Το Θέατρο της Ημέρας και η Ανδρομάχη Μοντζολή κλείνουν την φετινή θεατρική περίοδο με την παράσταση «Μικρά Τίποτα… Μεγάλα Κάτι».
Πρόκειται για μια σύνθεση από μικρά ταχυδράματα του συγγραφέα Λάκη Κουρετζή, ενορχηστρωμένα πάνω στον θεματολογικό άξονα της αέναης περιπέτειας της ύπαρξης του σύγχρονου ανθρώπου και στην διαλεκτική σχέση του με τον εσωτερικό και εξωτερικό του κόσμο.
Το σπονδυλωτό ως προς την δομή του σύγχρονο ελληνικό έργο, με ποιητική και αλληγορική διάθεση, προκρίνει τον λυρισμό, αλλά και την απέριττη, σκληρή και ανελέητη ατμόσφαιρα που περιβάλλει την ανθρώπινη ζωή, η οποία ξεδιπλώνεται μπροστά στον θεατή μέσα από μια ατέρμονη εναλλαγή εικόνων και καταστάσεων σε σχέση με τον χώρο και τον χρόνο, την κίνηση και την ακινησία.
Θέματα μείζονος τόνου, θίγουν το διαχρονικό διακύβευμα της ανθρώπινης ύπαρξης, εναλλάσσονται και συνδιαλέγονται με ζητήματα και καταστάσεις σύγχρονου προβληματισμού, ενώ συντελούν στη σύνθεση του ψυχικού βιότοπου των ηρώων του έργου και πλάθουν το ονειρικό, ποιητικό και νοσταλγικό «περιβάλλον» της παράστασης.
Ποιος είναι ο ρόλος σας στην παράσταση;
Σ.Χ.: Ο ρόλος μου στην παράσταση είναι αυτός του στρατιώτη στην σκακιέρα.
Σε ποια σημεία ταυτίζεστε ή διαφοροποιήστε με τον ήρωα/χαρακτήρα που παίζετε;
Σ.Χ.: Με τον ήρωά μου ταυτίζομαι σχεδόν παντού, όπως νομίζω και η πλειοψηφία των ανθρώπων που θα βρουν στοιχεία ταύτισης.
Αντιμετωπίσατε κάποια πρόκληση ενσαρκώνοντας τον;
Σ.Χ.: Η μεγάλη πρόκληση ήταν και είναι οι γρήγοροι ρυθμοί εναλλαγής σκηνών-φάσεων της ζωής του ήρωά μου.
Τι θα θέλατε να πείτε στο θεατρόφιλο κοινό που θα έρθει να δει την παράσταση;
Σ.Χ.: Να μην διστάσει να γελάσει σε οποιοδήποτε σημείο της παράστασης γιατί παρόλο που δεν είναι κωμική, όπως και η ζωή έχει και στιγμές αστείες ή κωμικοτραγικές.
Αν έπρεπε να περιγράψετε όλο το έργο με μια λέξη, ποια θα ήταν αυτή;
Σ.Χ.: Μου είναι δύσκολο να περιγράψω το έργο με μία λέξη, αλλά αν πρέπει, θα έλεγα τη λέξη «νομοτέλεια».
Ποιος είναι ο ρόλος σας στην παράσταση;
Ν.Τ.: Η παράσταση αποτελείται από ένα περίτεχνο κολάζ θεατρικών σκηνών και ταχυδραμάτων του Λάκη Κουρετζή. Η δραματουργική τους επεξεργασία από την Ανδρομάχη Μοντζολή συνθέτει την ιστορία του «κάθε» ανθρώπου από τη σύλληψη ως το θάνατο. Παρακολουθώντας την ιστορία συναντάμε διάφορους ήρωες-σύμβολα όπως την κόρη, τη νεαρή γυναίκα ή τη μητέρα. Ο ρόλος μου λοιπόν, είναι η γυναίκα-σύμβολο στη νεαρή ηλικία. Βέβαια, όσο βαρύγδουπη και αν ακούγεται η λέξη «σύμβολο» αυτό δεν σημαίνει πως οι ρόλοι χάνουν τον αυθορμητισμό ή το χιούμορ τους -κάθε άλλο!
Σε ποια σημεία ταυτίζεστε ή διαφοροποιήστε με τον ήρωα/χαρακτήρα που παίζετε;
Ν.Τ.: Σε όλους τους ρόλους βρίσκω ένα σημείο επαφής. Άλλωστε, μόνο ως ένα βαθμό η ιδιοσυγκρασία του χαρακτήρα προκύπτει από το κείμενο. Από εκεί και πέρα τα βιώματα μου και οι κατευθύνσεις του σκηνοθέτη μου διαμορφώνουν και κατευθύνουν την ερμηνεία μου. Η ιδιαιτερότητα του έργου (η αποσπασματική και μη-γραμμική μορφή) με παρακίνησαν στο να αναζητήσω σημεία ταύτισης στις γυναίκες-σύμβολα της δικής μου ζωής, όπως τη μητέρα μου, τη γιαγιά μου, την αδερφή μου, τη δασκάλα μου.
Αντιμετωπίσατε κάποια πρόκληση ενσαρκώνοντας τον;
Ν.Τ.: Κατά τη γνώμη μου, η μεγαλύτερη ερμηνευτική πρόκληση του έργου είναι η ιδιαιτέρως γρήγορη εναλλαγή από τη μία ηρωίδα στην άλλη. Τα κοστούμια και η έμφαση στη διαφορετική κινησιολογία του κάθε χαρακτήρα με βοήθησαν πολύ ως προς αυτή την εναλλαγή.
Τι θα θέλατε να πείτε στο θεατρόφιλο κοινό που θα έρθει να δει την παράσταση;
Ν.Τ.: Πρόκειται για μια παράσταση με μια ασυνήθιστη αφήγηση, η οποία συνδέει με τρόπο σχεδόν κινηματογραφικό διαφορετικές ιστορίες-σκηνές που συνθέτουν κομβικές γραμμές, σχέσεις και συμπεριφορές που όλοι μας, λιγότερο ή περισσότερο ο καθένας, έχουμε βιώσει.
Αν έπρεπε να περιγράψετε όλο το έργο με μια λέξη, ποια θα ήταν αυτή;
Ν.Τ.: Καρδιογράφημα.
Ρ.Π.: Πολλαπλός: Της χαζοχαρούμενης υπερ-καταναλώτριας, της καταπιεστικής μαμάς, της νοσταλγικής νοικοκυράς, της υπαλλήλου-γλάστρας, της απελπισμένης, επιθετικής συζύγου.
Σε ποια σημεία ταυτίζεστε ή διαφοροποιήστε με τον ήρωα/χαρακτήρα που παίζετε;
Ρ.Π.: Οι χαρακτήρες του συγκεκριμένου έργου βασίζονται στην υπερβολή, πέρα από κάθε ρεαλισμό. Τους αντιμετωπίζω περισσότερο σαν φιγούρες γελοιογραφίας, παρά σαν χαρακτήρες. Και ίσως θα ήταν καλύτερα να αντιμετωπίζαμε τη ζωή μας με την αντίστοιχη ελαφρότητα. Να τη διασκεδάζαμε σαν ένα θεατρικό παιχνίδι, αποστασιοποιημένοι από κάθε φαινομενικό δράμα.
Αντιμετωπίσατε κάποια πρόκληση ενσαρκώνοντας τον;
Ρ.Π.: Λόγω συνεχών εναλλαγών, η παράσταση έχει πολλές τεχνικές δυσκολίες και απαιτεί από όλους μας απόλυτη εγρήγορση για την ομαλή εξέλιξή της.
Τι θα θέλατε να πείτε στο θεατρόφιλο κοινό που θα έρθει να δει την παράσταση;
Ρ.Π.: Αφήστε στην άκρη τη λογική και απολαύστε την!!
Αν έπρεπε να περιγράψετε όλο το έργο με μια λέξη, ποια θα ήταν αυτή;
Ρ.Π.: Η_Αβάσταχτη_Ελαφρότητα_του_Είναι.
Ποιος είναι ο ρόλος σας στην παράσταση;
Δ.Π.: Ο βασικός μου ρόλος είναι ο "άνθρωπος" από τη στιγμή που γεννιέται μέχρι και τη νεαρή ηλικία.
Σε ποια σημεία ταυτίζεστε ή διαφοροποιήστε με τον ήρωα/χαρακτήρα που παίζετε;
Δ.Π.: Θα έλεγα ότι ταυτίζομαι σχεδόν με όλες τις καταστάσεις που περνά ο ήρωας, τουλάχιστον σε βαθμό παρατήρησης. Ιδιαίτερα στα σημεία όπου πάντα υπάρχει κάποιος στη ζωή σου που σου υπαγορεύει τι να κάνεις.
Αντιμετωπίσατε κάποια πρόκληση ενσαρκώνοντας τον;
Δ.Π.: Γενικά όλη η παράσταση είναι μια πρόκληση. Ίσως να είναι η δυσκολότερη παράσταση που έχω παίξει και από ερμηνευτικής αλλά και από τεχνικής πλευράς λόγω της μεγάλης ποικιλίας καταστάσεων και σκηνών.
Τι θα θέλατε να πείτε στο θεατρόφιλο κοινό που θα έρθει να δει την παράσταση;
Δ.Π.: Καταρχήν θα πω ευχαριστώ στο κοινό που θα επιλέξει να δει την παράσταση μας και ελπίζω να καταλάβει όλους τους συμβολισμούς του έργου, διότι κάθε σκηνή έχει να πει και κάτι.
Αν έπρεπε να περιγράψετε όλο το έργο με μια λέξη, ποια θα ήταν αυτή;
Δ.Π.: Ειδικά για αυτό το έργο μια λέξη δεν μπορώ να βρω. Μια σελίδα λέξεων μάλιστα, αλλά μια μου φαίνεται πολύ δύσκολο.
🎭
Ταυτότητα της παράστασης:
Kείμενα: Λάκης Κουρετζής
Σκηνοθεσία-Δραματουργική Επεξεργασία: Ανδρομάχη Μοντζολή
Σκηνογραφική Επιμέλεια: Μπέττυ Λυρίτη
Κοστούμια: Βεστιάριο ΣΗΜΕΙΑ ΟΨΗΣ
Μουσική Επιμέλεια: Λευτέρης Ξάνθης
Επιμέλεια κίνησης: Αφροδίτη Κορέτση
Φωτισμοί: Γιώργος Σηφάκης
Βοηθ.Σκηνοθέτη: Ελένη Καταλιακού
Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί: Δημήτρης Πάσιος, Ράνια Πρέβεζα, Νεφέλη Τσιπουρίδη, Σωτήρης Χατζηνικολάου
Χορευτικά μέρη και ιντερμέδια από την Ομάδα Χορού του Θεάτρου της Ημέρας
Τις Κυριακές στις 21:00, ως 20 Μαΐου 2018
Στο Θέατρο της Ημέρας, Ν. Γεννηματά 20, Αμπελόκηποι, (ΜΕΤΡΟ Πανόρμου) Αθήνα, 2106929090, 2106995777