Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες * Η φυγή των τεσσάρων * Από τις στάχτες της Καντάνου * Σαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ * 4ος όροφος ** Αληθινή ιστορία: Το ανυπεράσπιστο αγόρι ** Διηγήματα: Αγόρια και κορίτσια * Pelota * Backpack: Ιστορίες χίμαιρες ** Διάφορα άλλα: Έξι τίτλοι από τις εκδόσεις Ελκυστής * Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Για παιδιά: Η περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη * Ρόνι ο Σαλιγκαρόνης

P.O. BOX: UNABOMBER

Ο Θίοντορ Τζον Καζίνσκι έμεινε στον κόσμο γνωστός ως Unabomber. Θεωρήθηκε παιδί θαύμα στα μαθηματικά και για αυτόν το λόγο εισήχθη στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ σε ηλικία 16 ετών. Στα 25 του έγινε αναπληρωτής καθηγητής μαθηματικών στο Μπέρκλεϊ. Δύο χρόνια μετά παραιτήθηκε, αγόρασε μια ξεχασμένη καλύβα στο Λίνκον της Μοντάνα και προσπάθησε να ζήσει κοντά στη φύση, χωρίς ηλεκτρισμό και ύδρευση. Γρήγορα διαπίστωσε ότι η επιστροφή στην φύση ήταν πλέον αδύνατη και υπόλογοι για αυτό ήταν η αστική ανάπτυξη, η τεχνολογία και η διαρκώς αυξανόμενη μόλυνση του περιβάλλοντος. Σύμφωνα με τον Καζίνσκι ο βιομηχανισμός έπρεπε να καταστραφεί προκειμένου να υπάρξουν υγεία και ελευθερία. Από φιλήσυχος και ημιαυτόνομος ερημίτης έγινε βομβιστής και τρομοκράτης. Άρχισε να στέλνει δέματα με βόμβες σε καθηγητές πανεπιστημίων (τους οποίους θεωρούσε υπεύθυνους για την αυξανόμενη τεχνολογική ανάπτυξη και την καταστροφή του πλανήτη)· από αυτά τα δέματα προκλήθηκαν τρεις θάνατοι και εικοσιοκτώ τρυαματισμοί. Οι αρχές δυσκολεύτηκαν πολύ να οδηγηθούν στα ίχνη του και αυτός που τους βοήθησε ήταν ο ίδιος του ο αδελφός, ο Ντέιβιντ Καζίνσκι, σχολικός σύμβουλος στη Νέα Υόρκη. Αναγκάστηκε να καταδώσει τον Θίοντορ για να μην υπάρξουν άλλα θύματα και για να τελειώσει ο κύκλος της βίας. Τελικά ο Θίοντορ Καζίνσκι καταδικάστηκε σε ισόβια χωρίς πιθανότητα αναστολής και αυτήν τη στιγμή κρατείται σε φυλακή υψίστης ασφαλείας στο Κολοράντο των ΗΠΑ. Ο αδελφός του παραιτήθηκε από την εργασία του και δίνει διαλέξεις κατά της θανατικής ποινής, πιστός στο ιδανικό του κατά της βίας.
Πριν συνεχίσω για την εν λόγω παράσταση θα αναφέρω εδώ ότι για όλους τους ενδιαφερόμενους υπάρχει μια τηλεοπτική σειρά που προβάλλεται από το Netflix με θέμα τις τρομοκρατικές επιθέσεις του Καζίνσκι· η σειρά ονομάζεται "Το ανθρωποκυνηγητό Γιουναμπόμπερ".

