Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Οικογένεια Πελτιέ, Η κατάρα, Ροζ, Ανθοπωλείον ο Έρως * Σε είδα * Μέθεξη * Άννα * Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες * Η φυγή των τεσσάρων ** Αληθινή ιστορία: Το ανυπεράσπιστο αγόρι * Από τις στάχτες της Καντάνου * Σαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ * 4ος όροφος ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Εν αρχή ην ο έρως ** Διηγήματα: Ένα πιο σκοτεινό φως * Η οργή του Θεού και άλλες ιστορίες ** Νουβέλες: Αγόρια και κορίτσια * Pelota ** Διάφορα άλλα: Πέντε βιβλία από τις εκδόσεις Ελκυστής * Έξι τίτλοι από τις εκδόσεις Ελκυστής * Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Για παιδιά: Η περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη * Ρόνι ο Σαλιγκαρόνης

Η μαύρη κάντιλακ


Στην υπόθεση, στη σύγχρονη Αθήνα, ο αστυνόμος Σεβαστιανός αναζητεί το δράστη μιας περίεργης δολοφονίας συναντώντας παλιούς γνώριμους ενώ μια σειρά από δολοφονίες περιπλέκουν το σκηνικό. Ένα τυχαίο περιστατικό όμως θα προσφέρει τη λύση.

Ο συγγραφέας γράφει εκτονώνοντας τη δημιουργικότητά του επειδή αυτό γεμίζει την ψυχή του και όχι για να βγαίνει φωτογραφίες με θαυμαστές και ακόλουθους ή να κάνει περιοδείες παρουσιάσεων και δημόσιες σχέσεις. Ο Τειρεσίας Λυγερός ασχολείται μόνο με ό,τι τον αφορά και τον γεμίζει· δε θα τον δεις να ποστάρει στα κοινωνικά δίκτυα πώς πήγε η μέρα του/φιλοσοφήσεις, δε θα τον συναντήσεις στο κέντρο -δε ξέρω αν κατεβαίνει ποτέ στο κέντρο, αλλά κι άμα κατέβαινε δε θα τον συναντούσες καθώς δε θα έκανε τσεκ ιν ή/και δε θα τον αναγνώριζες. Είναι η προσωποποίηση του αντικοινωνικού με την έννοια που έδωσε η ηλεκτρονική εποχή στον όρο.
Καλά κάνει. Αφήνει το έργο του να μιλήσει για εκείνον, που είναι και το ζητούμενο, παρά οι έξυπνες ατάκες του στο τουίτερ.

Στο αστυνομικό πεζογράφημά του βάζει νεύρο και ωθεί τον αναγνώστη άμεσα στη δράση. Παραμένει φειδωλός στις μεγάλες περιγραφές και αφηγήσεις, συνοπτικός, ξεκάθαρα ουσιαστικός και στοχευμένος στην ιστορία και τους ήρωές του. Σε ελάχιστες σελίδες (δυο τρεις αρκούν) έχει σκιαγραφήσει τον αστυνόμο του που,  ιδού μια «πρωτοτυπία» –έτσι για την αλλαγή–, δεν παρουσιάζεται ως άλλος Πουαρό ή Χολμς αλλά προσιτός, γήινος, με ηθική (απαραίτητη), με αυτοκριτική, με λάθη. Το βασικό του προσόν δεν είναι μια ιδιαίτερη ευφυΐα ή χάρισμα άνω του μέσου όρου που το διαθέτουν οι ελαχιστότατοι τού πλανήτη αλλά η όρεξη για δουλειά την οποία θέλει να κάνει όσο καλύτερα μπορεί. Τόσο μου αρέσει το προφίλ που εύχομαι να τον μιμηθούν όλοι οι αστυνόμοι της χώρας ή να ταυτιστούν. Ε, είναι και όσο μπρουτάλ απαιτεί η εργασία του, απότομος κι άγαρμπος αλλά με καλό χιούμορ το οποίο ο συγγραφέας τοποθετεί σοφά στην αφήγηση. Και πάντα μια δόση όμορφου χιούμορ αναδεικνύει μια αστυνομική ιστορία, ακόμα και την πιο νουάρ. Η μαύρη κάντιλακ ακουμπά σε νουάρ στοιχεία χωρίς να είναι ακριβώς αυτό –μια αίσθηση όμως τη βγάζει, ίσως λόγω των παραβατικών χαρακτήρων και του μη νόμιμου νυχτόβιου σκοτεινού κόσμου.

