Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες * Η φυγή των τεσσάρων * Από τις στάχτες της Καντάνου * Σαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ * 4ος όροφος ** Αληθινή ιστορία: Το ανυπεράσπιστο αγόρι ** Διηγήματα: Αγόρια και κορίτσια * Pelota * Backpack: Ιστορίες χίμαιρες ** Διάφορα άλλα: Έξι τίτλοι από τις εκδόσεις Ελκυστής * Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Για παιδιά: Η περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη * Ρόνι ο Σαλιγκαρόνης

Η παραλία του Sainte Adresse του Κλωντ Μονέ

Αγαπημένοι μου,
Αύγουστος ακόμη, αν και είναι πολλοί αυτοί που γύρισαν από τις διακοπές, τις όποιες και τις όσες διακοπές τους... Ο καιρός, όμως, είναι ακόμη ζεστός -μερικές φορές επικίνδυνα ζεστός- και οι επισκέψεις στη θάλασσα εξακολουθούν να μας τραβούν.
Δεν θα μπορούσα, λοιπόν, παρά να σας δείξω έναν πίνακα με θάλασσα, καραβάκια και ανθρώπους, έναν αριστουργηματικό πίνακα του Μονέ που δεν είναι και τόσο γνωστός στους πολλούς. Είναι μια ελαιογραφία σε μουσαμά, 75 x 101 εκ. και εκτίθεται στο Ινστιτούτο Τέχνης του Σικάγο.

Ήταν φθινόπωρο του 1866 όταν ο Κλωντ Μονέ υποχρεώθηκε, λόγω των χρεών που είχε δημιουργήσει, να εγκαταλείψει την βίλλα Ντ’ Αβραί και να μετακομίσει στο Σαιντ Αντρές. Η γειτνίαση με την θάλασσα είχε ως αποτέλεσμα την δημιουργία μιας σειράς θαλασσογραφιών, όλες επηρεασμένες από το ύφος του δασκάλου του, του Μπουντέν.
Ο Μπουντέν του είχε διδάξει να ζωγραφίζει σχέδια εκ του φυσικού και μετά να τα επεξεργάζεται με την ησυχία του στο εργαστήριό του.
Βέβαια, οι πίνακες του Μονέ είναι πιο ζωντανοί και αυθόρμητοι. Δεν εφαρμόζει τους κανόνες της παραδοσιακής ζωγραφικής -εκείνοι υπαγόρευαν την χρήση απαλών, κιτρινωπών τόνων και μετωπικών, οπτικών γωνιών, όπως συνηθιζόταν τον 18ο αιώνα- αλλά χρησιμοποιεί χρώματα που πλησιάζουν το δυνατόν περισσότερο εκείνα του αντικειμένου που απεικονίζει, ενώ οι πινελιές του είναι απαλές και μικρές.

Ο συγκεκριμένος πίνακας είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα της τεχνικής του Μονέ εκείνων των χρόνων. Η γραμμή που προσδιορίζει το όριο ανάμεσα στην ακτή και στη θάλασσα μόλις που διακρίνεται. Βάρκες έχουν τραβηχτεί στην παραλία, ενώ τρεις μικροσκοπικές ανδρικές φιγούρες διακρίνονται δίπλα σε μια άλλη βάρκα. Στο βάθος ένας ικανός αριθμός ιστιοφόρων πλέουν στα νερά, ενώ στην απέναντι πλευρά της παραλίας βλέπουμε κάμποσα σπίτια και το καμπαναριό της εκκλησίας. Ο ουρανός, καλυμμένος ολόκληρος από γκρίζα σύννεφα, καταλαμβάνει σχεδόν το μισό του πίνακα.
Ο πίνακας χαρακτηρίζεται από μια μεγάλη ακρίβεια στην απόδοση των λεπτομερειών, ένα χαρακτηριστικό που ο ζωγράφος, πολύ σύντομα, θα εγκαταλείψει οριστικά.
Ο Μονέ δεν αγαπούσε απλά το νερό, είχε εμμονή με την απεικόνισή του σε σημείο που του αποδόθηκε το παρωνύμιο «Ραφαήλ του νερού». Ο ίδιος ο καλλιτέχνης είπε: «Θα ήθελα να βρισκόμουν συνέχεια κοντά στη θάλασσα ή να λικνίζομαι στα κύματά της. Αλλά και όταν πεθάνω, θα μου άρεσε να θαφτώ σε μια σημαδούρα».
Κλικ εδώ για περισσότερα της Δήμητρας Παπαναστασοπούλου

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Pelota, Σταμάτη Γιακουμή4ος όροφος, Μάριου ΛιβάνιουΗ φυγή των τεσσάρων, Χάρη ΜπαλόγλουΑγόρια και κορίτσια, Δημήτρη ΣιάτηΣαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ, Αντώνη ΠαπαδόπουλουBackpack: Ιστορίες χίμαιρεςΑπό τις στάχτες της Καντάνου, Χριστίνας Σουλελέ
Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΈξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΤο κορίτσι της Σελήνης, Μαργαρίτας ΔρόσουΤο ανυπεράσπιστο αγόρι, Αλέξανδρου ΠιστοφίδηΡόνι ο Σαλιγκαρόνης, Χριστίνας ΔιονυσοπούλουΗ περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη, Ευαγγελίας Τσαπατώρα