Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες * Η φυγή των τεσσάρων * Από τις στάχτες της Καντάνου * Σαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ * 4ος όροφος ** Αληθινή ιστορία: Το ανυπεράσπιστο αγόρι ** Διηγήματα: Αγόρια και κορίτσια * Pelota * Backpack: Ιστορίες χίμαιρες ** Διάφορα άλλα: Έξι τίτλοι από τις εκδόσεις Ελκυστής * Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Για παιδιά: Η περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη * Ρόνι ο Σαλιγκαρόνης

Ο Δημήτρης Κοπαράνης και το #Foodporn, Η συνταγή της επιτυχίας στα χρόνια του Instagram


Πώς σας ήρθε η ιδέα;
Δημήτρης Κοπαράνης: To μακρινό 2014 δούλευα σαν μάγειρας και τελείως τυχαία έκανα ένα πιάτο που θα γινόταν το πρώτο ελληνικό food viral. Οκτώ χρόνια μετά, νομίζω πως θα ήταν μια καλή ιδέα να δούμε την ιστορία αυτή ήρεμα από την αρχή.

Πόσο χρόνο σας πήρε η συγγραφή;
Δ.Κ.: Χρειάστηκε να κάνω μια αρκετά μεγάλη έρευνα και να μελετήσω βασικές θεωρίες της Βιολογίας. Η συγγραφή χρειάστηκε δύο περίπου χρόνια.

Πώς θα χαρακτηρίζατε το βιβλίο σας με δυο λόγια;
Δ.Κ.: Είναι μια έρευνα για τη σχέση που έχει το φαγητό και η βιομηχανία της γαστρονομίας με τα social media. Παράλληλα, αφηγούμαι την προσωπική μου διαδρομή: από foodblogger σε executive chef μιας αλυσίδας 17 εστιατορίων σε Ελλάδα και Κύπρο.

Τι αγαπήσατε περισσότερο σε αυτό το βιβλίο;
Δ.Κ.: Έβαλε μια τάξη στη δική μου ιστορία -αν δεν πεις την ιστορία σου εσύ, ποιος θα το κάνει; Επίσης, με βοήθησε να κατανοήσω την κατάσταση με στοιχεία και δεδομένα.

Τι προσφέρει αυτό το βιβλίο στον αναγνώστη;
Δ.Κ.: Το βιβλίο απευθύνεται σε όλους όσους ασχολούνται με το φαγητό σήμερα: δημοσιογράφους, επικοινωνιολόγους, social media experts, επαγγελματίες της κουζίνας, ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και επενδυτές. Είναι χωρίς αμφιβολία το πιο χρήσιμο εργαλείο που θα μπορέσουν να έχουν, γραμμένο από έναν άνθρωπο που ξέρει την ιστορία από πρώτο χέρι. Στο βιβλίο αυτό δεν υπάρχει κανένα success story, αλλά αλήθειες που σε κάποιους θα φανούν άβολες αλλά εδώ μιλάνε τα στοιχεία και η έρευνα.

Γιατί πρέπει να το διαβάσουμε;
Δ.Κ.: Γιατί συχνά ξεχνάμε το αυτονόητο: στα social media κανείς δεν είναι αθώος, όλοι πουλάνε κάτι.

Πού/πώς μπορούμε να βρούμε το βιβλίο σας;
Δ.Κ.: Το βιβλίο είναι διαθέσιμο σε όλα τα μικρά και μεγάλα βιβλιοπωλεία στην Ελλάδα και την Κύπρο. Αν κάπου δεν υπάρχει, ζητήστε το και θα το στείλουμε!

Πού μπορούμε να βρούμε εσάς;
Δ.Κ.: Το βιβλίο αυτό είναι μια αφορμή για διάλογο και με τα social media είναι εξαιρετικά εύκολο. Μιλάμε στο instagram koparanis.

Ποια μουσική;
Δ.Κ.: Το βιβλίο έχει τη δική του λίστα στο Spotify.


Ο Δημήτρης Κοπαράνης απαντά το ερωτηματολόγιο Ριντ Φερστ για το βιβλίο του, #Foodporn, Η συνταγή της επιτυχίας στα χρόνια του Instagram, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ελκυστής. Στην περίληψη διαβάζουμε:
«Με τα κινητά δε γίνεσαι μάγειρας» μου είπε ένας τηλεοπτικός σεφ πριν κάποια χρόνια. Έκανε λάθος. Δύο χρόνια αργότερα, το 2014, φτιάχνω και φωτογραφίζω ένα πιάτο που γίνεται το πρώτο ελληνικό food viral. Το Instagram δεν μου έμαθε να μαγειρεύω, μου έμαθε τι θέλει ο κόσμος να φάει ή καλύτερα τι έχει ανάγκη να παραγγείλει για να φωτογραφίσει. Οκτώ χρόνια και δώδεκα εστιατόρια στην Ελλάδα και την Κύπρο μετά, και αφού έχω αποχωρήσει από αυτό που για άλλους είναι στόχος καριέρας, είναι η ώρα να πω τη δική μου ιστορία. Τι είναι αυτό που κάνει ένα πιάτο δημοφιλέστερο από ένα άλλο και γιατί κανείς δεν τρώει πια cupcakes; Το βιβλίο αυτό απευθύνεται σε επαγγελματίες του χώρου της εστίασης, σεφ, επιχειρηματίες, επενδυτές, δη­μοσιογράφους, παραγωγούς περιεχομένου αλλά και σε όσους θέλουν να κατανοήσουν το φαγητό και τη σχέση του με τα social media σήμερα. Και επειδή τα social media ήρθαν για να μείνουν, εδώ θα βρείτε και έναν χρήσιμο οδηγό με ιδέες, πρακτικές εφαρμογές και όλα όσα χρειάζεστε για να ασχοληθείτε με τα social media του φαγητού, αποτελεσματικά.

Ο Δημήτρης Κοπαράνης σπούδασε Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Δημοσιογραφία. Υπήρξε ένας από τους πρώτους food bloggers της χώρας. Μαγειρεύει επαγγελματι­κά από το 2011, γράφει για το φαγητό στο blog του (ένα από τα έξι κορυφαία στον κόσμο για το 2017), σε περιοδικά και sites. Το 2014 δημιούργησε το πρώτο ελληνικό food viral, το #bougatsan, ένα υβρίδιο κρουασάν και μπουγάτσας. Σήμερα ασχολείται με την επικοινωνία της γαστρο­νομίας, γράφει συνταγές, κείμενα και βιβλία μαγειρικής, επιμελείται μενού και παράγει media content για εταιρείες φαγητού και εστιατόρια. Αυτό είναι το δεύτερό του βιβλίο.

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Pelota, Σταμάτη Γιακουμή4ος όροφος, Μάριου ΛιβάνιουΗ φυγή των τεσσάρων, Χάρη ΜπαλόγλουΑγόρια και κορίτσια, Δημήτρη ΣιάτηΣαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ, Αντώνη ΠαπαδόπουλουBackpack: Ιστορίες χίμαιρεςΑπό τις στάχτες της Καντάνου, Χριστίνας Σουλελέ
Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΈξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΤο κορίτσι της Σελήνης, Μαργαρίτας ΔρόσουΤο ανυπεράσπιστο αγόρι, Αλέξανδρου ΠιστοφίδηΡόνι ο Σαλιγκαρόνης, Χριστίνας ΔιονυσοπούλουΗ περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη, Ευαγγελίας Τσαπατώρα