Πως σας ήρθε η ιδέα;
Σ.Α.: Η αλήθεια είναι πως δε θυμάμαι να είχα κάποια συγκεκριμένη πηγή έμπνευσης. Αυτό που έχω συγκρατήσει είναι πως ήθελα να γράψω μια ιστορία, κάπως σκοτεινή, η οποία να δίνει την αίσθηση πως εκτυλίσσεται όχι στο σήμερα, αλλά στο πολύ κοντινό μέλλον. Πάνω σε αυτό το ύφος έχτισα την πλοκή μου.
Που γράψατε το βιβλίο σας;
Σ.Α.: Το πρωτοέγραψα ένα καλοκαίρι στην Καβάλα. Ο αρχικός μου στόχος ήταν να αποτελεί διήγημα, όμως η εξέλιξη με παρέσυρε και προτού να το συνειδητοποιήσω, είχα ξεπεράσει τις εκατό σελίδες. Το δεύτερο πέρασμα για διορθώσεις το πραγματοποίησα ενώ ήμουν στον στρατό, χωρίς όμως να με επηρεάσει το περιβάλλον!
Πόσο χρόνο σας πήρε η συγγραφή;
Σ.Α.: Ένα καλοκαίρι για να το γράψω και μερικούς χειμωνιάτικους μήνες για το διορθώσω.
Πως θα χαρακτηρίζατε το βιβλίο σας με δυο λόγια;
Σ.Α.: Το Schadenfreude είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ, όμως όχι με τη συνηθισμένη έννοια του είδους, αφού ο σκοπός του βιβλίου δεν είναι να τρομάξει τον αναγνώστη. Απλώς βυθίζεται σε κρυφά σημεία του μυαλού και συστήνει παρανοϊκούς ήρωες, που περισσότερο διασκεδάζουν, παρά τρομάζουν.
Θέλετε να μας δώσετε μια περιγραφή;
Σ.Α.: Ένας ψυχολόγος μιας ιδιωτικής κλινικής βρίσκεται κατηγορούμενος για την επίθεση εις βάρος μιας νεαρής γυναίκας και το δικαστήριο ζητάει γνωμάτευση για την ψυχολογική του κατάσταση τη στιγμή του εγκλήματος. Στην προσπάθειά του να εξηγήσει τι συνέβη, ο ένοχος μιλάει για τέσσερις ανθρώπους και τους κατηγορεί με τη σειρά του ότι συντέλεσαν στον σταδιακό εξευτελισμό της προσωπικότητάς του, οδηγώντας τον τελικά στην τρέλα.
Τι αγαπήσατε περισσότερο σε αυτό το βιβλίο;
Σ.Α.: Σαν συγγραφέας αγάπησα όλα τα εξωφρενικά σκηνικά που είχα την ευκαιρία να δημιουργήσω και να «ζήσω» μέσω της γραφής μου. Σαν αναγνώστης αγάπησα τη συνοχή της ιστορίας.
Ποιος είναι ο πιο αγαπημένος σας ήρωας και γιατί;
Σ.Α.: Ο αγαπημένος μου χαρακτήρας είναι η Κάντι. Παρότι το παράξενο όνομα είναι αρκετό για να την ξεχωρίζω, πρόκειται για μια αλλοπρόσαλλη κοπέλα, που της αρέσει να σχεδιάζει πνευματικά παιχνίδια και έχει καταφέρει να δημιουργήσει μια δική της «αίρεση».
Τι προσφέρει αυτό το βιβλίο στον αναγνώστη, βιβλιόφιλο ή βιβλιοφάγο;
Σ.Α.: Πάντα στόχος μου (είτε επιτυχής, είτε ανεπιτυχής) είναι να μπορούν να διαβαστούν τα έργα μου από όλους: να μην κουράζεται όποιος διαβάζει σπάνια, αλλά και να μην προσβάλλεται ο βιβλιόφιλος. Το Schadenfreude είναι ένα διασκεδαστικό μυθιστόρημα, που ίσως κατορθώσει να χαρίσει μερικές ανατριχίλες στον αναγνώστη.
Ποια είναι η μεγαλύτερη αγωνία σας;
Σ.Α.: Θα έλεγα πως μία αγωνία μου είναι το αν θα απολαύσουν οι αναγνώστες το κάθε νέο βιβλίο μου. Μα, για να είμαι ειλικρινής, θα τα έγραφα, ακόμη και αν δεν άρεσαν σε κανέναν!
Φοβάστε...
Σ.Α.: …τον θάνατο και τη ματαιότητα που τον περιβάλλει.
