Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες * Η φυγή των τεσσάρων * Από τις στάχτες της Καντάνου * Σαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ * 4ος όροφος ** Αληθινή ιστορία: Το ανυπεράσπιστο αγόρι ** Διηγήματα: Αγόρια και κορίτσια * Pelota * Backpack: Ιστορίες χίμαιρες ** Διάφορα άλλα: Έξι τίτλοι από τις εκδόσεις Ελκυστής * Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Για παιδιά: Η περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη * Ρόνι ο Σαλιγκαρόνης

ακακίες στη σαβάνα


Η Ευαγγελία Τάτση συστήνεται στα ελληνικά γράμματα με την ποιητική της συλλογή, Ακακίες στη σαβάνα, που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Βακχικόν και παραπάνω γράφω με μικρό άλφα γιατί έτσι συναντάται στο βιβλίο. Το επόμενο, αλλά ουσιαστικά πρώτο πράγμα που συναντάται στη συλλογή, είναι το πνεύμα και ο όμορφος λόγος της που, μάλιστα, δε «μεταφέρει» στοιχεία άλλων δημιουργών και κατά βάση δείχνει ανεπηρέαστος από αναγνωστικές εμπειρίες. Στοιχείο που καταγοητεύει πάντα, αλλά και ειδικότερα, καθώς πρόκειται για πρωτόλειο πόνημα και συνήθως στα πρωτόλεια βλέπουμε επιρροές και «πειραματισμούς» ώσπου να βρει ο συγγραφέας το προσωπικό του ύφος.

μια πανσέληνος / τους πόλους μου αντιστρέφει

Συνήθως γράφει με ελεύθερο στίχο όμως στο «Συρτό στα τρία», ίσως στο πιο γλυκό έργο της, χρησιμοποιεί ρίμες που δίνουν ένα ρυθμικό τέμπο. Συνήθως χρησιμοποιεί πρώτο πρόσωπο δημιουργώντας μια αίσθηση καταγραφής.
Παντού, διαφαίνεται η γυναίκα. Το κορίτσι, η μάνα, η κόρη, η γιαγιά... σε όλους τους ρόλους και σε κάθε ηλικία της· η γυναίκα σκιαγραφείται, περιγράφεται, έχει έντονη παρουσία. Μάλιστα στις «Αντανακλάσεις» πετυχαίνει μια τέλεια αντανάκλαση της κόρης μέσα στη μάνα και της μάνας μέσα στην κόρη... της μιας μέσα στην άλλη και την ταύτισή τους ενώ ένα «κρυφό» μήνυμα που εντέχνως τοποθετεί στους στίχους δίνει μια επιπλέον νότα και φορτίο συγκινησιακό.

Ποντάρει στο άγγιγμα, στο χάδι, στην επαφή και γίνεται ευφάνταστη παρομοιάζοντας τα υλικά ή τα άυλα. Μιλώντας για παρομοιώσεις, το αστικό τοπίο -όπου υπάρχει- «πνίγεται» από παρομοιώσεις με όντα εξοχικά ή θαλάσσια, και πάει λέγοντας. Η θάλασσα (χρώματα, πλάσματα, βυθός, νερό...) εξάλλου κρατάει περίοπτη θέση, έτσι κι αλλιώς.

...έχω μια καταιγίδα πίσω μου / από ανεκπλήρωτες ζωές

...τίποτα γινόμαστε / τη θάλασσα κοιτώντας.

Στο «Ανεκπλήρωτο θεώρημα» παίζει με τη γεωμετρία και τα μαθηματικά αλλά, ακόμα πιο πολύ, ξεχωρίζει το «Τέσσερα χαϊκού» που αποτελείται από τέσσερα χαϊκού –επίσης, γεμάτα από θάλασσα.

Ίσως / η μνήμη να μας εξολοθρεύει όλους / οι μισοί / να πεθάνουμε από άνοια / οι υπόλοιποι / από τις αναμνήσεις.

η σιωπή είναι μόνο ένα πέπλο / κι αυτό είναι το κάλεσμα μιας απόγνωσης / που δεν κινδυνεύει από τίποτα.

Τελικά, απολαμβάνεις μια συλλογή που διαφοροποιείται από κοινοτυπίες, με δικό της στυλ έκφρασης, όμως με ουσία και δυναμική λέξεων. Ανακαλύπτεις λίγη -ή περισσότερη- ψυχή μέσα και όλο το συναίσθημα που έχει αφήσει εκεί για εσένα.

Οι κρεολοί ήτανε πάντα τζαζ.



ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Pelota, Σταμάτη Γιακουμή4ος όροφος, Μάριου ΛιβάνιουΗ φυγή των τεσσάρων, Χάρη ΜπαλόγλουΑγόρια και κορίτσια, Δημήτρη ΣιάτηΣαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ, Αντώνη ΠαπαδόπουλουBackpack: Ιστορίες χίμαιρεςΑπό τις στάχτες της Καντάνου, Χριστίνας Σουλελέ
Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΈξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΤο κορίτσι της Σελήνης, Μαργαρίτας ΔρόσουΤο ανυπεράσπιστο αγόρι, Αλέξανδρου ΠιστοφίδηΡόνι ο Σαλιγκαρόνης, Χριστίνας ΔιονυσοπούλουΗ περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη, Ευαγγελίας Τσαπατώρα