Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες * Η φυγή των τεσσάρων * Από τις στάχτες της Καντάνου * Σαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ * 4ος όροφος ** Αληθινή ιστορία: Το ανυπεράσπιστο αγόρι ** Διηγήματα: Αγόρια και κορίτσια * Pelota * Backpack: Ιστορίες χίμαιρες ** Διάφορα άλλα: Έξι τίτλοι από τις εκδόσεις Ελκυστής * Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Για παιδιά: Η περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη * Ρόνι ο Σαλιγκαρόνης

Το αίμα

Είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε στην θεατρική σκηνή του Altera Pars το έργο το Καταλανού συγγραφέα Σέρτζι Μπελμπέλ «Το αίμα». Ο Σέρτζι Μπελμπέλ είναι γνωστός στο ελληνικό κοινό από τα έργα του «Οι ξένοι» (Εθνικό Θέατρο), «Όφσάιντ» (Από Μηχανής Θέατρο), «Μια στιγμή πριν» (Θέατρο Αυλαία) και πολλά άλλα. Ίσως ο σπουδαιότερος Καταλανός θεατρικός συγγραφέας των τελευταίων ετών, έχει γράψει πολλά έργα που έχουν μεταφραστεί σε δεκάδες γλώσσες, τα τελευταία χρόνια δε είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου της Καταλονίας. Όπως έχει δηλώσει ο ίδιος: «Όλα τα έργα είναι πολιτικά. Μετά το τέλος του Α Παγκοσμίου Πολέμου δεν μπορείς να είσαι αισιόδοξος». Καθόλου παράξενες δεν ακούγονται αυτές οι απόψεις για τον άνθρωπο που κατά την διάρκεια του Εμφύλιου Πολέμου στην Ισπανία, ο ένας του παππούς ήταν Φρανκικός και ο άλλος Δημοκρατικός. Ο Σερτζί Μπελμπέλ σήμερα δηλώνει κυνικά: «Καμία διαφορά δεν υπάρχει ανάμεσα σε έναν Ισπανό δεξιό και σε έναν αριστερό Ισπανό!»

Το ίδιο ακριβώς πνεύμα υπάρχει και στο έργο του «Το αίμα», το οποίο παίζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Έργο σκληρό και για γερά νεύρα θα έλεγα εγώ, θα χρησιμοποιήσω τη γνωστή φράση: γροθιά στο στομάχι.
Μια τρομοκρατική οργάνωση έχει απαγάγει τη σύζυγο ενός πολιτικού. Τους τρομοκράτες δεν τους ενδιαφέρει να πάρουν λύτρα, τους ενδιαφέρει να τιμωρήσουν τον κακό πολιτικό και το σύστημα. Αποφασίζουν λοιπόν ανά δέκα ώρες να κόβουν ένα κομμάτι της γυναίκας και να το στέλνουν στην οικογένειά της αλλά και στην κοινωνία γενικότερα, προκειμένου να περάσουν κάποιο μήνυμα. Το πρώτο κομμάτι (ένα δάχτυλο) παραλαμβάνει ένα ζευγάρι που φλερτάρει στο πάρκο, το δεύτερο (ένα αυτί) παραλαμβάνουν δύο αστυνομικοί και το τρίτο κομμάτι (ένα πόδι) η ερωμένη του συζύγου- πολιτικού. Όσο η σύζυγος του πολιτικού μένει με τους τρομοκράτες δένεται ιδιαίτερα με ένα μικρό κορίτσι που έχει χάσει τους γονείς της κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Το δωδεκάχρονο κορίτσι έχει ανάγκη την μητρική αγκαλιά και η φυλακισμένη γυναίκα μέσα στην παράλογη και τρομακτική κατάσταση που βιώνει έχει ανάγκη την παιδικότητα και την αθωότητα της νεαρής κοπέλας.
«Το Αίμα» έχει παιχτεί έως τώρα σε έντεκα χώρες και έχει μεταφραστεί σε δώδεκα γλώσσες.
Στον ρόλο του θύματος, της συζύγου του πολιτικού, η Μίνα Χειμώνα, που κυριολεκτικά κλέβει την παράσταση, χαρίζοντάς μας μια εκπληκτική ερμηνεία σε έναν αρκετά δύσκολο ρόλο. Καταφέρνει να μας μεταδώσει τον τρόμο, τον φόβο, τη νοσταλγία, το ιδιαίτερο δέσιμο της με την μικρή κοπέλα, την απόλυτη ματαιότητα στο τέλος της παράστασης. Στον ρόλο του τρομοκράτη ο σκηνοθέτης, μεταφραστής και ηθοποιός (και απόφοιτος της Νομικής Σχολής Αθηνών) Πέτρος Νάκος, είναι αξιοπρεπής και πειστικός σε βαθμό αντιπάθειας! (Όσον αφορά την αντιπάθεια, θέλοντας και μη θα τη νιώσετε και εσείς στο τέλος του έργου, όταν αδιαφορώντας για τη μοίρα του θύματός του, θα φερθεί ως μικροαστός σκεπτόμενος πότε θα κάνει σεξ με τη σύντροφό του και πότε θα πάνε διακοπές!) Στους υπόλοιπους ρόλους θα απολαύσετε τους: Αγγελική Κοντού, Ειρήνη Τσιριγώτη, Ανθή Σαββάκη και Παύλο Εμμανουηλίδη σε πολλαπλές εμφανίσεις ως αστυνομικούς, ζευγάρια που φλερτάρουν στο πάρκο, τρομοκράτες, πολιτικό, μικρό κορίτσι, κούριερ.

Την σκηνοθεσία υπογράφει ο Πέτρος Νάκος, ο οποίος χρησιμοποιεί όλους τους χώρους του θεάτρου, τους εκμεταλλεύεται τέλεια για να μας δώσει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Τα σκηνικά είναι του Σταύρου Λίτινα, απλά και λιτά μας αποδεικνύουν ότι ένα δυνατό έργο με αξιόλογες ερμηνείες, δεν χρειάζεται τόσο πολύ τον πλούτο των μιούζικαλς. Μια βρώμικη τουαλέτα στην άκρη, ένα λάπτοπ στο τραπέζι, δυο ξύλινα παγκάκια, όλα αυτά καταφέρνουν να μας μεταφέρουν στο κλίμα του έργου. Στο απαισιόδοξο περιβάλλον συμβάλλουν και οι φωτισμοί του Ρίζου Τσιγάρη.

Σύμφωνα με το φυλλαδιάκι που υπάρχει στο θέατρο (θα το ξαναπώ, μου λείπει το πρόγραμμα!! Καταλαβαίνω την έλλειψη οικονομικών πόρων αλλά δεν παύει να μου λείπει), οι μουσικές επιλογές είναι του ίδιου του σκηνοθέτη και της ηθοποιού Αγγελικής Κοντού. Αν δεν κάνω λάθος η μοναδική επιλογή είναι το τραγούδι «You are my sunshine» σε διάφορες εκτελέσεις. Ενδεχομένως να ακούστηκε και κάποια άλλη μουσική, αλλά εμμονή υπάρχει στο εν λόγω τραγούδι. Αγαπημένο τραγούδι πάραυτα! Η Δέσποινα Χειμώνα δεν ξεφεύγει από τα κλασικά παρουσιάζοντάς μας τα κουστούμια της παράστασης. Σπορ ντύσιμο για τον τρομοκράτη, κλασική ένδυση για την σύζυγο του πολιτικού, καθημερινό ντύσιμο για τον κούριερ, λίγο βγαλμένα από άλλη δεκαετία τα ρούχα της μικρούλας.
Σε γενικό σύνολο πάντως ετοιμαστείτε για μια δυνατή παράσταση, για ένα δύσκολο, άγριο έργο. Όπως είπε και ο ίδιος ο συγγραφέας: «Το θέατρο είναι το μέσον για να πολεμήσω αυτήν την Ευρώπη!»
Κλικ για περισσότερα της Εύης Ρούτουλα
«Μα τέλος πάντων, ποιος είναι, πού βρίσκεται, τι είναι αυτό το "εμείς"; Τι πρόσωπο έχει; Πώς αναπνέει; Πώς μιλάει; Πώς κινείται; Τι σκέφτεται; Τι χρώμα έχει το αίμα του; Εμένα αυτή η λέξη μου φαίνεται τελικά παράξενη. Τρομερή. Από αλλού. Από άλλη εποχή.»

Για τον Σέρτζι Μπελμπέλ:
Θεατρικός συγγραφέας, σκηνοθέτης και μεταφραστής, γεννημένος στη Βαρκελώνη. Με σπουδές φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο της γενέτειρας του, ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με το θέατρο ως φοιτητής ακόμη, με την ενθάρρυνση του καθηγητή και θεατρικού συγγραφέα Χοσέ Σάντσις Σινεστέρα (Jose Sanchis Sinistera). Παράλληλα με τη συγγραφή, ασχολήθηκε με τη σκηνοθεσία αλλά και τη μετάφραση.
Είναι καθηγητής Δραματουργίας στο Ινστιτούτο Θεάτρου της Βαρκελώνης από το 1988 και από το 2006 μέχρι το 2012 καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου της Καταλονίας. Έχει γράψει περισσότερα από είκοσι θεατρικά κείμενα, τα περισσότερα από τα οποία έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες κι έχουν παρασταθεί με επιτυχία σε χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής. Έχει τιμηθεί με το Εθνικό Βραβείο Δραματικής Λογοτεχνίας της Αυτόνομης Κυβέρνησης της Καταλονίας, το Εθνικό Βραβείο Δραματικής Λογοτεχνίας του Υπουργείου Πολιτισμού της Ισπανίας, το Βραβείο Μολιέρου 1999, το Βραβείο ΜΑΧ για τις Σκηνικές Τέχνες του 2002 κ.ά.

Συντελεστές:
Κείμενο: Σέρτζι Μπελμπέλ
Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Πέτρος Νάκος
Σκηνικά: Σταύρος Λίτινας
Κοστούμια: Δέσποινα Χειμώνα
Φωτισμοί: Ρίζος Τσιγάρης
Μουσικές Επιλογές: Πέτρος Νάκος – Αγγελική Κοντού
Σύνθεση Ήχων-Πρωτότυπη Μουσική: Γιάννης Ανδρουλακάκης
Επιμέλεια κίνησης ηθοποιών: Έφη Δήμου
Βοηθός σκηνοθέτη: Χρύσα Πασιαλούδη
Παίζουν (με σειρά εμφάνισης): Μίνα Χειμώνα, Πέτρος Νάκος, Αγγελική Κοντού, Ειρήνη Τσιριγώτη, Ανθή Σαββάκη, Παύλος Εμμανουηλίδης

Κάθε Κυριακή στις 20:30 και Σάββατο στις 21:00 στο Θέατρο Altera Pars, Μεγ. Αλεξάνδρου 123, 2103410011

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Pelota, Σταμάτη Γιακουμή4ος όροφος, Μάριου ΛιβάνιουΗ φυγή των τεσσάρων, Χάρη ΜπαλόγλουΑγόρια και κορίτσια, Δημήτρη ΣιάτηΣαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ, Αντώνη ΠαπαδόπουλουBackpack: Ιστορίες χίμαιρεςΑπό τις στάχτες της Καντάνου, Χριστίνας Σουλελέ
Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΈξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΤο κορίτσι της Σελήνης, Μαργαρίτας ΔρόσουΤο ανυπεράσπιστο αγόρι, Αλέξανδρου ΠιστοφίδηΡόνι ο Σαλιγκαρόνης, Χριστίνας ΔιονυσοπούλουΗ περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη, Ευαγγελίας Τσαπατώρα