Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθoπλασία: Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες * Η φυγή των τεσσάρων * Από τις στάχτες της Καντάνου * Σαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ * 4ος όροφος * Τα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης ** Αληθινή ιστορία: Το ανυπεράσπιστο αγόρι ** Διηγήματα: Αγόρια και κορίτσια * Pelota * Backpack: Ιστορίες χίμαιρες ** Διάφορα άλλα: Έξι τίτλοι από τις εκδόσεις Ελκυστής * Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Για παιδιά: Η περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη * Ρόνι ο Σαλιγκαρόνης

Η Δευτέρα παρουσία

Μιχαήλ Άγγελος (1457-1564)
Φίλες και φίλοι,

Μιλούμε για το αριστουργηματικό έργο όλων των εποχών, δημιουργημένο από το ιερό τέρας της γλυπτικής, του ανθρώπου που έδωσε πνοή στο άψυχο μάρμαρο, τον Μιχαήλ Άγγελο.

Το τεράστιο έργο, τοιχογραφία της Καπέλλα Σιξτίνα, αντιπροσωπεύει μια στροφή τόσο στη ζωγραφική αντίληψη όσο και στην ερμηνεία του θέματος. Ο καλλιτέχνης αναπτύσσει μια νέα αισθητική του χώρου∙ δεν τον νιώθει ως «κάτι το ορισμένο και το ενσώματο», αλλά ως «αρχή που αντιτίθεται στον όγκο», στοιχείο που γίνεται αντιληπτό μόνο μέσω της διαστολής των μαζών, οι οποίες ωθούνται από μια σειρά δυναμικών παρορμήσεων.

Καταργεί κάθε αρχιτεκτονικό πλαίσιο, στερώντας τον τεράστιο χώρο του τοίχου από κάθε αναφορά σε αναλογία και προοπτική, θέλοντας να μην κάνει την παραμικρή αναφορά σε σχήματα της αναγεννησιακής ζωγραφικής.

Με την υπέρβαση του έντονου χρωματισμού της οροφής, δημιουργεί έναν ακόμη νεωτερισμό, περιορίζοντάς τα σε δύο μόνον τόνους -τον χώρο των σωμάτων και τον βαθυκύανο του φόντου.

Κυρίως όμως στην ερμηνεία του θέματος της Δευτέρας Παρουσίας, ο Μιχαήλ Άγγελος δείχνει την πιο πρωτότυπη και ανήσυχη θρησκευτική του ευαισθησία. Το θέμα δεν απεικονίζεται σύμφωνα με την εικονογραφική παράδοση, η οποία το αντιλαμβανόταν ως μέτρο της αμείλικτης θείας δίκης την στιγμή του διαχωρισμού των καλών από τους αμαρτωλούς, αλλά ως μια ισχυρή κοσμική δύναμη που εξαπολύεται με την χειρονομία του Ιησού, αναστατώνοντας τα πάντα, συγκλονίζοντας ολόκληρο το σύμπαν, τους κολασμένους, τους μακάριους, ακόμη και τα τάγματα των αγγέλων και των αρχαγγέλων.

Ο Μιχαήλ Άγγελος δέχτηκε την παραγγελία του έργου το 1533 από τον πάπα Κλήμεντα Ζ΄, πήγε στη Ρώμη την επόμενη χρονιά για να αρχίσει το έργο, το 1535 γίνεται πάπας ο Παύλος Γ΄ Φαρνέζε και τον διορίζει συγχρόνως αρχιτέκτονα, γλύπτη και ζωγράφο του Βατικανού.

Η τοιχογραφία της Δεύτερης Παρουσίας θα αποκαλυφθεί την 31η Οκτωβρίου 1541, εν μέσω εχθρικών διαθέσεων και κατηγοριών.
Κλικ εδώ για περισσότερα της Δήμητρας Παπαναστασοπούλου

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Pelota, Σταμάτη Γιακουμή4ος όροφος, Μάριου ΛιβάνιουΗ φυγή των τεσσάρων, Χάρη ΜπαλόγλουΑγόρια και κορίτσια, Δημήτρη ΣιάτηΣαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ, Αντώνη ΠαπαδόπουλουBackpack: Ιστορίες χίμαιρεςΑπό τις στάχτες της Καντάνου, Χριστίνας Σουλελέ
Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΈξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΤα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης, Πόπης ΚλειδαράΤο ανυπεράσπιστο αγόρι, Αλέξανδρου ΠιστοφίδηΡόνι ο Σαλιγκαρόνης, Χριστίνας ΔιονυσοπούλουΗ περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη, Ευαγγελίας Τσαπατώρα