Επιλογές και προτάσεις πολιτισμού για τον Μάιο του 2023. Κρατήστε τη σελίδα στις μνήμες σας καθώς η ανάρτηση ενημερώνεται διαρκώς.
Απ' την αρχή 1ο Διεθνές Φεστιβάλ θεάτρου και παραστατικών τεχνών για νεαρούς θεατές 0-6 έρχεται στην Αθήνα από τις 4 ως τις 8 Μαΐου 2023. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, η Artika δημιουργεί ένα διεθνές φεστιβάλ παραστατικών τεχνών αφιερωμένο στην πρώτη ηλικία του ανθρώπου. Στόχος του φεστιβάλ είναι να φέρει στο προσκήνιο το κοινό των παιδιών που βρίσκονται στην προσχολική ηλικία, να αναδείξει την ανάγκη του ανθρώπου να έρχεται σε επαφή με την τέχνη από την αρχή της ζωής του και να γνωρίσει στο ελληνικό κοινό τη δουλειά ξένων καλλιτεχνών και διαφορετικά είδη παραστάσεων. Το φεστιβάλ θα πλαισιώσουν παραστάσεις, ομιλίες-συζητήσεις και εργαστήρια και θα πραγματοποιηθεί υπό την αιγίδα και υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, με την υποστήριξη του Creative Europe 2018-2022 στο πλαίσιο του προγράμματος Mapping, και υπό την αιγίδα του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών της φιλοσοφικής σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Αναλυτικές πληροφορίες
Επίσης:
Το έργο Φαίδρας Άτοπος παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Θέατρο Αθήναιον [Λεωφόρος Βασ. Όλγας 35, Θεσσαλονίκη, 6906467283] στις 6 και 7 Μαΐου 2023 στις 21.00. Η ανήλια πλευρά του μύθου. Ο πεπτωκός φτερωτός έρως και οι βλαβερές συνέπειες του. Ένα ρεσιτάλ για δύο σολίστ. Έναν μουσικό και μία ηθοποιό. Η παράσταση φέρνει στο προσκήνιο κι επιχειρεί να ρίξει φως στην ανήλια πλευρά του μύθου της Φαίδρας. Να συγκρίνει το χθες με το σήμερα και το αύριο. Πόσο η μοίρα μας κατευθύνει; Έχουμε εμείς μερίδιο ευθύνης για τις επιλογές μας τελικά; Τι σημαίνει «ηθική» και πώς διαμορφώνεται ανά τους αιώνες; Πηγαίνουμε πίσω ή μπρος; Στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης θα την καταδικάζαμε; Ερωτήματα που η ίδια η αντιηρωίδα θέτει στον εαυτό της, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να εξηγήσει τα στρεβλά της ζωής της. Μια εξωπραγματική πραγματικότητα αποκαλύπτεται καθώς ξετυλίγει την ιστορία της, ακροβατώντας στην κυριολεξία, υπό τους ήχους της υποβλητικής ζωντανής μουσικής. Η Φαίδρα μιλά για τη Φαίδρα με ότι αυτό συνεπάγεται. Λυρισμός, χιούμορ, κυνισμός, ρεαλισμός, τραγωδία σε ρυθμό παραληρηματικό.
