Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες * Η φυγή των τεσσάρων * Από τις στάχτες της Καντάνου * Σαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ * 4ος όροφος ** Αληθινή ιστορία: Το ανυπεράσπιστο αγόρι ** Διηγήματα: Αγόρια και κορίτσια * Pelota * Backpack: Ιστορίες χίμαιρες ** Διάφορα άλλα: Έξι τίτλοι από τις εκδόσεις Ελκυστής * Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Για παιδιά: Η περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη * Ρόνι ο Σαλιγκαρόνης

Στο Vault Theatre Plus

Όλες οι παραστάσεις-παραγωγές που μπορείτε να δείτε στον Πολυχώρο Vault Theatre Plus τη δημιουργική περίοδο 2017-2018. Η ανάρτηση ενημερώνεται καθημερινά με ό,τι νεότερο.

Πανδοχείον ο χορτάτος λαγός
Χειμώνας 1985. Η θρασύτατη κλοπή κοσμημάτων μιας δούκισσας κατά τη διάρκεια μια δεξίωσης, αναστατώνει την πρωτεύουσα. Δυο βδομάδες μετά, δυο φιλικά ζευγάρια από το χώρο του θεάματος αποφασίζουν να περάσουν ένα Σαββατοκύριακο στην ορεινή τοποθεσία Άνω Νιχώρι και πιο συγκεκριμένα στο πανδοχείο-καταφύγιο «Ο χορτάτος λαγός» που φημίζεται για τον περίφημο λαγό στιφάδο του, άθλος μαγειρικής της οικοδέσποινας Ντενίζ Λέλου-Γαβάθα. Η μαγείρισσα (που διεκδικεί το τρίτο αστέρι του Οδηγού Μισελέν για τη μαγειρική της), διευθύνει το πανδοχείο μαζί με τον ορεσίβιο σύζυγό της Μπάμπη Λέλο, ο οποίος ξεναγεί τους επισκέπτες στις άγριες ομορφιές του όρους Σύγκαμα, και την ανιψιά τους Παρασκευούλα, που όλοι όμως φωνάζουν Πιπινέλι.
Οι τέσσερις επισκέπτες θα συναντήσουν στο πανδοχείο άλλο ένα ζευγάρι, αρκετά ασυνήθιστο, την Πηνελόπη και τον ιατρό Αστέριο. Η πρώτη ξενάγηση από τον Μπάμπη κυλούσε υπέροχα μέχρι που κάποιος από τους επισκέπτες πέφτει σ’ ένα γκρεμό την ώρα που μια ξαφνική σφοδρή χιονοθύελλα σκεπάζει το δρόμο και κόβει τα καλώδια του τηλεφώνου, αποκλείοντας τους επισκέπτες στο πανδοχείο. Κι εκεί συμβαίνουν περίεργα πράγματα…
Σκηνοθεσία: Αυγουστίνος Ρεμούνδος
Κείμενο: Δημήτρης Μαμαλούκας
Σχεδιασμός φωτισμού: Άννα Ρεμούνδου
Φωτογραφίες: Παναγιώτης Ανδριόπουλος
Αφίσα: Κατερίνα Σεμερτζόγλου
Παραγωγή: Ομάδα Όνομα?
Παίζουν (με σειρά εμφάνισης): Ευδοκία Τσοτάκου, Νίνα Ντούνη, Αυγουστίνος Ρεμούνδος, Έλσα Χωριανοπούλου, Θοδωρής Αστροπεκάκης, Μούκος Κοπαράνης, Γιέλενα Γκάγκιτς, Σωτήρης Αντάρης, Νατάσα Βησσαρίωνος
Από τις 14 Απριλίου κάθε Σάββατο στις 16:00 και Κυριακή στις 19:00
Είσοδος Ελεύθερη

🎭

Το αμάρτημα της μητρός μου
Γεωργίου Βιζυηνού
Με το έργο αυτό αποκαλύπτει ο ίδιος ο Βιζυηνός την πιο βαθιά του πληγή, όταν σε πολύ μικρή ηλικία ακούει μια νύχτα τη Μητέρα του, να παρακαλεί μέσα στην εκκλησία το θεό να πάρει εκείνον, στη θέση της βαριά ασθενούς αδελφής του.
Ο πρωταγωνιστές του έργου (ο Βιζυηνός με την Μητέρα του), έχουν όλα τα στοιχεία των αρχετυπικών ηρώων που εμπλέκονται σε ένα τραγικό συμβάν από τη Μοίρα.
Έτσι η αφήγηση αποκτά τη δομή ενός αρχαίου δράματος, εμπλουτισμένου με τα πρώιμα ψυχαναλυτικά στοιχεία που αφομοίωσε ο Συγγραφέας κατά τη διάρκεια των σπουδών του στη Γοτίγγη της Γερμανίας και ενσωμάτωσε δημιουργικά στο έργο του.
Το αυτοβιογραφικό αυτό έργο ξεκινάει με τον μικρό Γιωργή να παρακολουθεί με αγωνία τις απεγνωσμένες και στο τέλος μάταιες προσπάθειες της Μητέρας του, να σώσει από το θάνατο το άρρωστο δεκάχρονό της κορίτσι. Ακολούθως το βάρος της απώλειας της Ανιώς ωθεί τη Μητέρα σε δυο αλλεπάλληλες υιοθεσίες κοριτσιών, που γίνονται η αιτία να παραμεληθούν τα άλλα τρία ορφανά από πατέρα αγόρια της, και να στερηθούν των φροντίδων της. Ύστερα από χρόνια, επιστρέφοντας από τις σπουδές του στη Γερμανία ο μεσαίος της γιός, ο ίδιος ο συγγραφέας, μαθαίνει έκπληκτος από τη μητέρα του, το τραγικό μυστικό της.
Πρόκειται για μια τραγικού χαρακτήρα οικογενειακή εξομολόγηση, που ενώ συνήθως κρύβεται επιμελώς στο σκοτάδι, εδώ βγαίνει στο φώς, και ξεπερνώντας τις συμπληγάδες της ηθογραφίας και της ηθικογραφίας, γίνεται λόγος δημόσιος και λυτρωτικός, μάθημα ήθους και ανθρώπινης διαλλακτικότητας, χάρη στο πνεύμα του Βιζυηνού. Ενός πνεύματος, που έχει συμπεριλάβει και αφομοιώσει μέσα σε όλο το πεζογραφικό του έργο, τα στοιχεία ενός ζωντανού και πηγαίου λαϊκού πολιτισμού που εμπεριέχει τις δυνάμεις της ζωής και της πίστης, να υπερνικούν τις δυνάμεις του θανάτου και της φθοράς.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ, ΣΚΗΝΙΚΗ ΟΨΗ, ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ, ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Δήμος Αβδελιώδης
ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΝ: Θεμιστοκλής Καρποδίνης, Αγάπη Μανουρά
ΜΟΥΣΙΚΗ: Βαγγέλης Γιαννάκης
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: «anagnorisis» Αστ. Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία Θεάτρου – Κινηματογράφου
Από Δευτέρα 16 Απριλίου έως Κυριακή 29 Μαΐου κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00

