Στο δελτίο τύπου γράφει για το έργο με δυο λόγια:
Δύο οργανισμοί, μία μεταμόσχευση, έξι όργανα, ένα τροχαίο, πολλές ανατροπές κι αστείρευτο χιούμορ... Μια πολιτικοκοινωνική αλληγορία με ήρωες έντερα, νεφρά, χολές, συκώτια και σπλήνες. Ένα τροχαίο ατύχημα, μία καρδιά που αργοσβήνει και μία μεταμόσχευση που... θα πετύχει; Οργανικές συγκρούσεις – ανθρώπινες συγκρούσεις.
Ένα ξένο στοιχείο, ένα αλλοδαπό στοιχείο... Τι θα συμβεί;
Συνεχίστε την ανάγνωση για να δείτε τι είπαν οι συντελεστές της παράστασης για το έργο και τους ρόλους τους...
Πώς θα χαρακτηρίζατε την παράσταση με τρεις λέξεις;
Τι θέλετε να μείνει στο θεατή μετά την παράσταση;
Μπάμπης Κλαλιώτης
Ποιες ήταν οι προκλήσεις που είχατε να αντιμετωπίσετε;
Μ.Κ.: Πώς τα όργανα του ανθρώπινου σώματος θα γίνουν χαρακτήρες.
Πώς θα χαρακτηρίζατε την παράσταση με τρεις λέξεις;
Μ.Κ.: Ονειρική, φιλοσοφική, χιουμοριστική.
Τι θέλετε να μείνει στο θεατή μετά την παράσταση;
Μ.Κ.: Μια αίσθηση, που να μην είναι αιωρούμενη. Να μπορεί δηλαδή ο θεατής να τη νιώσει μεν στο μυαλό μα και να τη γευθεί, να την ακούσει, να τη μυρίσει κ.λ.π.
Παναγιώτης Γουργουλιός
Ποιες ήταν οι προκλήσεις που είχατε να αντιμετωπίσετε;
Π.Γ.: Έχω την αίσθηση ότι η μόνη πρόκληση ήταν να αποδοθούν όσο το δυνατόν περισσότερα από τα αμέτρητα κρυμμένα νοήματα του έργου, τα οποία έχουν να κάνουν με μια πανανθρώπινη καθημερινότητα.
Πώς θα χαρακτηρίζατε την παράσταση με τρεις λέξεις;
Π.Γ.: Για την παράσταση μού είναι δύσκολο να το κάνω πάντως για το κείμενο του Αρκά θα έλεγα ότι είναι πικρό, αληθινό και ωμό.
Τι θέλετε να μείνει στο θεατή μετά την παράσταση;
Π.Γ.: Το πόσο πολύ η ζωή του περιέχει ψέμα και εκμετάλλευση.
💓
Στέλιος Γιδάκος
Ποιες ήταν οι προκλήσεις που είχατε να αντιμετωπίσετε;
Σ.Γ.: Περισσότερο ήταν μια πρόκληση με τον εαυτό μου: να μην ανησυχώ για τα φώτα ή το προφίλ ή το μακιγιάζ ή τα μαλλιά… να ζω μόνο τον χαρακτήρα, να ψάχνω στην ψυχή του και να χαρίζω όλο μου τον εαυτό, εις σεβασμό μιας πραγματικής ζωής και όχι μιας μυθοπλασίας.
Πώς θα χαρακτηρίζατε την παράσταση με τρεις λέξεις;
Σ.Γ.: «Επικίνδυνη» έξυπνη, δημιουργική.
Σ.Γ.: «Επικίνδυνη» έξυπνη, δημιουργική.
Τι θέλετε να μείνει στο θεατή μετά την παράσταση;
Σ.Γ.: Θέλω να μείνουν τα μηνύματα που περνάει ο Αρκάς μέσα από το κείμενό του, και φυσικά εμείς να προσπαθήσουμε σαν «όργανα» να δώσουμε στον κόσμο να καταλάβει ότι μέσα μας το κάθε όργανο είναι πολύ σημαντικό και κάνει την δουλειά του σωστά.
💓
Στέλιος Γιαννακός
Ποιες ήταν οι προκλήσεις που είχατε να αντιμετωπίσετε;
Σ.Γ.: Βασική πρόσκληση αποτέλεσε η διαχείριση του γεγονότος ότι ερμηνεύω δύο όργανα του οργανισμού, το Παχύ Έντερο και τον Σπλήνα. Επιδίωξα, ακολουθώντας το κείμενο, και υπό την καθοδήγηση του κ. Κλαλιώτη, να τα αποδώσω ως ολοκληρωμένες ανθρώπινες οντότητες, με τα όνειρα, τις επιθυμίες, τους φόβους και τις ανασφάλειες τους, χωρίς να χαθεί το παιγνιώδες στοιχείο της ευφάνταστης συνθήκης.
Επίσης, βασικό μου μέλημα ήταν η ταυτόχρονη ανάδειξη τόσο του χιούμορ όσο και των κοινωνικοπολιτικών μηνυμάτων που περνάει ο συγγραφέας, δηλαδή η προσπάθεια να προβληθούν τα σοβαρά θέματα του έργου με έναν αστείο, ανάλαφρο, αλλά και ουσιαστικό τρόπο.
