Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες * Η φυγή των τεσσάρων * Από τις στάχτες της Καντάνου * Σαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ * 4ος όροφος ** Αληθινή ιστορία: Το ανυπεράσπιστο αγόρι ** Διηγήματα: Αγόρια και κορίτσια * Pelota * Backpack: Ιστορίες χίμαιρες ** Διάφορα άλλα: Έξι τίτλοι από τις εκδόσεις Ελκυστής * Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Για παιδιά: Η περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη * Ρόνι ο Σαλιγκαρόνης

Τρόφιμος 12519

Από το εξώφυλλο του θεατρικού των Σταυρούλας Δεκούλου και Άγγελου Μαρίνου, Τρόφιμος 12519, και φωτογραφίες των ίδιων

Τι σας ώθησε να γράψετε αυτό το βιβλίο;
Άγγελος Μαρίνος (Ράμπα Τάμπα): Το ψυχιατρικό πλαίσιο στην Ελλάδα, αλλά και σ' άλλες χώρες, που δεν εκσυγχρονίζεται.
Σταυρούλα Δεκούλου: Η ανάγκη να ακουστεί κάθε φωνή στους βοώντος εν τη ερήμω.

Αν θα έπρεπε να το περιγράψετε με μία μόνο λέξη, ποια θα ήταν αυτή;
Α.Μ.: Τρόφιμος.
Σ.Δ.: Αντίσταση.

Τι θα συμβουλεύατε εκείνον που επρόκειτο να το διαβάσει;
Α.Μ.: Να κάνει υπομονή μέχρι το τέλος του.
Σ.Δ.: Να νοηματοδοτήσει εκ νέου τα όρια της ελευθερίας και της ευδαιμονίας για τον εαυτό του και τους άλλους.

Αν το βιβλίο σας ήταν/γινόταν ένα κανονικό ταξίδι κάπου στον κόσμο, πού θα πηγαίναμε και πόσες μέρες θα κρατούσε;
Α.Μ.: Ιταλία (Φλωρεντία)... 10 μέρες!
Σ.Δ.: Στα Ιεροσόλυμα, παρακολουθώντας τις τελευταίες μέρες του βίου του Ιησού.

Κλείστε τη μίνι συνέντευξη με μία φράση/παράγραφο από το βιβλίο.
Α.Μ.:
Στης άνοιξής σου τον χειμώνα
τα κρίνα ζευγαρώνουνε
και στα πανάρχαιά σου μάτια
πρόσωπα μαρμαρώνουνε

Σ.Δ.: 
Έχει σαφή όρια η κοινωνία, συγκεκριμένο μηχανισμό λειτουργίας.
Όλα συνδέονται μεταξύ τους σαν τροχαλία, σαν μηχανή.
[…]
Ναι, μια μηχανή! Αυτό είναι η κοινωνία.
Μια μηχανή κι εσύ ένα γρανάζι, που αν δεν λειτουργήσεις όπως πρέπει...
θα αντικατασταθείς!

