Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Οικογένεια Πελτιέ, Η κατάρα, Ροζ, Ανθοπωλείον ο Έρως * Σε είδα * Μέθεξη * Άννα * Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες * Η φυγή των τεσσάρων ** Αληθινή ιστορία: Το ανυπεράσπιστο αγόρι * Από τις στάχτες της Καντάνου * Σαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ * 4ος όροφος ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Εν αρχή ην ο έρως ** Διηγήματα: Ένα πιο σκοτεινό φως * Η οργή του Θεού και άλλες ιστορίες ** Νουβέλες: Αγόρια και κορίτσια * Pelota ** Διάφορα άλλα: Πέντε βιβλία από τις εκδόσεις Ελκυστής * Έξι τίτλοι από τις εκδόσεις Ελκυστής * Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Για παιδιά: Η περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη * Ρόνι ο Σαλιγκαρόνης

Ενήλικοι στην αίθουσα


Όταν ο Γαβράς σκηνοθετεί το βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη, που σκιαγραφεί την πρόσφατη επικαιρότητα της πρώτης και ως τώρα μοναδικής αριστερής κυβέρνησης που προσπάθησε ν' απαλύνει τις οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες της δυσβάσταχτης κρίσης του ελληνικού λαού ερχόμενη σε συμφωνία για την αναδιάρθρωση του χρέους. Όταν οι τυπικές διαδικασίες -meeting που ακολουθούν για τις διαπραγματεύσεις με τους εταίρους- θυμίζουν χαοτικούς λαβύρινθους όπου φωλιάζει το τέρας -Μινώταυρος-, που στην προκειμένη περίπτωση συμβολίζεται με ατελείωτους αριθμούς. Το χρέος, που δημιουργεί έναν διαρκώς επαναλαμβανόμενο φαύλο κύκλο: χρέος -μέτρα -ύφεση - πτώση ΑΕΠ - δανεισμούς με υψηλότερα επιτόκια - αύξηση του χρέους.

Όταν επιπλέον οι παρόντες οργανισμοί πλαισιώνονται από ασαφή νομικά και θεσμικά πλαίσια και απαρτίζονται από... πρώην ανήλικα κολεγιόπαιδα που συνεχίζουν ωστόσο να είναι έτσι, άτομα δηλαδή ελλιπή σε κοινωνική γνώση και ανάπτυξη, που βλέπουν τον κόσμο μέσα από την φιμέ τζαμαρία της λιμουζίνας τους, των κότερων, των Ι.Χ. αυτοκίνητων με οδηγούς και σωματοφύλακες, των δαιδαλωδών δωματίων των meetings και των πολυτελών κατοικιών τους. Ως εκ τούτου, τείνουν να αντιλαμβάνονται τις μοίρες των λαών, τον πόνο, την ανέχεια και (σύμφωνα με τον όρο που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας, φυσικός και fiction πρωταγωνιστής των τότε -μετά την εκλογή του Σύρριζα- τεκταινόμενων) την «ανθρωπιστική κρίση» ως ένα παιχνίδι μπιλιάρδου που αποσκοπεί όχι στο πώς να επιλύσει αυτά τα τεράστια προβλήματα (όπως θα ήταν το ελπιδοφόρο ή το λογικά αναμενόμενο), αλλά, μέσα από μια σειρά συναισθημάτων όπως ο εγωισμός, ο φθόνος, ο ανταγωνισμός και ο ατομικισμός, να αναδείξει τον «εξυπνότερο» και τον «καλύτερο».


