Ίσως να μην είμαι τόσο αντικειμενική σε αυτό το κείμενο, αλλά είμαι σίγουρη ότι θα με δικαιολογήσετε, γιατί και εσείς στην θέση μου, θα πράττατε το ίδιο! Σε κάθε περίπτωση, θα αφήσω τον ενθουσιασμό μου πίσω από αυτές τις γραμμές, και θα προσπαθήσω να κρίνω και να τοποθετηθώ όσο πιο ειλικρινά μπορώ.
Η παράσταση "Κακά θηλυκά, κι ανάποδα, οι γυναίκες" (ειλικρινά δεν γνωρίζω γιατί χρησιμοποιούνται τόσα κόμματα σε αυτόν τον τίτλο που δεν χρειάζονται!) είναι μια περφόρμανς που βασίζεται σε διάφορα ποιήματα του Γεώργιου Βέλτσου, καθηγητή Κοινωνιολογίας, αρθρογράφου, θεατρικού συγγραφέα και ποιητή. Όλα τα ποιήματα έχουν ως κύριο θέμα την γυναίκα σε όλες τις εκφάνσεις της: πόρνη, σύζυγος, γυναίκα με ισχύ ως υπεύθυνη του Νομισματικού Ταμείου, ιδεολόγος ποιήτρια, ερωτευμένη και απογοητευμένη Οφηλία κ.ο.κ. Και όλα τα ποιήματα έχουν τίτλους από τα γράμματα της αλφαβήτας (από το Α έως το Ω). Εμπνευσμένος ο ποιητής από την ίδια την σύζυγό του, την μητέρα του και όλες τις γυναίκες που υπήρξαν στη ζωή του, σκύβει το κεφάλι και μας καταθέτει έναν ύμνο στο αντίθετο φύλο, με τον μοναδικό του τρόπο, χρησιμοποιώντας μια γλώσσα πολύπλοκη και πλούσια.
Αυτά τα μοναδικά κείμενα παίρνει η σπουδαία ηθοποιός και σκηνοθέτις Ρούλα Πατεράκη και μας τα παρουσιάζει σε μια μορφή περόφρμανς χρησιμοποιώντας δώδεκα ηθοποιούς και μία χορεύτρια. Η χορεύτρια είναι η Ρεγγίνα Λαγαρού που ντύνει αυτό το θεατρικό πείραμα με τις αέρινες κινήσεις της και με μια δική της χορογραφία. Είναι πραγματική απόλαυση να παρακολουθείς τις κινήσεις αυτής της νεαρής, ταλαντούχας κοπέλας.
Ανάμεσα στους ηθοποιούς, που όλοι δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους και το μεράκι τους, ξεχώρισα την Τασία Σοφιανίδου που έχει αναλάβει και τον ρόλο της βοηθού σκηνοθέτη, του Σπύρου Βἀρελη σε ρόλο έκπληξη και φυσικά του δικού μου φίλου, Νίκου Καρυώτη.
Στην περφόρμανς ακούγονται και χρησιμοποιούνται βοηθητικά της παράστασης, μουσικά κομμάτια του Μπαχ, λαϊκής και ελαφράς μουσικής. Οι ηθοποιοί χρησιμοποιούν φακούς για να φωτίσουν την κατά καιρούς σκοτεινή σκηνή, τα κείμενά τους, καθώς και για να προσδώσουν ένα μυστηριακό ύφος στα λεγόμενα. Χρησιμοποιούνται επίσης δύο τηλεοράσεις παλαιού τύπου που εκπέμπουν παράσιτα. Η χρήση των φακών καθώς και των τηλεοράσεων βέβαια (με την μεταφορική έννοια της εξυγίανσης και της παρακολούθησης) έχουν χρησιμοποιηθεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια παγκοσμίως σε πολλές θεατρικές παραστάσεις, και δυστυχώς εδώ δεν βλέπουμε κάτι καινούριο από σκηνοθετικής άποψης. Τα σκηνικά και τα κουστούμια υπογράφει ο Σπύρος Γκέκας. Δεδομένου ότι η παράσταση λαμβάνει χώρα στο πάνω φουαγιέ του θεάτρου, από άποψη σκηνικών τα πράγματα είναι λιτά: ένα τεράστιο τραπέζι δείπνου όπου κάθονται όλοι οι ερμηνευτές. Όσον αφορά τα κουστούμια, οι άντρες εμφανίζονται όλοι με ένα κλασικό μαύρο ένδυμα ενώ οι γυναίκες φοράνε φορεματάκια περιπάτου, νυχτικά, ρομπ ντε σάμπρ.
Σύλληψη - Δραματουργία - Σκηνοθεσία: Ρούλα Πατεράκη
Σκηνικό - Κοστούμια: Σπύρος Γκέκας
Μουσική - Φωνή: Ναλύσσα Γκρήν
Video: Μιχάλης Πογοσιάν.
Βοηθοί Σκηνοθέτη: Τασία Σοφιανίδου, Δανάη Παπουτσή
Χειρισμός Ήχου: Μάνος Παπαδούλης
Παίζουν με αλφαβητική σειρά: Βάρελης Σπύρος, Θετεκούς Μαρίνα, Καρυώτης Νίκος, Κουρμούλη Ευανθία, Μαυράκης Νίκος, Οικονόμου Ιρένα, Παπουτσή Δανάη, Πολάκης Δημήτρης, Ρήγου Μυρτώ, Σοφιανίδου Τασία, Στυλιανέση Δώρα, Σωφρονιάδου Εύρη, Τσούκαλη Κωνσταντίνα, Χρηστογιαννοπούλου Δήμητρα
Χορεύει η Ρεγγίνα Λαγαρού
Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 20:30 στο Δημοτικό θέατρο Πειραιά, Λεωφ. Ηρ. Πολυτεχνείου 32, Πειραιάς, 2104143310