🎭

Ευγενία ντε Φρανβάλ
Μαρκήσιου ντε Σαντ
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Το έργο είναι βασισμένο στην ομότιτλη νουβέλα που γράφτηκε το 1788 και εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1800 ως μέρος της συλλογής “Τα Εγκλήματα του Έρωτα, νουβέλες ηρωικές και τραγικές”. Η συγγραφή του έργου ολοκληρώθηκε από τον Ντε Σαντ σε έξι ημέρες, ενώ βρισκόταν στη φυλακή.
Η ιστορία της Ευγενίας και του πατέρα της, Μεσιέ ντε Φρανβάλ, ο οποίος αναλαμβάνοντας αποκλειστικά την εκπαίδευσή της, τη διαπαιδαγωγεί με απόλυτη ελευθεριότητα, ελλείψει ηθικών και θρησκευτικών αξιών, οδηγώντας την ως τη σύναψη αιμομικτικής σχέσης μεταξύ τους. Όταν οι υποψίες της γυναίκας του, Μαντάμ ντε Φρανβάλ, επιβεβαιώνονται, η ίδια απελπισμένη απευθύνεται για βοήθεια στη μητέρα της και τον πνευματικό καθοδηγητή τους. Οι προσπάθειές τους να συνετίσουν το ανήθικο ζευγάρι έχουν ως αποτέλεσμα την έναρξη μιας διαμάχης, που μοιραία οδηγεί τους ήρωες σε τραγική κατάληξη.
Τέσσερις αφηγητές επί σκηνής αναπαριστούν άλλοτε σοβαρά, άλλοτε ειρωνικά, άλλοτε με κατανόηση και άλλοτε με αγανάκτηση την τραγική ιστορία της χειραγώγησης, της διαφθοράς και της αποπλάνησης της Ευγενίας από τον πατέρα της.
Συγγραφέας: Μαρκήσιος ντε Σαντ
Μετάφραση: Αλέξανδρος Μητρόπουλος
Θεατρική διασκευή - Σκηνική σύνθεση: Δημήτρης Κάτσης, Αλέξανδρος Μητρόπουλος, Μαρία Μπακέα, Μαργαρίτα Παπαντώνη
Σκηνογραφία: Ευθύμης Γρόνθος
Ενδυματολογική επιμέλεια: Ευθύμης Γρόνθος, Συμεώνη Γιαννάτου
Σχεδιασμός φωτισμών: Άκης Σαμόλης
Μουσική επιμέλεια: Δημήτρης Κάτσης
Κατασκευή σκηνικών: Ντέγιαν Μιγιάλκοβιτς
Φωτογραφίες παράστασης: Κατερίνα Μαΐλη
Αφίσα παράστασης: Χάρης Μπαλτσαβιάς
Παραγωγή: Vault
Ερμηνεία : Δημήτρης Κάτσης, Αλέξανδρος Μητρόπουλος, Μαρία Μπακέα, Μαργαρίτα Παπαντώνη
*Ευχαριστούμε θερμά τους Άρη Γαληνό και Θοδωρή Θεοδώρου
Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΕΝ ΕΝΔΕΙΚΝΥΤΑΙ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ
Από το Σάββατο 14 Απριλίου έως την Κυριακή 27 Μαίου
Σάββατο στις 19:00 και Κυριακή στις 21:00

🎭

Η μπαλάντα ενός ευαίσθητου δήμιου
Εδιμβούργο, Σκωτία 1410 μ.Χ.
Για αρκετές δεκαετίες επικρατούσε ειρήνη στο βασίλειο. Οι υπήκοοι του βασιλιά Κένεθ Ε' ζούσαν ήσυχοι και ευτυχισμένοι. Σε γενικές γραμμές αν δεν είχες κολλήσει πανώλη ή λέπρα, ή αν κάποιος δεν σε είχε κατηγορήσει για μαγεία δεν είχες σοβαρά προβλήματα στο κεφάλι σου. Ακόμα όμως και να είχες υπήρχε κάποιος που μπορούσε να σε απαλλάξει από αυτό το βάρος.
Ο Αβελάρδος ήταν δήμιος στο επάγγελμα. Απολάβανε αυτή τη βάρβαρη και απάνθρωπη εργασία; Όχι. Αλλά ήξερε ότι αν δεν την έκανε αυτός κάποιος άλλος θα άρπαζε την ευκαιρία και σίγουρα δεν θα εκτελούσε τα καθήκοντά του με ίδιο σεβασμό και ευαισθησία. Ο βοηθός του από την άλλη, ο Γιουτζίν, έβλεπε τα πράγματα πιο ψυχρά. Για αυτόν τα κεφάλια ήταν ένσημα και αριθμοί κάτι που εκείνος ποτέ δεν είχε παραδεχτεί ανοιχτά κυρίως γιατί δεν γνώριζε τι είναι οι αριθμοί. ΟΡοβέρτος, υφαντουργός στο επάγγελμα χρωστούσε στο βασιλιά 142 σελίνια. Το ποσό ακούγεται μικρό αλλά στην εποχή μας θα αντιστοιχούσε με 137.000.000 σελίνια ένα ποσό που αν και ακούγεται πολύ μεγάλο στην πραγματικότητα είναι ασήμαντο γιατί τα σελίνια δεν έχουν καμία αξία σήμερα. Με όπλο του την πίστη για δικαιοσύνη και με μοναδικό σύμμαχο την σύντροφό του Μαρί ήταν αποφασισμένος να δώσει έναν τελευταίο αγώνα για να γλιτώσει το κεφάλι του από το σκουριασμένο τσεκούρι του δήμιου.
Όμως ο Αβελάρδος -αν και ευαίσθητος- ποτέ δεν έδινε δεύτερη ευκαιρία στους πελάτες του. Σχεδόν ποτέ... Γιατί όταν φτάσει στην αυλή του μια επιστολή υπογεγραμμένη από τον ίδιο τον βασιλιά θα ανατρέψει πολλά από τα πιστεύω του και θα τον φέρει στα αντιμέτωπο με τα μεγαλύτερα διλήμματα της ζωής του.
Κείμενο - Σκηνοθεσία: Γιάννης Κεντρωτάς
Επιμέλεια κουστουμιών-σκηνικών: Φανή Παλιούρα
Μουσική τραγουδιών: Κώστας Χαριτάτος
Φωτισμοί: Άκης Σαμόλης
Αφίσα: Γιάννης Κεντρωτάς
Σκίτσα αφίσας: Κωνσταντίνος Δέμης
Παίζουν: Μάνος Κανναβός, Φίλιππος Λούβαρης, Αντώνης Αντωνίου, Φανή Παλιούρα. Στο ρόλο του βασιλιά ο Πωλ Ζαχαριάδης
Από τη Δευτέρα 5 Μαρτίου έως την Τρίτη 29 Μαΐου κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:30

🎭

Βασιλιάς Ιωάννης
Η ιστορία βρίσκει τον βασιλιά Ιωάννη τον Ακτήμονα να καταλαμβάνει σφετεριστικά το στέμμα της Αγγλίας γεγονός που εξοργίζει την Λαίδη Κοστάνς, μητέρα του νόμιμου διαδόχου νεαρού Αρθούρου. Η Κοστάνς ξεσηκώνει σε εκστρατεία τον γαλλικό στρατό υπό την καθοδήγηση του βασιλιά Φίλιππου της Γαλλίας. Μέσα σ όλα αυτά η παπική Εκκλησία έρχεται να δράσει ανάμεσα στη διαμάχη αυτή και να καρπωθεί ό,τι μπορεί με βάση πάντα τα συμφέροντα της.
Συγγραφέας: Ουίλιαμ Σαίξπηρ
Μετάφραση: Νίκος Χατζόπουλος
Σκηνοθεσία/ Δραματουργική Επεξεργασία: Αποστόλης Ψαρρός
Φωτισμοί : Αποστόλης Τσατσάκος
Κοστούμια : Θωμάς Χουλιάρας
Αφίσα: Kanellos Cob
Βίντεο: Δήμητρα Τσουπ
Φωτογραφίες: Μαρία Σπένδου
Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Ιωάννα Ιακωβίδη
Ερμηνεύουν: Ειρήνη Ιωάννου, Παναγιώτης Ιωσηφίδης, Νικολέττα Παναγιώτου, Αποστόλης Ψαρρός
Από τη Δευτέρα 5 έως την Τρίτη 27 Μαρτίου, κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 21:15
Από 18 Απριλίου κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:15

🎭

Η Σέξτον και τα Κογιότ
Ένα έργο για την κόρη που έγινε μητέρα, για τη νοικοκυρά που έγινε ποιήτρια, για την ποιήτρια που έγινε καπνός. Η Αν Σέξτον τα έκανε όλα ανάποδα. Πρώτα παντρεύτηκε, μετά ερωτεύτηκε. Πρώτα έγραψε, μετά διάβασε. Πρώτα πέθανε, μετά έζησε. Όπως κάθε άνθρωπος που πρώτα ονειρεύεται και μετά κοιμάται. Που πρώτα πέφτει και μετά σηκώνεται. Τα Κογιότ είναι πολλά, η Σέξτον είναι μία. Τα Κογιότ πεινάνε για σάρκα, η Σέξτον διψάει για αίμα. Το μελάνι τρέχει. Η Αν Σέξτον -αυτή η μεγάλη Αμερικανίδα ποιήτρια- ερωτεύτηκε, παντρεύτηκε, έκανε δυο παιδιά, δεκάδες απόπειρες αυτοκτονίας, έχασε το μυαλό της, κέρδισε το Pulitzer, ήπιε πολύ, χάρηκε λίγο. Άραγε πόσο όνειρο είναι το αμερικανικό όνειρο και πόσο αμερικανικό είναι το όνειρο της σοφίας;
Το θεατρικό έργο «Η Σέξτον και τα Κογιότ» κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις Εκδόσεις Σοκόλη
Κείμενο - Σκηνοθεσία: Σοφία Καψούρου
Εικαστικός χώρος – επιμέλεια κοστουμιών: Δέσποινα Βιλλιώτη
Μουσική - Σχεδιασμός ήχου: Dance with Invisible Partners
Σχεδιασμός φωτισμών: Άκης Σαμόλης
Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
Μακιγιάζ: Γιάννα Μαρματάκη
Βοηθός σκηνοθέτη: Δανάη Μπαρούχου
Παραγωγή: Vault
Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Σοφία Καψούρου, Νατάσα Μαρματάκη, Όλγα Τσαρσιταλίδη
Από 27 Ιανουαρίου κάθε Σάββατο στις 19:00 και Κυριακή στις 21:00 έως 1 Απριλίου 2018