Το ότι ο Σεβαστιανός θα λύσει την υπόθεση και θα βρει τον δράστη το ξέρετε ήδη. Όλοι οι αναγνώστες αστυνομικών ιστοριών το γνωρίζουν ως αξίωμα· κάτι σαν κανόνα τέλος πάντων. Εκείνο που θα κάνει τη διαφορά σε αυτό το μυθιστόρημα είναι το υπέροχο κοινωνικοπολιτικό σχόλιο τού Λυγερού: σύστημα, σαθρό σύστημα, ρουσφετοκρατία, αναξιοκρατία, κομματοκρατία, διαφθορά, πελατειακές σχέσεις, ρατσισμός, κ.ά. ζητήματα τίθενται και σχολιάζονται αξιοπρεπώς.

Υπάρχει παράνομο ανθρώπινο είδος;

Ανήθικη είναι η μετανεωτερική εποχή των διαττόντων και ιλουστρασιόν αστέρων που αποξενώνουν το λαό από την πολιτική του ικανότητα να αντιλαμβάνεται τους ιστορικούς κινδύνους.

Ο συγγραφέας, δράττοντας της ευκαιρίας(;), «χαλαλίζει» τη μελάνη του μιλώντας ανοιχτά για όλα αυτά τα καυτά κοινωνικά θέματα και καθόλου επιφανειακά. «Βλέπει» και τις δύο πλευρές του νομίσματος, εξετάζει με ορθή λογική όλες τις όψεις και εξάγει απόψεις άψογα τεκμηριωμένες ώστε να μην αφήνει περιθώρια διαφωνίας ενώ το βιβλίο, άνετα, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως ύμνος στη φιλία καθώς, πέρα όλων των άλλων, μια υπέροχη φιλιά ανάμεσα σε δύο ανθρώπους είναι πιο ισχυρή των όποιων διαφορών τους (κάποιοι θα τις έλεγαν θεμελιώδεις διαφορές ή αγεφύρωτες –πόσο μου αρέσουν αυτές οι πομπώδεις λέξεις που όμορφα ανατρέπονται από τους όμορφους ανθρώπους!). Μια φιλία που βασίζεται στην αλήθεια, την κατανόηση και το διάλογο γιατί, τελικά, αρκούν ελάχιστα πράγματα για να κατακτήσεις μια καλή φιλία αρκεί να είναι αμφίδρομα.

ΥΓ.: Ο όρος φυλλαδιογράφοι καταγράφεται. Υπέροχος.



Το μυθιστόρημα του Τειρεσία Λυγερού, Η μαύρη κάντιλακ, κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ηριδανός.
Οι πλαγιογραμμένες φράσεις είναι αποσπάσματα του μυθιστορήματος.
Ευχαριστώ τις εκδόσεις Βακχικόν για την αποστολή του βιβλίου.

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Νόστος, Εν ονόματι της μούσας Ερατώς, Διόρθωση Ημαρτημένων, Η χρυσή κληρονόμος και Φρουτίνο4ος όροφος, Μάριου ΛιβάνιουΗ φυγή των τεσσάρων, Χάρη ΜπαλόγλουΑγόρια και κορίτσια, Δημήτρη ΣιάτηΈνα πιο σκοτεινό φως, Μαρίας ΣυλαϊδήΟ καπετάνιος τση ΖάκυθοςΗ οργή του Θεού και άλλες ιστορίες, Ιωάννας Σερίφη
Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΈξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΤο κορίτσι της Σελήνης, Μαργαρίτας ΔρόσουΤο ανυπεράσπιστο αγόρι, Αλέξανδρου ΠιστοφίδηΡόνι ο Σαλιγκαρόνης, Χριστίνας ΔιονυσοπούλουΗ περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη, Ευαγγελίας Τσαπατώρα
Μέθεξη, Μαρίας ΠορταράκηΣαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ, Αντώνη ΠαπαδόπουλουPelota, Σταμάτη ΓιακουμήΕν αρχή ην ο έρως, Ευαγγελίας ΤσακίρογλουΑπό τις στάχτες της Καντάνου, Χριστίνας Σουλελέ
Άννα, Μαρίας ΚέιτζΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη