Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθoπλασία: Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες * Η φυγή των τεσσάρων * Από τις στάχτες της Καντάνου * Σαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ * 4ος όροφος * Τα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης ** Αληθινή ιστορία: Το ανυπεράσπιστο αγόρι ** Διηγήματα: Αγόρια και κορίτσια * Pelota * Backpack: Ιστορίες χίμαιρες ** Διάφορα άλλα: Έξι τίτλοι από τις εκδόσεις Ελκυστής * Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Για παιδιά: Η περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη * Ρόνι ο Σαλιγκαρόνης

Κακά θηλυκά, κι ανάποδα, οι γυναίκες

Είναι μεγάλη χαρά να παρακολουθείς τον κολλητό σου φίλο να εμφανίζεται για πρώτη φορά σε επαγγελματική θεατρική παράσταση. Ήξερα ότι είχε υποκριτικό ταλέντο από τα μαθητικά μας χρόνια, τον είχα δει σε μονολόγους του Ιάκωβου Καμπανέλη και του Άντον Τσέχωφ, με την καθοδήγηση του καθηγητή του, οι οποίοι όμως δεν παρουσιάστηκαν σε ανοιχτό κοινό, αφού ήταν οι ασκήσεις του προκειμένου να εξελιχθεί σε αυτό που έγινε τώρα. Από την πρώτη στιγμή που έμαθα ότι η Ρούλα Πατεράκη τον επέλεξε για να συμμετέχει στην παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, ενθουσιάστηκα, αφού ήταν το βάπτισμα του πυρός για αυτόν: το πρώτο επαγγελματικό του παιχνίδι με το κοινό. Εννοείται ότι απόψε στην πρεμιέρα, ήμουν ανάμεσα στους θεατές, περήφανη φυσικά για το αποτέλεσμα.

Ίσως να μην είμαι τόσο αντικειμενική σε αυτό το κείμενο, αλλά είμαι σίγουρη ότι θα με δικαιολογήσετε, γιατί και εσείς στην θέση μου, θα πράττατε το ίδιο! Σε κάθε περίπτωση, θα αφήσω τον ενθουσιασμό μου πίσω από αυτές τις γραμμές, και θα προσπαθήσω να κρίνω και να τοποθετηθώ όσο πιο ειλικρινά μπορώ.

Η παράσταση "Κακά θηλυκά, κι ανάποδα, οι γυναίκες" (ειλικρινά δεν γνωρίζω γιατί χρησιμοποιούνται τόσα κόμματα σε αυτόν τον τίτλο που δεν χρειάζονται!) είναι μια περφόρμανς που βασίζεται σε διάφορα ποιήματα του Γεώργιου Βέλτσου, καθηγητή Κοινωνιολογίας, αρθρογράφου, θεατρικού συγγραφέα και ποιητή. Όλα τα ποιήματα έχουν ως κύριο θέμα την γυναίκα σε όλες τις εκφάνσεις της: πόρνη, σύζυγος, γυναίκα με ισχύ ως υπεύθυνη του Νομισματικού Ταμείου, ιδεολόγος ποιήτρια, ερωτευμένη και απογοητευμένη Οφηλία κ.ο.κ. Και όλα τα ποιήματα έχουν τίτλους από τα γράμματα της αλφαβήτας (από το Α έως το Ω). Εμπνευσμένος ο ποιητής από την ίδια την σύζυγό του, την μητέρα του και όλες τις γυναίκες που υπήρξαν στη ζωή του, σκύβει το κεφάλι και μας καταθέτει έναν ύμνο στο αντίθετο φύλο, με τον μοναδικό του τρόπο, χρησιμοποιώντας μια γλώσσα πολύπλοκη και πλούσια.

Αυτά τα μοναδικά κείμενα παίρνει η σπουδαία ηθοποιός και σκηνοθέτις Ρούλα Πατεράκη και μας τα παρουσιάζει σε μια μορφή περόφρμανς χρησιμοποιώντας δώδεκα ηθοποιούς και μία χορεύτρια. Η χορεύτρια είναι η Ρεγγίνα Λαγαρού που ντύνει αυτό το θεατρικό πείραμα με τις αέρινες κινήσεις της και με μια δική της χορογραφία. Είναι πραγματική απόλαυση να παρακολουθείς τις κινήσεις αυτής της νεαρής, ταλαντούχας κοπέλας.

Ανάμεσα στους ηθοποιούς, που όλοι δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους και το μεράκι τους, ξεχώρισα την Τασία Σοφιανίδου που έχει αναλάβει και τον ρόλο της βοηθού σκηνοθέτη, του Σπύρου Βἀρελη σε ρόλο έκπληξη και φυσικά του δικού μου φίλου, Νίκου Καρυώτη. 
Στην περφόρμανς ακούγονται και χρησιμοποιούνται βοηθητικά της παράστασης, μουσικά κομμάτια του Μπαχ, λαϊκής και ελαφράς μουσικής. Οι ηθοποιοί χρησιμοποιούν φακούς για να φωτίσουν την κατά καιρούς σκοτεινή σκηνή, τα κείμενά τους, καθώς και για να προσδώσουν ένα μυστηριακό ύφος στα λεγόμενα. Χρησιμοποιούνται επίσης δύο τηλεοράσεις παλαιού τύπου που εκπέμπουν παράσιτα. Η χρήση των φακών καθώς και των τηλεοράσεων βέβαια (με την μεταφορική έννοια της εξυγίανσης και της παρακολούθησης) έχουν χρησιμοποιηθεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια παγκοσμίως σε πολλές θεατρικές παραστάσεις, και δυστυχώς εδώ δεν βλέπουμε κάτι καινούριο από σκηνοθετικής άποψης. Τα σκηνικά και τα κουστούμια υπογράφει ο Σπύρος Γκέκας. Δεδομένου ότι η παράσταση λαμβάνει χώρα στο πάνω φουαγιέ του θεάτρου, από άποψη σκηνικών τα πράγματα είναι λιτά: ένα τεράστιο τραπέζι δείπνου όπου κάθονται όλοι οι ερμηνευτές. Όσον αφορά τα κουστούμια, οι άντρες εμφανίζονται όλοι με ένα κλασικό μαύρο ένδυμα ενώ οι γυναίκες φοράνε φορεματάκια περιπάτου, νυχτικά, ρομπ ντε σάμπρ.
Κλικ για περισσότερα της Εύης Ρούτουλα
Σύλληψη - Δραματουργία - Σκηνοθεσία: Ρούλα Πατεράκη
Σκηνικό - Κοστούμια: Σπύρος Γκέκας
Μουσική - Φωνή: Ναλύσσα Γκρήν
Video: Μιχάλης Πογοσιάν.
Βοηθοί Σκηνοθέτη: Τασία Σοφιανίδου, Δανάη Παπουτσή
Χειρισμός Ήχου: Μάνος Παπαδούλης

Παίζουν με αλφαβητική σειρά: Βάρελης Σπύρος, Θετεκούς Μαρίνα, Καρυώτης Νίκος, Κουρμούλη Ευανθία, Μαυράκης Νίκος, Οικονόμου Ιρένα, Παπουτσή Δανάη, Πολάκης Δημήτρης, Ρήγου Μυρτώ, Σοφιανίδου Τασία, Στυλιανέση Δώρα, Σωφρονιάδου Εύρη, Τσούκαλη Κωνσταντίνα, Χρηστογιαννοπούλου Δήμητρα
Χορεύει η Ρεγγίνα Λαγαρού

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 20:30 στο Δημοτικό θέατρο Πειραιά, Λεωφ. Ηρ. Πολυτεχνείου 32, Πειραιάς, 2104143310

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Pelota, Σταμάτη Γιακουμή4ος όροφος, Μάριου ΛιβάνιουΗ φυγή των τεσσάρων, Χάρη ΜπαλόγλουΑγόρια και κορίτσια, Δημήτρη ΣιάτηΣαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ, Αντώνη ΠαπαδόπουλουBackpack: Ιστορίες χίμαιρεςΑπό τις στάχτες της Καντάνου, Χριστίνας Σουλελέ
Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΈξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΤα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης, Πόπης ΚλειδαράΤο ανυπεράσπιστο αγόρι, Αλέξανδρου ΠιστοφίδηΡόνι ο Σαλιγκαρόνης, Χριστίνας ΔιονυσοπούλουΗ περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη, Ευαγγελίας Τσαπατώρα