🎭

O Master Illusionist Κωνσταντίνος Σιουρούνης παρουσιάζει για ΠΡΩΤΗ φορά στην Ελλάδα την Χειραγώγηση του Νου. Μια διαδραστική παράσταση όπου πρωταγωνιστής είσαι εσύ!
10 ΠΡΑΞΕΙΣ φτιαγμένες να χειραγωγήσουν (παίξουν με) το μυαλό ενός ολόκληρου κοινού ισορροπώντας περίτεχνα μεταξύ συνειδητού και υποσυνείδητου.
Παιχνίδια μυαλού, με ένα από αυτά να είναι ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΟ σε 16 χώρες σε όλο τον κόσμο!
Σε κάθε ΠΡΑΞΗ επιλέγονται τυχαία άτομα από το κοινό, πρωταγωνιστώντας σε ένα περίτεχνο σενάριο,σχεδιασμένο να αποπροσανατολίσει τη σκέψη σου και να σε μαγέψει με τον πιο ιδιαίτερο τρόπο.
Ανεξήγητο, Γέλιο, Μυστήριο, Μαγεία...
Τέλος, για ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ σε παράσταση μαγείας ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ μια ΠΡΑΞΗ (ένα act) που θα δοκιμάσει τα ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΟΡΙΑ, ξεπερνά το λογικό και σου κόβει την ανάσα! (Λόγω επικινδυνότητας και επίπεδου δυσκολίας αυτής της πράξης η κάθε παράσταση μπορεί να είναι και η τελευταία).
 Αυστηρώς Ακατάλληλη για Ανηλίκους!
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Σιουρούνης
Βοηθός σκηνοθέτη: Βάσω Τριχιά
Body Piercer: Ome
Σχεδιασμός φωτισμών: Άκης Σαμόλης
Ενδυματολογική επιμέλεια: Χαρά Μπαγουράκη
Φωτογραφίες: Kate Stone
Παραγωγή: Vault
Από την Κυριακή 28 Ιανουαρίου 2018 κάθε Κυριακή στις 21:15 έως 1 Απριλίου 2018
Ολοκληρώθηκαν οι παραστάσεις

🎭

Γιοσίρου Γιαμαγκούσι
της ομάδας Lorem Ipsum
Μετά από μια επιτυχημένη σεζόν με sold out παραστάσεις στο VAULT και τη συμμετοχή της στο Bob Theater Festivalυπό την αιγίδα του Φεστιβάλ Αθηνών, η παράσταση Γιοσίρου Γιαμαγκούσι των Lorem Ipsum επιστρέφει στον Πολυχώρο VAULT για 2η χρονιά. Μια μαύρη κωμωδία, αν και κανονικά τίποτα από αυτά που λέγονται δεν θα έπρεπε να προκαλούν γέλιο…
Ο Γιοσίρου Γιαμαγκούσι, στην αναζήτηση του εξαφανισμένου πατέρα του Μινόρου, άθελα του γίνεται η αφορμή για να αποκαλυφθούν τα σκοτεινά μυστικά ενός ολόκληρου χωριού. Τι κρύβουν οι κάτοικοι της Λακκοσπηλιάς; Τι ρόλο έχει παίξει στην ζωή του ήρωα η οικονομική καταστροφή ενός παραγωγού μεταξοσκώληκα; Ποιο ζαχαροπλαστείο έφτιαχνε τις καλύτερες νουγκατίνες της περιοχής; Γιατί ο Γιοσίρου μισεί τις πεταλούδες; Η παράσταση “Γιοσίρου Γιαμαγκούσι”προσπαθεί να δώσει απάντηση σε όλα αυτά τα ερωτήματα με έναν ιδιαίτερο τρόπο, κάποιες φορές ανάλαφρο και χιουμοριστικό και άλλες πιο σοβαρό και σκοτεινό.
Κείμενο - Σκηνοθεσία: Γιάννης Κεντρωτάς
Σκηνικά - Κουστούμια: Φανή Παλιούρα
Αφίσα: Γιάννης Κεντρωτάς
Trailer: Lorem Ipsum
Παίζουν: Αντώνης Αντωνίου, Φίλιππος Λούβαρης, Ειρήνη Κουτουρούσιου, Φανή Παλιούρα, Αναστασία Μητρούση
Από την Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου - 24 Φεβρουαρίου 2017, Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00
Ολοκληρώθηκαν οι παραστάσεις

🎭

Επτά μονόλογοι θα παρουσιαστούν στον Πολυχώρο Vault, με αφορμή το θεατρικό project Ο Γιος μου... Επτά σκηνοθέτες ετοιμάζουν επτά παραστάσεις, στηριγμένες πάνω σε επτά βιογραφίες. Επτά μάνες μιλάνε για τους γιους τους. Επτά γυναίκες ηθοποιοί θα παρουσιάσουν επτά μονολόγους απλών γυναικών που μιλάνε για τα παιδιά τους, που εμείς γνωρίσαμε ως άντρες σπουδαίους και διακεκριμένους, που έλαμψαν με την προσωπικότητα, το έργο, την ευφυΐα, το ταλέντο, την τέχνη ή την επιστήμη τους (Καβάφης, Μάντζαρος, Σολωμός, Συγγρός, Μακρυγιάννης, Ψυχάρης, Μέγας Αλέξανδρος). Επτά σημαντικοί άντρες του παρελθόντος που η ζωή και το έργο τους παραμένει ακόμα πηγή έμπνευσης για τους σύγχρονους, μέσα από μια γυναικεία ματιά.

Ο Γιος μου Νικόλαος Μάντζαρος
Η Ρεγγίνα Μάντζαρου μητέρα του Νικόλαου Χαλικιόπουλου Μάντζαρου συνθέτη του Εθνικού Ύμνου, μας οδηγεί σε μονοπάτια γεμάτα φωτιά. Στο ηφαίστειο της Γαλλικής και της Ελληνικής επανάστασης. Βρισκόμαστε στην Κέρκυρα, πρωτεύουσα των Ιονίων νήσων όπου εναλλάσσονται οι ξένοι κατακτητές. Οι Επτανήσιοι δεν νιώθουν ακόμα Έλληνες, η κουλτούρα και οι επιρροές είναι καθαρά δυτικές και οι αριστοκράτες συνεργάζονται ποικιλοτρόπως με τον εκάστοτε δυνάστη. Ο
Μάντζαρος όχι μόνο ανήκει στην αριστοκρατική τάξη αλλά μετέχει και έμμεσα στις εκάστοτε κυβερνήσεις σαν γραμματέας του Γενικού Εισαγγελέα του Κράτους που είναι ο πατέρας του. Το ποτάμι όμως τόσο της μουσικής στην οποία αφιερώνεται όσο και των νέων ριζοσπαστικών ιδεών θα τον παρασύρει σε απρόσμενες διαδρομές.
Γράφει για πρώτη φορά στην ιστορία ελληνική όπερα, συνδέεται φιλικά με τον Διονύσιο Σολωμό μελοποιεί πάρα πολλά ποιήματά του, ο ένας πλάθει τον άλλον και η εποχή και τους δυο. Φιλόδοξος αρχικά διψάει για καταξίωση, η διεθνής καριέρα τον καλεί μα εκείνος τελικά αρνείται τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή στο Ωδείο της Νάπολης και εργάζεται αποκλειστικά στην Κέρκυρα. Όλη του τη ζωή δηλώνει ερασιτέχνης -γιατί για έναν αριστοκράτη είναι ντροπή να ασχολείται επαγγελματικά με τις Τέχνες- και δεν δέχεται ποτέ χρήματα για τη μουσική. Συνθέτει ασταμάτητα αφήνοντας τεράστιο έργο -σχεδόν άγνωστο στο πλατύ κοινό με εξαίρεση τον Ύμνο. Διδάσκει ακαταπόνητα πλάθοντας καλλιτέχνες διεθνούς φήμης, δημιουργεί τη Φιλαρμονική ορχήστρα της Κέρκυρας και γίνεται ο πρωτεργάτης της Επτανησιακής Μουσικής Σχολής.
Κείμενο: Χρύσα Σπηλιώτη
Σκηνοθεσία: Αυγουστίνος Ρεμούνδος
Μουσική: Νικόλαος Μάντζαρος
Μουσική επιμέλεια/ Επεξεργασία: Νικόλας Καρίμαλης (Razastarr)
Σκηνικά/ Κοστούμια: Τόνια Αβδελοπούλου
Χορογραφία: Μάτα Μάρρα
Σχεδιασμός Φωτισμού: Βαγγέλης Μούντριχας
Βοηθός σκηνοθέτη: Νίνα Ντούνη
Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
Video: Νικήτας Χάσκας
Αφίσα: Δημήτρης Ζουγκός
Παραγωγή: Πολυχώρος Vault
Ερμηνεία: Χρύσα Σπηλιώτη
Από τις 14 Οκτωβρίου κάθε Σάββατο στις 19:15 ως τις 31 Μαρτίου
Ολοκληρώθηκαν οι παραστάσεις

🎭

Νικολέτα Νομικού Συγγρού: Ο Ανδρέας μου
O δεύτερος από τους επτά Μονολόγους που θα παρουσιαστούν αυτή τη θεατρική περίοδο στον Πολυχώρο Vault, με αφορμή το θεατρικό project "Ο Γιος μου...".
Γεννημένη στη Χίο το 1807, ορφανή από πολύ μικρή, αλλά από εύπορη οικογένεια, η Νικολέτα Νομικού-Συγγρού σε ηλικία 13 ετών, παντρεύεται τον Δομένικο, γιατρό σπουδασμένο στο Παρίσι και 21 χρόνια μεγαλύτερό της. Η επανάσταση στη Χίο ενάντια στους Τούρκους κατακτητές και η απάντηση των Οθωμανών με την καταστροφή του νησιού το 1822, αναγκάζει την οικογένεια, που χάνει όλη την περιουσία της, να ξεκινήσει μια περιπλάνηση από Άνδρο, Τήνο και Σύρο μέχρι Κωνσταντινούπολη και Ταϊγάνι της Ρωσίας. Με τη σκληρή δουλειά του Δομένικου αποκτούν οικονομική ευχέρια και φήμη. Η Νικολέτα φέρνει στον κόσμο δύο παιδιά, το Γιώργο, που μέλλει να ζήσει μόνο 28 χρόνια, και τον Ανδρέα με τον οποίο συνδέεται με μια σχέση «μητέρας διευρυμένων καθηκόντων» όπως λέει η ίδια.
Ο Ανδρέας Συγγρός θεωρείται ο μεγαλύτερος εθνικός ευεργέτης, αλλά και μια από τις περισσότερο αμφιλεγόμενες και πολυσυζητημένες προσωπικότητες της Ελληνικής κοινωνίας του 19ου αιώνα. Ξεκινώντας τη σταδιοδρομία του στα 15 ως βοηθός λογιστή σε μία εμπορική επιχείρηση της Κωνσταντινούπολης, κατορθώνει σε ηλικία 24 ετών να γίνει ένας από τους πλουσιότερους εμπόρους και αργότερα ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους σε όλον τον κόσμο, δημιουργώντας τράπεζες σε Ελλάδα και Κωνσταντινούπολη, εισάγοντας τον καπιταλισμό και την έννοια του χρηματιστηρίου στην Ελλάδα. Η ανάμειξή του στην υπόθεση των μεταλλείων του Λαυρίου το 1871, μετά από απαίτηση του Βασιλιά Γεώργιου, που γίνεται η αιτία οικονομικής καταστροφής πολλών Ελλήνων (μεταξύ όλων και του Εμμανουήλ Ροΐδη) πυροδοτεί βέλη ενάντια στο όνομα και την προσωπικότητά του. Αργότερα παντρεύεται και στο τέλος της ζωής του, τόσο ο ίδιος, όσο και η γυναίκα του διαθέτουν ολόκληρη σχεδόν την περιουσία τους σε αγαθοεργίες και στη διάθεση του ελληνικού κράτους.
Η παράσταση παρακολουθεί την πορεία της οικογένειας Συγγρού σε μία ταραγμένη, μεταβαλλόμενη εποχή της Ελληνικής ιστορίας, βουτάει βαθιά στην ψυχή της ηρωίδας και ανιχνεύει τη συμβολή της στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του επιφανούς γιού της.
Κείμενο-Σκηνοθεσία: Σίμος Παπαναστασόπουλος
Εικαστική Επιμέλεια: Ιωάννα Γκαβάκου – Σίμος Παπαναστασόπουλος
Μουσική: Νένα Βενετσάνου
Σχεδιασμός Φωτισμού: Άκης Σαμόλης
Καπέλα: Έφη Καρακώστα
Κοστούμι: Κωνσταντίνα Φιλιππάκου
Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
Video: Γιώργος Οικονομέας
Παραγωγή: Πολυχώρος Vault
Ερμηνεία: Ιωάννα Γκαβάκου
Από τις 11 Νοεμβρίου κάθε Σάββατο στις 19:00 και Κυριακή στις 21:00

🎭

Αγγέλικα Νίκλη Σολωμού η Διάφανη
Ο Γιος μου Διονύσιος Σολωμός είναι ο τρίτος από τους επτά Μονολόγους.
Η Αγγέλικα Νίκλη πουλήθηκε σε ηλικία 13 ετών στον Κόντε Νικόλαο Σαλαμών για να γίνει παλλακίδα του – μαντενούτα του και έκανε μαζί του δύο νόθα αγόρια, τον Διονύσιο που αναδείχτηκε Εθνικός ποιητής των Ελλήνων και τον Δημήτριο που έγινε Γερουσιαστής των Ιονίων Νήσων. Λίγο πριν πεθάνει ο γέρο Κόντες Σαλαμών παντρεύεται τη μαντενούτα του και νομιμοποιεί τα νόθα παιδιά του που γίνονται και βασικοί κληρονόμοι της τεράστιας περιουσίας του. Η σχέση λατρείας του Διονύσιου με τη μητέρα του Αγγέλικα Νίκλη Σολωμού γκρεμίζεται οριστικά όταν ο ετεροθαλής αδελφός του Διονύσιου Ιωάννης Λεονταράκης, γιός της μητέρας του από επόμενο γάμο διεκδικεί μέρος της περιουσίας του Κόντε Σαλαμών και η μητέρα του παίρνει το μέρος του. Την ώρα που η Ελλάδα καίγεται απ’ άκρη σ’ άκρη με την Επανάσταση του 1821, η Δίκη Σαλαμών συγκλονίζει την Ελλάδα και η Αγγέλικα, θύμα τελικά της αντιδικίας, διασύρεται σε ολόκληρο τον Ελληνισμό καθώς η προσωπική της ζωή συζητιέται παντού και η ίδια Διάφανη από παντού βιώνει τον φοβερό εξευτελισμό, τη φτώχεια και την εγκατάλειψη.
Πόσο επηρέασε τη ζωή και το έργο του Διονυσίου Σολωμού η τραγική μοίρα της μητέρας του;
Πόσο σημερινή και επίκαιρη είναι πάντα η κακοποίηση και ο εξευτελισμός μας γυναίκας;
Πόσο γνωστά μας είναι τα γεγονότα και τα ήθη μιας εποχής που σημάδεψε την ιστορία του τόπου μας;
Κείμενο – Σκηνοθεσία: Περικλής Μοσχολιδάκης
Μουσική: Κωνσταντίνος Χίνης
Σκηνικά/ Κοστούμια: Μάριος Βουτσινάς
Βιολοντσέλλο: Κωνσταντίνος Χίνης
Σχεδιασμός Φωτισμού: Άκης Σαμόλης
Φωνή Διονύσιου Σολωμού: Περικλής Μοσχολιδάκης
Βοηθός σκηνοθέτη: Μάνος Γερωνυμάκης
Φωτογραφίες - trailer: Αντώνης Μίκροβας
Αφίσα: Δημήτρης Μητσιάνης
Ερμηνεία: Μάγδα Κατσιπάνου
Από τις 6 Δεκεμβρίου κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:00 ως τις 29 Μαρτίου 2018 και μετά το Πάσχα κάθε Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00
🎭