Κείμενο: Δήμητρα Μήττα | Μουσική σύλληψη κι εκτέλεση επί σκηνής: Μιχαήλ Χατζηαναστασίου | Φαίδρα: Ηρώ Μουκίου | Σκηνοθεσία: Αντώνης Καραγιάννης | Σκηνικά: ORI M | Κοστούμια: ORI M & ΒΕΣΤΙΑΡΙΟ | Κίνηση / Σχεδιασμός φώτων / VIDEO TRAILER: Αντώνης Καραγιάννης | Επικοινωνία: Νταίζη Λεμπέση | Γραφιστικά: Λευτέρης Παπασταύρου | Φωτογραφίες: Γιώργος Ζαρζώνης | Παραγωγή: LE PLUS PETIT CHEF
Το Circle of death είναι μια performance βασισμένη στα κείμενα του M. Visniec «Η εθνικότητά μου το χρώμα του ανέμου» συνδυάζοντας σώμα, έκφραση και φωνή. Ερευνώντας το είδος της performance, μπήκαμε στη διαδικασία να αφυπνίσουμε το πνεύμα σε συνδυασμό με τον λόγο και την κίνηση. Το έργο μάς τοποθετεί σε μια κοινωνία του όποτε. Ο άνθρωπος είναι ο κεντρικός ήρωας μιας κοινωνίας δυστοπικής που χαρακτηρίζεται από τον μισανθρωπισμό, τα ολοκληρωτικά καθεστώτα, την περιβαλλοντική καταστροφή. Πρόκειται για σπονδυλωτό έργο που αντικατοπτρίζει τη σύγχρονη πραγματικότητα με άξονα τα πλυντήρια εγκεφάλων. Ο άνθρωπος που ξεχνάει να ζήσει πραγματικά, η βία της εξουσίας, ο άνθρωπος σκουπιδοτενεκές, η γαλούχηση νέων ανθρώπων στη βία εν ονόματι κάθε δόγματος, η μηχανοποίηση της ανθρώπινης εργασίας, ο βίαιος και παράλογος στρατός. Στις 7, 21, 28 Απριλίου, 5 και 12 Μαΐου στις 21:15 στον Τεχνοχώρο Εργοτάξιον [Διογένους 1, Άγιος Δημήτριος, 6983930220].
Σκηνοθεσία - Κινησιολογία - Μουσική επιμέλεια: Έφη Μεράβογλου | Κοστούμια - Σκηνικά: 92 artschool | Σχεδιασμός φωτισμών - Χειρισμός: Γιάννης Καραλιάς | Παίζουν: Μυγδαλιά Ανδρέου, Αριστέα Ανύση, Νάσια Γαβριήλ, Χριστίνα Μούζη, Ερμιόνη Πολιτίδου, Ανδριάνα Σταυριδοπούλου | Φωτογραφίες: Γιώργος Κάλτσας, Στεφανία Μακριαλέα | Τεχνική βοηθός: Στεφανία Μακριαλέα | Artwork: Γιώργος Πίττας | Επικοινωνία: Γιώργος Κάλτσας
Το ΦΟΥΓΑΡΟ υποδέχεται στο BLUE2 την ατομική έκθεση Homeland landscapes της Αιμιλίας Τσεκούρα, μίας από τις σημαντικότερες εικαστικούς της γενιάς της. Τα έργα χαρακτηρίζονται από την ίδια ως «ιστορίες απομόνωσης από την εποχή του κορωνοϊού». Πρόκειται για τεκμήρια από την προσωπική της εμπειρία του πρόσφατου εγκλεισμού, κατά τον οποίο κλήθηκε να αντιμετωπίσει την αποκοπή από την καθημερινότητα. Το πρόγραμμα και η ζωή της ανατράπηκαν ξαφνικά και απόλυτα, όπως συνέβη με όλους μας, ενώ αυτή η ανατροπή βιώθηκε σε ένα περιβάλλον φόβου, αβεβαιότητας και ζόφου. Στο FOUGARO BLUE2 [2752047300, 2108070523] Τετάρτη έως Κυριακή 12.30 με 15.30 ως τον Σεπτέμβριο του 2023. Επιμέλεια: Φλωρίκα Π. Κυριακοπούλου και Αντώνης Ι. Κοντρογιάννης