Σταυρούλα Δεκούλου και Άγγελος Μαρίνος, Τρόφιμος 12519

Ο Άγγελος Μαρίνος (Ράμπα Τάμπα) και η Σταυρούλα Δεκούλου απαντούν σε μια μικρή συνέντευξη μεγάλων βιβλιοταξιδιών για το θεατρικό τους, Τρόφιμος 12519, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Βεργίνα.
Ένας από τους πατριάρχες και μεγάλους δασκάλους του ελληνικού θεάτρου, ο ηθοποιός Ηλίας Λογοθέτης, αγκάλιασε το έργο πριν ακόμα εκδοθεί και το τίμησε προλογίζοντάς το.
Ένα υπέροχο έργο γράψατε, Σταυρούλα Δεκούλου και Άγγελε Μαρίνο. Ίσως για πρώτη φορά, κατά τη γνώμη μου, μετά τον «Θάλαμο αρ. 6» του Τσέχοφ, γράφεται στην Ελλάδα ένα έργο, που ασχολείται με τον εγκλεισμό και την προσπάθεια καταστροφής του ονείρου που έχει ο άνθρωπος για την Ύπαρξή του. Καταστρέφοντας το Όνειρο του ανθρώπου, σκοτώνεις μια για πάντα τον άνθρωπο, τον κάνεις πράγμα αναλώσιμο, του ευτελίζεις την ύπαρξη.
Το παγκόσμιο σύστημα μετατρέπει τον άνθρωπο σε ένα ψυχιατρικό πειραματόζωο, γιατί τα όνειρα του ανθρώπου, χαλάνε την συνταγή της υποταγής, που το Σύστημα απαιτεί: «Χρειαζόμαστε ήσυχους και ικανοποιημένους ΣΚΛΑΒΟΥΣ.». Αλλά ο καλλιτέχνης κραυγάζει: «ΟΧΙ ΥΠΟΤΑΓΗ! ΕΧΟΥΜΕ ΟΝΕΙΡΑ!».
Πιστεύω ότι το έργο πολύ σύντομα θα πάρει τη θέση του στο ελληνικό ρεπερτόριο.
Σας ευχαριστώ,
Ηλίας Λογοθέτης
Αλλά και ο επί πολλά χρόνια πρόεδρος και καπετάνιος της ιστορικότερης και μακροβιότερης λογοτεχνικής εταιρείας της Ελλάδας, της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών, ο ποιητής-δοκιμιογράφος-ιστορικός Κώστας Καρούσος προσέγγισε ποιητικά και λογοτεχνικά το θεατρικό αυτό έργο και μας κοινωνά την σκέψη του. (σ. 9 του βιβλίου)
Η ποιητική ευαισθησία των εκλεκτών Σταυρούλας Δεκούλου και Άγγελου Μαρίνου έφερε στο φως το θεατρικό ΤΡΟΦΙΜΟΣ 12519.
Οι ποιητές ανασυντάσσονται με τον κοινωνικό ρεαλισμό και με ποιητική ενάργεια-στόχαση και αμεσότητα, και καταδεικνύουν θεατρικά, με έντονη διαλογική-θεατρική προσέγγιση, τα σημερινά δρώμενα, μέσω των πρωταγωνιστών, του Δημήτρη, της Μυρτώς και της ψυχιάτρου, άτομα που αντιπροσωπεύουν την πλειοψηφούσα κατάσταση της ζωής, ήτοι την αδρανή στάση, για τα ουσιώδη της ζωής, σε σχεδιασμένη πρακτική συμπεριφορά των πραγμάτων, σε καθημερινό αποπροσανατολισμό, με ψευδή στοιχεία ύπαρξης-έρωτα και ηθικής στήριξης του ατόμου.
Ζωντανεύουν μια εντεταλμένη πορεία ψυχιατρικής παιδείας της εποχής –εν πολλοίς– σχηματοποιημένης, χωρίς ουσιαστική βοήθεια στον ανθρώπινο ψυχισμό του ατόμου.
Στο θεατρικό κυριαρχεί ο έντονος διάλογος, η παραστατικότητα των απόψεων, η ψυχαναλυτική προσπάθεια στους ρόλους του έργου, που μαρτυρούν μια τελματωμένη κοινωνική κατάσταση, που δεν μπορεί ν’ αλλάξει χωρίς την έμπρακτη συνεισφορά του ατόμου, για νέες επιλογές και δομές στη ζωή. Το άδοξο τέλος του Τρόφιμου, που θα παραμείνει –εν τέλει– παντελώς απροστάτευτος –εν ζωή– δηλώνει την άμεση παρέμβαση –στο κοινωνικό μας γίγνεσθαι– στο πρόσωπο του κάθε «τρόφιμου» –στήριξη Ηθική - Υγειονομική - Κοινωνική, ακόμη την σοβαρή ευαισθητοποίηση της κοινωνίας, να δει με αξιοπρέπεια το σύνολο αυτής της αδιέξοδης κοινωνικής πραγματικότητας και να σταθεί στο πλάι της.
Κώστας Καρούσος, Πρόεδρος Ε.Ε.Λ., Λογοτέχνης - εικαστικός

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Pelota, Σταμάτη Γιακουμή4ος όροφος, Μάριου ΛιβάνιουΗ φυγή των τεσσάρων, Χάρη ΜπαλόγλουΑγόρια και κορίτσια, Δημήτρη ΣιάτηΣαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ, Αντώνη ΠαπαδόπουλουBackpack: Ιστορίες χίμαιρεςΑπό τις στάχτες της Καντάνου, Χριστίνας Σουλελέ
Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΈξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΤο κορίτσι της Σελήνης, Μαργαρίτας ΔρόσουΤο ανυπεράσπιστο αγόρι, Αλέξανδρου ΠιστοφίδηΡόνι ο Σαλιγκαρόνης, Χριστίνας ΔιονυσοπούλουΗ περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη, Ευαγγελίας Τσαπατώρα