Πώς θα χαρακτηρίζατε την παράσταση με τρεις λέξεις;
Σ.Γ.: Σπιντάτη, ευρηματική, διασκεδαστική.
Τι θέλετε να μείνει στο θεατή μετά την παράσταση;
Σ.Γ.: Ένα χαμόγελο στα χείλη, και μερικές σκέψεις για τα θέματα που δεξιοτεχνικά στηλιτεύει στο έργο του ο Αρκάς.
💓
Μένια Ορφανίδου
Ποιες ήταν οι προκλήσεις που είχατε να αντιμετωπίσετε;
Μ.Ο.: Οι προκλήσεις για τον ηθοποιό κάθε φορά που ξεκινά πρόβες για μία θεατρική δουλειά είναι πολλές. Στη συγκεκριμένη παράσταση πρόκληση αποτέλεσε όχι μόνο για μένα αλλά και για όλους τους συντελεστές να καταφέρουμε να φανούμε αντάξιοι των προσδοκιών των θεατών που λατρεύουν και διαβάζουν επί δεκαετίες τον εξαιρετικό Έλληνα κομίστα Αρκά. Έχω την αίσθηση ότι είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον αλλά και περίπλοκο να δώσεις σάρκα, οστά και «όργανα» στη συγκεκριμένη περίπτωση σε ένα κόμικ που ο κόσμος αγαπά και διαβάζει πιστά και φανατικά, αλλά και να προσθέσεις τη δική σου μάτια και άποψη παραμένοντας πιστός στο όραμα του δημιουργού αλλά και του σκηνοθέτη.
Πώς θα χαρακτηρίζατε την παράσταση με τρεις λέξεις;
Μ.Ο.: Δύσκολη ερώτηση να απαντηθεί αλλά και αυτό αποτελεί πρόκληση!!! Η παράσταση είναι σκοτεινή και συνάμα φωτεινή, αστεία και αλληγορική, καυστική αλλά και συμβολική.
Τι θέλετε να μείνει στο θεατή μετά την παράσταση;
Μ.Ο.: Τα κοινωνικά αλλά και πανανθρώπινα θέματα που θίγονται, όπως η ξενοφοβία, ο ρατσισμός αλλά κι η αλληλεγγύη κι η αποδοχή αφορούν τον καθένα από μας, το μικρόκοσμό μας αλλά και όλη την κοινωνία. Οφείλουμε ως ηθοποιοί και ως ανθρώπινα όντα να συμβάλουμε στην πραγματοποίηση ενός καλύτερου μέλλοντος, με σεβασμό στη διαφορετικότητα, με ενσυναίσθηση, ουσιαστική αγάπη στο συνάνθρωπο και βαθιά γνώση της ευθύνης για τον κόσμο που θα παραδώσουμε στις νέες γενιές. ...«You may say I'm a dreamer but I'm not the only one...» (John Lennon, Imagine)
Συντελεστές:
Συγγραφέας: Αρκάς
Σκηνοθεσία: Μπάμπης Κλαλιώτης
Σκηνικά-Κοστούμια: Μανταλένα Τίγκιλη
Βοηθός σκηνοθέτη: Μένια Ορφανίδου
Κινησιολογία: Στέλιος Γιδάκος
Φωτισμοί: Νίκος Καλαντζής
Φωτογραφίες: Γεωργία Σιέττου, Στέλιος Δανιήλ
Ερμηνεύουν: Στέλιος Γιαννακός, Στέλιος Γιδάκος, Παναγιώτης Γουργουλιός, Μένια Ορφανίδου
Από Κοινού Θέατρο Ευπατριδών 4, Γκάζι, 2114057249
Από Πέμπτη 06/12/2018 και κάθε Πέμπτη στις 21:00
Υ.Γ.: Ο Αρκάς είναι Έλληνας καλλιτέχνης που ασχολείται με την τέχνη των Κόμικς. Ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 80 δημοσιεύοντας τη σειρά Ο Κόκκορας στο περιοδικό Βαβέλ και στη συνέχεια στο ΠΑΡΑ ΠΕΝΤΕ και στο ΜΙΚΡΟ ΠΑΡΑ ΠΕΝΤΕ. Το έργο του αποτελείται κυρίως από σειρές με συγκεκριμένο θέμα-πρωταγωνιστές που δημοσιεύονται σε περιοδικά και εφημερίδες και συγκεντρώνονται στη συνέχεια σε άλμπουμ. Από τα έργα του ο Ισοβίτης έχει γίνει σειρά με μαριονέτες για την ελληνική τηλεόραση από τον Μάνθο Σαντοριναίο. Δουλειές του έχουν μεταφραστεί σε άλλες γλώσσες (αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά, ισπανικά, πορτογαλικά, πολωνικά, ρουμανικά, σέρβικα και βουλγάρικα), ενώ έχει γράψει και θεατρικά έργα.