Ο μονόλογος Κοιμώμενος Χαλεπάς... ο σαλός άγιος του Άγγελου Ανδρεόπουλου σε σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Λιακόπουλου με τον Γιώργη Κοντοπόδη, που ξεκίνησε το ταξίδι του στις 15 Σεπτεμβρίου 2022 από το ευλογημένο νησί της Τήνου κάνοντας πρεμιέρα στον προαύλιο χώρο του σπιτιού του Γιαννούλη Χαλεπά και έχοντας ήδη πραγματοποιήσει μεγάλο αριθμό παραστάσεων στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας (Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ναύπλιο, Ιωάννινα, Ερμιόνη...), παρατείνεται στο θέατρο Αλκμήνη από την Τρίτη 25 Απριλίου 2023 κάθε Δευτέρα και Τρίτη έως την Τρίτη 30 Μαΐου 2023. Για την παράσταση διαβάστε εδώ
Mε αφορμή τα 10 χρόνια λειτουργίας του Πολυχώρου VAULT [Μελενίκου 26 Βοτανικός] (2012-2022), o Δημήτρης Καρατζιάς και ο Μάνος Αντωνιάδης ανεβάζουν ξανά το ELIZADETH. Μια κωμωδία που ανατρέπει κάθε θεωρία για τον κόσμο του θεάτρου, είναι διασκευή του έργου «Βασιλικοί μετά τρούλου» του Χάρη Ρώμα. Μια θεότρελη κωμωδία και ταυτόχρονα ένα καυστικό σχόλιο πάνω στις σχέσεις των ηθοποιών και των συντελεστών μιας παράστασης και τη ματαιοδοξία, που επικρατεί στον κόσμο του θεάτρου. Από το Σάββατο 22 Οκτωβρίου, κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 21:15 έως την Κυριακή 29 Μαΐου 2023. Αθήνα 2022. Δύο χρόνια μετά την έκρηξη της υγειονομικής κρίσης, ένας ηθοποιός καλείται να συγκεντρώσει μια ομάδα άνεργων συναδέλφων του, για να τους ανακοινώσει ότι θα ανεβάσουν τη «Μαρία Στιούαρτ» του Σίλερ. Μόνο που πρέπει να τους αποκαλύψει ότι το έργο, θα ανέβει υπό τη μορφή μιούζικαλ και μάλιστα «πειραγμένο», από μια ατάλαντη παρεμβατική συγγραφέα, που όλοι τους σιχαίνονται, η οποία βρήκε έναν φιλοβασιλικό σύλλογο να τους χρηματοδοτήσει. Θα καταφέρει να τους πείσει να συμμετέχουν στο «τερατούργημά» της και με ποιο τίμημα; Είναι η πανδημία και η ανέχεια αρκετή για να ξεπουληθούν καριέρες, ήθη και αρχές; Τι γίνεται όταν το σύμπαν συνωμοτεί για να μαζευτούν σε μια παράσταση «τα λάθη» όλου του κόσμου; Όταν οι λάθος ηθοποιοί, με λάθος έργο, τη λάθος περίοδο, με λάθος σκηνοθέτη, σε λάθος θέατρο, με λάθος χορηγό, υποχρεώνονται λόγω της πανδημίας να ανεβάσουν ένα ανιστόρητο «ιστορικό» μιούζικαλ μιας κατά λάθος συγγραφέως; Ετερόκλητα πρόσωπα καλούνται να συγκροτήσουν το θίασο, ο καθένας με τα κουσούρια και τα προβλήματά του. Πάνω από όλα όμως, επικρατούν τα αρνητικά χαρακτηριστικά των θεατρίνων. Μωροφιλοδοξίες, αλαζονείες, βεντετιλίκια, ανταγωνισμοί, αντιζηλίες, έρωτες, μίση και πάθη. Πώς θα συνυπάρξουν μέσα στον ίδιο θίασο ένας ματαιόδοξος «εναλλακτικός» σκηνοθέτης, που προσπαθεί να μπαλώσει τις αδυναμίες του κειμένου με νεοτερισμούς και πρωτοπορίες; Ένας ξεπεσμένος εργάτης του θεάτρου, που προσπαθεί μάταια να καταπολεμήσει τις νευρώσεις και τον αλκοολισμό του; Μια βουλιμική ιέρεια της τέχνης, που προσπαθεί να χάσει τα 55 κιλά που πήρε μέσα στις καραντίνες και με τη λίμπιντο της να εκτινάσσεται στα ουράνια; Μια υπερφιλόδοξη νέα Κυπραία