Από αυτήν την πραγματική ιστορία εμπνεύστηκαν οι συγγραφείς του έργου P.O. BOX: UNABOMBER, Zdrava Kamenova και Gergana Dimitrova, και οι δύο Βουλγάρες νέες συγγραφείς. Η Zdrava Kamenova έχει γράψει τα έργα: When rock was young, Prenatal fitness, Heartless, Garfunkel is looking for Simon. Έχει κερδίσει το βραβείο δραματουργίας Ivan Radoev το 2012 για το έργο της Garfunkel is looking for Simon και το βραβείο IKAR για το P.O. Box: Unabomber.
H Gergana Dimitrova έχει σπουδάσει σκηνοθεσία και πολιτιστικές σπουδές στη Σόφια και στο Βερολίνο και έχει συνεργαστεί με διάφορους σκηνοθέτες σε πολλές χώρες. Έχει γράψει το έργο Eva Bechstein- the nigth of the bats καθώς και πολλά άρθρα σε γερμανικά και βουλγαρικά περιοδικά.
Από την αληθινή ιστορία λοιπόν του Θίοντορ Καζίνσκι εμπνεύστηκαν οι δύο νέες συγγραφείς και μας δίνουν ένα έργο που κύριοι πρωταγωνιστές του δεν είναι ούτε ο διαταραγμένος τρομοκράτης αλλά ούτε οι αρχές που προσπαθούν να τον συλλάβουν, αλλά πρωταγωνίστριά του είναι η μόλυνση του περιβάλλοντος και μια μακρόρυγχη έχιδνα! Η ηθοποιός Ιωάννα Κανελλοπούλου καλείται να ερμηνεύσει ίσως τον πιο παράξενο ρόλο της καριέρας της, αφού είναι μια έχιδνα που απειλείται εξαιτίας της ανθρώπινης δραστηριότητας. Καθόλη τη διάρκεια του έργου, προσπαθεί να βρει αρσενικό σύντροφο για να τεκνοποιήσει και να συνεχίσει την ύπαρξή της. Σε αυτό το σημείο οφείλω να ομολογήσω ότι δεν γνώριζα ότι οι μακρόρυγχες έχιδνες ζούνε μόνο στη Νέα Γουινέα και στην Ινδονησία και ότι απειλούνται με εξαφάνιση. Επίσης, βλέπουμε τον ίδιο τον Θίοντορ Καζίνσκι, άριστα ερμηνευμένο από τον Βαγγέλη Στρατηγάκο να παραφρονεί κυριολεκτικά από όλα τα δεινά της αστικοποίησης και της τεχνολογίας. Φορώντας ένα φούτερ με κουκούλα (έτσι ακριβώς παρουσιάζεται ο Καζίνσκι και στις φωτογραφίες των εφημερίδων), μονόχνοτος, βαθιά προβληματισμένος για όλα όσα συμβαίνουν (αλλά παράλληλα και προβληματικός για μια εύνομη κοινωνία) τριγυρίζει και λέει τα μανιφέστα του. Παράλληλα, έχουμε άλλους τρεις ηθοποιούς: την Γωγώ Καρτσάνα, την Τατιάνα Άννα Πίττα και τον Στράτο Σωπύλη να εναλλάσσονται σε διάφορους ρόλους (η γυναίκα και η κόρη του Καζίνσκι, ο αστυνομικός που διερευνά την υπόθεση, η κοπέλα που λέει το δελτίο καιρού κ.ο.κ.) σε ένα θεατρικό έργο που είναι αποσπασματικό και λίγο δύσκολο για τον θεατή. Στα πρώτα λεπτά της παράστασης δυσκολεύεσαι λίγο να συνδυάσεις γεγονότα και πρόσωπα· από την αρχή καταλαβαίνεις ότι η κυρία Κανελλοπούλου ερμηνεύει ένα θηλυκό ζώο αλλά μου χρειάστηκε αρκετή ώρα για να καταλάβω την σύνδεσή της με όλα τα υπόλοιπα διαδραματιζόμενα.

