Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο –παρακολουθείτε όλα τα είδη– ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθoπλασίες: Από τις στάχτες της Καντάνου * Τα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης * Ιόντα θανάτου * Ο βυθός αλλιώς * Ο εραστής του Ντεβ Μάρτιν * Μ' ένα ζευγάρι σαγιονάρες * Το ταξίδι μιας στιγμής ** Διηγήματα: Backpack: Ιστορίες χίμαιρες * Πέτα μακριά, Πέπε ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Το ξενοδοχείο της αυτοπραγμάτωσης * λοιπόν, * Ναι, αρνούμαι * Η άλλη πλευρά *** Παιδικά: Από τη σοφίτα στα άστρα *** Μουσικό άλμπουμ: The 12 Kalikatzari of Christmas *** Εγκυκλοπαίδεια: Rock Around... Troubadours

ΕΞΟΔΟΣ

Μία μουσική παράσταση της Φένιας Παπαδόδημα που συνομιλεί με την ψηφιακή ζωγραφική του Γιώργου Κόρδη


Έξοδος σε σκηνοθεσία Φένιας Παπαδόδημα

Μετά την επιτυχία που σημείωσε τον περασμένο Δεκέμβρη, η «ΕΞΟΔΟΣ» συνεχίζεται στο θέατρο ΕΛΕΡ από τις 4 Φεβρουαρίου 2023 και κάθε Σάββατο  στις 21:00 και Κυριακή στις 20:00.

Η παράσταση «Έξοδος» είναι ένα μουσικό ονειρικό ταξίδι στη φρίκη της μικρασιατικής καταστροφής, στο υποσυνείδητο ενός λαού που βίωσε έναν αβυσσαλέο σωματικό και πνευματικό βιασμό, μέσα από το βλέμμα και τον τρόπο του Γιώργου Σεφέρη. Μία ωδή σε πρόσφυγες και κατατρεγμένους όλων των εποχών εικονογραφημένη ψηφιακά από τον Γιώργο Κόρδη.

Η καταστροφή του 1922 δεν είχε μόνο σαν στόχο την οικονομική και κοινωνική εξάρθρωση και σύνθλιψη του ελληνικού στοιχείου, αλλά και των βαθύτερων αξιών «της ελευθερίας και της αξιοσύνης του ανθρώπου» όπως γράφει ο Σεφέρης. «Όχι, δεν αισθάνομαι μίσος. Αυτό που νιώθω είναι το αντίθετο του μίσους. Μία προσπάθεια να χωρέσει ο νους μου τον μηχανισμό της καταστροφής.»

Ο Γεράσιμος Γεννατάς μπαινοβγαίνει στο «δυσκίνητο» και κουρασμένο από τις διαρκείς μετοικεσίες σώμα του Σεφέρη, του «Σε», μέσα από ημερολόγια και προσωπικές επιστολές του προς τον Ζήσιμο Λορετζάτο, τον αγαπημένο του φίλο «Ζη».
Τα γράμματα του Ζη και του Σε μοιάζουν μ' έναν θησαυρό όπου φυλάγεται ακόμη ζωντανή η έννοια του «ιερού» στην τέχνη, στην ποίηση, στην καθημερινότητα της ζωής σ' έναν κόσμο αναποδογυρισμένο, διαλυμένο, αβέβαιο. Αυτό το «ιερό» γεμίζει με κάθε τρόπο τις αισθήσεις του Σεφέρη καθώς ταξιδεύει στα μοναστήρια της Καππαδοκίας αναζητώντας μία «εσώτερη πατρίδα» στο τότε και στο τώρα.
Γι' αυτό το χαμένο «ιερό» μιλάει η παράσταση μέσα από την μουσική, τα κείμενα και τις ψηφιακές ζωγραφιές του Γ. Κόρδη που δημιουργούνται μπροστά στα μάτια του θεατή. Για «τα απομεινάρια αφιερωμένα στον Θεό ενός σβησμένου κόσμου», για το «μικρό και το λησμονημένο που μπορεί να είναι το ίδιο σημαντικό με τ' απαρασάλευτα μνημεία της τέχνης».
Γι' αυτό το χαμένο «ιερό» που επιβιώνει μέσα στην παράδοση ενός λαού, μιλούσε και ο Βιμ Βέντερς, προσπαθώντας να γνωρίσει στο ευρωπαϊκό κοινό τις ταινίες του θρυλικού Ιάπωνα σκηνοθέτη Γιασουτζίρο Όζου. Το «ιερό» που έχει ολοσχερώς εξατμιστεί από την συνείδηση του μοντέρνου δυτικού ανθρώπου. Με ποιο κόστος άραγε;

Ένα σύνολο κορυφαίων μουσικών επί σκηνής οδηγούν την ροή αυτού του μουσικού ονείρου.
Η Φένια Παπαδόδημα έχει γράψει πρωτότυπη μουσική, τραγούδια και στίχους, έχει μελοποιήσει ποίηση του Σεφέρη. Συμπράττει με τον Γεράσιμο Γεννατά μεταμορφώνοντας τις μαρτυρίες των απλών ανθρώπων, τα ημερολόγια και την αλληλογραφία Σεφέρη - Λορετζάτου σε λόγο θεατρικό που γεννιέται μέσα σ' ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο ηχητικό περιβάλλον. Η φωνή ταξιδεύει από την υμνωδία, στο τραγούδι, στον λόγο.

Έξοδος σε σκηνοθεσία Φένιας Παπαδόδημα

Τα κείμενα της παράστασης:
«Τρεις μέρες στα μοναστήρια της Καππαδοκίας», του Γιώργου Σεφέρη, γράμματα από την αλληλογραφία του με τον Ζήσιμο Λορετζάτο 1948-1968, αναφορές στο ημερολόγιο της Σόφης Μανουσάκη-Αναστασιάδη «Μνήμες Καππαδοκίας», καθώς και αληθινές μαρτυρίες προσφύγων από την έκδοση «Έξοδος» του Κέντρου Μικρασιατικών σπουδών, αποτελούν ένα ενιαίο σώμα που αναπτύσσεται μουσικά.

Έξοδος σε σκηνοθεσία Φένιας ΠαπαδόδημαΈξοδος σε σκηνοθεσία Φένιας Παπαδόδημα

Συντελεστές:
Φένια Παπαδόδημα: Πρωτότυπη μουσική - Σκηνοθεσία - Ερμηνεία - Φωνή
Γιώργος Κόρδης: Ψηφιακή ζωγραφική
Γεράσιμος Γεννατάς: Ερμηνεία
Ελένη Ποζατζίδου: Eρμηνεία - φωνή
Θωμάς Μελετέας: Ούτι
Γωγώ Ξαγαρά: Άρπα
Ήβη Παπαθανασίου: Τσέλο
Γιώργος Παλαμιώτης: Ηχητικά τοπία - Ενορχήστρωση
Φένια Παπαδόδημα: Επιλογή κειμένων - Δραματουργία
Καλλιόπη Σωτηρίου: Βοηθός σκηνοθέτη
Στέβη Κουτσοθανάση: Φωτισμοί
Κώστας Φούντας: Video
Ελένη Κουρή: Φωτογραφία
Χρύσα Ματσαγκάνη: Επικοινωνία

Διάρκεια παράστασης 75'

Στο Θέατρο ΕΛΕΡ, Φρυνίχου 10, Αθήνα, 2117353928
Η παραγωγή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος του 2022, του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.