Βασιλική Τριανταφύλλου: Αχ, Γιάννη μ’!
"Ο γιος μου Γιάννης Μακρυγιάννης"
Ο Γιάννης Μακρυγιάννης γεννήθηκε το 1797-’98 στο Αβορίτι της Δωρίδας. Ήταν ενός έτους, όταν δολοφονήθηκε ο πατέρας του, Δημήτρης Τριανταφύλλου, από τους Τούρκους. Ο Γιάννης, ονομάστηκε αργότερα Μακρυγιάννης για το ψηλό του ανάστημα. Η μάνα του, η Βασιλική, φτωχή αγρότισσα, τον είχε γεννήσει επιστρέφοντας από το χωράφι στο σπίτι. Αναγκάστηκε να φύγει στη Λειβαδιά. Επτά ετών μπήκε υπηρέτης. Αργότερα, τον έστειλαν υπηρέτη στην Άρτα, στο σπίτι του Θανάση Λιδωρίκη. Εκεί, επιδόθηκε στο εμπόριο. Χάρη στο ζήλο και την εργατικότητά του κατάφερε να αποκτήσει σημαντική περιουσία. Το 1820 μυήθηκε στη Φιλική Εταιρεία. Ενώ διαρκούσε ο αγώνας των Ελλήνων κατά των Τούρκων, άρχισε ο εσωτερικός διχασμός που κατέληξε σε εμφύλιο πόλεμο με οδυνηρές συνέπειες για την επαναστατημένη Ελλάδα. Βαθιά θλιμμένος, απογοητευμένος από την κυβέρνηση και τις διχόνοιες, βασανισμένος από τις πληγές που έφερε σ’ όλο του το σώμα, ο Μακρυγιάννης απομακρύνθηκε από τη στρατιωτική και πολιτική ζωή. Πρωταγωνίστησε στην επανάσταση της 3ης Σεπτεμβρίου του 1843 για την παραχώρηση Συντάγματος από τον Βασιλιά Όθωνα. Κατηγορήθηκε για συνωμοσία κατά του βασιλιά και καταδικάστηκε σε θάνατο. Η ποινή του μειώθηκε σε δεκαετή φυλάκιση. Τελικά, έμεινε δυο χρόνια στη φυλακή. Όμως, το διάστημα αυτό ήταν αρκετό να κλονιστεί η ήδη εύθραυστη υγεία του από τις κακουχίες της φυλακής. Απομονώθηκε στο σπίτι του κοντά στην Ακρόπολη όπου και πέθανε το 1864.
Άρχισε να γράφει τα Απομνημονεύματά του το 1829, ένα μνημείο λόγου και ιστορίας. «…Ό,τι πιο σπουδαίο πράμα τα γράμματα, η μόρφωση, να μη σε κοροϊδεύουν. Να δώσει να ’ρθει μια μέρα σ’ αυτό τον τόπο, που ο κόσμος θα ’ναι μορφωμένος και δεν θα μπορούν να κοροϊδεύουν τους ανθρώπους». Μέσα από την προσωπική του ιστορία, ξεδιπλώνεται ένα μεγάλο κομμάτι της ιστορίας της Ελλάδας. Με τα «κολλυβογράμματά του» κάνει μια καταγραφή σημαντικών ιστορικών γεγονότων, και μέσα από τη ματιά και την αφήγηση της μητέρας του Βασιλικής Τριανταφύλλου, διαπιστώνουμε για άλλη μια φορά πως η ιστορία επαναλαμβάνεται με τις ίδιες ακριβώς αντιστοιχίες. Σχέσεις με την υπόλοιπη Ευρώπη, συμφέροντα ξένων και ντόπιων και μια χώρα, η Ελλάδα, πάντα χρεωμένη, διχασμένη και έρμαιο των ξένων Κυβερνητών ή Βασιλέων, να αγκομαχά και να υποφέρει.
Μια παράσταση στη διάρκεια της οποίας, μέσα από τη ζωή του γιου ανακαλύπτουμε τη μητέρα και, από τα λίγα που ξέρουμε γι’ αυτήν, ανακαλύπτουμε το γιο.
Κείμενο: Γιώργος Μεσολογγίτης
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Πολυχρονοπούλου
Σκηνικά – Κοστούμια: Κατερίνα Καμπανέλλη
Μουσική: Σταύρος Τσουμάνης
Κινησιολογία: Αναστασία Γεωργαλά
Σχεδιασμός Φωτισμού: Άκης Σαμόλης
Σχεδιασμός αφίσας: surreart
Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
Trailer: Αινείας Τζόπη
Βοηθός σκηνοθέτη: Δανάη Πολυχρονοπούλου
Παραγωγή: Πολυχώρος Vault
Ερμηνεία: Ευγενία Αποστόλου
Από την Τετάρτη 7 Μαρτίου έως την Πέμπτη 31 Μαίου
Μάρτιος: Τετάρτη στις 19:00
Από 18 Απριλίου κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:00

🎭

Ολυμπιάδα
Ή
Ζει ο Βασιλιάς Αλέξανδρος;
Η Ολυμπιάδα, μητέρα του Αλέξανδρου, που στη σύντομη ζωή του έφτασε πιο μακριά από οποιονδήποτε άλλον και μετά το θάνατό του τον είπαν Μέγα, δεν είναι η τυπική μητέρα ενός διάσημου άνδρα. Έχει μείνει στην ιστορία ως αυθύπαρκτη προσωπικότητα, βασίλισσα της Μακεδονίας και της Ηπείρου, που πήρε μέρος και καθόρισε τα γεγονότα ως ηγέτιδα και κληρονόμος της εξουσίας του Φίλιππου και του Αλέξανδρου. Βαθύτατα θρησκευόμενη και απείρως φιλόδοξη, η Ολυμπιάδα είχε πολλά ονόματα κατά τη διάρκεια της ζωής της. Ως Πολυξένη, ήταν η κόρη του βασιλιά της Ηπείρου, ενός περιφερειακού κι απομονωμένου βασιλείου στην άκρη του ελληνικού κόσμου, που όμως κληρονόμησε το αίμα τουΑχιλλέα, του Νεοπτόλεμου και της Ανδρομάχης. Ως Μυρτάλη, ήταν μύστις των Βακχικών και των Καβείριων Μυστηρίων, που την εφοδίασαν με διορατικότητα για την πολιτική και πολεμική της δράση. Ως Ολυμπιάδα, ήταν η σύζυγος του Φίλιππου, του βασιλιά της Μακεδονίας που ονειρευόταν να γίνει βασιλιάς της Ελλάδας και της Ασίας ολόκληρης, και της έδωσε το νέο της όνομα για να τιμήσει τη νίκη των αλόγων του στους Ολυμπιακούς Αγώνες. ΩςΟλυμπιάδα πάλεψε με κάθε μέσο, θεμιτό και αθέμιτο, για να εγκαθιδρύσει την κυριαρχία της ενάντια στις άλλες συζύγους του Φίλιππου και στα παιδιά τους, εξασφαλίζοντας για τον Αλέξανδρο ένα μέλλον ως βασιλιά έτσι ώστε να εκπληρώσει το όνειρο του Φίλιππου. Και μετά τον πρόωρο θάνατο του Αλεξάνδρου, έκανε ό,τι περνούσε από το χέρι της για να σώσει την αυτοκρατορία, και ως Στρατονίκη ηγήθηκε των ανδρών του Αλέξανδρου που παρέμειναν πιστοί ενάντια στους επίγονους που τη διαμέλισαν. Η ζωή της ήταν συναρπαστική και το τέλος της ηρωικό.
Σε ένα κόσμο αντρών, οι μητέρες τους κατέχουν μια ιδιάζουσα θέση. Για χιλιετίες οι γυναίκες δικαιώνονταν μόνο αν αποκτούσαν αυτή την ιδιότητα γεννώντας άντρες, με τα κορίτσια να θεωρούνται ένα είδος παράπλευρης απώλειας, μόνο για να χρησιμεύσουν στην αναπαραγωγή του είδους. Για να μη μιλήσουμε γι’ αυτές που είχαν την ατυχία να μη γίνουν μητέρες. Οι γυναίκες αντλούσαν δύναμη από την εξουσία του συζύγου, ή από την ύπαρξη και μόνο του γιου και διαδόχου. Πολλές, στον ρου της ιστορίας, τον επηρέασαν εκμεταλλευόμενες αυτή τη συνθήκη. Η Ολυμπιάδα ενσαρκώνει το παράδοξο να είναι η μητέρα ενός από τους πιο διάσημους και επιδραστικούς άντρες της ιστορίας, και η σύζυγος ενός άλλου εξίσου σημαντικού, που όμως υπήρξε αυτόνομα πέρα από τη σκιά των αντρών που όρισαν τη ζωή της. Και είναι αυτό που την κάνει ελκυστική ως ιστορικό πρόσωπο αλλά και ιδανική ηρωίδα μιας μυθοπλασίας που αναφέρεται τόσο στις μητέρες όσο και στους γιους.
Η Ολυμπιάδα πέθανε πριν 2,300 χρόνια, σε έναν κόσμο που είχε μεταμορφωθεί ανεπανόρθωτα από τις κατακτήσεις του γιου της, του Αλέξανδρου. Δε μπορεί να μιλήσει, και πάρα πολλοί έχουν μιλήσει γι’ αυτήν, από τον καιρό που ζούσε μέχρι σήμερα. Έχουν μιλήσει γι’ αυτήν ως δολοπλόκο, δολοφόνο, θρησκομανή και ψεύτρα, ως ηρωίδα, πρόμαχο, μάνα, σύζυγο, βασίλισσα και πολιτική ηγέτιδα. Ακριβώς επειδή δε μπορεί να μιλήσει η ίδια, η σκηνοθετική προσέγγιση εστιάζει σε μια φανταστική απολογία μιας φανταστικής Ολυμπιάδας που ελπίζουμε να είναι κοντά στην πραγματική Ολυμπιάδα, κι όχι σ’ εκείνη τη φανταστική Ολυμπιάδα που έπλασαν οι εχθροί και οι θαυμαστές της. Ανάμεσα στα ερείπια της ζωής της, κάπου στην Πύδνα, η Ολυμπιάδα, νεκρή πλέον, αναμετράται από την αρχή με όσα κατάφερε κι όσα προσπάθησε στη ζωή της, με τα νεανικά της όνειρα, την ταραχώδη συζυγική ζωή της, το όνειρό της που γέννησε τον Αλέξανδρο, την κληρονομία που έχτισε ο Αλέξανδρος στην Ασία και που κατασπάραξαν οι επίγονοι μετά το θάνατό του. Βέβαιη για τις επιλογές και τις πράξεις της ως το τέλος, η γυναίκα που κέρδισε κυρίως υστεροφημία μέσω του γιου της ανασυνθέτει τη δική της ζωή, η οποία αναπόφευκτα γέννησε το μύθο του Αλέξανδρου.
Κείμενο: Κάτια Σπερελάκη
Σκηνοθεσία: Σήφης Μάινας
Σκηνικά: Λήδα Σπερελάκη
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Φωτισμοί: Άκης Σαμόλης
Φωτογραφίες: Βασίλης Βρεττός
Παραγωγή: Πολυχώρος Vault
Ερμηνεία: Κάτια Σπερελάκη
Μάρτιος: Τετάρτη στις 19:00
Από 14 Απριλίου κάθε Σάββατο 19:15 και Κυριακή 21:15