ηθοποιός, που ζητά απεγνωσμένα την πρώτη της μεγάλη ευκαιρία στο θέατρο; Μια ετοιμόγεννη υστερική πρώην σταρ σαπουνόπερας, έξαλλη που αναγκάζεται να παίξει τον βουβό ρόλο στο έργο; Ο σύζυγος της ετοιμόγεννης πρώην σταρ σαπουνόπερας, που το μόνο που θέλει είναι να καλμάρει τη σύζυγο του και να ανοίξει το δικό του pet shop; Ένας ατάλαντος μουσικός, που κατακλέβει μουσικές παρουσιάζοντας τις σαν δικές του; Μα προπαντός, μια παντελώς ατάλαντη παρεμβατική θεατρική συγγραφέας, που κάνει διαρκώς το θίασο έξαλλο με τις παράλογες απαιτήσεις της; Μια φιλοβασιλική «μαϊμού» παραγωγός; Και τέλος, μια μανιακή καπνίστρια τεχνικός θεάτρου, που αποφασίζει μέσα στον ερωτικό παροξυσμό της να κόψει το τσιγάρο. Οι θεατές παρακολουθούν και συμμετέχουν στη δημιουργία μιας παράστασης από την αρχή μέχρι το τέλος της, μέσα από τις πιο αντίξοες συνθήκες που μπορεί κανείς να φανταστεί. Όλα αυτά με πολύ γέλιο, καταιγιστικούς ρυθμούς, τρελές εξελίξεις και ανατροπές. Οποιαδήποτε τρανταχτή ομοιότητα με πρόσωπα και καταστάσεις είναι εντελώς συμπτωματική! Δείτε εδώ περισσότερα από την παλαιότερη εκδοχή.
Συγγραφέας: Χάρης Ρώμας | Διασκευή - Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καρατζιάς | Πρωτότυπη Μουσική / Διασκευή τραγουδιών: Μάνος Αντωνιάδης | Στίχοι τραγουδιών: Πάνος Μπρατάκος, Μάνος Αντωνιάδης | Σκηνικό: Μιχάλης Παπαδόπουλος | Επιμέλεια κοστουμιών: Team Vault | Ρούχα εγκύου: Mamaca | Κοστούμια εποχής: Μιχάλης Σδούγκος | Περούκες: Γιώργος Νικολαΐδης, Αχιλλέας Κοντοβαίος | Σχεδιασμός φωτισμών / Φωτογραφίες παράστασης: Χριστίνα Φυλακτοπούλου | Χορογραφίες: Δήμητρα Κολλά | Αφίσα παράστασης: Γιάννης Κεντρωτάς | Trailer / Κινηματογράφηση: ORKI Productions | Πρόγραμμα παράστασης: Εκδόσεις Αιγόκερως | Επικοινωνία / Προώθηση παράστασης: Νταίζη Λεμπέση | Βοηθός σκηνοθέτη: Αλεξάνδρα Γαϊδατζή | Παραγωγή: VAULT | ΔΙΑΝΟΜΗ (με σειρά εμφάνισης): Χριστίνα Σαμπανίκου (Τζένη Θεοκλέους), Ορνέλα Λούτη (Ελένη Κουρή), Στέλιος Ψαρουδάκης (Πέτρος Παπαδόπουλος), Δήμητρα Κολλά (Λυδία Λενιόρδου), Σωτήρης Δούβρης (Άρης Λυμπερόπουλος), Κική Μαυρίδου (Τερέζα Λεμπέση), Παναγιώτης Δελαβίνιας (Έλτον Λεμπέσης), Εύη Τσάφου (Ντέπυ Καρατζιά), Σωτήρης Μεντζέλος (Κώστας Μάλφας)
H Life after Death Theater Company, έναν χρόνο μετά την ολοκλήρωση της έρευνας HEART Project, επιστρέφει στο Μπάγκειον για να παρουσιάσει το παραστατικό του μέρος μέσα από ένα Performance Installation. Ένα πλέγμα τριών solo παραστατικών εμπειριών, όπως δημιουργήθηκε και διαμορφώθηκε από την οικογένεια της Life After Death και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Απρίλιο του 2022, κερδίζοντας τις εντυπώσεις του κοινού. Για τρεις Κυριακές, 23/4, 30/4 και 7/5, από τις 15.00 έως τις 18.00, η Βίκυ Αδάμου, ο Χρήστος Καπενής και η Μελίσσα Κωτσάκη, ανοίγουν και πάλι τις πόρτες του Ξενοδοχείου Μπάγκειον [Πλ. Ομονοίας 18 Αθήνα] για να συνυπάρξουν εκεί ταυτόχρονα, ανεξάρτητα αλλά και αλληλοσυμπληρωματικά. Οι τρεις καλλιτέχνες δημιουργούν και παρουσιάζουν μια ατομική περφόρμανς εμπνευσμένη από ένα παιχνίδι κρυμμένων λέξεων και δίνουν ένα τρίωρο κυριακάτικο ραντεβού για να εξερευνήσουν τα σημεία συνάντησης και απόκλισης των ατομικών τους διεργασιών. Πρόκειται για μία ξεχωριστή εμπειρία για τον επισκέπτη, που θα μπορεί να περιηγηθεί ελεύθερα μέσα στον εμβληματικό χώρο του παλιού Ξενοδοχείου και να παρακαλουθήσει και τους 3 καλλιτέχνες για όσο χρόνο επιθυμεί, σε τρεις ζωντανές, πολυμεσικές, ατομικές performances σε επαναλαμβανόμενο μοτίβο. Και οι τρεις performances δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του ερευνητικού ΗEART project.
Ο συνθέτης Δημήτρης Μαραμής πέντε χρόνια μετά τη μεγάλη επιτυχία του μιούζικαλ Ερωτόκριτος, επιστρέφει την Παρασκευή 19 Μαΐου 2023 στις 20:30 στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης παρουσιάζοντας για πρώτη φορά μέρη από τα σημαντικότερα μουσικά έργα του με τίτλο ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΚΟΤΕΙΝΟ ΕΡΩΤΑ ΣΤΟΝ ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟ. Η συναυλία θα πραγματοποιηθεί με την ΜΟΥSA την Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Μούσα του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, με ερμηνευτές το Μάριο Φραγκούλη, το Θοδωρή Βουτσικάκη, σε μουσική διεύθυνση κι ενορχήστρωση του Θοδωρή Παπαδημητρίου, με το συνθέτη στο πιάνο και τη συμμετοχή των ταλαντούχων τραγουδιστών Ελένης Δημοπούλου, Μέλας Γεροφώτη και Νίκου Κύρτσου.
Η Αντιγόνη, μετέωρη. Μια ξένη –που δεν ανήκει ούτε στο φως ούτε στο χώμα. Το έργο μετέωρο, εκεί που χτίζεται διαλύεται, ένα γιαπί. Η πόλη μετέωρη, μετά από άγριο πόλεμο, παλεύει να σταθεί. Ο Κρέων θέλει να επιβάλλει δικαιοσύνη, αδέκαστος. Μετά από τη θυσία του παιδιού του βυθίζεται στη μαύρη τρύπα της Άτης, της αδυσώπητης θεάς που σε κάνει να βλέπεις για σωστό το λάθος. Ο θίασός μας μέσα από θραύσματα επιθυμεί να διαγράψει μια χειρονομία, μια διαδρομή, μνήμη για τους νεκρούς του, να εκπληρώσει μια κηδεία που δεν έγινε. Που δεν γίνεται –καθώς η ταχύτητα μάς πετάει συνεχώς στο αύριο. Στο πάντα, στέκονται οι αγαπημένοι μας σαν σήματα, όπως οι κούκοι στα μονοπάτια, σαν πέτρινα μνήματα στην άκρη της θαλάσσης. Τα υλικά μας εύθραυστα. Στοιχεία της τελετουργίας του θρήνου, διαβατήριων τελετών, ίχνη αρχέγονων χορών, μουσική άχρονη, συνθέτουν μια ιδιόμορφη παρτιτούρα, μετέωρη στο σύνορο. Από 3 έως 20 Μαΐου 2023 κάθε Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 20.00 στο Θέατρο Θησείον, Ένα Θέατρο Για Τις Τέχνες [Τουρναβίτου 9, Ψυρρή].
