Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες * Η φυγή των τεσσάρων * Από τις στάχτες της Καντάνου * Σαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ * 4ος όροφος ** Αληθινή ιστορία: Το ανυπεράσπιστο αγόρι ** Διηγήματα: Αγόρια και κορίτσια * Pelota * Backpack: Ιστορίες χίμαιρες ** Διάφορα άλλα: Έξι τίτλοι από τις εκδόσεις Ελκυστής * Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Για παιδιά: Η περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη * Ρόνι ο Σαλιγκαρόνης

Στο Beton7

Σε μία ανάρτηση όλες οι παραστάσεις του πολυχώρου Beton7 και άλλα καλλιτεχνικά δρώμενα για το έτος 2017. Ανατρέξτε όλη τη λίστα για να βρείτε τα στοιχεία επικοινωνίας του θεάτρου. Η ανάρτηση ανανεώνεται και ενημερώνεται συνεχώς.

Ονέγκιν / μελωδίες για το πεπρωμένο
Βασισμένο στο έμμετρο μυθιστόρημα “Ευγένιος Ονέγκιν” του Αλεξάντρ Πούσκιν
Μια ομάδα έξι ηθοποιών “τραγουδάει” για το πεπρωμένο, για το πάντα απρόβλεπτο και αναπάντεχο τέλος, με χιούμορ και τρυφερότητα, μέσα σ’ ένα σκηνικό χώρο γεμάτο εν δυνάμει ηχητικά τοπία. Μουσικά όργανα αλλά και καθημερινά αντικείμενα ενώνονται με τις φωνές των αφηγητών. Οι στροφές του Πούσκιν, “όλο χρώμα και παλμό”, γίνονται αφορμή για μια μικρή γιορτή γεμάτη συναντήσεις, παραισθήσεις, μουσική, αμφιβολία και συγχώρεση.
Η ομάδα Νοσταλγία σε αυτή τη θεατρική προσέγγιση στο έργο «Ευγένιος Ονέγκιν» επικεντρώνεται στον ουμανισμό του Ρώσσου ποιητή ο οποίος σκιαγραφεί πάντα τους ήρωές του με φροντίδα, από τις στιγμές της αδεξιότητας και της ελαφρότητας μέχρι εκείνες του πείσματος και του σπαραγμού. Ταυτόχρονα η ομάδα πειραματίζεται με την έννοια του χρόνου, θέτοντας μια φυσική παράμετρο στη δημιουργική διαδικασία: κάθε παράσταση ολοκληρώνεται σε προδιαγεγγραμένο χρονικό διάστημα, με το ρίσκο η αφήγηση να μην ολοκληρωθεί. Κι έτσι, κάθε παράσταση φλερτάρει με την έννοια του happening και “αφήνεται” στους απώτερους στόχους του συγγραφέα, χωρίς να ξέρει απόλυτα τι θα προλάβει να εκφράσει· κάθε βραδιά “γνέφει” στη φύση της ζωής μας και την ομορφιά των στιγμών της.
Μετάφραση: Κατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ
Προσαρμογή - Σκηνοθεσία: Τώνια Ράλλη
Παίζουν οι ηθοποιοί: Αγγελική Ζησούδη, Ιώκο - Ιωάννης Κοτίδης, Νάντια Μαργαρίτη, Βασίλης Μηλιώνης, Νικόλας Πιπεράς, Αλεξία Φάλλα
Σκηνική εγκατάσταση: Τώνια Ράλλη
Μουσική - Μελωδίες: Τώνια Ράλλη
Μουσικές συνεισφορές: Θέμος Σκανδάμης, Still Elliott
Κοστούμια: Ομάδα Νοσταλγία
Φωτογραφία - Βίντεο: Παναγιώτης Λαμπής
Ηχοληψία - ηχητική εγκατάσταση: Γιώργος Κατσιάνος, Λουκάς Δημητρέλος
Από τις 8 - 30 Μαΐου 2017 κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00

*

Echo (Ηχώ)
Με το νέο θεατρικό multimedia Echo, η Αναστασία Κουμίδου επιστρέφει στις Θεατρικές Συνθέσεις του Beton 7 για τρίτη χρονιά. Mετά το βραβευμένο έργο Capo d’ Istria (Έπαινος Δραματουργίας «Κάρολος Κουν», 2014), και το Criminal Code: Britannicus (2015), το Echo ανιχνεύει μέσα από τις υφές του τσεχοφικού κόσμου, τον απόηχο/ψίθυρο της καθημερινότητας των απλών ανθρώπων.
Τέσσερις άνθρωποι, δύο ζευγάρια διαφορετικών γενιών, άγνωστοι μεταξύ τους, συναντιούνται ως θεατές, στην πρόβα ενός Τσεχωφικού έργου. Κατά τη διάρκεια του 50λεπτου διαλείμματος οι κόσμοι τους εφάπτονται, συγκρούονται, αλληλοσυμπληρώνονται ενώ μιλάνε για τη ζωή τους, το θέατρο, για τον έρωτα.
Στο Echo, η συγγραφέας και σκηνοθέτης εμπνέεται από την αλληλογραφία του Αντόν Τσέχοφ, συνδιαλέγεται με φράσεις από τον τσεχοφικό Γλάρο, αλλά και παραστάσεις του έργου. Μέσα από αυτό το αμάλγαμα διασχίζει διακριτικά τις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ αλήθειας-ψέματος, θεάτρου-πραγματικότητας.
Κείμενο - σκηνοθεσία: Αναστασία Κουμίδου
Βοηθός σκηνοθέτις: Στέβη Κουτσοθανάση
Σκηνογραφία: Κώστας Βελινόπουλος
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
Κάμερα: Χρήστος Κεχαγιόγλου
Παίζουν:
Μελίσσα Στοΐλη, Ακίνδυνος Γκίκας, Νίκη Σκιαδαρέση, Λυκούργος Μπάρδας
Συμμετέχουν με τη φωνή τους: 
Άννα Μιχαήλου, Βαγγέλης Ρόκκος, Γιώργος Κροντήρης, Βίκυ Μαραγκάκη
Φωτογραφίες: Αλκυόνη Παπακωνσταντοπούλου
Video: Στάθης Δογάνης
Διεύθυνση παραγωγής & επικοινωνία: Άρης Σομπότης
Πρεμιέρα: 3 Απριλίου 2015. Παραστάσεις: 3, 4, 10, 11, 18, 24, 25 Απριλίου και 2, 3, 4 Μαΐου
Ώρα έναρξης: 21:00

*

Η Μπάμπα Γιαγκά, το σκοτεινό τρυγόνι και ο γλάρος
Η παράσταση έχει βασιστεί στην ρώσικη λογοτεχνική αφήγηση που ξεκινάει από τα λαϊκά παραμύθια και φθάνει ως τα διηγήματα του Τσέχωφ, του Αντρέγιεφ και του Γκόρκι. Η επιλογή των κειμένων έγινε από γνωστά, εμβληματικά έργα που έχουν γράψει οι πρωτοπόροι της ρώσικης λογοτεχνίας με άξονα το παιδί και την φυσική και πνευματική του υπόσταση στην κοινωνία. Τα κλασικά λαϊκά παραμύθια «πνευματικές εξερευνήσεις που αποκαλύπτουν πώς βλέπουμε τη ζωή, πώς τη νιώθουμε ή πώς είναι μέσα μας», κατά τον Μπρούνο Μπετελχάιμ, έχουν διαποτίσει το έργο των Ρώσων δημιουργών.
Στην σύνθεση αυτή με του μύθου με τη λογοτεχνία αναπτύσσονται ζητήματα κακοποίησης παιδιών, παιδικής εργασίας και εκμετάλλευσης αλλά και παιχνίδια και προσδοκίες των μικρών ηρώων που ζουν με το όνειρο να καταφέρουν το αδύνατο, όπως οι δικοί τους αγαπημένοι ήρωες των παραμυθιών.
Στην σκηνή συναντιέται το όνειρο με τον εφιάλτη, οι αναμνήσεις με το παρόν και ο χρόνος διαθλάται συμπαρασύροντας και το χώρο.
Περισσότερα για την παράσταση εδώ!
Η παράσταση είναι στα πλαίσια των Θεατρικών Συνθέσεων 2016-17
Σύνθεση κειμένου - Σκηνοθεσία: Μαρία Φραγκή
Σκηνικά - Κοστούμια: Σάντρα Στεφανίδου
Σχεδιασμός ήχου / μουσική: Άννα Μουζάκη 
Βίντεο / Εικαστικές δημιουργίες: Αναστάσης-Παναγής Μελέτης
Παίζουν: Νικολέτα Γκριμέκη, Νερίνα Ζάρπα, Γιώργος Πέππας, Γιώργος Ρουστέμης, Σάντυ Σπυρίδη
Παραστάσεις: Φεβρουάριος 13, 14, 20, 21 και Μάρτιος 6, 7, 13, 14, Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00

***

Σημειώσεις από το υπόγειο
Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι
Τέλη Μαρτίου του 1864 το λογοτεχνικό-πολιτικό μηνιαίο περιοδικό «Επόχα» φιλοξένησε την εξομολόγηση ενός παράδοξου ανθρώπου. Το κείμενο, που έφερε τον τίτλο «Σημειώσεις από το Υπόγειο», υπέγραφε ο Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, εκδότης, μαζί με τον αδελφό του Μιχαήλ, του περιοδικού.
Οι «Σημειώσεις από το υπόγειο» είναι ένα έργο πολεμικής όπου ο Ντοστογιέφσκι ασκεί ανελέητη κριτική και παρωδεί τα μεγάλα φιλοσοφικά-λογοτεχνικά κινήματα της εποχής του, κυρίως τον ρασιοναλισμό και τον ρομαντισμό και στρέφεται ενάντια στους «κανονικούς» ανθρώπους, τις θεωρήσεις και τις βεβαιότητές τους. Στη συνάντηση του ήρωα με μια πόρνη αποκαλύπτονται οι κωμικοτραγικές αντιφάσεις του ψυχισμού ενός παραδοσιακού ρομαντικού ήρωα με τον οποίο ταυτίστηκε και ο ίδιος ο συγγραφέας στο μεγαλύτερο μέρος της ζωής του.
Αν ο "Διπλός Άνθρωπος" και το "Υπόγειο" θεωρούνται και πρέπει να θεωρούνται ληξιαρχικές πράξεις γεννήσεως του ντοστογεφσκικού κόσμου, είναι γιατί ανακαλύπτουν αυτόν τον ήρωα. Έναν άνθρωπο κουρέλι, έναν άνθρωπο με καταρρακωμένη έπαρση, που είναι βορά των ‘αντιπάλων’ και ζει σαν ένα αξεδιάλυτο σύμπλεγμα ταπείνωσης και υπεροχής το οποίο περνάει αδήριτα από τη συνείδηση των άλλων.
Ο Ντοστογιέφσκι αποτάσσει τη βεβαιότητα και ως υπέρτατο σκοπό θέτει την άγνοια. Γι’ αυτό υμνεί την ιδιοτροπία, την αυθαιρεσία, την αλόγιστη πράξη και το καπρίτσιο. Αυτή η τοποθέτηση οδηγεί απευθείας σε έναν αναρχίζοντα ατομικισμό ο οποίος, με δικαίωμα την απόλυτη αυθαιρεσία, φτύνει, προπηλακίζει και ασχημονεί σε βάρος όλων των αξιοσέβαστων αρχών, χωρίς να εξαιρεί τον εαυτό του», γράφει ο Κωστής Παπαγιώργης για το Ντοστογιέφσκι.
Ο Ντοστογιέφσκι και ο Νίτσε δεν μιλάνε για να διαδώσουν τις ιδέες τους και να διαφωτίσουν τους γύρω τους. Καλούν τον αναγνώστη ως μάρτυρα, θέλουν να αποσπάσουν απ’ αυτόν, το δικαίωμα να σκέφτονται διαφορετικά και το δικαίωμα να υπάρχουν, γράφει ο Λεφ Σεστόφ.
Η παράσταση ακολουθώντας τη λογική της σύγκρουσης που εκφράζει το κείμενο του Ντοστογιέφσκι, υιοθετεί μια λοξή ματιά απέναντι στην περιφραγμένη πρωτοπορία.
Μετάφραση: Ελένη Μπακοπούλου
Ερμηνεία- Σκηνοθεσία: Πέρης Μιχαηλίδης
Συνεργάστηκε η Ιωάννα Μπιλίρη
Φωτογράφιση: Νικόλας Σταυρόπουλος
Στη φωτογράφιση συμμετείχε η Μπέττυ Παπανδρέου
Παραστάσεις: Τετάρτη 11, 18, 25 Ιανουαρίου 2017 και 1, 8, 15, 22 Φεβρουαρίου 2017 στις 21:00
Διάρκεια παράστασης 55 λεπτά 

***

ΤΣΑΪΚΑ!
Δύο παράλληλες ιστορίες. Ένα σημείο στίξης.
Μετά τους εορτασμούς για το Νέο Έτος, οι ήρωες του Τσέχωφ, για να διασκεδάσουν την πλήξη τους, διαβάζουν Τσέχωφ. Μια λογοτεχνική βραδιά εξελίσσεται σε παράσταση, όπου μια ντίβα του θεάτρου επιδεικνύει τη βιρτουοζιτέ της, μια επίδοξη ηθοποιός ψάχνει να βρει σε ποιο θέατρο ανήκει και δύο συγγραφείς, ένας απογοητευμένος από την επιτυχία και ένας απογοητευμένος από την αποτυχία, διεκδικούν τις δύο γυναίκες. Ανάμεσα στις τέσσερις πράξεις του έργου, οι ηθοποιοί της παράστασης παρουσιάζουν τους εαυτούς τους και την πραγματική σχέση τους με το ρόλο.
Σκηνική σύνθεση βασισμένη στο διήγημα «Το θαυμαστικό» του Άντον Τσέχωφ και όλες τις περιόδους από το θεατρικό έργο «ο Γλάρος», του ιδίου συγγραφέα, που ολοκληρώνονται με αυτό το σημείο στίξης.
Περισσότερα από την παράσταση θα διαβάσετε εδώ!
Συγγραφέας: Άντον Τσέχωφ
Μετάφραση: Αγαθοκλής Γ. Κωνσταντινίδης
Σύνθεση κειμένου, σκηνοθεσία: Δημήτρης Δημόπουλος, Λίνα Καλπαζίδου
Σκηνικά, κοστούμια: Κοραλία Μουαγιέν
Φωτισμοί: Αντώνης Τσέκος
Μουσική επιμέλεια: SzeneMusik
Φωτογραφίες: Νίκος Μύρτου, Artemis Schubert
Αφίσα: Σταυριανός Κιναλόπουλος
Επικοινωνία: Ελένη Κριτσιδήμα, Νικολέττα Δημοπούλου
Παίζουν: Αφροδίτη Αντωνάκη, Λίνα Καλπαζίδου, Σταυριανός Κιναλόπουλος και ο Δημήτρης Δημόπουλος
Παραστάσεις κάθε Δευτέρα και Τρίτη από 9 Ιανουαρίου 2017 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Θεατρικές Συνθέσεις V στο Beton7.
Ημερομηνίες: 9, 10, 16, 17, 23, 24, 30 και 31 Ιανουαρίου 2017 στις 21:00
Διάρκεια: 60'


***

Beton7
Πύδνας 7, Βοτανικός
2107512625

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Pelota, Σταμάτη Γιακουμή4ος όροφος, Μάριου ΛιβάνιουΗ φυγή των τεσσάρων, Χάρη ΜπαλόγλουΑγόρια και κορίτσια, Δημήτρη ΣιάτηΣαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ, Αντώνη ΠαπαδόπουλουBackpack: Ιστορίες χίμαιρεςΑπό τις στάχτες της Καντάνου, Χριστίνας Σουλελέ
Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΈξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΤο κορίτσι της Σελήνης, Μαργαρίτας ΔρόσουΤο ανυπεράσπιστο αγόρι, Αλέξανδρου ΠιστοφίδηΡόνι ο Σαλιγκαρόνης, Χριστίνας ΔιονυσοπούλουΗ περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη, Ευαγγελίας Τσαπατώρα