Τι σας ώθησε να γράψετε αυτό το βιβλίο;
Μ.Κ.: Η επιθυμία της συνάντησης. Με ανθρώπους που δεν γνωρίζω. Αλλά που έχουμε όλοι μας ένα κρυφό σημάδι αναγνώρισης. Και το αγνοούμε. Έναν στίχο, ας πούμε, μια εικόνα, ένα κρυμμένο τραύμα, ένα τραγούδι. Το βιβλίο και οι ιστορίες του θα ήθελα να γίνουν το αντικλείδι που θα ξεκλειδώσει το σπίτι. Το σπίτι που είμαστε. Και που θ’ ανοίξει τα παράθυρά του για να μπει φως.
Αν θα έπρεπε να το περιγράψετε με μία μόνο λέξη, ποια θα ήταν αυτή;
Μ.Κ.: Επιτρέψτε μου δύο λέξεις. «Μνήμες μέλλοντος».
Τι θα συμβουλεύατε εκείνον που επρόκειτο να το διαβάσει;
Μ.Κ.: Θα του θύμιζα αυτό που είπε, ο Τόμας Μανν, για το Μαγικό Βουνό, νομίζω. Ένα βιβλίο είναι όπως ένα τραγούδι που σου αρέσει. Δεν το ακούς μόνο μια φορά. Το απολαμβάνεις ξανά και ξανά.
Αν το βιβλίο σας ήταν/γινόταν ένα κανονικό ταξίδι κάπου στον κόσμο, που θα πηγαίναμε και πόσες μέρες θα κρατούσε;
Μ.Κ.: Η απάντηση στο ερώτημα αυτό δίνεται, νομίζω, στο πρώτο διήγημα, στο ΕΝΥΔΡΕΙΟ. Θα ήταν, λοιπόν, ένα μπουκάλι ριγμένο μέσα στη θάλασσα και θα ταξίδευε. Με ένα μήνυμα μέσα του. Ένα μικρό χαρτάκι. Εμάς. Θα ήταν ένα ταξίδι στο χρόνο. Και θα διέπλεε όλους τους ωκεανούς. Με την ελπίδα να βρούμε τις απαντήσεις που όλοι και όλες αναζητούμε στα ερωτήματα της ζωής μας. Και με την προσδοκία, το μήνυμα αυτό που είμαστε, να έπεφτε σε χέρια που θα αδημονούσαν να το κρατήσουν. Και σε μάτια που θα προσδοκούσαν να το διαβάσουν. Αν όχι, τότε να συνέχιζε το ταξίδι. Μόνο του. Μέχρι να βρει μια ήρεμη αμμουδιά για να ξεκουραστεί.
Κλείστε τη μίνι συνέντευξη με μία φράση/παράγραφο από το βιβλίο.
Μ.Κ.:
«Η κατάληξη των ρημάτων είναι σταθερή για κάθε πρόσωπο. Και των ουσιαστικών, επίσης. Για κάθε πτώση. Των ανθρώπων, όμως, η κατάληξη πάντοτε ασταθής. Και η ορθογραφία της αβέβαιη. Τερατώδης η ανορθογραφία της ζωής. Ανορθόγραφοι περνάμε από πρόσωπο σε πρόσωπο. Και από πτώση σε πτώση. Την εξαντλούμε, ώσπου να μάθουμε τους βασικούς κανόνες και τους νόμους της. Τόσο της ζωής όσο και της πτώσης».
Ο Μουράτης Κοροσιάδης μιλά για τη συλλογή διηγημάτων του, Ήμερες ημέρες, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Βακχικόν. Ακολουθεί η περιγραφή, ο τρόπος με τον οποίο σχηματίζει το Ακρότιτλο του βιβλίου ο ίδιος κ.ά. Στο οπισθόφυλλο:
Παρακαλούνται οι υποψήφιοι να απαντήσουν στα κάτωθι θέματα σε παλίμψηστο. Η απάντηση στα δύο πρώτα θέματα είναι προαιρετική. Στο τρίτο υποχρεωτική. Και αναπόφευκτη.
ΘΕΜΑ Α
Σώμα κινείται με σταθερά επιταχυνόμενη κίνηση. Να υπολογίσετε την απόσταση που θα διανύσει σε ανύποπτο χρόνο.
ΘΕΜΑ Β
Σώμα κινείται με σταθερά επιβραδυνόμενη κίνηση. Να υπολογίσετε την απόσταση που δεν θα διανύσει σε μέλλοντα χρόνο.
ΘΕΜΑ Γ
Σώμα κινείται με σταθερά απελπισμένη κίνηση. Και αυξανόμενη συχνότητα καρδιακών παλμών.
Να βρείτε:
Τις αρχικές συνθήκες του σώματος, όταν γνωρίζετε την τελική μεταβολή.
Την απόσταση που θα διανύσει το σώμα, αν μεταφέρει το ίδιον βάρος μέσα σε νάιλον τσάντες.
Το ακριβές χρονικό σημείο ανάφλεξης του σώματος κατά την είσοδό του στην ατμόσφαιρα του ανθρώπινου πολιτισμού. Το σώμα βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση από τον δωδέκατο ουρανό πολυκατοικίας και κινείται με την επιτάχυνση της βαρύτητας. Του χρόνου.
Τέλος μηνύματος. Δεν θα υπάρξει άλλο μήνυμα. Καλή τύχη.
Το παρακάτω ακρωνύμιο του τίτλου της συλλογής διηγημάτων «ήμερες ημέρες», θα μπορούσε να ήταν το μικρό οδοιπορικό των ηρωίδων και των ηρώων μου. Μια πορεία που ξεκινά από την επίγνωση των λαθών και των συνεπειών τους για να καταλήξει, για τους τυχερούς, μετά από μια επώδυνη και σκοτεινή διαδρομή, αλλά πάντα με την βοήθεια του από μηχανής Ανθρώπου, στο φως.Μουράτης Κοροσιάδης
Ήττα
Μοναξιά
Ενθύμια
Ρακοσυλλέκτης
Επισκέπτης
Σιωπή
Ηχώ
Μοίρα
Έρωτας
Ρίζες
Επιθυμίες
Σέλας
Ο Μουράτης Κοροσιάδης γεννήθηκε στη Δράμα και αποφοίτησε από το Τμήμα Γερμανικής Φιλολογίας και Γλώσσας του ΑΠΘ. Οι μεταπτυχιακές και διδακτορικές του σπουδές στη Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ αναφέρονται στις απόψεις του Αυστριακού φιλοσόφου L. Wittgenstein σχετικά με τη γλώσσα, τα όριά της και τη σιωπή στην τέχνη, καθώς και με τα πολιτικά και εντροπικά χαρακτηριστικά της τέχνης του 19ου και 20ού αιώνα. Επίσης, έχει εκπονήσει μεταδιδακτορική έρευνα στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ σχετικά με τα ίχνη και τη γενεαλογία του λαϊκισμού στην αρχαία αθηναϊκή δημοκρατία. Η πρώτη συλλογή διηγημάτων του, με τίτλο Το Σύνθημα, εκδόθηκε από τις εκδόσεις Γκοβόστη το 2019.