Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες * Η φυγή των τεσσάρων * Από τις στάχτες της Καντάνου * Σαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ * 4ος όροφος ** Αληθινή ιστορία: Το ανυπεράσπιστο αγόρι ** Διηγήματα: Αγόρια και κορίτσια * Pelota * Backpack: Ιστορίες χίμαιρες ** Διάφορα άλλα: Έξι τίτλοι από τις εκδόσεις Ελκυστής * Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Για παιδιά: Η περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη * Ρόνι ο Σαλιγκαρόνης

Παλλάς και Κένταυρος - Σάντρο Μποτιτσέλλι

Φίλες και φίλοι,

Το αφιέρωμα στον μεγάλο Φλωρεντιανό ζωγράφο φτάνει στο τέλος του με έναν πίνακα που έχει θέμα αρχαίο ελληνικό-μυθικό, ένα θέμα που σηματοδοτεί ένα σπουδαίο σημείο αναφοράς στην σταδιοδρομία του καλλιτέχνη, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στα πολύπλοκα μοτίβα και στις φιλοσοφικές αναφορές.
Κι αυτό το έργο έγινε για τον Λορέντσο ντι Πιερφραντσέσκο των Μεδίκων, ένα χρόνο μετά την Αλληγορία της άνοιξης, όπως καταγράφεται στα αρχεία της σπουδαίας του οικογένειας.
Από κάποιους κριτικούς της τέχνης πιστεύεται ότι ο πίνακας φιλοτεχνήθηκε με την ευκαιρία των ιππικών αγώνων του Τζουλιάνο των Μεδίκων, αλλά οι αγώνες αυτοί έγιναν περίπου οκτώ χρόνια νωρίτερα.
Η γυναικεία μορφή που αναπαριστά την Παλλάδα Αθηνά φορά λευκό φόρεμα, γεμάτο από το διακοσμητικό μοτίβο-έμβλημα των Μεδίκων (τρία δακτυλίδια με διαμάντι, πλεγμένα το ένα με το άλλο, αλλά διακριτά).
Κλαδιά ελιάς σχηματίζουν στεφάνι στο κεφάλι της και τυλίγονται γύρω από τα χέρια και το στήθος της. Από τον ώμο της κρέμεται μια μεγάλη ασπίδα, στο δεξί χέρι κρατά δόρυ και με το αριστερό έχει αρπάξει τον κένταυρο (τερατώδες πλάσμα, πολύ δυνατό, μισό άνθρωπος-μισό άλογο) από τα μαλλιά.

Διάφορες απόψεις έχουν διατυπωθεί για την ερμηνεία του έργου. Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι πρόκειται για πίνακα με πολιτικό θέμα, όπως τη στενή σχέση ανάμεσα στον Λορέντσο των Μεδίκων και τη Νεάπολη ή την Συνθήκη με τον πάπα Ινοκέντιο Η΄, ενώ άλλοι τον θεωρούν αναφορά στους Μέδικους ως προστάτες των τεχνών. Πιο πειστική εκδοχή φαίνεται η άποψη που συσχετίζει το έργο με τον κύκλο των νεοπλατωνιστών του Καρέτζι, αποδίδοντάς του την αλληγορική σημασία της κυριαρχίας της ορθοφροσύνης και της αγνότητας (θεά Αθηνά) επί της λαγνείας και των παθών (κένταυρος).
Κλικ εδώ για περισσότερα της Δήμητρας Παπαναστασοπούλου

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Pelota, Σταμάτη Γιακουμή4ος όροφος, Μάριου ΛιβάνιουΗ φυγή των τεσσάρων, Χάρη ΜπαλόγλουΑγόρια και κορίτσια, Δημήτρη ΣιάτηΣαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ, Αντώνη ΠαπαδόπουλουBackpack: Ιστορίες χίμαιρεςΑπό τις στάχτες της Καντάνου, Χριστίνας Σουλελέ
Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΈξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΤο κορίτσι της Σελήνης, Μαργαρίτας ΔρόσουΤο ανυπεράσπιστο αγόρι, Αλέξανδρου ΠιστοφίδηΡόνι ο Σαλιγκαρόνης, Χριστίνας ΔιονυσοπούλουΗ περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη, Ευαγγελίας Τσαπατώρα