Είναι ο πιο παραγωγικός άντρας-ηθοποιός στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου με διαπιστωμένη συμμετοχή σε 203 ταινίες. Συναγωνίζεται μάλιστα σε δημοτικότητα ρόλων πατέρα τη μορφή του Λάμπρου Κωνσταντάρα. Γεννήθηκε το 1911 στον Άγιο Λαυρέντιο Μαγνησίας και πέθανε σο Σιάτλ των Ηνωμένων Πολιτειών στις 16 Σεπτεμβρίου 1978. Η φωτογραφία είναι από το πρόγραμμα της θεατρικής παράστασης «Γη SOS» (θέατρο Μινώα, καλοκαίρι 1969) και φέρει την υπογραφή του καλλιτέχνη φωτογράφου Elite.
Σπούδασε στη Δραματική Σχολή Θεάτρου Τέχνης του Καρόλου Κουν, από όπου αποφοίτησε το 1936. Συνεργάστηκε διαδοχικά με τη Μαρίκα Κοτοπούλη, τον Βασίλη Λογοθετίδη και τον Μίμη Φωτόπουλο, συμμετέχοντας στους θιάσους τους και χαράζοντας τη δική του πορεία στο παλκοσένικο. Η φωτογραφία είναι από το πρόγραμμα της θεατρικής παράστασης «Οι γλάροι και οι κότες» των Χρ. Γιαννακόπουλου και Αλ. Σακελλάριου (θέατρο Βεάκη, 1962-1963).
Η πρώτη του κινηματογραφική εμφάνιση ήταν στην ταινία «Δόκτωρ Επαμεινώνδας (1937), η πρώτη από τις πέντε ταινίες ελληνοαιγυπτιακής συνεργασίας και από τις λιγοστές ομιλούσες της εποχής. Γυρίστηκε στα στούντιο του Καΐρου, επί τη ευκαιρία της επίσκεψης του θιάσου Παρασκευά Οικονόμου και αδελφών Μαρίας και Άννας Καλουτά στο Κάιρο. Δυστυχώς δε διασώζεται για να εντοπίσω κάποια λήψη. Στη φωτογραφία απόσπασμα από το φωτορομάντσο της ταινίας «Η ψεύτρα» (1963), όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Θησαυρός» της εποχής.
Επόμενη εμφάνιση ήταν στην ταινία «Οι Γερμανοί ξανάρχονται» (1948), από όπου και η φωτογραφία. Αποκορύφωμα της καριέρας του ήταν η βράβευσή του το 1971 στο φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης για την ερμηνεία του στην ταινία «Ολοκαύτωμα», αν και για μένα δεν πρέπει να λησμονηθεί η ερμηνεία του στην ταινία «Με τη λάμψη στα μάτια» (1966), όπου υποδύθηκε στη διάρκεια της Κατοχής τον πατέρα τριών παιδιών που ζήτησαν οι Γερμανοί να διαλέξει ποιο να εκτελέσουν για αντίποινα.
Στην τηλεόραση έπαιξε σε γνωστές σειρές της δεκαετίας του 1970, όπως «Το εικοσιτετράωρο ενός παλιατζή» (ΕΙΡΤ, 1972-1973), «Το κορίτσι της Κυριακής» (την ίδια περίοδο κ.ά.). Σημαντικό του στήριγμα ήταν η ηθοποιός και τραγουδίστρια Φρόσω Κοκκόλα, την οποία γνώρισε στην αρχή της καριέρας του και παντρεύτηκαν το 1938.
ΠΗΓΕΣ:
Η φωτογραφία του θεατρικού προγράμματος «Οι γλάροι και οι κότες» είναι από το ιδιωτικό αρχείο του συλλέκτη Μάκη Σουρμπή.