Γεννήθηκε στις 29 Δεκεμβρίου 1931 στη Σεβαστούπολη της Ρωσίας και σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, από όπου αποφοίτησε το 1961. Δεύτερος σύζυγός της υπήρξε ο επίσης ηθοποιός Βύρων Πάλλης που μεγάλωσε την κόρη της, Κοραλία Καράντη (κράτησε το πατρικό της μητέρας της, μιας και ο πατέρας της δεν ήθελε να έχει το όνομά του εφόσον θα γινόταν ηθοποιός), σα δικό του παιδί.
Έδωσε εξετάσεις στις δραματικές σχολές του Δημήτρη Ροντήρη και του Εθνικού Θεάτρου, που την προέκριναν και οι δύο κι εκείνη διάλεξε τον εθνικό μας φορέα. Στο Εθνικό Θέατρο εμφανίστηκε μονάχα μια φορά, την περίοδο 1997-1998, στην παράσταση «Οι εκατομμυριούχοι της Νάπολης». Η φωτογραφία είναι από το πρόγραμμα της θεατρικής παράστασης «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε» (του Λουίτζι Πιραντέλλο, θέατρο Αθηνών, 1961-1962).
Διέπρεψε λοιπόν στο ελεύθερο θέατρο, με σημαντικούς και ενδιαφέροντες πρωταγωνιστικούς ρόλους που καλύπτουν όλο το κλασικό ρεπερτόριο. Μάλιστα, με τον Βύρωνα Πάλλη υπήρξαν και θιασάρχες, κάνοντας περιοδεία σε Ελλάδα και Κύπρο.
Στον κινηματογράφο εμφανίστηκε σε 24 ταινίες, με πρώτη το «Εισπρακτοράκι» (1957). Όταν ήρθε σε βρεφική ηλικία με τη μητέρα της και την αδελφή της στην Ελλάδα, τα πράγματα ήταν δύσκολα κι έπρεπε να δουλέψει. Αγαπούσε όμως το θέατρο και τον κινηματογράφο κι έτσι δήλωσε συμμετοχή κρυφά σε διαγωνισμό του περιοδικού «Γυναίκα» που έψαχνε νέα κοπέλα για πρωταγωνίστρια. Έτσι ήρθε το σινεμά στη ζωή της. Στη φωτογραφία, δημοσίευμα του περιοδικού «Η γυναίκα και το σπίτι» (3010/1957).
Διέπρεψε κυρίως στα γνωστά μελό της εποχής, δίπλα στον Νίκο Ξανθόπουλο αλλά αργότερα, μετά την τεράστια επιτυχία της ραδιοφωνικής σειράς «Το σπίτι των ανέμων», πρωταγωνίστησε στο πλευρό του Βύρωνα Πάλλη σε τρεις ταινίες εμπνευσμένες από αυτήν: «Ο Λαμπίρης εναντίον των παρανόμων», «Θύελλα στο σπίτι των ανέμων» και «Η ώρα της αλήθειας» (όλες σε παραγωγή της Φοίβος Φιλμς, εταιρείας του Βύρωνα Πάλλη που τη σύστησε ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο). Στη φωτογραφία, σκηνή από την ταινία «Μιράντα, αγάπη μου» με τον Μιχάλη Μπαλλή (1966).
Στην τηλεόραση χάραξε εξίσου σημαντική πορεία, με πρώτη και διθυραμβική τη συμμετοχή της στη σειρά «Οι δίκαιοι» (ΥΕΝΕΔ, 1974-1976). Στη φωτογραφία, δημοσίευμα του περιοδικού ΕΝΑ-Light για τη σειρά «Η δίκη» (9/1/1991).
Ακολούθησαν: «Το ταξίδι» (ΥΕΝΕΔ, 1977-1978, από όπου και η φωτογραφία, από δημοσίευμα του περιοδικού Επίκαιρα, 21/4/1977), «Η εξαφάνιση του Τζων Αυλακιώτη» (ΕΡΤ, άνοιξη 1985), «Ο επισκέπτης της ομίχλης» (MEGA, 1989-1990), «Άφρικα» (MEGA, 1992-1993, όπου και συμπρωταγωνιστεί πρώτη φορά με την κόρη της), «Η αγάπη άργησε μια μέρα» (ΕΤ1, 1997-1998, βραβείο Α΄ γυναικείου ρόλου στα τηλεοπτικά βραβεία της εποχής), «Κόκκινος κύκλος» (ALPHA, 2001-2002) κ.ά.
Επίσης εμφανίστηκε σε παραστάσεις του «Θεάτρου της Δευτέρας» την περίοδο 1976-1982. Στη φωτογραφία, δημοσίευμα του περιοδικού «Ντομινό» (16/2/1978).
Η σημαντική αυτή καριέρα αποτυπώθηκε σε τουλάχιστον δώδεκα εξώφυλλα (η έρευνα συνεχίζεται), με πρώτο αυτό του «Ταχυδρόμου», δίπλα στις Μαρία Κωνσταντάρου, Βούλα Ζουμπουλάκη κ.ά.
Πηγές:
Η εικόνα 1 είναι από τη σελίδα της ηθοποιού στο facebook
Τα εξώφυλλα, τα δημοσιεύματα και η εικόνα 2 είναι από τη Βιβλιοθήκη και το Τμήμα Παραστατικών Τεχνών αντίστοιχα του Ελληνικού Λογοτεχνικού και Ιστορικού Αρχείου του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης (Ε.Λ.Ι.Α.-Μ.Ι.Ε.Τ.).
Οι διαφημίσεις είναι από το ενδιαφέρον άρθρο του Βασίλη Νάτσιου στο www.cosmopoliti.com και αρκετές πληροφορίες αντλήθηκαν από εκεί.
Το εξώφυλλο του βιβλίου είναι από την προσωπική μου συλλογή.