Ενήλικοι στην αίθουσα [Adults in the room]. Μια ταινία που, παρόλα τα αρνητικά σχόλια που απέσπασε από τα media και το μεγαλύτερο μέρος της κοινής γνώμης, θα άξιζε να δει κανείς προτού, ανυπομονώντας να πάει με τον συρμό, κατηγορήσει. Πόσο μάλλον όταν τη σκηνοθεσία υπογράφει ένας τεράστιος σκηνοθέτης όπως ο Κώστας Γαβράς, που έχει ξαναθίξει τέτοια θέματα στην προηγούμενη ταινία του για το χρήμα και την οικονομική κρίση, το «Κεφάλαιο», και καταφέρνει στην παρούσα ταινία να κρατήσει το ενδιαφέρον του θεατή -λόγω της θεματικής της (συνεχή meetings, λογομαχίες, πολιτική) κινδυνεύει να καταντήσει κουραστική- και, επιπλέον, προσθέτοντας σαν εμβόλιμες παρεμβάσεις υπερρεαλιστικά πλάνα που δίνουν ένα νέο νόημα στην πραγματικότητα και τον κάνουν να σκεφτεί.


Φαίη Ρέμπελου

Περίληψη:
Πίσω από κλειστές πόρτες, μια ανθρώπινη τραγωδία εξελίσσεται. Ένα παγκόσμιο θέμα, μια ιστορία ανθρώπων παγιδευμένων σε ένα απρόσωπο δίκτυο εξουσίας. Οι σκληροπυρηνικές συναντήσεις του Eurogroup επιβάλλουν στην Ελλάδα μια δικτατορία λιτότητας δίχως να νοιαστούν για την επιβίωση των Ελλήνων. Μια κλειστοφοβική παγίδα δίχως διαφυγή ασκεί πίεση στους πρωταγωνιστές των διαπραγματεύσεων ώστε να προκαλέσει διχόνοια μεταξύ τους. Μια τραγωδία σύμφωνα με την αρχαία ελληνική έννοια όπου οι χαρακτήρες δεν είναι ούτε καλοί ούτε κακοί, αλλά καθοδηγημένοι από τις συνέπειες της δικής τους αντίληψης για το τι είναι σωστό να κάνουν.
Σκηνοθεσία: Κώστας Γαβράς
Ηθοποιοί: Χρήστος Λούλης, Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Ούλριχ Τουκούρ, Νταν Σούρμανς, Δημήτρης Τάρλοου, Χρήστος Στέργιογλου, Κορνίλιους Ομπόνια, Φραντσέσκο Ακουαρόλι, Βενσάν Νεμέτ, Ορελιέν Ρεκουάν, Θάνος Τοκάκης, Αλέξανδρος Λογοθέτης, Θέμις Πάνου, Ζοσιάν Πινσόν, Ζορζ Λενζ, Μαρία Πρωτόπαππα, Βαλέρια Γκολίνο, Γιώργος Χωραφάς

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Νόστος, Εν ονόματι της μούσας Ερατώς, Διόρθωση Ημαρτημένων, Η χρυσή κληρονόμος και Φρουτίνο4ος όροφος, Μάριου ΛιβάνιουΗ φυγή των τεσσάρων, Χάρη ΜπαλόγλουΑγόρια και κορίτσια, Δημήτρη ΣιάτηΈνα πιο σκοτεινό φως, Μαρίας ΣυλαϊδήΟ καπετάνιος τση ΖάκυθοςΗ οργή του Θεού και άλλες ιστορίες, Ιωάννας Σερίφη
Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΈξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΤο κορίτσι της Σελήνης, Μαργαρίτας ΔρόσουΤο ανυπεράσπιστο αγόρι, Αλέξανδρου ΠιστοφίδηΡόνι ο Σαλιγκαρόνης, Χριστίνας ΔιονυσοπούλουΗ περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη, Ευαγγελίας Τσαπατώρα
Μέθεξη, Μαρίας ΠορταράκηΣαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ, Αντώνη ΠαπαδόπουλουPelota, Σταμάτη ΓιακουμήΕν αρχή ην ο έρως, Ευαγγελίας ΤσακίρογλουΑπό τις στάχτες της Καντάνου, Χριστίνας Σουλελέ
Άννα, Μαρίας ΚέιτζΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη