Σε ένα περιβάλλον ευρηματικών διαρθρώσεων μας εισάγει μέσα από την εκλεπτυσμένη δημιουργία της η ζωγράφος Αγαθή Γαλανοπούλου. Ο συνειδητός, ενθουσιώδης και μοναδικός τρόπος της προχωρημένης γραφής που παρεπιδημεί και αναπτύσσεται στα εκθέματα της, μεταλαμπαδεύει με θετική συγκριτική καινοτομία εμπνεύσεις με συγκίνηση και περισυλλογή για τον θεατή που καίρια ανασυνθέτουν θέσεις και θεάσεις από ένα κατά κόρον αδιάσπαστο πυκνό σύνολο άμεσων ιδιωματικών και έμμεσων βιωματικών περασμάτων. Με αφετηρία και αφορμή την επεμβατική εμβάθυνση καθοδηγεί τις χρωματικές μάζες και θέτει τα ανάλογα επιδέξια και αυτόνομα υλικά σε μια υπολογισμένη αποδεκτή πορεία που ξεπερνά ευπρόσδεκτα το εμπειρικό στάδιο της επιστέγασης και προχωρά στην εμπεριστατωμένη απόδοση. Παράλληλα με την χρήση των οικείων και άρρηκτων μέσων μελετά τις ενδεικτικές παραμέτρους που συνευρίσκονται νοητικά και αποκτούν ομοιογένειες με παρεμφερή μορφικά και πλαστικά στοιχεία ενώ διαιωνίζουν αναφορές από την απογραφή ενός σημαντικού έρματος άνετων μεταλλάξεων.
Η εκφραστική ιδιαιτερότητα της συνυπάρχει με ενδελεχή σκέψη και συνταγή, με αποδοχή και σεβασμό στην κατεύθυνση για την αναπτέρωση της ψυχικής κατάστασης. Η θεματική ποικιλία των συλλήψεων της ενέχει έναν ενιαίο εικαστικό αρχιτεκτονικό στόχο με ανανεωτικό πνεύμα, πολυδιάστατες εγχύσεις και χρονικούς προσδιορισμούς που επισυνάπτουν την δυνατότητα της συσπείρωσης και πυροδοτούν την συναυτουργία της εμβόλιμης συναισθηματικής έντασης των εκλάμψεων. Παρατηρούμε χυμώδεις ιστορίες στον χρωστήρα με υφή ατμοσφαιρικής χροιάς, περιστατικά και στιγμιότυπα με ειρμό μυθοπλασίας, προσανατολισμούς ουτοπίας, κειμήλια μνήμης και αναβιώσεις επεξεργασμένων δομήσεων που συγκροτούν περισπούδαστα μία δίνη πραγματικότητας και φαντασίας ενός κόσμου απρόβλεπτου αλλά με πλήρη ολοκληρωμένη διάταξη ενόρασης.
Παρακολουθούμε ευέλικτα ανθρώπινα συμπλέγματα, ιδεογράμματα λύτρωσης, εκλάμψεις μέθεξης, αναδιατάξεις της φυσικής νομοτέλειας, προτάσεις για έναν αέναο παράδεισο, με παρέμβαση δυνάμεων που γίνονται κατανοητές μέσα από τις πανανθρώπινες κοσμογονικές έννοιες. Τόποι ρεαλιστικοί, περιοχές ηρεμίας, ζωντάνιας και εξερεύνησης με παιγνιδίσματα φωτός-σκιάς και μέρη συλλογισμών που αφήνουν υπαινιγμούς για διαλεκτικές επιτηρούσες φόρμες αντίληψης που μας γεμίζουν όμορφα ευγενικά συναισθήματα και μεταφέρουν την αύρα μιας αισιόδοξης ποιητικής απόκλισης, που προσημαίνουν αντανακλάσεις. Η έμφυτη δυναμικότητα της τεχνικής τους καθώς αναπροσαρμόζεται με συμβολισμούς γραμμικής αντίθεσης φανερώνει τις λεπτομέρειες και γίνεται αντιληπτή μέσα από τις εντάσεις των εικονικών προδιαγραφών. Η υπάγουσα εκλεκτική χειρονομία διαμορφώνεται με καταλυτική απαράμιλλη επιθυμία απέναντι στην καθημερινότητα και γίνεται περισσότερο ισχυρή, πολύπλευρη και κάπως μεταφυσική. Το πηγαίο και αυθεντικό ταλέντο της δημιουργού αναδύεται από την σύνθεση των αποκαλύψεων. Ο επιλεκτικός συνδυασμός των χρωμάτων που συνωθούνται με τις θερμές παραθέσεις και τις σχηματικές παλμικές ενατενήσεις του υποσυνείδητου οργανώνει αντικατοπτρισμούς με διάταξη παλινδρομήσεων. Η ευταξία της ενδοσκόπησης ταιριάζει ιδιότυπα με το πνεύμα της ιδιάζουσας μεγαλοπρέπειας, την υλικότητα των ρευστών ορίων και των ενδότερων προεκτάσεων. Ο ανεξάντλητος επαναπροσδιορισμός για την τελεολογία ενδύεται το ανθισμένο δοτικό ύφος μιας ρομαντικής πολυκύμαντης ταυτότητας με αβρότητα και ευφρόσυνη διάθεση που αποδίδεται με μνημειώδη χαρακτήρα, περιγράφεται με συσκεπτόμενους ιριδισμούς και τονίζεται με δύναμη ανάδυσης και ακατάβλητου ευδαιμονισμού.
Εκφράζεται εναργέστατα, κοινωνείται συλλογικά και αποδίδεται με αμφίδρομη ισορροπία επιλογών. Εντάσσεται διαπιστωμένα και γόνιμα με θετική επίδραση σε ανυπότακτα μοτίβα διευκρινήσεων που δρουν ευεργετικά προς τους ζωτικούς τόνους των διελεύσεων. Με ορατή και αισθητή ανίχνευση αναρριχάται σταδιακά και μεθοδικά ωθώντας στην ηθογραφική ενεργοποίηση της φόρτισης που χαρίζει διαύγεια στην έκσταση της ανεξίτηλης ένταξης του διακόσμου.
Λεόντιος Πετμεζάς
Ο Λεόντιος Πετμεζάς είναι θεωρητικός αναλυτής, Ιστορικός και κριτικός τέχνης.
Την ανάρτηση κοσμούν λεπτομέρειες έργων και έργα ζωγραφικής της Αγαθής Γαλανοπούλου
Περισσότερα: