Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο –παρακολουθείτε όλα τα είδη– ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθoπλασίες: Από τις στάχτες της Καντάνου * Τα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης * Ιόντα θανάτου * Ο βυθός αλλιώς * Ο εραστής του Ντεβ Μάρτιν * Μ' ένα ζευγάρι σαγιονάρες * Το ταξίδι μιας στιγμής ** Διηγήματα: Backpack: Ιστορίες χίμαιρες * Πέτα μακριά, Πέπε ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Το ξενοδοχείο της αυτοπραγμάτωσης * λοιπόν, * Ναι, αρνούμαι * Η άλλη πλευρά *** Παιδικά: Από τη σοφίτα στα άστρα *** Μουσικό άλμπουμ: The 12 Kalikatzari of Christmas *** Εγκυκλοπαίδεια: Rock Around... Troubadours

Λαυρέντης Διανέλλος

Είναι ο πιο παραγωγικός άντρας-ηθοποιός στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου με διαπιστωμένη συμμετοχή σε 203 ταινίες. Συναγωνίζεται μάλιστα σε δημοτικότητα ρόλων πατέρα τη μορφή του Λάμπρου Κωνσταντάρα. Γεννήθηκε το 1911 στον Άγιο Λαυρέντιο Μαγνησίας και πέθανε σο Σιάτλ των Ηνωμένων Πολιτειών στις 16 Σεπτεμβρίου 1978. Η φωτογραφία είναι από το πρόγραμμα της θεατρικής παράστασης «Γη SOS» (θέατρο Μινώα, καλοκαίρι 1969) και φέρει την υπογραφή του καλλιτέχνη φωτογράφου Elite.

Σπούδασε στη Δραματική Σχολή Θεάτρου Τέχνης του Καρόλου Κουν, από όπου αποφοίτησε το 1936. Συνεργάστηκε διαδοχικά με τη Μαρίκα Κοτοπούλη, τον Βασίλη Λογοθετίδη και τον Μίμη Φωτόπουλο, συμμετέχοντας στους θιάσους τους και χαράζοντας τη δική του πορεία στο παλκοσένικο. Η φωτογραφία είναι από το πρόγραμμα της θεατρικής παράστασης «Οι γλάροι και οι κότες» των Χρ. Γιαννακόπουλου και Αλ. Σακελλάριου (θέατρο Βεάκη, 1962-1963).
Η πρώτη του κινηματογραφική εμφάνιση ήταν στην ταινία «Δόκτωρ Επαμεινώνδας (1937), η πρώτη από τις πέντε ταινίες ελληνοαιγυπτιακής συνεργασίας και από τις λιγοστές ομιλούσες της εποχής. Γυρίστηκε στα στούντιο του Καΐρου, επί τη ευκαιρία της επίσκεψης του θιάσου Παρασκευά Οικονόμου και αδελφών Μαρίας και Άννας Καλουτά στο Κάιρο. Δυστυχώς δε διασώζεται για να εντοπίσω κάποια λήψη. Στη φωτογραφία απόσπασμα από το φωτορομάντσο της ταινίας «Η ψεύτρα» (1963), όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Θησαυρός» της εποχής.
Επόμενη εμφάνιση ήταν στην ταινία «Οι Γερμανοί ξανάρχονται» (1948), από όπου και η φωτογραφία. Αποκορύφωμα της καριέρας του ήταν η βράβευσή του το 1971 στο φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης για την ερμηνεία του στην ταινία «Ολοκαύτωμα», αν και για μένα δεν πρέπει να λησμονηθεί η ερμηνεία του στην ταινία «Με τη λάμψη στα μάτια» (1966), όπου υποδύθηκε στη διάρκεια της Κατοχής τον πατέρα τριών παιδιών που ζήτησαν οι Γερμανοί να διαλέξει ποιο να εκτελέσουν για αντίποινα.
Στην τηλεόραση έπαιξε σε γνωστές σειρές της δεκαετίας του 1970, όπως «Το εικοσιτετράωρο ενός παλιατζή» (ΕΙΡΤ, 1972-1973), «Το κορίτσι της Κυριακής» (την ίδια περίοδο κ.ά.). Σημαντικό του στήριγμα ήταν η ηθοποιός και τραγουδίστρια Φρόσω Κοκκόλα, την οποία γνώρισε στην αρχή της καριέρας του και παντρεύτηκαν το 1938.
Κλικ για περισσότερα του Πάνου
ΠΗΓΕΣ:
Η φωτογραφία του θεατρικού προγράμματος «Οι γλάροι και οι κότες» είναι από το ιδιωτικό αρχείο του συλλέκτη Μάκη Σουρμπή.