Αγαπάτε...
Σ.Α.: …όλες τις επίγειες απολαύσεις.
Ελπίζετε...
Σ.Α.: …να έχω έμπνευση σε όλη μου τη ζωή.
Θέλετε...
Σ.Α.: …να έχω κάποια στιγμή τη δυνατότητα η συγγραφή να είναι το βασικό μου επάγγελμα, ώστε να αφοσιωθώ πλήρως.
Ποιοι αναγνώστες θα λατρέψουν αυτό το βιβλίο;
Σ.Α.: Νομίζω οι νεότεροι αναγνώστες, γιατί βρίσκονται πιο κοντά στον κόσμο που περιγράφεται. Επίσης, όσοι ελκύονται από τραβηγμένα περιστατικά και ανατροπές.
Γιατί πρέπει να το διαβάσουμε;
Σ.Α.: Για να δοκιμάσετε το ύφος ενός νέου συγγραφέα και να βιώσετε μια διαφορετική πλοκή από αυτές που συνηθίζονται στη σύγχρονη ελληνική λογοτεχνία.
Γιατί δεν πρέπει;
Σ.Α.: Γιατί προτιμάτε έναν πιο κλασικό τρόπο γραφής και περισσότερα φιλοσοφικά νοήματα.
Που/πως μπορούμε να βρούμε το βιβλίο σας;
Σ.Α.: Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου μέσω της σελίδας «Γρανάζι» στο facebook και να το αποκτήσετε.
Που μπορούμε να βρούμε εσάς;
Σ.Α.: Μπορούμε να συνομιλήσουμε μέσω του προφίλ μου στο facebook.
Ποιο χρώμα του ταιριάζει;
Σ.Α.: Κάποια σκοτεινή απόχρωση, αλλά και μοντέρνα, για παράδειγμα πετρόλ.
Ποια μουσική;
Σ.Α.: Μια μίξη ψυχεδελισμού και παραδοσιακής Ινδικής μουσικής.
Ποιο άρωμα;
Σ.Α.: Το άρωμα των φρέσκων τριαντάφυλλων, ανάμεικτο με τη μυρωδιά του αίματος.
Ποιο συναίσθημα;
Σ.Α.: Η αίσθηση του να βρίσκεσαι παγιδευμένος σε μια δύσκολη κατάσταση.
Αν δεν ήταν βιβλίο, τι θα μπορούσε να είναι;
Σ.Α.: Κατά την άποψή μου, θα μεταφερόταν εύκολα στη μεγάλη οθόνη.
Αν δεν ήσασταν συγγραφέας τι θα μπορούσατε να είστε;
Σ.Α.: Μάλλον σεναριογράφος, για να μπορώ και πάλι να διοχετεύω τη φαντασία μου.
Ποιον συγγραφέα διαβάζετε ανελλιπώς;
Σ.Α.: Συνήθως προστρέχω στα κλασικά έργα του Παπαδιαμάντη και του Καζαντζάκη, ή της Μπροντέ και του Στάινμπεκ, ενώ ένοχη απόλαυση είναι η Αγκάθα Κρίστι.
Σας έχει επηρεάσει άλλος συγγραφέας στον τρόπο που γράφετε ή σκέφτεστε ή ζείτε; Ποιος/ποιο βιβλίο;
Σ.Α.: Δεν πιστεύω πως κάποιος συγγραφέας επηρεάζει τη γραφή μου, ή -πιο σωστά- δεν μπορώ να το αντιληφθώ. Πάντως, το βιβλίο που με συγκλόνισε πραγματικά ήταν «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται». Δεν είχα φανταστεί ποτέ πόση δύναμη μπορεί να έχει ένα βιβλίο.
Οι ήρωές σας μπορούν να σας κατευθύνουν ή εσείς και μόνο ορίζετε την συνέχεια και τις τύχες τους;
Σ.Α.: Αυτό είναι το πιο διασκεδαστικό κομμάτι της γραφής: Στην αρχή πλάθεις ελεύθερα τους χαρακτήρες και ορίζεις τα γεγονότα που πρόκειται να τους συμβούν, αλλά μετά τη μέση του βιβλίου νιώθω πάντα πως παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους!
Τι χρειάζεται κάποιος για να γράψει; Φαντασία ή εμπειρία;
Σ.Α.: Για να κάνεις το πρώτο βήμα στη λογοτεχνία χρειάζεσαι φαντασία και κάποιο ταλέντο. Γενικώς, η φαντασία είναι μεγάλος σύμμαχος στη λογοτεχνική συγγραφή, μα η εμπειρία είναι αυτή που ενισχύει την ποιότητα.
