Τι σας ώθησε να γράψετε αυτό το βιβλίο;
Ι.Π.: Η κρίση του ’08 στην Αμερική, όπως και το 9/11 με άλλαξε σαν Νεοϋρκέζο. Με ξύπνησε, όχι για το τί κάνω με τη ζωή μου, αλλά με το τί δεν κάνω. Έτσι αποφάσισα να ταξιδέψω, αυτό δεν βοήθησε όσο περίμενα και μετά πήγα στο Πήλιο (από όπου κατάγομαι) και άρχισα να γράφω. Μέσα σε λίγους μήνες τελείωσα το πρώτο draft του HOTEL LIVING.
Αν θα έπρεπε να το περιγράψετε με μία μόνο λέξη, ποια θα ήταν αυτή;
Ι.Π.: Σκοτεινό.
Τι θα συμβουλεύατε εκείνον που επρόκειτο να το διαβάσει;
Ι.Π.: Να βάλει ζώνη οδήγησης.
Αν το βιβλίο σας ήταν/γινόταν ένα κανονικό ταξίδι κάπου στον κόσμο, που θα πηγαίναμε και πόσες μέρες θα κρατούσε;
Ι.Π.: Θα κρατούσε 5 χρόνια, και θα πηγαίναμε: Σαν Φρανσίσκο, Παρίσι, Σεντ Βίνσεντ και Γρεναντίν, Νέα Υόρκη, Λος Άντζελες. Σικάγο…
Κλείστε τη μίνι συνέντευξη με μία φράση/παράγραφο από το βιβλίο
Ι.Π.: Η ΔΙΑΘΕΣΗ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΠΑΓΩΣΕΙ, σαν τον καιρό στη Νέα Υόρκη. «Πρόβατα!» φωνάζω σ’ έναν ξεναγό που βοηθάει ένα τσούρμο τουρίστες να βγάλουν φωτογραφίες μπροστά στα σκαλοπάτια της Κάρι από το Sex and the City. Οι γυναίκες στο γκρουπ με κοιτάν όπως καπνίζω έξω από το Sant Ambroeus, δύο τετράγωνα από το καινούριο μου σπίτι στην Μπανκ.
«Τι;» φωνάζω, έτοιμος για καβγά, όμως o ξεναγός με αγνοεί.
Περισσότερες μικρές συνεντεύξεις μεγάλων βιβλιοταξιδιών εδώ
Το HOTEL LIVING είναι ένα ταξίδι που ξεκινά μέσα στο φως αλλά κάπου κάπως χάνεται στο σκοτάδι, στα μισά χαμόγελα, στα δύσκολα συναισθήματα και όνειρα, και τελικά στη σιωπή. Παρατηρητής αλλά και συλλέκτης ανθρώπων ο Στάθης, βρίσκει δύναμη εκεί που δεν το περίμενε.[1]
Ιωάννης Πάππος
Σαν περίληψη...
Ο Στάθης Ρακής αφήνει το χωριό του στο Τρικέρι σπρωγμένος από την περιέργεια και την τύχη, για να βρεθεί στην Καλιφόρνια την εποχή της φούσκας των dot-coms. Επιστρέφει στην Ευρώπη για MBA και στη συνέχεια πιάνει δουλειά σε γαλαζοαίματη εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων γεμάτη golden boys, που τον οδηγεί από πελάτη σε πελάτη και από πόλη σε πόλη. Ερωτευμένος με κάποιον που είναι το άκρως αντίθετό του (οικολογία, κομουνισμός, ανταρσία...), περνάει το λίγο χρόνο που δεν είναι φυλακισμένος στο γραφείο δικαιολογώντας τις επιλογές του, λεηλατώντας το μίνι μπαρ, παλεύοντας με την αϋπνία και παραγγέλνοντας ρουμ σέρβις (φαγητό, αλλά και άλλα…) σε σουίτες στη Νέα Υόρκη, στο Λος Άντζελες, στο Παρίσι και στο Λονδίνο.
Μετά την 11η Σεπτεμβρίου, και καθώς η οικονομία καλπάζει ξέφρενα προς την επόμενη φούσκα, ο Στάθης συμπαρασύρεται προς τα πάνω και γίνεται μάρτυρας της παρακμής και των χρηματιστηριακών οργίων που θα οδηγήσουν στην κρίση του 2008, μπλεγμένος σε ένα σκάνδαλο που έχει στηθεί γύρω του. Σε ένα χώρο διαπλεκόμενων –από συγχωνεύσεις και εξαγορές μέχρι πολεμικούς ανταποκριτές και σταρ του Χόλιγουντ–, παραμένει ο αιχμάλωτος αουτσάιντερ: υπερβολικά Έλληνας για να μείνει, υπερβολικά κυνικός για να φύγει.
Μοναδικά ξενοδοχεία, κοστούμια ραμμένα κατά παραγγελία, insider trading, γροθιές, ουσίες και γρήγορο σεξ, σε μια ιστορία αγάπης αλλά και κοινωνικής κριτικής, γραμμένη από κάποιον που έζησε τα ιλιγγιώδη χάι του επιχειρηματικού κόσμου στα ’00s και επέζησε για να πει την ιστορία από μέσα.
Εκείνο το βράδυ αντίκρισα το Μπέκουεϊ, μαύρο, να μεγαλώνει από το κατάστρωμα του φέρι που είχα πάρει από το Σεντ Βίνσεντ.
Τα φώτα του Πορτ Ελίζαμπεθ αναβόσβηναν καθώς πηγαίναμε καταπάνω τους, στο νότιο άκρο της Καραϊβικής.
Είχε κάτι το σίγουρο και οικείο η διαδρομή, θύμιζε τον τρόπο που τα φέρι έφταναν στο λιμάνι του νησιού, στο Τρικέρι, γλιστρώντας ανάμεσα από καΐκια αρόδο ολόγυρά τους, λες και δεν υπήρχαν ή δεν είχαν σημασία – ή απλά γνώριζαν την ακριβή τους θέση σε μια ρουτίνα συνύπαρξης. Δεν μπορούσα να θυμηθώ να είμαι πιο κουρασμένος, jet-lagged και χαρούμενος.
Ο Έρικ έγερνε σ’ ένα σκουριασμένο ημιφορτηγάκι σαν εκείνους τους χάρους που οδηγούσα μικρός στο Πήλιο. Είχε παρκάρει λίγα μέτρα από κει που δέσαμε, με την πόρτα του οδηγού ορθάνοιχτη και το ραδιόφωνο να παίζει. Ήταν μαυρισμένος, φορούσε ένα τισέρτ και τζιν. Ξυπόλυτος.
«Φέτα! Καλώς ήρθες!» φώναξε στα ελληνικά.
Ο Ιωάννης Πάππος είναι σύμβουλος επιχειρήσεων και συγγραφέας, με καταγωγή από το Πήλιο. Είναι απόφοιτος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ και του INSEAD, και έχει εργαστεί τόσο στις Ηνωμένες Πολιτείες όσο και στην Ευρώπη. Το Hotel Living είναι το πρώτο του μυθιστόρημα. Σε αυτό ο Πάππος εστιάζει στον κόσμο των χλιδάτων ξενοδοχείων, των κατά παραγγελία κοστουμιών, των εθισμών και του άφθονου σεξ που αποτελεί τόσο μια υπαρξιακή αναζήτηση και κοινωνική κριτική ματιά όσο και μια ιστορία αγάπης. Ζει στη Νέα Υόρκη.
Έγραψαν για το βιβλίο:
«Το Hotel Living είναι ένα αριστούργημα. Με άγγιξε και συνεχίζει να με αγγίζει σε επίπεδα που δεν μπορούσα να φανταστώ για μια ιστορία γραμμένη τόσο απλά, καθαρά και αφοπλιστικά. Αναγνώστες και κριτικοί θα μιλάμε για χρόνια με θαυμασμό για το Hotel Living.»
Αύγουστος Κορτώ, συγγραφέας
«Tο Hotel Living θα μπορούσε να είναι Ο Mεγάλος Γκάτσμπι μετενσαρκωμένος σε μια σύγχρονη κόλαση πέρα και από τη φαντασία του Φράνσις Σκοτ Φιτζέραλντ. Είναι οδυνηρό· είναι ευφυές και σέξι· είναι αστείο και τραγικό. Εν ολίγοις, πρόκειται για ένα τρομακτικά όμορφο βιβλίο.»
Μάικλ Κάνιγχαμ, μπεστ σέλερ συγγραφέας, βραβευμένος με Πούλιτζερ για το μυθιστόρημα Οι Ώρες
«Το Management Consulting δεν ήταν ποτέ πιο σέξι απ’ ό,τι σε αυτή την ιστορία ενός Έλληνα μπίζνεσμαν που η ζωή του κατρακυλά στα ναρκωτικά, τις ξεπέτες και την οικονομική κρίση του 2008.»
Περιοδικό Entertainment Weekly
Περιοδικό Entertainment Weekly
«Αν ο Τρόλοπ ζούσε σήμερα και έγραφε το The Way We Live Now για τους ελίτ συμβούλους επιχειρήσεων στη Νέα Υόρκη, θα έγραφε το Hotel Living. Πραγματικά ένα υπέροχο βιβλίο.»
Έντμουντ Γουάιτ
Ευχαριστώ τις εκδόσεις Λιβάνη και την Μαρία Κουκουβίνου για τη διάθεση του βιβλίου
[1] Στο Πλοκόλεξο (εκ του πλοκή και λέξεις ή κάπως έτσι τέλος πάντων -ο καθένας ας το δεχτεί με τον τρόπο του- ή Πλεκόλεξο(;) -αμφινταλαντευόμενη ανάμεσα στο πλέκω-πλέξιμο και στην πλοκή) οι δημιουργοί γράφουν ένα ελεύθερο κείμενο/άρθρο για το έργο τους χρησιμοποιώντας δέκα προκαθορισμένες λέξεις. Στο τέλος, αν θέλουν, αντικαθιστούν μία από όλες αυτές με μια δική τους για τον επόμενο. Περισσότερα σαν κι αυτό θα βρείτε στην αντίστοιχη ετικέτα.
Απαντήστε κι εσείς στο Πλοκόλεξο κλικάροντας εδώ
Ο Ιωάννης Πάππος σημειώνει: I changed the word "ροζ" with "Παρατηρητής". Thank you