Μετάφραση: Μίνως Βολανάκης | Σκηνοθεσία - Δραματουργική επεξεργασία: Ρηνιώ Κυριαζή | Μουσική: Νίκος Βελιώτης | Σκηνικός χώρος: Σωτήρης Μελανός | Κοστούμια: Ματίνα Μέγκλα | Φωτισμοί: Στέβη Κουτσοθανάση | Ηθοποιοί: Δήμητρα Γκλιάτη, Ειρήνη Κουμπαρούλη, Λυγερή Μητροπούλου, Μοχάμεντ Μπελχέντι, Δέσποινα Χαλκορόκα, Ρηνιώ Κυριαζή | Βοηθός σκηνοθέτη: Τάσος Κωλέτσης | Βοηθός σκηνογράφου: Άννα Ζήση | Κατασκευή κοστουμιών: Ευτυχία Τζαβάρα | Φωτογραφίες: Αναστασία Γιαννάκη | Γραφιστική επιμέλεια: Παναγιώτης Ανδριανός | Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη | Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου Άλκη
Το αρχείο (Hansard: ουσιαστικό, το επίσημο αρχείο όλων των δημόσιων κοινοβουλευτικών συζητήσεων) ανεβαίνει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά την Τρίτη 30 Μαΐου 2023 στις 20.30, με τη στήριξη του Υφυπουργείου Πολιτισμού της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Είναι ένα καλοκαιρινό πρωινό του 1988 και ο συντηρητικός Υπουργός της Κυβέρνησης Θάτσερ, Ρόμπιν Χέσκεθ επέστρεψε στο εξοχικό του, το οποίο έχουν με τη γυναίκα του των τελευταίων τριάντα χρόνων. Η Νταϊάνα είναι παράξενη σήμερα, μια αλεπού καταστρέφει τον κήπο και λίγο λίγο ξεθάβονται μυστικά από παντού. Ενώ προχωράει η μέρα, αυτό που ξεκινάει ως ένας γνώριμος ρυθμός συζυγικής φιλονικίας καταλήγει σε μια αιμοβόρα πυγμαχία.
Μετάφραση - Σκηνοθεσία: Ανδρέας Αραούζος | Ερμηνεύουν: Βαρνάβας Κυριαζής και Αννίτα Σαντοριναίου | Σκηνικά - Κοστούμια: Γιώργος Γιάννου | Σχεδιασμός φωτισμού - Φωτογραφίες: Νίκος Μυλωνάς | Μουσική: Σταύρος Μακρής | Επικοινωνία: Νατάσα Παππά
Ένα δωμάτιο πένθους, ο λόγος του Ευριπίδη, μια παράσταση της «Εκάβης» κινηματογραφημένη στην Ισπανία το 1998, μια γυναίκα, οι απώλειες με σάρκα και οστά. Έχει αρχή και τέλος η ανθρώπινη ύπαρξη; Ποιος ήσουν πριν και ποιος είσαι τώρα; Μια γυναίκα, η Εκάβη, κλεισμένη σε ένα δωμάτιο, με ό,τι της έχει απομείνει, παρακολουθεί τηλεόραση. Μεταξύ ονείρου και πραγματικότητας, μνήμες και φωνές ξυπνούν, πρόσωπα εμφανίζονται και συνομιλούν μαζί της. Κάθε συνάντηση είναι μια ακόμη προσπάθεια να τακτοποιήσει τον κόσμο της. Μέχρι που όλο το κατασκευασμένο περιβάλλον της ζωής της αποδομείται. Η λύση στις συμφορές της θα έρθει από