Μιλώ για το άχραντο ανάπτυγμα
που παιδί από σπλάχνο μητρός αναβαίνει
Ισορροπώντας την φύση στο αίθριο άνοιγμα
σε σειρά πρωτοφανών παλμών που πληθαίνει.
Σχέδια μιλώ για εξωτερικά σωθικά προφυλάγματος
όπως ντύμα πυκνό τα κεντρίσματα παύει
Οικία που κλείνει εμπρός του πληγωμένου θεάματος
και σε άδολη επίσκεψη τις λυχνίες ανάβει.
«Στη γραμμή των παιδιών στοιχισμένη»
ομοιόμορφη των κυκλικών επαφών τους
Θρησκεύομαι συνήθειες τους από ύλη αγνή κι ενωμένη
υποκλινόμενη σε στάση βουνού κι εκ δεξιών τους.
Επικηρύσσω τις διαβρωμένες γενιές
που συνεχίζουν την ανόσια θανή τους
Οδύνες επιβάλλοντας σε παράπλευρες ψυχές
διαιωνίζοντας την ένσαρκη κατάπτωση τους,
βυθισμένοι
«Στην θολότητα των παμπάλαιων δακρύων Του.»[1]
Η ποιητική συλλογή της Μαρίας Τζίκα, Μισός Θεός, κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Βακχικόν.
Αντί περίληψης:
Το μέλλον της πίστης μου άλλαξες,
τώρα μετέχω στη θρησκεία των παιδιών
σε ελευθέρωση των σπλάχνων από γέρμα,
σε άντληση μοναδική ήπιου ήλιου
κλίνω στην παιδική ροή
όπως προσκύνημα αγίων ζωντανών,
είμαι τώρα γέννημα Σου εγώ,
με πηγαίνεις στην λύση του φόβου.
🍃
Η Μαρία Τζίκα γεννήθηκε το Σεπτέμβριο του 1980 στην Θεσσαλονίκη. Κατάγεται από τη Χαλκιδική και μεγάλωσε στον Πολύγυρο όπου και διαμένει με την οικογένειά της. Είναι πτυχιούχος του τμήματος Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου της Πάτρας και μεταπτυχιακή φοιτήτρια στη Δημιουργική Γραφή του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Το 2015 εξέδωσε την πρώτη ποιητική συλλογή της με τον τίτλο Ελαττωματικό χώμα (εκδόσεις Το Κεντρί).
[1] Η Μαρία Τζίκα συμπληρώνει την ακροστιχίδα του βιβλίου της. Η ακροστιχίδα είναι ένα παλαιό ποιητικό παιχνίδι στο οποίο τα αρχικά γράμματα των στίχων αν διαβαστούν από πάνω προς τα κάτω δίνουν μια λέξη ή φράση. Στην δική μου εκδοχή τα αρχικά γράμματα δίνουν τον τίτλο του έργου εκείνου που γράφει το παζλ και, εφόσον είναι ελεύθερος να συμπληρώσει τα αρχιγράμματα με όποιον τρόπο θέλει (μονολεκτικά, ποιητικά, περιγραφικά, κ.ο.κ. ακόμα και μονοσύλλαβα) ονόμασα την στήλη Ακρότιτλο. Περισσότερα σαν κι αυτό εδώ.