🎭

The curing room
Το αντιπολεμικό κοινωνικό δράμα του David Ian Lee, σε μετάφραση Αντώνη Γαλέου και σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά μετά την μεγάλη απoδοχή από κοινό και κριτικούς την περασμένη σεζόν, συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά από Νοέμβρη στον Πολυχώρο VAULT. Βασισμένο σε αληθινά γεγονότα και αυστηρώς ακατάλληλο, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Ένα έργο βαθιά συγκινητικό, ανθρώπινο, σκληρό, άγριο, σπαρακτικό. Ένα αγωνιώδες, τολμηρό, αποτρόπαιο και έντονο θρίλερ.
Άνοιξη 1944. Νότια Πολωνία. Πριν αποχωρήσουν τα Ναζιστικά στρατεύματα αιχμαλωτίζουν μια διμοιρία Ρώσων στρατιωτών. Τους σκοτώνουν όλους εκτός από επτά άνδρες, που κλειδώνουν γυμνούς, χωρίς φαγητό και νερό στο κελάρι ενός άδειου Μοναστηριού. Την ελπίδα, θα την διαδεχτεί η ένταση, ο θυμός, η άρνηση, ο φόβος, η απόγνωση, η απελπισία. Ο εγκλεισμός, η πείνα και η δίψα, το ένστικτο της επιβίωσης γρήγορα θα τους οδηγήσει στα άκρα.
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Μάνος Αντωνιάδης
Σκηνικός χώρος: Γιώργος Λυντζέρης
Σχεδιασμός φωτισμών: Βαγγέλης Μούντριχας
Φωτογραφίες παράστασης: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
Αφίσα παράστασης: Σίμος Παπαναστασόπουλος
Διδασκαλία σκηνικής πάλης: Αλέξανδος Αχτάρ
Βοηθός σκηνοθέτη: Μάνος Κανναβός
Παραγωγή: VAULT
Παίζουν: Ευθύμης Γεωργόπουλος, Νίκος Γκέλια, Τάσος Δέδες, Στέλιος Καλαϊτζής, Πάνος Νάτσης, Βασίλης Τσιγκριστάρης, Στέλιος Ψαρουδάκης
Ως 12 Μαΐου 2018 κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21:15

🎭

Τρεις Ανοίξεις
Τρείς νέοι άνδρες, θύματα της βίας, της καταπίεσης και της κακοποίησης, ξεκινούν ένα ταξίδι αναζήτησης της αλήθειας. Στο δρόμο τους θα συναντήσουν ανθρώπους που έχουν υπάρξει θύματα και θύτες στον ίδιο τους τον εαυτό. Μέσα από τις ιστορίες των θυμάτων, οι μορφές διάκρισης παρουσιάζονται στο κοινό στυγνά και με ωμό ρεαλισμό. Οι τρείς άνδρες θα προσπαθήσουν να δώσουν απαντήσεις στα ερωτήματα που εμφανίζονται στο δρόμο τους, με σκοπό την αφύπνιση του κοινού και την προτροπή να ανοίξουν τα μάτια τους στα όσα συμβαίνουν γύρω τους.
Αντλώντας στοιχεία από τη Σκανδιναβική μυθολογία και το μύθο του Ράγκναροκ, για τον πόλεμο που θα προηγηθεί το τέλος του κόσμου, ο Δημήτρης Πλαβούκος υπογράφει το κείμενο της νέας παράστασης. Συγκρίνοντας αλληγορικά τον πόλεμο πριν το τέλος του κόσμου με την κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα, παρουσιάζει δύο αντίπαλα στρατόπεδα. Στη μια πλευρά η ανθρωπιά, κάθε τι που μας ορίζει ως ανθρώπους, και στην άλλη η κακοποίηση, η καταπίεση, η διάκριση, το μίσος και η βία. Η παράσταση θέτει στο κοινό το εξής ερώτημα: αν η έκβαση του πολέμου –της κατάστασης που βιώνουμε στην Ελλάδα του σήμερα– είναι εναντίον μας, από πού μπορούμε να αντλήσουμε ελπίδα και δύναμη για να αποτρέψουμε την τελική μάχη;
Κείμενο: Δημήτρης Πλαβούκος
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Πλαβούκος και Κωνσταντίνος Μποσυνάκης
Μουσική: Βαγγέλης Μακρής
Τραγούδι: Fulvio Tirella
Στίχοι: Νίκος Λάττας
Μουσική Παραγωγή: Low p (69 beats)
Σχεδιασμός φωτισμών: Άκης Σαμόλης
Παραγωγή: Eä – Ενημέρωση, Κατανόηση, Αποδοχή
Με τους: Βαγγέλη Μακρή, Θάνο Σκόπα, Κωνσταντίνο Χατζηθεοδώρου
Και τους: Αμαλία Δόξα, Κωνσταντίνο Μποσυνάκη, Δημήτρη Πλαβούκο, Νάνσυ Πλαβούκου, Diana Putkaradze, Χριστίνα Σπανού
Παίζουν: Δημήτρης Βιτάλης, Τάκης Βρυνιώτης, Ιωσήφ Γεωργάνος, Σταυριάννα Γούση, Φανή Γρύλλη, Κωνσταντίνος Κάππας, Αλέξανδρος Καυκάς, Ράνια Πρωτοσύγγελου, Ανδρομάχη Σόμπολα, Γιώργος Σταύρου
Από 11 Οκτωβρίου κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:00

🎭

Πού είναι η μάνα σου μωρή
Μετά την πετυχημένη περιοδεία ανά την Ελλάδα και τις sold out παραστάσεις στο VAULT, η παράσταση «Πού είναι η μάνα σου μωρή» σε επιμέλεια κειμένου Δήμητρας Πέτρουλα, με την Βέρα Κρούσκα, σε σκηνοθεσία–μουσική επιμέλεια Ένκε Φεζολλάρι, ολοκληρώνει με έναν τρίτο κύκλο 14 παραστάσεων, την πετυχημένη πορεία της στον Πολυχώρο VAULT.
Από το Σάββατο 14 Οκτωβρίου έως την Κυριακή 26 Νοεμβρίου, κάθε Σάββατο στις 21:00 και Κυριακές στις 19:00
«Πού είναι η μάνα σου μωρή»: Μία σπαραχτική μαρτυρία για τον εμφύλιο, με τη Βέρα Κρούσκα να ενσαρκώνει τα πάθη και τις ματωμένες σελίδες της οικογένειας Πέτρουλα στην Μάνη, την τραγική ιστορία ενός παιδιού που επέζησε απο τις σφαγές των Χιτών και κατέγραψε όλες τις θυριωδίες τους.
Ολοκληρώθηκαν οι παραστάσεις

🎭

Μάρτυρας
Marius von Mayenburg
Από την ομάδα ProvaT.O. (Prova Theatre Organization)
Εσύ μέχρι πού μπορείς να φτάσεις για αυτά που πιστεύεις;
Ο Μπέντζαμιν είναι ένας νεαρός μαθητής που έχει αφοσιωθεί πλήρως στη μελέτη της Βίβλου. Αντιλαμβάνεται και προσπαθεί να κάνει πράξη τον λόγο του Θεού με τον πιο διεστραμμένο τρόπο. Με όπλο την πίστη του, ξεκινά να επιτίθεται στους συμμαθητές του, στους καθηγητές του, καθώς και στην ίδια του την μητέρα, που δεν έχουν ιδέα τι ακριβώς συμβαίνει. Καθώς η κατάσταση επιδεινώνεται, αδυνατούν να προβλέψουν τις συνέπειες.
Πώς το σχολείο και η οικογένεια θα απαντήσουν σε αυτή την ακραία συμπεριφορά;
Ο φασισμός και η ανοχή συγκρούονται σε αυτό το αστείο αλλά και προκλητικό έργο. Η παράσταση αποτελεί μία σύνθεση από 26 σκηνές “μονταρισμένες” ώστε να θυμίζουν κινηματογραφικό σενάριο και μας φέρνει αντιμέτωπους με το ερώτημα: εσύ μέχρι πού μπορείς να φτάσεις για αυτά που πιστεύεις;
Μετάφραση: Άρης Κυπριανού και Βαγγέλης Λάσκαρης
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Λάσκαρης
Σκηνικός χώρος, σχεδιασμός φωτισμών, ενδυματολογική επιμέλεια: Γιώργος Λυντζέρης
Κίνηση ηθοποιών: Σοφία Μιχαήλ
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση και ενορχήστρωση: Πάνος Πανάκος
Ηλεκτρική κιθάρα: Μάριος Στέρπης
Ηλεκτρικό μπάσο: Γιώργος Λαμπάδης
Φωτογραφίες παράστασης: Γιώργος Στριφτάρης
Trailers: Θοδωρής Θεοδώρου, Γιώργος Στριφτάρης
Αφίσα παράστασης: Νίκος Παναγόπουλος
Επιμέλεια προγράμματος: Εκδόσεις Άπαρσις
Παραγωγή: Vault
Παίζουν (αλφαβητικά): Συμεώνη Γιαννάτου, Βασιλική Δρακοπούλου, Χρύσα Κούρκουλου, Άρης Κυπριανού, Βαγγέλης Λάσκαρης, Δημήτρης Μαγκλάρας, Λωρίνα Χατζημανώλη.
*Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΓΙΑ ΑΝΗΛΙΚΟΥΣ / ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΚΑΙ Η ΒΙΝΤΕΟΣΚΟΠΗΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ / ΟΙ ΠΑΡΑΒΑΤΕΣ ΘΑ ΔΙΩΚΟΝΤΑΙ ΝΟΜΙΚΑ.
*ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ
Από 9 Οκτωβρίου κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:15 και από τις 3 Μαρτίου κάθε Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 18:00
Περισσότερα για την παράσταση εδώ!
Ολοκληρώθηκαν οι παραστάσεις

🎭

94 ΜΙΛΙΑ
Ελένης Γιασσά σε σκηνοθεσία Στέλιου Καλαϊτζή
Μία παράσταση που πραγματεύεται την πνευματική, ψυχολογική και σωματική καταστροφή μιας γυναίκας από τον παιδικό της έρωτα.
Το έργο δεν έχει ανέβει ξανά σε θεατρική σκηνή και είναι η πρώτη θεατρική σκηνοθεσία του ηθοποιού Στέλιου Καλαϊτζή.
Η Μελίνα πηγαίνει για διακοπές στο πατρικό της για πρώτη φορά μετά το θάνατο της μητέρας της. Εκεί θα συναντήσει τον παιδικό της έρωτα τον Χάρη, ο οποίος έχει επιστρέψει από το Λονδίνο μετά το τέλος των σπουδών του στην ψυχολογία. Ο Χάρης καταλαβαίνοντας το πόσο ευάλωτη είναι πια η Μελίνα, θα προσπαθήσει να παίξει με το μυαλό της και να τη χειριστεί όπως αυτός θέλει χωρίς να της προσφέρει το είδος αγάπης που εκείνη ζητάει. Θα ακολουθήσει ένα ξέσπασμα διαστροφών και υποταγής, από το οποίο η ίδια δε θα μπορεί να ξεφύγει και θα φτάσει στα άκρα.
Συγγραφέας: Ελένη Γιασσά
Σκηνοθεσία: Στέλιος Καλαϊτζής
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Ανδρέας Κελέκης
Σκηνικός χώρος & Κουστούμια: Γιώργος Λυντζέρης
Σχεδιασμός φωτισμών: Άννα Ρεμούνδου
Trailer: Κυριάκος Νοχουτίδης, Στέλιος Καλαϊτζής
Φωτογραφίες: Αρίων Κουρκουβέλης
Αφίσα παράστασης & Γραφιστικά: Γεωργία Γιαννούλη
*Το έργο αποτελεί προϊόν μυθοπλασίας. Τα πρόσωπα, τα ονόματα και οι καταστάσεις είναι φανταστικά και οποιαδήποτε ομοιότητα είναι συμπτωματική και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΚΑΙ Η ΒΙΝΤΕΟΣΚΟΠΗΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ / ΟΙ ΠΑΡΑΒΑΤΕΣ ΘΑ ΔΙΩΚΟΝΤΑΙ ΝΟΜΙΚΑ
*ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ
 Από τις 2 Οκτωβρίου έως τις 21 Νοεμβρίου 2017 και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00
Ολοκληρώθηκαν οι παραστάσεις

