Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες * Η φυγή των τεσσάρων * Από τις στάχτες της Καντάνου * Σαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ * 4ος όροφος ** Αληθινή ιστορία: Το ανυπεράσπιστο αγόρι ** Διηγήματα: Αγόρια και κορίτσια * Pelota * Backpack: Ιστορίες χίμαιρες ** Διάφορα άλλα: Έξι τίτλοι από τις εκδόσεις Ελκυστής * Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Για παιδιά: Η περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη * Ρόνι ο Σαλιγκαρόνης

Πιετά, Μιχαήλ Άγγελος

Ένα άγαλμα που αναπνέει
Φίλες και φίλοι,

Ο Μιχαήλ Άγγελος βρισκόταν στη Ρώμη όταν δέχτηκε την παραγγελία για μια «Πιετά από μάρμαρο», δηλαδή μια «Παρθένο Μαρία ντυμένη, με τον νεκρό Χριστό στην αγκαλιά της».
Το έργο ανατέθηκε από τον Γάλλο καρδινάλιο Ζαν Μπιλιέρ και προοριζόταν για τον δικό του τάφο στον ναό της Αγίας Πετρονίλα. Ωστόσο, βρήκε μια περίοπτη θέση στην βασιλική του Αγίου Πέτρου στο Βατικανό.

Το υπέροχο γλυπτό γνώρισε μεγάλη επιτυχία και παραμένει ως σήμερα ένα από τα διασημότερα αριστουργήματα του κόσμο. Η Παναγία κάθεται πάνω σε μια πέτρα -αναφορά στο λόφο του Γολγοθά- και έχει στα γόνατά της τον γιό της, αποκαθηλωμένο από τον σταυρό του μαρτυρίου Του. Τον κρατά με το ένα χέρι, ενώ ανοίγει το άλλο σε μια χαρακτηριστική χειρονομία -δεν πιστεύει αυτό που βλέπουν τα μάτια της.

Το πρόσωπό της είναι σμιλεμένο πανέμορφα, πλαισιωμένο από πέπλο που τονίζει την φωτεινότητα της επιδερμίδας της, μια επιδερμίδα νεανική, χωρίς σημάδια από τον χρόνο, γεγονός που προκάλεσε σχόλια.

Ο Μιχαήλ Άγγελος απαντούσε ότι η αγιότητα χαρίζει «φρεσκάδα και άνθη νιότης».

Οι αριστοτεχνικές πτυχώσεις του ιματίου της Παναγίας, από το πέπλο μέχρι τα αόρατα πόδια της σε παρασύρουν, λησμονείς ότι πρόκειται για μάρμαρο. Κι εκεί, ανάμεσα στα στήθη της, ο Μιχαήλ Άγγελος διάλεξε να βάλει την υπογραφή του. Την μόνη υπογραφή που έβαλε ποτέ σε έργο του...
Όσο για το πρόσωπο του Ιησού, δεν υπάρχουν λόγια να περιγράψουν την άφθαστη τελειότητα στο σμίλεμα του μαρμάρου, την δεξιοτεχνία του στη λείανση και στην εκφραστικότητα του άψυχου θεανθρώπου, κάνοντας τον θεατή να πιστεύει ότι ο Χριστός απλώς κοιμάται. Είναι η στάση της πλήρους εγκατάλειψης του σώματος που σε προσγειώνει και σου θυμίζει ότι πρόκειται για έναν νεκρό.
Ο γλύπτης χρησιμοποίησε μάρμαρο Καράρας -το καλύτερο της Ιταλίας- και η μεταφορά του στη Ρώμη διήρκησε εννέα μήνες.
Κλικ εδώ για περισσότερα της Δήμητρας Παπαναστασοπούλου

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Pelota, Σταμάτη Γιακουμή4ος όροφος, Μάριου ΛιβάνιουΗ φυγή των τεσσάρων, Χάρη ΜπαλόγλουΑγόρια και κορίτσια, Δημήτρη ΣιάτηΣαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ, Αντώνη ΠαπαδόπουλουBackpack: Ιστορίες χίμαιρεςΑπό τις στάχτες της Καντάνου, Χριστίνας Σουλελέ
Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΈξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΤο κορίτσι της Σελήνης, Μαργαρίτας ΔρόσουΤο ανυπεράσπιστο αγόρι, Αλέξανδρου ΠιστοφίδηΡόνι ο Σαλιγκαρόνης, Χριστίνας ΔιονυσοπούλουΗ περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη, Ευαγγελίας Τσαπατώρα