Μια 4μερη γιορτή αφιερωμένη στην τέχνη του Μπαρόκ φτάνει στην πόλη της Αθήνας στο θέατρο Βαφείο-Λάκης Καραλής.
Από την Παρασκευή 22 Σεπτέμβρη 2017 έως και τη Δευτέρα 25 Σεπτέμβρη, τo πρώτο φεστιβάλ που είναι αποκλειστικά αφιερωμένο στην τέχνη του Μπαρόκ έρχεται με τέσσερις μέρες γεμάτες προβολές, αφηγήσεις και ζωντανή μουσική από εκλεκτούς Έλληνες και διεθνείς καλλιτέχνες, που θα μας ταξιδέψουν μέσα από ποικίλες τέχνες σε μια μακρινή, γοητευτική εποχή και αισθητική.
Παρασκευή 22 Σεπτέμβρη
Οι: Χρήστος Τσόγιας Ραζάκοφ (όμποε), Μαρία Κολέτου (φαγκότο-φλάουτο με ράμφος) και Σεβαστιανός Μοτορίνος (τσέμπαλο) ερμηνεύουν έργα των: Georg Philipp Telemann, Gottfried Finger, Nicolas Chédeville, Jean Philippe Rameau, Antonio Vivaldi.
Παράλληλες αφηγήσεις επιστολών, ποιημάτων & θεατρικών μονόλογων των: Montesquieu, G.P.F.F. von Hardenberg - ''Novalis'', William Shakespeare, Carlo Goldoni, Moliere, Βιτσέντζου Κορνάρου.
🎻
Σάββατο 23 Σεπτέμβρη
Οι: Αλεξάνδρα Αηδονοπούλου (άλτο), Fabiola Ojeda (μπαρόκ τσέλο) και Αna Ospina Ramirez (τσέμπαλο) ερμηνεύουν φωνητικά έργα των: Georg Friedrich Haendel, Antonio Caldara, Antonio Vivaldi. Αφήγηση: ο Έρωτας και το μυθολογικό στοιχείο στη φωνητική μουσική του 17ου & 18ου αιώνα.
Μια παράσταση με πρωταγωνιστή τη γυναικεία άλτο φωνή και θέμα τον Έρωτα κυνηγό ή αλλιώς... το κυνήγι του Έρωτα.
Κοσμικές καντάτες των: Georg Friedrich Haendel, Antonio Caldara και Antonio Vivaldi για άλτο, βιολί, τσέλο & μπάσο κοντίνουο.
🎻
Κυριακή 24 Σεπτέμβρη
Οι: Αναστασία Μηλιώρη (μπαρόκ βιολί), Κίρα Σαπλαχίδου, Fabiola Ojeda (μπαρόκ τσέλο) και Σεβαστιανός Μοτορίνος (τσέμπαλο) ερμηνεύουν έργα μουσικής δωματίου των: G.P.Telemann, J.S.Bach, C.P.E.Bach. Παράλληλη προβολή: Φιλοσοφία και Επιστήμες τον 17ο & 18ο αιώνα.
Το Σεπτέμβρη του 1737 ο G. P. Telemann αποφασίζει επιτέλους ν’ αφήσει το Αμβούργο και να επισκεφτεί το Παρίσι. Είναι καλεσμένος εδώ και 7 χρόνια από τέσσερις διακεκριμένους Γάλλους μουσικούς. Καταφτάνει αργοπορημένος, αλλά όχι με άδεια χέρια... φέρνει μαζί του 12 Κουαρτέτα!
10 χρόνια αργότερα o Φρειδερίκος Β’ της Πρωσίας καλεί στο Potsdam τον J.S.Bach. Τη συνάντησή τους έχει κανονίσει ο γιος του, ο Carl Philipp, που δουλεύει ως μουσικός στην αυλή του Βασιλιά και περνάει την ώρα του γράφοντας Τρίο Σονάτες όπως κάνουν και όλοι οι συνάδελφοί του, αυτός όμως, χρησιμοποιώντας συνθετικά την τρίφωνη υφή κι έναν αντιστικτικό σχεδιασμό, φτάνει το είδος σε άλλη διάσταση.
Ο Βασιλιάς Φρειδερίκος δίνει ένα περίπλοκο μουσικό θέμα στον Johann Sebastian για ν’ αυτοσχεδιάσει πάνω σ’ αυτό μια τρίφωνη φούγκα. Το αποτέλεσμα ξεπερνάει κάθε προσδοκία: φούγκες, ριτσερκάρ, κανόνες και μια Τρίο Σονάτα.
Κι όλ’ αυτά σε μια Ευρώπη που φιλόσοφοι κι επιστήμονες όπως ο Καντ, ο Χιουμ, ο Βολταίρος, ο Ρουσσώ έχοντας διαδεχθεί τον Λάιμπνιτς, τον Σπινόζα, το Νεύτωνα, το Ντεκάρτ, τον Λοκ και τον Πασκάλ, διαπραγματεύονται και μιλούν για τα πάντα: τον κόσμο, την κρατική εξουσία, τη θρησκεία, την ηθική, την αισθητική, μέσα σ’ ένα σύμπαν που μόλις έχει χάσει τη Γη ως επίκεντρό του...
🎻
Δευτέρα 25 Σεπτέμβρη
Οι: Αλέξανδρος Κάλκος (μπαρόκ κιθάρα), Guitarte Ensemble και Βασίλης Τιγγιρίδης (θεόρβη) ερμηνεύουν έργα των: Robert de Visée, Giovanni Girolamo Kapsberger, Bellerofonte Castaldi, Alessandro Piccinini, Gaspar Sanz, Santiago de Murcia, François le Cocq, Arcangello Corelli, Georg Friedrich Handel. Παράλληλη προβολή: Η Τέχνη στην Ευρώπη του 17ου & 18ου αιώνα. Αφήγηση: Ιστορίες από την πολιορκία της Καζάλε, ανώνυμου - μέσα 17ου αιώνα.
Η θεόρβη, το βαθύτερο όργανο της οικογένειας του λαούτου μεσουράνησε σε όλη την Ευρώπη τον 17ο, αλλά και μεγάλο μέρος του 18ου ως όργανο απαραίτητο στο “basso continuo” κι ανέπτυξε παράλληλα σημαντική φιλολογία ως σόλο όργανο από συνθέτες όπως ο A. Piccinini, ο G. G. Kapsberger κα ο B. Castaldi.
Η chitarra spagnola από τις αρχές του 17ου αιώνα κατέκλεισε την Ευρώπη. Ακούγοντας κανείς τα έργα των R. de Visée, F. le Cocq, G. Sanz, S. de Murcia καταλαβαίνει τι ήταν αυτό που συγκινούσε τους απλούς ανθρώπους και τους βασιλιάδες της εποχής, αλλά και με πόση φρεσκάδα φτάνει αυτή η μουσική ως τις μέρες μας.
Η σύγχρονη κιθάρα, ευέλικτη και γοητευτική, δημιουργώντας κιθαριστικά σύνολα φιλοδοξεί με τη δική της ηχητική προσέγγιση να μεταφέρει τον ήχο της ορχήστρας δωματίου μεταγράφοντας κι ερμηνεύοντας δεξιοτεχνικά concerti grossi των A.Vivaldi και G.F.Haendel.
Canarios, Follia, Passacaglia, Concerto grosso, Pavana, είναι κάποια απ’ τα μουσικά είδη που ακούμε καθώς προβάλλονται μπροστά μας αριστουργηματικά έργα τέχνης των: Vermeer, Caravaggio, Velazguez, Bernini, Carracci, Pussin, Rubens, Rebrandt κ.α. και καθώς οι σπαρταριστές αφηγήσεις Ιταλών και Ισπανών χρονογράφων για τον τριακονταετή πόλεμο, δημιουργούν μια γλαφυρή εικόνα της Ευρώπης της εποχής.
🎻
Ταυτότητα του Athens Baroque Festival
Αφήγηση-Δραματοποίηση: Δανάη Μπερή
Επιμέλεια Κειμένων | Βίντεο: Αντιγόνη Μηλιώρη
Φωτισμοί: Σάββας Σουρμελίδης
Καλλιτεχνική επιμέλεια: Αναστασία Μηλιώρη
Θέατρο Βαφείο – Λάκης Καραλής
Αγίου Όρους & Κωνσταντινουπόλεως 115
Κεραμεικός
Τηλέφωνο Κρατήσεων: 2103425637
Ώρα Έναρξης: 21.00
Η σελίδα του Athens Baroque Festival στο facebook