Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Όταν το μαζί πληγώνει * Δίχως ένα αντίο * Κλουαζονέ * Οι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση * Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Οικογένεια Πελτιέ, Η κατάρα, Ροζ, Ανθοπωλείον ο Έρως * Το δάσος των ψυχών * Ρε μπαγάσα * Σε είδα * Μέθεξη * Άννα * Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Εν αρχή ην ο έρως ** Διηγήματα: Στερνό μελάνι * Τέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις Βακχικόν * Ένα πιο σκοτεινό φως * Η οργή του Θεού και άλλες ιστορίες ** Νουβέλα: Αγόρια και κορίτσια ** Διάφορα άλλα: Οι πουτ@νες κι εγώ * Πέντε βιβλία από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Μουσικό άλμπουμ: Worthless Treasures

Άρης και Αφροδίτη

Αλεσάντρο Μποτιτσέλλι (1445-1510)
Φίλες και φίλοι,

Στη σκηνή που απεικονίζεται στον πίνακα βλέπουμε την Αφροδίτη, ντυμένη στα λευκά, να παρατηρεί τον εραστή της, τον θεό Άρη, ενώ εκείνος κοιμάται βαθιά. Το θέμα είναι παρμένο από τον Λουκιανό και ο πίνακας -αν λάβουμε, υπ’ όψιν μας τις διαστάσεις (69x173 εκ.) και το σχήμα του- είναι πιθανόν να προοριζόταν για την πλάτη ενός νυφικού κρεβατιού.
Έχει ειπωθεί, επίσης, ότι προοριζόταν για μέλος της οικογένειας Βεσπούτσι λόγω της παρουσίας, ακριβώς πίσω από τον Άρη, μιας σφηκοφωλιάς (γίνεται λογοπαίγνιο με το όνομα της σφήκας -βέσπα στα ιταλικά- και το όνομα της οικογένειας). Πράγματι, ο Πιερφραντσέσκο Μέντικο παντρεύτηκε την Σεμιραμίντε Βεσπούτσι το 1482 (ο πίνακας φιλοτεχνήθηκε ένα χρόνο μετά).
Ο πίνακας ερμηνεύτηκε και ως αλληγορία της συζυγικής ζωής, στο πλαίσιο της οποίας ο έρωτας -προσωποποιημένος από την ίδια τη θεά Αφροδίτη- δαμάζει το πολεμικό πνεύμα, δηλαδή την προσωποποίηση του θεού του πολέμου, του Άρη.

Η σύνθεση βασίζεται στα πρόσωπα των δυο θεών. Η Αφροδίτη είναι ντυμένη και καλοχτενισμένη, με τις πτυχές του φορέματός της να πέφτουν απαλά, όπως και οι βόστρυχοι των μαλλιών της. Ο Άρης, αντίθετα, αποδίδεται γυμνός και ρωμαλέος.
Ανάμεσα στο ζευγάρι κυκλοφορούν σάτυροι που παίζουν με τα όπλα του Άρη, όπως ακριβώς γίνεται η περιγραφή στο έργο του Λουκιανού Διάλογοι.
Η στάση των αναπαριστώμενων θεών προέρχεται πιθανότατα από μια αρχαία σαρκοφάγο, στην οποία απεικονίζονταν ο Διόνυσος και η Αριάδνη σε μια ανάλογη στάση.
Αν ο πίνακας ερμηνευτεί σύμφωνα με τους κανόνες του Νεοπλατωνισμού, τότε στο πρόσωπο της Αφροδίτης θα μπει η Humanitas που φέρεται να κυριαρχεί πάνω στην ωμή δύναμη.
Κλικ εδώ για περισσότερα της Δήμητρας Παπαναστασοπούλου

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Νόστος, Εν ονόματι της μούσας Ερατώς, Διόρθωση Ημαρτημένων, Η χρυσή κληρονόμος και ΦρουτίνοWorthless Treasures, Temple Music΄Σε είδα, Ιωάννη ΜαρίνουΑγόρια και κορίτσια, Δημήτρη ΣιάτηΈνα πιο σκοτεινό φως, Μαρίας ΣυλαϊδήΟ καπετάνιος τση ΖάκυθοςΗ οργή του Θεού και άλλες ιστορίες, Ιωάννας Σερίφη
Ρε μπαγάσα, Θεόδωρου ΟρφανίδηΤέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις ΒακχικόνΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΤο κορίτσι της Σελήνης, Μαργαρίτας ΔρόσουΚλουαζονέ, Λίνας ΒαλετοπούλουΤο δάσος των ψυχών, Ιωάννη ΜαρίνουΟι πουτ@νες κι εγώ, Γιάννη Ράμνου
Μέθεξη, Μαρίας ΠορταράκηΟι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση, Χρύσας ΜαρδάκηΡοζ, Ανθοπωλείον ο Έρως, Οικογένεια Πελτιέ, Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Η κατάραΣτερνό μελάνι, Άγγελου Αναγνωστόπουλου
Εν αρχή ην ο έρως, Ευαγγελίας ΤσακίρογλουΆννα, Μαρίας ΚέιτζΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη