Ο Γιώργος Περισανίδης και το All in

Από το εξώφυλλο του μυθιστορήματος του Γιώργου Περισανίδη, All in, και φωτογραφία του ίδιου

Πώς ξεκινά το δημιουργικό ταξίδι; Ποιο είναι το έναυσμα, η έμπνευση;
Γιώργος Περισανίδης: Διαπίστωσα ότι για να γράψω για κάτι πρέπει να το αγαπώ. Στην "Ψηφιακή επιπολαιότητα του έρωτα" ήταν η Τεχνολογία και τα Social Media, στο "Και στο ρεφρέν θα μπω ξανά" τα μπουζούκια και στο "Παζλ" η Λογοτεχνία! Στο τελευταίο μου βιβλίο, το "All in", ο τζόγος που υπήρξε για τουλάχιστον 10 χρόνια μεγάλο κομμάτι της ζωής μου.

Τι πραγματεύεται το All in;
Γ.Π.: Το "All in" είναι ένα μυθιστόρημα ανατροπών και μυστηρίου. Περιέχει μια έντονη ερωτική ιστορία, με ένα ζευγάρι που προσπαθεί να επιβιώσει σ' ένα περιβάλλον καταχρήσεων. Θα τα καταφέρει ή θα νικηθεί νομοτελειακά από την εξάρτηση;

Τι σημαίνει ο όρος multitasking μυθιστόρημα;
Γ.Π.: Multitasking στην τεχνολογία είναι ένας όρος που χρησιμοποιούμε για να περιγράψουμε ένα πρόγραμμα, μια έξυπνη συσκευή που μπορεί να εκτελεί πολλές λειτουργίες ταυτόχρονα σε αντίθεση με το το single tasking όταν μπορεί να εκτελεί μόνο μια συγκεκριμένη λειτουργία κάθε φορά.
Σήμερα λίγο πολύ όλοι ζούμε σε multitasking συνθήκες. Γίνομαι πιο συγκεκριμένος, έχουμε ανοιχτό το Facebook στον υπολογιστή μας και διαβάζουμε αναρτήσεις στο χρονολόγιο, ταυτόχρονα έχουμε ανοιχτό και τον Messenger για να συνομιλούμε με φίλους, ενώ τσεκάρουμε Instagram, Viber και Snapchat από το κινητό ακούγοντας μουσική στο Youtube. Ο εγκέφαλος μας καθημερινά εθίζεται όλο και περισσότερο σε συνθήκες multitasking θεωρώντας συνθήκες στις οποίες χρειάζεται να λειτουργήσει ως single task αναχρονιστικές, βαρετές και ξεπερασμένες.
Το διάβασμα ενός βιβλίου, δυστυχώς είναι μια λειτουργία που μπορεί να εκτελεστεί μόνο σε single task. Είναι πολύ δύσκολο να διαβάζεις ένα βιβλίο και να έχεις ταυτόχρονα και άλλες λειτουργίες να εκτελέσεις. Οτιδήποτε όμως δεν εξελίσσεται με την εποχή του πεθαίνει...
Μπορεί λοιπόν ένα βιβλίο να μας δώσει την αισθητική μιας multitasking λειτουργίας;
Τα τελευταία 10 χρόνια γνώρισε ανάπτυξη ένα είδος λογοτεχνίας που αυθαίρετα την ονόμασα "τύπου reality", μια λογοτεχνία που για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα είχε βρει ένα κοινό κυρίως σε γυναίκες, συνήθως πάνω από 35, που ακόμα τότε δεν είχαν γραφτεί σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Σταδιακά και αυτό το κοινό, όσο ερχόταν πιο πολύ σε επαφή με την τεχνολογία και τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, τόσο απομακρυνόταν από το βιβλίο και φτάσαμε στο σήμερα, που ουσιαστικά δεν υπάρχει πια κοινό για την λογοτεχνία... Δεν διαβάζει πια σχεδόν κανείς!

Ποια η ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου πονήματος;
Γ.Π.: Αν και ακολούθησα όπως έγραψα και παραπάνω ένα συγκεκριμένο τρόπο γραφής που υπάρχει σε όλα τα μυθιστορήματα μου, το "All in" έχει έντονα στοιχεία ερωτικής ιστορίας, αλλά και ανατροπών και μυστηρίου.

Αν έπρεπε να περιγράψετε το βιβλίο με μια φράση, ποια θα ήταν αυτή;
Γ.Π.: Η φράση αυτή εμφανίζεται με διάφορες παραλλαγές στο βιβλίο μου και αποδίδεται στον Nick the Greek:
«...Το αμέσως καλύτερο πράγμα από το να παίζεις και να κερδίζεις είναι το να παίζεις και να χάνεις.
Το βασικό είναι να παίζεις...»
Ποιες τρεις λέξεις το χαρακτηρίζουν καλύτερα;
Γ.Π.: Καταχρήσεις, Έρωτας, Ανατροπές.

Ποιοι φιλαναγνώστες θα το λατρέψουν;
Γ.Π.: Αυτοί που ψάχνουν κάτι διαφορετικό, αλλά κυρίως όσοι είχαν μια ερωτική εμπειρία με κάποιο άτομο εξαρτημένο από τον τζόγο.

All in, Γιώργος Περισανίδης
Το μυθιστόρημα του Γιώργου Περισανίδη, All in, κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Φυλάτος. Στην περίληψη διαβάζουμε:
Πόκερ, Ρουλέτα, Μπλακ Τζακ, Φρουτάκια…
Πέντε ήρωες παθιασμένοι με τον τζόγο,
Πέντε ιστορίες φαινομενικά ανεξάρτητες,
που όμως συνδέονται σε ένα παιχνίδι αναμετρήσεων και ανατροπών.
Συμπτώσεις και μοιραίες συναντήσεις, μια διαρκής μάχη με το πεπρωμένο κι ένας έρωτας καταλύτης.
Το κλίμα της χαρτοπαιξίας, των καζίνων και των στοιχημάτων, τα πάθη και οι ακραίες καταστάσεις που οδηγούν την προσωπικότητα στα όριά της.
Ήρωες από κινηματογραφικές ταινίες και λογοτεχνικά βιβλία, προσωπικότητες, όπως ο Nick the Greek, ο Έντουαρντ Θορπ και ο John Taramas, εισέρχονται στην αφηγηματική πλοκή, στο μεταίχμιο ανάμεσα στη φαντασία και την πραγματικότητα.

Περισσότερα:
Επεξηγήσεις για το multitasking και τον τρόπο γραφής του Γιώργου Περισανίδη