🎭

Φυλακισμένες
Ισπανία, χειμώνας του 1950, μετά τον εμφύλιο πόλεμο. Συνεργασία Εκκλησίας και Φασιστών. Η Δικτατορία του Φράνκο στην εξουσία. Καθολικισμός. Γυναικείες Φυλακές μέσα σε ένα Μοναστήρι έξω από μία επαρχιακή πόλη της Ισπανικής ενδοχώρας. Κρύο, πείνα, αρρώστιες, απομόνωση, βία, κακοποίηση, θάνατος.
Γυναίκες φυλακισμένες. Κάποιες για πολιτικούς λόγους, όπως η κουμουνίστρια και η αναρχική, κι άλλες για κλεψιές, πορνεία, μοιχεία, παράνομες εκτρώσεις, φόνους, κάποια που σκότωσε τον άντρα της και άλλη που έπνιξε το μωρό της. Χαίρονται, γελάνε, ερωτεύονται, ονειρεύονται, ελπίζουν, προσεύχονται, ραδιουργούν, θυμώνουν, γκρινιάζουν, τσακώνονται, απελπίζονται, κλαίνε, πονάνε, αλλά πάντα συμπαραστέκονται η μία στην άλλη. Επιθυμούν το πολυτιμότερο αγαθό, την ελευθερία τους, ένα καινούργιο ξεκίνημα, μια νέα αρχή.
Σαν χορός αρχαίας τραγωδίας περιμένουν έναν Από Μηχανής Θεό, τον επίσκοπο, τη χάρη που δίνει κάθε δέκα χρόνια σε μία από αυτές. Τη χάρη που θα δοθεί σε δύο βδομάδες. Μόνο που αυτή την χάρη την θέλουν όλες. Και την διεκδικούν όλες. Κάποιες όμως είναι αποφασισμένες να την πάρουν.
Όσο οι μέρες περνάνε τόσο κορυφώνεται η ένταση. Όσο η ελπίδα τους για τη χάρη μεγαλώνει, τόσο γιγαντώνονται ο πόνος και η απελπισία τους. Οι ακραίες συνθήκες και τα ακραία πάθη, οδηγούν σε ακραίες συμπεριφορές. Ένα καταστροφικό επισκεπτήριο. Ένοχα μυστικά βγαίνουν στο φως. Οι ισορροπίες χάνονται. Και μετά μια σειρά από αποκαλύψεις και ανατροπές οδηγούν στο τραγικό τέλος.
Συγγραφείς: Ignacio del Moral & Verónica Fernández
Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καρατζιάς
Πρωτότυπη μουσική: Μάνος Αντωνιάδης
Σκηνικά /Κοστούμια: Γιώργος Λυντζέρης
Κατασκευαστής σκηνικών: Κώστας Μπακάλης
Κατασκευή Κουστουμιών: Μάρθα Χριστοφορίδου
Σχεδιασμοί Φωτισμών: Βαγγέλης Μούντριχας
Βοηθός Φωτιστή: Άκης Σαμόλης
Φωτογραφίες παράστασης: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
Αφίσα παράστασης: Σίμος Παπαναστασόπουλος
Α βοηθοί Σκηνοθέτη: Γιέλενα Γκάγκιτς, Δανάη Μπαρούχου
Β βοηθός Σκηνοθέτη: Daniela Strati
Παραγωγή: Vault
Παίζουν: Ελένη Αλεξανδροπούλου, Ντέμη Αντωνοπούλου, Δέσποινα Αποστολίδου, Δώρα Γιαννακοπούλου, Βάσω Γρέντζελου, Χρήστος Καλμαντής, Γιάννης Καραμπέκιος, Μαρία Κατσαρού, Μυριέλλα Κουρεντή, Στέλλα Μουκαζή, Μαργαρίτα Παπαντώνη, Νίκη Πολύζου, Σοφία Ρούσου, Ευθύμης Τζώρας, Μαρία Φραγκάτου και η κυρία Γιάννα Σταυράκη
Από 1 Νοεμβρίου 2017 έως την Πέμπτη 29 Μαρτίου 2018 κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:15

🎭

Ο Συλλέκτης
του John Fowles
Πρόκειται για το μυθιστόρημα το οποίο καθιέρωσε τον John Fowles ως έναν από τους κορυφαίους σύγχρονους πεζογράφους σε παγκόσμια κλίμακα. Η ένταση και η δυναμική του κειμένου καθώς και το σασπένς της ιστορίας κατατάσσουν το βιβλίο, που μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο και το θέατρο, στα πιο σημαντικά θρίλερ της μεταπολεμικής λογοτεχνίας.
Δυο κόσμοι εντελώς διαφορετικοί, υποχρεώνονται με τη βία να συνυπάρξουν μέσα στο υπόγειο κελάρι ενός παλιού σπιτιού στην αγγλική εξοχή: από τη μια αυτός του μικροαστού κι ακαλλιέργητου Κλεγκ, του οποίου μοναδικό ενδιαφέρον είναι η συλλογή πεταλούδων, και από την άλλη εκείνος της μορφωμένης και μεγαλοαστής Μιράντας, φοιτήτριας στη Σχολή Καλών Τεχνών. Στην Αγγλία των έντονων κοινωνικών διακρίσεων, που η καθημερινή ζωή δεν αφήνει κανένα περιθώριο ουσιαστικής επαφής ανάμεσα στις διαφορετικές τάξεις, ο ήρωας, με τον πλέον ανορθόδοξο και σκληρό τρόπο, καταφέρνει να τις αναμίξει σε ένα εκρηκτικό κοκτέιλ. Απαγάγει τη Μιράντα και την υποχρεώνει σε μια συγκατοίκηση μαζί του, ενώ ταυτόχρονα καταγράφονται οι πολλαπλές οπτικές του μοιραίου αυτού «πειράματος»: κάθε ήρωας, ενδοσκοπούμενος, παρατηρεί, σχολιάζει και ενίοτε συμπεραίνει πράγματα για τη μεταξύ τους σχέση σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας, ενώ ταυτόχρονα παρακινεί τον θεατή να κάνει από την πλευρά του το ίδιο. Το διασκευασμένο για το θέατρο μυθιστόρημα του John Fowles δεν διατηρεί μόνο στο ακέραιο τη διεισδυτική ματιά του δημιουργού πάνω στη συντηρητική αγγλική κοινωνία και τον ανάγλυφο τρόπο να προβάλει τις εμμονές και τις ανακολουθίες της, αλλά και την ικανότητα του να απευθύνει την ουσία του συγκεκριμένου προβληματισμού σε κάθε κοινότητα που πλήττεται από φαινόμενα ταξικών διακρίσεων, αποκλεισμών και εντέλει φόβου να αποδεχθεί κάθε μορφή ετερότητας.
O Φρέντερικ, ένας νεαρός ταπεινής καταγωγής αρκετά μοναχικός, ασχολείται (από μικρή ηλικία) με τη συλλογή πεταλούδων και είναι γοητευμένος από τη Μιράντα, μια νεαρή φοιτήτρια της Καλών Τεχνών, από οικογένεια ανώτερης κοινωνικής τάξης, με πολλούς φίλους και πλούσια κοινωνική ζωή. Όταν ο Φρέντερικ κερδίζει ένα μεγάλο χρηματικό ποσό στο ΠΡΟΠΟ αρχίζει να παρακολουθεί επισταμένα την Μιράντα, την οποία τελικά απαγάγει και κλείνει για ένα μήνα στο ειδικά διαμορφωμένο -από εκείνον- κελάρι μιας απομονωμένης βίλας, λίγο πιο έξω από το Λονδίνο. Σε αυτό το διάστημα οι δύο νέοι θα ζήσουν την ίδια κατάσταση (της απαγωγής και του εγκλεισμού) από μία εντελώς διαφορετική οπτική. Ο Φρέντερικ έχει στήσει ένα σχέδιο αγάπης. Η Μιράντα είναι θύμα ενός σχεδίου απαγωγής.
Μετάφραση – Δραματουργική Επεξεργασία: Μαριλένα Παναγιωτοπούλου
Σκηνοθεσία: Ένκε Φεζολλάρι
Σκηνικά- Κοστούμια: Γιώργος Λυντζέρης
Φωτισμοί: Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου
Δραματολόγος: Ναταλί Μηνιώτη
Μουσική Επιμέλεια: Ένκε Φεζολλάρι
Βοηθός Σκηνοθέτη: Δάφνη Λιανάκη
Βοηθός Σκηνογράφου: Ανθή Παρασκευά - Βελουδογιάννη
Επιστημονική Σύμβουλος – Εγκληματολόγος: Κάτια Σωτηρίου
Φωτογραφίες: Κική Παπαδοπούλου
Επικοινωνία: Μαρία Κωνσταντοπούλου
Παραγωγή: Red Moonlight Productions
Ερμηνεύουν: Γιώργος Παπαπαύλου, Πολυξένη Μυλωνά
Aπό τις 18 Δεκεμβρίου 2017 έως 27 Φεβρουαρίου 2018, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00
Ολοκληρώθηκαν οι παραστάσεις

🎭

Πολυχώρος VAULT THEATRE PLUS
Μελενίκου 26 Βοτανικός, Αθήνα
2130356472, 6945993870
vaultvotanikos@gmail.com
(τηλεφωνικό κέντρο 11:00 - 14:00 και 17:00 - 21:00)

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Pelota, Σταμάτη Γιακουμή4ος όροφος, Μάριου ΛιβάνιουΗ φυγή των τεσσάρων, Χάρη ΜπαλόγλουΑγόρια και κορίτσια, Δημήτρη ΣιάτηΣαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ, Αντώνη ΠαπαδόπουλουBackpack: Ιστορίες χίμαιρεςΑπό τις στάχτες της Καντάνου, Χριστίνας Σουλελέ
Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΈξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΤο κορίτσι της Σελήνης, Μαργαρίτας ΔρόσουΤο ανυπεράσπιστο αγόρι, Αλέξανδρου ΠιστοφίδηΡόνι ο Σαλιγκαρόνης, Χριστίνας ΔιονυσοπούλουΗ περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη, Ευαγγελίας Τσαπατώρα