μια εκδίκηση ή από μια φυγή; To 1998, η Margarita Borja, Ισπανίδα συγγραφέας, ποιήτρια και σκηνοθέτης, παρουσιάζει στο νησί Ταμπάρκα της Ισπανίας, σε δική της διασκευή την Εκάβη του Ευριπίδη, με τον τίτλο HÉCUBA, NÓMOS Y MÚSICA DE LAS CIUDADANAS, γεγονός που ενθουσίασε το κοινό κι αποτέλεσε έναν σημαντικό σταθμό στην πορεία της δημιουργού της. Η Εκάβη σε ένα ελληνικό νησί εμπνέεται από εκείνη την ιστορική παράσταση κι από το κείμενο της Εκάβης του Ευριπίδη. Ένα κείμενο που «μιλάει» ακόμα και σήμερα, για όσα μας απασχολούν, μας θυμώνουν, μας συγκινούν και μας προβληματίζουν. Στην παράσταση προβάλλονται αποσπάσματα από την παράσταση HÉCUBA, NÓMOS Y MÚSICA DE LAS CIUDADANAS της Margarita Borja κι ακούγονται αποσπάσματα από το κείμενό της. Από τις 8 Μαΐου 2023 ως τις 30 Μαΐου 2023 κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00 στο θέατρο Αργώ [Ελευσινίων 13-15, Αθήνα].
Δραματουργία - Σκηνοθεσία : Ζωή Ξανθοπούλου | Σύνθεση - Απόδοση κειμένων: Δημήτρης Τσεκούρας | Ερμηνεία: Ντέπυ Πάγκα, Ναταλί Τσάβεζ, Αποστόλης Ψαρρός | Μουσική - Sound design: Cayetano | Σκηνικά - Κοστούμια: Γιώργος Λιντζέρης | Φωτογραφίες: Κική Παπαδοπούλου | Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη | Διεύθυνση παραγωγής: Κωνσταντίνα Αγγελέτου | Εκτέλεση παραγωγής- Βοηθός σκηνοθέτη: Όλγα Σεβερίν | Παραγωγή: Πλέγμα - ΑΚ
Κραυγή για το αύριο Ένας μονόλογος της Εύης Οικονομίδου βασισμένος στο έργο της Μπέρρυ Ναχμίας στο Θέατρο Αλκμήνη στις 12 και 13 Μαΐου 2023 στις 19.00 με ελεύθερη είσοδο! Η Μπέρρυ Ναχμίας (1924-2013) αποφάσισε να καταθέσει την μαρτυρία της για τον εγκλεισμό της στο στρατόπεδο Άουσβιτς-Μπιρκενάου το 1980 όταν έχασε τον άντρα της. Εκδόθηκε το 1989 και είναι από τις πρώτες που γράφτηκαν και εκδόθηκαν στα ελληνικά. Η προσωπικότητα της και η δύναμη του χαρακτήρα της ενέπνευσαν την Εύη Οικονομίδου να γράψει αυτόν ο μονόλογο αποτίνοντας φόρο τιμής σε αυτήν την αξιοθαύμαστη γυναίκα. Η δράση εξελίσσεται στην Καστοριά σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου την 17η Οκτωβρίου 1996, παραμονή της τελετής αποκάλυψης του Μνημείου Ολοκαυτώματος από την ίδια και κατά την οποία θα μιλούσε στους παρευρισκομένους. Στιγμές από την μέχρι τότε ζωή της έρχονται στις μνήμη της.
Συγγραφέας: Μπέρρυ Ναχμίας | Διασκευή σε θεατρικό μονόλογο: Εύη Οικονομίδου | Σκηνοθεσία: Μανώλης Ιωνάς | Κινησιολογία: Ρούλα Κουτρουμπέλη | Φωτισμοί: Μανώλης Μπράτσης | Μουσική επιμέλεια: Αυγερινός Σουλόπουλος | Ερμηνεύει η Εύη Οικονομίδου
Η κλασσική μουσική ραπάρει όταν έχει κέφια. Με ευφάνταστους συντελεστές τον γνωστό Raper MCYinca, την performer Μάγδα Μαυρογιάννη και την μουσικό Μαρία Μιχαλοπούλου. Μια δυνατή ιδέα. Μια δυνατή συνεργασία για την ημέρα της μουσικής. Την Τετάρτη 21 Ιουνίου 2023 και ώρα 6 μ.μ. σας περιμένουμε όλους μικρούς και μεγάλους στη Βιβλιοθήκη του Μεγάρου Μουσικής - Αίθουσα Γιάννης Μαρίνος. RAP & CLASSIC Μια πρωτότυπη και ιδιαίτερη Performance για την ξεχωριστή ημέρα της μουσικής που όχι μόνο γιατί σηματοδοτεί την μεγαλύτερη ημέρα του χρόνου, αλλά γιατί γιορτάζει ολόκληρη η Ευρώπη, με συναυλίες και πλούσιες εκδηλώσεις σε ιδέες και θέματα. Η δική μας ιδέα έχει θέμα το Rap και την κλασσική μουσική. Ένα ιδιαίτερο ανατρεπτικό πάντρεμα μελωδιών ήχων και λόγου, που δίνει έμφαση στο ρυθμό. Οι νεαροί μουσικοί παίζουν τα κομμάτια τους στα κλασσικά όργανα και ο ράπερ σπάει τη φόρμα… ραπάρει με το μπάσο του με νότες και στίχους που μιλούν για την αγάπη της μουσικής και τον ερχομό του καλοκαιριού, που σηματοδοτεί την ελευθερία κυρίως για τα παιδιά και τους νέους που κατεβάζουν τα ρολά, κλείνουν τα βιβλία και ανοίγουν ένα παράθυρο στον ήλιο και στη θάλασσα.
MC Yinca: Ράπερ, Performer | Μάγδα Μαυρογιάννη: Iδέα, Κείμενο, Σκηνική Επιμέλεια, Παρουσίαση | Μαρια Μιχαλόπουλου: Μουσική παρουσίαση και διδασκαλία με το φωνητικό σύνολο «Καλλιτεχνήματα» και νέους πιανίστες, κιθαρίστες, τραγουδιστές | Υπεύθυνος επικοινωνίας: Αντώνης Κοκολάκης
Η ακάλυπτη στον ακάλυπτο Ένα έργο αφιερωμένο στη μνήμη του σπουδαίου Θύμιου Καρακατσάνη για τα δέκα χρόνια απουσίας του, παρουσιάζεται για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 21.00 στην αίθουσα «Secret room» του θεάτρου Αλκμήνη. Σε μια εύθραυστη καθημερινότητα, η «ακάλυπτη» βρίσκει διέξοδο στη φαντασία. Μέσα από τον σουρεαλισμό διεκδικεί το όνειρο για έναν κόσμο όπου η αγάπη και η τρυφερότητα βάζουν τα θεμέλιά του. Το γέλιο ως καλός αγωγός της σκέψης δημιουργεί ανθρώπους που νοιάζονται ο ένας για τον άλλον. Ένα φωτεινό πλάσμα που γίνεται σύμβολο ελπίδας.
Παίζει η Αλεξάνδρα Καρακατσάνη | Κείμενο: Ρούλα Καρακατσάνη | Σκηνοθεσία: Μανώλης Ιωνάς | Σκηνογραφία - εικαστική επιμέλεια: Κατερίνα Καρακατσάνη | Βοηθός σκηνοθέτη - χορογραφίες: Ρούλα Κουτρουμπέλη | Μουσική επιμέλεια: Αυγερινός Σουλόπουλος | Video - φωτογραφίες: Θάνος Αγγελής.