Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθoπλασία: Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες * Η φυγή των τεσσάρων * Από τις στάχτες της Καντάνου * Σαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ * 4ος όροφος * Τα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης ** Αληθινή ιστορία: Το ανυπεράσπιστο αγόρι ** Διηγήματα: Αγόρια και κορίτσια * Pelota * Backpack: Ιστορίες χίμαιρες ** Διάφορα άλλα: Έξι τίτλοι από τις εκδόσεις Ελκυστής * Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Για παιδιά: Η περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη * Ρόνι ο Σαλιγκαρόνης

Ματίλντα


Η Ματίλντα είναι ένα παιδικό βιβλίο που έχει γράψει ο Βρετανός συγγραφέας Ρόαλντ Νταλ. Εκτός από την Ματίλντα ο Νταλ έχει γράψει το γνωστό έργο «Ο Τσάρλι και το εργοστάσιο της σοκολάτας», το έργο με πρωταγωνιστή τον Τζέιμς Μποντ «Ζεις μονάχα δυο φορές» και είναι και ο δημιουργός των Γκρέμλινς! Επίσης κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου ο Νταλ υπήρξε πιλότος της ΡΑΦ στην Ελλάδα.
Ένας καταπληκτικός παραμυθάς λοιπόν ήταν ο Ρόαλντ Νταλ που μας χάρισε απίστευτες στιγμές. Μια από αυτές είναι και η Ματίλντα του η οποία έχει γυριστεί και σε ταινία το 1996 με πρωταγωνιστές τη Μάρα Γουίλσον, τον Ντάνι Ντε Βίτο, την Έμπεθ Ντάβιτζ (την είχαμε απολαύσει στο ρόλο της Έλεν Χιρς στη Λίστα του Σίντλερ) και την Ρέα Πέρλμαν.

Η Ματίλντα είναι ένα πανέξυπνο, τρυφερό κοριτσάκι, που της αρέσει το διάβασμα και οι γνώσεις. Το πρόβλημά της είναι η οικογένειά της: η μαμά της νοιάζεται μόνο για τη σιλουέτα της και για διαγωνισμούς χορού, ο πατέρας της είναι ένας μικροκομπιναδόρος και ο αδελφός της ένας ηλίθιος. Φοιτά στο σχολείο της πόλης της που διευθύνεται από μια κακιά και σχεδόν σαδιστική γυναίκα. Η μόνη της παρηγοριά είναι η βιβλιοθήκη της γειτονιάς της, τα βιβλία της και η καλόκαρδη, φτωχή δασκάλα της, που αμέσως διακρίνει πάνω της την εξυπνάδα της.
Θεωρώ ότι είναι σκληρό λίγο για παιδικό έργο αφού μας φέρνει αντιμέτωπους με τον σκληρό κόσμο των ενηλίκων, την μη αποδοχή από τους ίδιους μας τους γονείς και το περιβάλλον μας, την αίσθηση της διαφορετικότητας, την απόρριψη, το λεγόμενο στις μέρες μας bullying, τον εκφοβισμό δηλαδή που μπορεί να νιώσει ένα ανήλικο κοριτσάκι. Από την άλλη έχουμε την εξυπνάδα, την τρυφερότητα, την καλοσύνη, τη γνώση, την αγάπη που αντιπροσωπεύονται επάξια από την ίδια την Ματίλντα καθώς και από τον καλοκάγαθο χαρακτήρα της δασκάλας.

Ας περάσουμε τώρα στη συγκεκριμένη παράσταση στο Ακροπόλ. Ένας καταπληκτικός Βλαδίμηρος Κυριακίδης ως κακή διευθύντρια (καλά ακούσατε!) με μια άκρως επαγγελματική παρουσία, καταφέρνει να μην κάνει καρικατούρα τον ρόλο. Είναι πολύ δύσκολο το έργο του, και μόνο το γεγονός ότι υποδύεται μια γυναίκα αμέσως θέτει κίνδυνο γελοιοποίησης. Φυσικά υπάρχει η γελοιοποίηση, αλλά αυτή αντανακλά μόνο στην κακία. Η Μπέττυ Μαγγίρα είναι η αδιάφορη μαμά της Ματίλντα, ιδιαίτερα ικανή ως ηθοποιός, τραγουδίστρια και περφόρμερ· η Μαγγίρα είναι τέλεια για το ρόλο. Μεγάλο ταλέντο ειδικά για τα μιούζικαλ και καταπληκτική στις κωμικές σκηνές. Ο Κώστας Κόκλας είναι ο κομπιναδόρος ηλίθιος πατέρας. Θα τον χαρείτε στην προσωπική του στιγμή όταν τραγουδά για το πόσο καλή είναι η τηλεόραση. Η Νάντια Κοντογεώργη είναι η δασκάλα, καταφέρνει να βγάλει τη γλυκύτητα που της επιβάλλει ο ρόλος της και διαθέτει μια υπέροχη φωνή. Στον ρόλο της Ματίλντα εμφανίζονται τρεις μικρές μελλοντικές ηθοποιοί. Δυστυχώς δεν ξέρω ποια από τις τρεις είδα, αφού δεν υπήρχε σχετική ενημέρωση από το θέατρο.
Γενικά μια εβδομάδα μετά την πρεμιέρα δεν υπήρχε ακόμη πρόγραμμα ούτε ενημερωτικό φυλλάδιο για τα ονόματα των ηθοποιών που εναλλάσσονται στην κάθε παράσταση, όπως γίνεται παντού στην Ευρώπη. Το θεωρώ απαράδεκτο, ειδικά όταν τα εισιτήρια κοστίζουν 50, 40, 30 ευρώ. Θέλω να πω ότι μιλάμε για μια ακριβή παραγωγή με μεγάλο θίασο, ζωντανή μουσική κ.λ.π. Όταν ζητάς από το θεατή να πληρώσει 50 ευρώ, τότε και ο θεατής έχει την απαίτηση να πάρει μια φωτοτυπία με τα ονόματα των ηθοποιών που εμφανίζονται στη σκηνή. Γίνεται παντού στην Ευρώπη, στην Αμερική και στη Ρωσία (και φαντάζομαι σε όλα τα μέρη του κόσμου) όταν υπάρχει εναλλαγή ηθοποιών, χορευτών κ.λ.π. Σε κάθε περίπτωση το κοριτσάκι που υποδυόταν τη Ματίλντα στις 7 Νοεμβρίου ήταν χάρμα οφθαλμών. Δεν πρέπει να ήταν πάνω από δέκα ετών και απήγγειλε, χόρευε και τραγουδούσε ως επαγγελματίας. Αν την ενδιαφέρει να συνεχίσει σε αυτόν τον τομέα, είμαι σίγουρη ότι στο μέλλον θα μιλάμε για ένα ταλέντο.


Αυτό που δεν μου άρεσε ήταν η ηχοληψία. Στα περισσότερα τραγούδια επικρατούσε μια βαβούρα με αποτέλεσμα να μην ακούμε καλά τα λόγια. Δεν ήταν καλά συντονισμένοι οι μουσικοί με τους ηθοποιούς, οι ήχοι των μουσικών οργάνων σκέπαζαν τις φωνές. Επίσης οι χοροί και τα τραγούδια είναι πάρα πολλά και έτσι χάνεται λίγο η ροή της ιστορίας.
Τα σκηνικά είναι πλούσια και εναλλασσόμενα, με διαδρόμους που κυλούν και τα εξαφανίζουν πίσω από τη σκηνή. Γύρω από τη σκηνή υπάρχουν τεράστιες ράχες βιβλίων με τα ονόματα των συγγραφέων στην αυθεντική τους γλώσσα. Π.χ. ο Πούσκιν είναι γραμμένος στα ρωσικά και ο Σοφοκλής στα ελληνικά. Επίσης η σκηνή της βιβλιοθήκης είναι ευφάνταστα φτιαγμένη με τα βιβλία να κρέμονται από κορδόνια. Υπεύθυνη για τα υπέροχα σκηνικά είναι η Μαίρη Τσαγκάρη. (Ευτυχώς υπάρχει και το Αθηνόραμα για να μας μάθει τους ανθρώπους που εργάστηκαν για αυτό το αποτέλεσμα!)
Τα κουστούμια υπογράφει η Παναγιώτα Κοκκορού και είναι επιτηδευμένα και παραμυθένια: ο κομπιναδόρος φορά ένα αστραφτερό βυσσινί κουστούμι, η αδιάφορη μαμά ένα εμπριμέ φόρεμα με κλος, η κακή διευθύντρια φοράει δερμάτινη, φαρδιά ζώνη σαν αυτές που φοράνε οι αθλήτριες για να μην έχουν πρόβλημα με τη μέση τους.
Εντύπωση μου έκανε η χρήση της ρώσικης γλώσσας στο τέλος του έργου από τους ηθοποιούς, δεν ήταν μόνο μια πρόταση, ήταν αρκετοί διάλογοι. Εμένα προσωπικά με ευχαρίστησε επειδή μαθαίνω αυτή τη γλώσσα και καταλάβαινα κάποιες φράσεις. Θεωρώ όμως ότι είναι λίγο υπερβολικό για το ελληνικό κοινό, φυσικά καταλαβαίνει από τα συμφραζόμενα την εξέλιξη της υπόθεσης αλλά θα προτιμούσα να υπήρχαν υπέρτιτλοι. Στην εποχή της κρίσης και όταν το εισιτήριο κοστίζει 50 ευρώ περιμένεις πιο πολλά.

Γενικά το έργο είναι μια καλή πρόταση ειδικά αν έχετε παιδιά. Γιατί μπορεί φυσικά να το δει και ένας ενήλικας αλλά εγώ το χαρακτηρίζω παιδικό.



Το θέατρο Ακροπόλ είναι ένα από τα πρώτα θέατρα στον κόσμο που παρουσιάζει το πολυβραβευμένο μιούζικαλ «Matilda» (βασισμένο στο ομότιτλο βιβλίο του Roald Dahl, σε κείμενο του Dennis Kelly και στίχους-μουσική του Tim Minchin), μια παράσταση που από το 2011 μέχρι σήμερα έχει σπάσει ρεκόρ εισιτηρίων και βραβείων, κερδίζοντας το κοινό (μικρούς και μεγάλους) και τους κριτικούς, στο West End του Λονδίνου, το Broadway, την Αυστραλία και τον Καναδά!
Τη σκηνοθεσία και την απόδοση του κειμένου και των στίχων επιμελείται η Θέμις Μαρσέλλου.

Διανομή:
Στο ρόλο της Ματίλντα οι μικρές: Ιωάννα Αλεξανδρή, Σοφιλένια Τζανέτου, Δανάη Τσούμου
Αγκάθα Τράντσμπουλ: Βλαδίμηρος Κυριακίδης 
Τζένιφερ Χάνεϊ: Νάντια Κοντογεώργη
Κύριος Γουόρμγουντ: Κώστας Κόκλας
Κυρία Γουόρμγουντ: Μπέττυ Μαγγίρα - Αντιγόνη Ψυχράμη
Μάικλ: Θοδωρής Γιαννόπουλος
Κυρία Φελπς: Θέμις Μαρσέλλου
Ρουντόλφο: Μανώλης Θεοδωράκης
Ταχυδακτυλουργός: Μάριος Πετκίδης
Ακροβάτισσα: Ιουλίτα Μωσαίδου
Σεργκέι - Γιατρός: Βασίλης Αξιώτης
Κλόουν: Σταύρος Μπέκας
Στους άλλους ρόλους: Μαρία Βασιλάτου, Ντόρα Γκέγκα, Άννα-Μαρία Κόρνια, Μαρία Κοσμάτου, Ασπασία Λαιμού, Μάριος Μαριόλας, Βαρβάρα Νεμπή, Βαγγέλης Πιτσιλός, Νάντια Τόλιυ, Νικορέστης Χανιωτάκης, Νικόλας Ζωζός, Παύλος Χρυσανθίδης, Πέγκυ Μανωλά, Ζέτα Μαστροδούκα,Τίμος Παπαευθυμίου, Γιάννης Κλούτσος-Ζέρβας, Μικαέλα Πετράκη, Σταματίνα Μαυροπούλου, Φώτης Κετσετζής, Μάριος Χρυσομάλλης, Ζωή Πετράκη, Αδαμαντία Μαστροδούκα, Βασίλης Μπακέας, Έκτωρ Νικολόπουλος, Αλίκη Καραμπέτσου, Πολύμνια Πομόνη...

Συντελούν:
Βοηθοί σκηνοθέτη: Μαρία Βασιλάτου - Βαρβάρα Νεμπή - Θεοδώρα Μπαρμπαρή
Μουσική διεύθυνση - Διδασκαλία Ορχήστρας: Καλούδης Ηλίας
Διεύθυνση ορχήστρας - Πιάνο/Πλήκτρα: Ηλίας Καλούδης 
Πιάνο/Πλήκτρα: Γιώργος Κονής 
Πιάνο/Πλήκτρα: Νικόλας Γουάστωρ 
Φλάουτο, Κλαρινέτο, Άλτο Σαξόφωνο: Μαρίνος Γαλατσινός
Κλαρινέτο, Μπάσο Κλαρινέτο, Τενόρο Σαξόφωνο: Ειρήνη Αμανατιάδου
Τρομπέτα: Διονύσης Κοκόλης
Τρομπόνι: Χρήστος Σπηλιόπουλος
Τύμπανα, Κρουστά: Βασίλης Παναγιωτόπουλος
Ηλεκτρικό Μπάσο, Κόντραμπασο: Κώστας Αρσένης
Κιθάρες: Χρήστος Γκάτσος
Βιολί: Αριέττα Σαϊτά
Τσέλο: Ειρήνη Αναστασίου
Τρομπέτα: Απόστολος Καλογιάννης
Βιολί: Γεννάδιος Μπίκωφ
Βιολί: Κατερίνα Τεπελένα
Προγραμματισμός πλήκτρων: Ηλίας Καλούδης - Νικόλας Γουάστωρ - Γιώργος Κονής
Δημόσιες σχέσεις – Επικοινωνία: Μαρκέλλα Καζαμία
Οργάνωση Παραγωγής: Ντόρα Βαλσαμάκη

Στο θέατρο Ακροπόλ (Ιπποκράτους 9, Αθήνα). Τετάρτη 19:00, Πέμπτη 20:00, Παρασκευή 21:00, Σάββατο 17:45 και 21:30, Κυριακή 18:00

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Pelota, Σταμάτη Γιακουμή4ος όροφος, Μάριου ΛιβάνιουΗ φυγή των τεσσάρων, Χάρη ΜπαλόγλουΑγόρια και κορίτσια, Δημήτρη ΣιάτηΣαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ, Αντώνη ΠαπαδόπουλουBackpack: Ιστορίες χίμαιρεςΑπό τις στάχτες της Καντάνου, Χριστίνας Σουλελέ
Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΈξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΤα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης, Πόπης ΚλειδαράΤο ανυπεράσπιστο αγόρι, Αλέξανδρου ΠιστοφίδηΡόνι ο Σαλιγκαρόνης, Χριστίνας ΔιονυσοπούλουΗ περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη, Ευαγγελίας Τσαπατώρα