Η σκηνοθεσία (όπως και τα βίντεο που προβάλλονται παράλληλα) είναι του Σταύρου Στάγκου, ο οποίος επιλέγει να ακολουθήσει έναν μοντέρνο ρυθμό αφήγησης στο ήδη μοντέρνο κείμενο του έργου. Ίσως είναι και ο μοναδικός τρόπος αφήγησής του. Το σκηνικό είναι ένα μεγάλο τραπέζι με μια πλαστική γουρονοκεφαλή πάνω του (απόρροια της εξόντωσης των ζώων και της καταστροφής της φύσης), πεταμένα κομπιούτερ στο πάτωμα, μάσκες που φοράνε στην διάρκεια του έργου οι τρεις ηθοποιοί που αλλάζουν ρόλους. Για τα σκηνικά υπεύθυνη είναι η Κατερίνα Χατζοπούλου. Τα κουστούμια υπογράφει η Χριστίνα Πανοπούλου: μαύρο κολάν με σαμάρι με αγκάθια για την έχιδνα, φούτερ με κουκούλα για τον τρομοκράτη και διαφανή πλαστικά μπουφάν για τους άλλους τρεις εναλλασσόμενους ρόλους.
Πρόκειται για ένα δυστοπικό έργο, είναι μια μελλοντική κοινωνία όπου η θερμοκρασία ανεβαίνει με ασταμάτητους ρυθμούς, όπου οι άνθρωποι και τα ζώα δεν μπορούν να επιβιώσουν, όπου οι νόμοι δεν προστατεύουν τον πολίτη, όπου ο πολίτης αναγκάζεται να γίνει βίαιος, μονόχνοτος και τρομοκράτης. Σύμφωνα με τον Τζον Σερζάν ο Καζίνσκι και ο Νίτσε ήταν παιδιά της ίδιας οικογένειας και πρέσβευαν παρόμοιες ιδέες, ασχέτως αν ο ένας θεωρείται μεγάλος φιλόσοφος του 20ου αιώνα και ο άλλος είναι ένας ξεχασμένος τρομοκράτης. Βέβαια ο Νίτσε δεν σκότωσε ανθρώπους. Όπως κι αν έχει, χάρηκα την παρακολούθηση αυτού του έργου. Την ημέρα που το είδα (19 Μαρτίου 2019) είχαμε την τιμή να είναι παρούσα και η μία από τις δύο συγγραφείς, η Gergana Dimitrova. Μια σεμνή παρουσία, μια συμπαθητική κυρία.
Κλικ για περισσότερα της Εύης Ρούτουλα
Συντελούν:
Κείμενο των Zdrava Kamenova και Gergana Dimitrova
Επιμέλεια κειμένου: ομάδα EPOPSIS || Μετάφραση: Δημήτρης Βέργαδος
Σκηνοθεσία: Σταύρος Στάγκος
Παίζουν (αλφαβητική σειρά): Ιωάννα Κανελλοπούλου, Γωγώ Καρτσάνα, Τατιάνα Άννα Πίττα, Βαγγέλης Στρατηγάκος, Στράτος Σωπύλης
Φωτισμοί: Βαγγέλης Μούντριχας || Σκηνικά: Κατερίνα Χατζοπούλου
Κοστούμια: Χριστίνα Πανοπούλου || Μουσική: Λάκης Χαλκιόπουλος
Μουσική επιμέλεια: Σταύρος Στάγκος || Κίνηση: Κατερίνα Φωτιάδη

Στο θέατρο FAUST (bar theatre Arts), Αθηναΐδος 12 & Καλαμιώτου 11, 2103234095

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Pelota, Σταμάτη Γιακουμή4ος όροφος, Μάριου ΛιβάνιουΗ φυγή των τεσσάρων, Χάρη ΜπαλόγλουΑγόρια και κορίτσια, Δημήτρη ΣιάτηΣαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ, Αντώνη ΠαπαδόπουλουBackpack: Ιστορίες χίμαιρεςΑπό τις στάχτες της Καντάνου, Χριστίνας Σουλελέ
Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΈξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΤο κορίτσι της Σελήνης, Μαργαρίτας ΔρόσουΤο ανυπεράσπιστο αγόρι, Αλέξανδρου ΠιστοφίδηΡόνι ο Σαλιγκαρόνης, Χριστίνας ΔιονυσοπούλουΗ περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη, Ευαγγελίας Τσαπατώρα