεν περίμενε πως ο γοητευτικός άντρας που θα συναντούσε εκείνο το βράδυ θα άλλαζε για πάντα τη ζωή της. Ήταν σίγουρη πως θα τον ξεπερνούσε και θα προχωρούσε στα σχέδιά της. Όμως, το πεπρωμένο της είχε άλλη άποψη.
Ο Άρης από τη στιγμή που θα αντικρίσει την εντυπωσιακή μελαχρινή θα χάσει τη γη κάτω από τα πόδια του. Θα την ερωτευτεί και θα ζήσει μαζί της έναν θυελλώδη έρωτα. Για χάρη της θα αλλάξει όλη την κοσμοθεωρία του.
Όμως, το παρελθόν του θα τον στοιχειώνει και θα τον κυνηγά.
Ένα συναρπαστικό ταξίδι στον έρωτα.
Ένα μαγευτικό οδοιπορικό στα υπέροχα Λαγκάδια Αρκαδίας.
Μια απειλή που θα ταράξει τον έρωτά τους.

Η Ασημίνα Στασινοπούλου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Είναι μητέρα ενός ανήλικου τέκνου. Οι δυο τους δημιουργούν καθημερινά ιστορίες, ώστε να μπορέσει να του περάσει τα μηνύματά της για τον κόσμο όπου μεγαλώνει και να τον προστατεύσει. Είναι πτυχιούχος της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας του Τμήματος Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Έχει τελειώσει δημόσια σχολή ΙΕΚ ως Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής και Αυτοματισμού Γραφείου. Έχει εργαστεί ως διοικητικός υπάλληλος στη γραμματεία της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Πολεοδομίας στη Νομαρχία Μεσσηνίας. Από μικρή τής άρεσε να ταξιδεύει με την πένα της και να αποτυπώνει τις σκέψεις της στο χαρτί. Η ίδια διατηρεί δικό της blog, όπου μοιράζεται τις απόψεις της και τις προτάσεις της με το αναγνωστικό κοινό που την ακολουθεί από τα μέσα δικτύωσης. Έχει εκδώσει τα βιβλία: Στα μονοπάτια του έρωτα (Εκδόσεις Ανατολικός, 2018), Ο δράκος πυροσβέστης (Εκδόσεις Οσελότος, 2018), Παιχνίδια εξουσίας (Εκδόσεις Οσελότος, 2019), Στο νησί της φτου ξελευτερίας (Λογοτεχνικό περιοδικό Κέφαλος, Τεύχος 5, 2019), Ο δράκος γιατρός (Εκδόσεις Οσελότος, 2020), Το σεντούκι του παππού (Λογοτεχνικό περιοδικό Κέφαλος, Τεύχος 8, 2020), Η γοητεία της έλξης (Εκδόσεις Ελκυστής, 2021), The dragon doctor (Εκδόσεις Ontime Books, αγγλική έκδοση, 2021), Μια καρδιά για δύο (Εκδόσεις Carmela’s Books, e-book, 2022).

Η λαογραφία της Ανατολικής Θράκης μέσα από τις αφηγήσεις των προσφύγων: Ιστορική και κοινωνική προσέγγιση Νέλλης Σπαθάρη

Η λαογραφία της Ανατολικής Θράκης μέσα από τις αφηγήσεις των προσφύγων: Ιστορική και κοινωνική προσέγγιση
Νέλλης Σπαθάρη

Οι αφηγήσεις βιωμάτων αποτελούν βασικό πρωτογενές υλικό για την καταγραφή της μικροϊστορίας από τον ερευνητή ιστορικό. Ακόμη δε περισσότερο όταν πρόκειται για τις αφηγήσεις των προσφύγων, οι οποίες συναιρούν το προσωπικό βίωμα με το πολιτισμικό πλαίσιο του τόπου στον οποίο βιώθηκε και χάθηκε.
Επειδή η αυτογνωσία ενός λαού είναι ένα από τα βασικά προτερήματά του, το βιβλίο αυτό αποτελεί μια μικρή συμβολή στη γνωριμία με τη λαογραφία της Ανατολικής Θράκης. Με βασικό άξονα την κίνηση στον χώρο και τον χρόνο, στο πρώτο μέρος διερευνάται τόσο η πορεία του ελληνισμού στον χώρο της Θράκης, όσο και η πορεία των λατρευτικών εθίμων, όπως αυτά διαμορφώθηκαν στη διαχρονική πορεία τους και τις ιστορικές συγκυρίες. Οι επιπτώσεις της μετακίνησης του κέντρου του ελληνισμού από τις νοτιότερες αρχαιοελληνικές πόλεις-κράτη στη βυζαντινή Θράκη και από εκεί πάλι στο νεότερο αθηναϊκό κέντρο σημάδεψαν ήθη, έθιμα, νοοτροπίες και στάσεις ζωής στον χώρο της Θράκης που διασώθηκαν στη συλλογική μνήμη των προσφύγων, η οποία μελετάται στο δεύτερο μέρος αυτής της μελέτης. Η συλλογική αυτή μνήμη, καταγεγραμμένη μετά τον ξεριζωμό τους το 1922 στα αρχεία των τοπικών σωματείων δεν υπήρξε ποτέ και συλλογική μνήμη ολόκληρου του ελληνισμού, όσο καλά κι αν αυτοί ενσωματώθηκαν στον ελληνικό κορμό.

Η Νέλλη Σπαθάρη (Ελένη Σπαθάρη-Μπεγλίτη) είναι πτυχιούχος της Γαλλικής Φιλολογίας του ΕΚΠΑ και της Ελληνικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στον τομέα Λαογραφίας του οποίου εκπόνησε και τη διδακτορική της διατριβή (Οι αγγειοπλάστες της Σίφνου: Κοινωνική συγκρότηση, παραγωγή, μετακινήσεις, εκδ. Αρσενίδη, 1992). Συνέχισε μεταδιδακτορικές σπουδές στο Παρίσι, ως υπότροφος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών, στην Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales στους τομείς της Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και της Κοινωνικής και Οικονομικής Ιστορίας. Η μελέτη της Ιστορική και κοινωνική λαογραφία της Ανατολικής Θράκης βραβεύτηκε από την Ακαδημία Αθηνών το 1994 (Α. Α. Λιβάνη, 1997). Διορίστηκε στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, δίδαξε στο Πειραματικό Γυμνάσιο και Λύκειο Αναβρύτων, διετέλεσε Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων. Δίδαξε στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) και συμμετείχε στην επιστημονική ομάδα συγγραφής του τρίτομου διδακτικού εγχειριδίου της θεματικής ενότητας Ο δημόσιος και ο ιδιωτικός βίος των Ελλήνων: Οι νεότεροι χρόνοι ΙΙ, ΕΑΠ, 2002). Παράλληλα ανέλαβε να συντάξει για την ίδια θεματική ενότητα το Ανθολόγιο δοκιμίων για το δημόσιο και ιδιωτικό βίο στην Ελλάδα (19ος-20ος αιώνας) (ΕΑΠ, 2008). Συνέγραψε το εκπαιδευτικό εγχειρίδιο για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας με θέμα Αισθητική εκπαίδευση και αγωγή (Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων, 2000). Έχει δημοσιεύσει εκπαιδευτικά εγχειρίδια για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ' Λυκείου (Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας Γ' Λυκείου. Επιλογή και ανάλυση ιστορικών πηγών, εκδ. Πατάκη, 2011 και Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας Γ' Λυκείου. Διαγωνίσματα προσομοίωσης, εκδ. Πατάκη, 2017). Έχει πλήθος δημοσιευμένων εισηγήσεων σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια, καθώς και άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά. Έχει συμμετάσχει σε εκπαιδευτικά προγράμματα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Μια νουβέλα και δύο διηγήματά της έχουν διακριθεί σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς, μεταξύ των οποίων και στον 6ο και 7ο Διεθνή Λογοτεχνικό Διαγωνισμό του Ομίλου UNESCO Τεχνών, Λόγου και Επιστημών [Μια καλοκαιρινή παρτίδα σκάκι κι άλλη μια (2020) και Στάκα καρδιά μου (2020)]. Κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Ελκυστής τα μυθιστορήματά της Amor Fati και Μόνο καλοκαίρια, καθώς και η βραβευμένη από την Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών νουβέλα της Στην Ύδρα αέναα θα επιστρέφεις. Έχει ασχοληθεί με τη μετάφραση από τη γαλλική γλώσσα κειμένων Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, καθώς και παιδικών βιβλίων.

Μνήμη και απώλεια Θεόδωρου Πάλλα

Μνήμη και απώλεια
Θεόδωρου Πάλλα

«Προσπαθώ να μην έχω μνήμες, κι έτσι η απώλεια να μη με κατατρέχει, μιας και δεν έχω τίποτα να χάσω», της είπε.
Εκείνη τον κοιτούσε, αυτός μονολογούσε… Πώς απλώνεσαι στον ουρανό κι εκείνος σου μιλάει; Άσπρες τουλούπες τα λόγια του.
Ώρα γερμένος πάνω από το άδειο της κορμί. Εκείνη δεν είχε λόγια, κανείς δεν ξέρει αν δεν τα έμαθε ή αν δεν τα μπορούσε, είχε μόνο χάδια, πρώτα για τα αδέσποτα, μετά για όλους αυτούς τους παράταιρους-απόκληρους της ζωής. Τον άκουγε, είχε μάθει να ακούει, να νιώθει και να νοιάζεται.
Εκείνος καθόταν στο σκαμνάκι δίπλα του κρεβατιού, το κορμί του τόξο που το κύρτωσαν σκέψεις. Το βλέμμα του στο παράθυρο και φορές κοιτούσε κλεφτά το καχεκτικό της κορμί. Περίμενε μαζί της –φαινόταν σαν να μην έχει τίποτα να κάνει ή μάλλον δεν είχε τίποτα που να αξίζει να κάνει. Φορούσε ένα τριμμένο πανωφόρι, αν και έξω η μέρα έκαιγε ακόμη. Είχε τα γένια πεταγμένα σε ένα βαθουλωτό πρόσωπο και το μέτωπό του κυριαρχούσε σε ένα αδύναμο κορμί.
28 διηγήματα μνήμης και απώλειας ανθρώπων που κι αν δεν ζήσαμε μαζί σημάδεψαν τη ζωή μας.
Ο Θεόδωρος Πάλλας γεννήθηκε το 1962 στο Καλοχώρι Βέροιας. Σπούδασε παιδαγωγικά και εργάζεται ως δάσκαλος. Άλλα έργα του ιδίου: Τρία κι ένα ποιήματα, ποιήματα, 1991, Εκδόσεις Παρατηρητής. Ποιητικές δοκιμές (ποιήματα) 1994, Εκδόσεις Παρατηρητής. Ενός αποσταμένου περιπατητή λόγοι (ποιήματα) 1996, Εκδόσεις Παρατηρητής. Ανεπαίσθητη προσβολή (μυθιστόρημα) 2013, Εκδόσεις Άνεμος Εκδοτική. 28 αντίγραφα (διηγήματα) 2016, Εκδόσεις Άνεμος Εκδοτική. Η σιωπή των τύψεων (μυθιστόρημα) 2017, Εκδόσεις Ανάτυπο. Στη χαραγή της 28ης σελήνης (διηγήματα) 2018, Εκδόσεις Ελκυστής. Ο αμόλυντος και άλλες ιστορίες (διηγήματα) 2021, Εκδόσεις Ελκυστής.