Κ.Ρ.: Η πείνα των μικρών παιδιών πολλών οικογενειών λόγω της βαθιάς κρίσης που μαστίζει την χώρα μας, τα αμέτρητα προσφυγόπουλα που έχασαν τους γονείς τους στην διαδρομή της φυγής τους για μια ελεύθερη κι ασφαλή γη της επαγγελίας, οι οικονομικές δυσκολίες στις μονογονεϊκές οικογένειες, τα απροστάτευτα ορφανά παιδιά (από αυτοκινητιστικό ατύχημα ή ασθένεια των γονιών), η εγκατάλειψη πολλών μικρών παιδιών ως βαλίτσες σε κάποιο ίδρυμα ή σε κάποιο νοσοκομείο ή ακόμη και στους κάδους των δρόμων. Όλα αυτά με ευαισθητοποίησαν και έγραψα αυτό το βιβλίο μου.
Αν θα έπρεπε να το περιγράψετε με μία μόνο λέξη, ποια θα ήταν αυτή;
Κ.Ρ.: ΑΠΟΙΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ-ΨΥΧΑΣΘΕΝΕΙΑ-ΕΓΚΑΤΑΛΛΕΙΨΗ (ΠΑΙΔΙΩΝ)
Τι θα συμβουλεύατε εκείνον που επρόκειτο να το διαβάσει;
Κ.Ρ.: Να ταξιδέψει νοερά και να εισπράξει τα σημαντικά μηνύματα που είναι διάσπαρτα και προς πολλαπλές κατευθύνσεις. Επίσης να μην μαρτυρήσει τον ένοχο, τον τρόπο και τον λόγο που σκοτώνει τους φίλους του ώστε να χαρούν κι εκείνοι με την σειρά τους το φανταστικό ταξίδι του νου.
Αν το βιβλίο σας ήταν/γινόταν ένα κανονικό ταξίδι κάπου στον κόσμο, που θα πηγαίναμε και πόσες μέρες θα κρατούσε;
Κ.Ρ.: Θα κρατούσε 32 με 33 μέρες και ίσως θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί στην Ελβετία αν θα γινόταν στην Ευρώπη ή στην Αμερική όπου ανθεί ο κόσμος της μόδας και των ιδρυμάτων. Φυσικά θα μπορούσε να απλωθεί παντού σ’ όλες τις χώρες διότι τα κοινωνικά αυτά προβλήματα επικρατούν λιγότερο ή περισσότερο σε πολλές από αυτές. Όμως τυχαίνει να συμβαίνει το φανταστικό αυτό ταξίδι στην όμορφη Γλυφάδα της Αθήνας μας τα τελευταία έτη.
Κλείστε τη μίνι συνέντευξη με μία φράση/παράγραφο από το βιβλίο…
Κ.Ρ.: Απ’ την άλλη, μια αλλόκοτη αίσθηση του συνεπήρε τον νου. Αυτή η νεαρή όμορφη γυναίκα που ατένιζε τ’ αφρισμένο νερό πάνω στον βράχο έμοιαζε ανατριχιαστικά με τη μητέρα του. Αυτά τα νερένια μάτια, τα τόσο απατηλά! Ο άτρωτος αναισθησιολόγος έγινε αυτόματα ένας χλομός, τρωτός γίγαντας, ένα φάντασμα του αβάσταχτου παρελθόντος. Ρίγος και πόνος. Στυλωμένα μάτια στα τρίσβαθα της ψυχής του. Θολωμένα υγρά μάτια και πληγωμένα συναισθήματα. Παγωμάρα. Ούτε ήχος διαμαρτυρίας. Ούτε κλαυθμός. Μόνο πνιγμός. Ένας ατέλειωτος πνιγμός των εικόνων του παρελθόντος. Τρόμος... Η αγωνία της εγκατάλειψης και η ερημιά της ψυχής. Θλίψη κι ανατριχίλα. Έντονες πυρετικές κινήσεις. Τύλιξε το κορμί του με μια βελούδινη λευκή πετσέτα και βγήκε βιαστικός από το μπάνιο. Η μπανιέρα άδειασε μονομιάς το νερό απότομα κι έτσι άδειασε και το μυαλό του.
Το μυθιστόρημα της Κατερίνας Ραμανδάνη, Διπλός ψυχισμός, κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Αγγελάκη.
Στην περίληψη λέει:
Δυο διάσημοι άντρες στα νότια προάστια των Αθηνών. Υπεράνω υποψίας ο ένοχος. Ευκατάστατος, πετυχημένος και διάσημος στον επαγγελματικό του χώρο. Μοναχικός, μεταξένιος αλλά πληγωμένος στην παιδική ηλικία αν και φοβερός γυναικοκατακτητής. Απ’ την άλλη, ο πανέξυπνος επιθεωρητής, Οδυσσέας Καρράς, που δεν του ξεφεύγει τίποτα αναζητά τον ένοχο, τον ψυχασθενή. Γυναίκες πολλές στα δίχτυα της νύχτας. Δυο φόνοι όμως γυναικών της νύχτας ζητούν διαλεύκανση επειγόντως, ενώ η τρίτη κοπέλα γλυτώνει την ύστατη στιγμή.
Οι περιπέτειες, οι ανατροπές, ο έρωτας, τα εγκλήματα, οι ήρωες, τα κοινά δεδομένα γίνονται ένα συνονθύλευμα που θα κυριαρχήσουν σε ολόκληρη την ιστορία και θα σας ταξιδέψουν νοερά.
Το έργο θα αγγίξει λεπτές χορδές, θα συγκινήσει, θα προβληματίσει και κυρίως θα σας συντροφεύσει σ’ έναν φανταστικό κόσμο. Ένα κρεσέντο ερωτικής έντασης αντικατοπτρίζει το βιτρώ της πληγωμένης ψυχής του.
Η Κατερίνα Ραμανδάνη γεννήθηκε στην Αθήνα, όταν ο πρώτος άνθρωπος πατούσε το πόδι του στο φεγγάρι για πρώτη φορά και πέρασε το εφηβικά της χρόνια στην συμπρωτεύουσα. Εμπνευστής και πρώτος της δάσκαλος υπήρξε ο πατέρας της. Σταθμός ζωής ο άντρας της καρδιάς της και καρποί της οι δύο της γιοι. Ως συγγραφέας προσδιορίστικε από τα σεμινάρια της Πασχαλίας Τραυλού και έχει γράψει τα μυθιστορήματα «Σημάδι εκ γενετής» και «Βασιλιάς ή σκύλος», καθώς και τις ποιητικές συλλογές «Ο σφυγμός μου ακουμπάει πάνω σου» και «Θελξιέπεια». Το αστυνομικό μυθιστόρημα «Διπλός ψυχισμός» είναι το πέμπτο της βιβλίο.
Περισσότερα από/για την Κατερίνα Ραμανδάνη: