Πώς σας ήρθε η ιδέα;
Δημήτρης Κοπαράνης: To μακρινό 2014 δούλευα σαν μάγειρας και τελείως τυχαία έκανα ένα πιάτο που θα γινόταν το πρώτο ελληνικό food viral. Οκτώ χρόνια μετά, νομίζω πως θα ήταν μια καλή ιδέα να δούμε την ιστορία αυτή ήρεμα από την αρχή.
Πόσο χρόνο σας πήρε η συγγραφή;
Δ.Κ.: Χρειάστηκε να κάνω μια αρκετά μεγάλη έρευνα και να μελετήσω βασικές θεωρίες της Βιολογίας. Η συγγραφή χρειάστηκε δύο περίπου χρόνια.
Πώς θα χαρακτηρίζατε το βιβλίο σας με δυο λόγια;
Δ.Κ.: Είναι μια έρευνα για τη σχέση που έχει το φαγητό και η βιομηχανία της γαστρονομίας με τα social media. Παράλληλα, αφηγούμαι την προσωπική μου διαδρομή: από foodblogger σε executive chef μιας αλυσίδας 17 εστιατορίων σε Ελλάδα και Κύπρο.
Τι αγαπήσατε περισσότερο σε αυτό το βιβλίο;
Δ.Κ.: Έβαλε μια τάξη στη δική μου ιστορία -αν δεν πεις την ιστορία σου εσύ, ποιος θα το κάνει; Επίσης, με βοήθησε να κατανοήσω την κατάσταση με στοιχεία και δεδομένα.
Τι προσφέρει αυτό το βιβλίο στον αναγνώστη;
Δ.Κ.: Το βιβλίο απευθύνεται σε όλους όσους ασχολούνται με το φαγητό σήμερα: δημοσιογράφους, επικοινωνιολόγους, social media experts, επαγγελματίες της κουζίνας, ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και επενδυτές. Είναι χωρίς αμφιβολία το πιο χρήσιμο εργαλείο που θα μπορέσουν να έχουν, γραμμένο από έναν άνθρωπο που ξέρει την ιστορία από πρώτο χέρι. Στο βιβλίο αυτό δεν υπάρχει κανένα success story, αλλά αλήθειες που σε κάποιους θα φανούν άβολες αλλά εδώ μιλάνε τα στοιχεία και η έρευνα.
Γιατί πρέπει να το διαβάσουμε;
Δ.Κ.: Γιατί συχνά ξεχνάμε το αυτονόητο: στα social media κανείς δεν είναι αθώος, όλοι πουλάνε κάτι.
Πού/πώς μπορούμε να βρούμε το βιβλίο σας;
Δ.Κ.: Το βιβλίο είναι διαθέσιμο σε όλα τα μικρά και μεγάλα βιβλιοπωλεία στην Ελλάδα και την Κύπρο. Αν κάπου δεν υπάρχει, ζητήστε το και θα το στείλουμε!
Πού μπορούμε να βρούμε εσάς;
Δ.Κ.: Το βιβλίο αυτό είναι μια αφορμή για διάλογο και με τα social media είναι εξαιρετικά εύκολο. Μιλάμε στο instagram koparanis.
Ποια μουσική;
Δ.Κ.: Το βιβλίο έχει τη δική του λίστα στο Spotify.
Ο Δημήτρης Κοπαράνης απαντά το ερωτηματολόγιο Ριντ Φερστ για το βιβλίο του, #Foodporn, Η συνταγή της επιτυχίας στα χρόνια του Instagram, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ελκυστής. Στην περίληψη διαβάζουμε:
«Με τα κινητά δε γίνεσαι μάγειρας» μου είπε ένας τηλεοπτικός σεφ πριν κάποια χρόνια. Έκανε λάθος. Δύο χρόνια αργότερα, το 2014, φτιάχνω και φωτογραφίζω ένα πιάτο που γίνεται το πρώτο ελληνικό food viral. Το Instagram δεν μου έμαθε να μαγειρεύω, μου έμαθε τι θέλει ο κόσμος να φάει ή καλύτερα τι έχει ανάγκη να παραγγείλει για να φωτογραφίσει. Οκτώ χρόνια και δώδεκα εστιατόρια στην Ελλάδα και την Κύπρο μετά, και αφού έχω αποχωρήσει από αυτό που για άλλους είναι στόχος καριέρας, είναι η ώρα να πω τη δική μου ιστορία. Τι είναι αυτό που κάνει ένα πιάτο δημοφιλέστερο από ένα άλλο και γιατί κανείς δεν τρώει πια cupcakes; Το βιβλίο αυτό απευθύνεται σε επαγγελματίες του χώρου της εστίασης, σεφ, επιχειρηματίες, επενδυτές, δημοσιογράφους, παραγωγούς περιεχομένου αλλά και σε όσους θέλουν να κατανοήσουν το φαγητό και τη σχέση του με τα social media σήμερα. Και επειδή τα social media ήρθαν για να μείνουν, εδώ θα βρείτε και έναν χρήσιμο οδηγό με ιδέες, πρακτικές εφαρμογές και όλα όσα χρειάζεστε για να ασχοληθείτε με τα social media του φαγητού, αποτελεσματικά.
Ο Δημήτρης Κοπαράνης σπούδασε Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Δημοσιογραφία. Υπήρξε ένας από τους πρώτους food bloggers της χώρας. Μαγειρεύει επαγγελματικά από το 2011, γράφει για το φαγητό στο blog του (ένα από τα έξι κορυφαία στον κόσμο για το 2017), σε περιοδικά και sites. Το 2014 δημιούργησε το πρώτο ελληνικό food viral, το #bougatsan, ένα υβρίδιο κρουασάν και μπουγάτσας. Σήμερα ασχολείται με την επικοινωνία της γαστρονομίας, γράφει συνταγές, κείμενα και βιβλία μαγειρικής, επιμελείται μενού και παράγει media content για εταιρείες φαγητού και εστιατόρια. Αυτό είναι το δεύτερό του βιβλίο.
Περισσότερα: Γκλόρια, δε χιονίζει τα Χριστούγεννα στη Λεπτοκαρυά