Τι καθορίζει την επιτυχία σε ένα βιβλίο;
Σ.Α.: Δεν έχω σίγουρη απάντηση. Μπορεί οι καλές κριτικές, μπορεί οι πωλήσεις, μπορεί απλώς να αρκεί ότι είναι το αγαπημένο βιβλίο κάποιου αναγνώστη.
Τι την αποτυχία;
Σ.Α.: Ομοίως δεν έχω απάντηση. Αυτό που θα με πλήγωνε προσωπικά σαν συγγραφέα, θα ήταν να περάσει το έργο μου εντελώς απαρατήρητο, χωρίς να προκαλέσει ούτε θετικά ούτε αρνητικά συναισθήματα.
Η βιβλιοφαγία είναι/μπορεί να γίνει κατάχρηση;
Σ.Α.: Βέβαια, κατάχρηση μπορεί να γίνει με το οτιδήποτε. Υπάρχουν πολλές θαυμάσιες πλευρές της ζωής, πέραν του μαγευτικού κόσμου της λογοτεχνίας.
Ποιον τίτλο βάζετε στο βιβλίο της ζωής σας;
Σ.Α.: Συνήθως αποφασίζω τον τίτλο στο τέλος κάθε συγγραφικής απόπειρας, επομένως είναι πολύ νωρίς για να σκεφτώ τον συγκεκριμένο τίτλο!
Ήταν το ερωτηματολόγιο Ριντ Φερστ για τα νέα βιβλία.
Ή αλλιώς, όχι μόνο το ερωτηματολόγιο του Προυστ.
Αν σας άρεσε, δείτε περισσότερες απαντήσεις επιλέγοντας την ετικέτα Ριντ Φερστ
Αν είστε συγγραφέας και θέλετε να απαντήσετε στο ερωτηματολόγιο ακολουθείστε τον σύνδεσμο
Μια μικρή περίληψη...
Όταν ο ψυχολόγος μιας ιδιωτικής κλινικής βρεθεί κατηγορούμενος για την επίθεση εις βάρος μιας νεαρής γυναίκας, το δικαστήριο ζητάει γνωμάτευση για την ψυχολογική του κατάσταση τη στιγμή του εγκλήματος.
Στην προσπάθειά του να εξηγήσει τί συνέβη, ο ένοχος μιλάει για τέσσερις ανθρώπους και τους κατηγορεί με τη σειρά του ότι συντέλεσαν στον σταδιακό εξευτελισμό της προσωπικότητάς του, οδηγώντας τον τελικά στην τρέλα.
Τέσσερα πρόσωπα, τέσσερις διαφορετικοί κόσμοι στοιχειώνουν την ήσυχη, βαρετή ζωή του. Συναισθηματικές διακυμάνσεις, επικίνδυνα παιχνίδια αδρεναλίνης, καταπίεση και πνευματικές τεχνικές τρελαίνουν σιγά-σιγά το θύμα, ώσπου να καταλήξει θύτης.
Με το τέλος της εξιστόρησης των ακραίων περιστατικών όλα τα κομμάτια του παζλ συμπληρώνονται και τότε το αληθινό κακό αποκαλύπτεται.
Το βιβλίο του Στέλιου Ανδρεάδη κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γρανάζι.
Το βιβλίο του Στέλιου Ανδρεάδη κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γρανάζι.
Ο Στέλιος Ανδρεάδης γεννήθηκε στην Καβάλα το 1989 και ολοκλήρωσε τις προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές του στην Πληροφορική του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το 2011. Δεκαέξι ετών ξεκίνησε τη συγγραφή μικρών διηγημάτων και διακρίθηκε σε πανελληνίους μαθητικούς διαγωνισμούς. Σαν φοιτητής, στράφηκε στο μυθιστόρημα και την αρθρογραφία. Το καλοκαίρι του 2014 δημιούργησε την προσωπική του σειρά λογοτεχνικών βιβλίων «Γρανάζι» και εξέδωσε το πρώτο του μυθιστόρημα με τίτλο «Παιχνίδια Ενηλίκων». Τα Χριστούγεννα της ίδιας χρονιάς εκδόθηκε η ιστορία του «Ο Χθόνιος Χορός». Το 2015 κυκλοφόρησε το δεύτερο μυθιστόρημά του με τίτλο «Schadenfreude». Σήμερα εργάζεται στο Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, ενώ παράλληλα ετοιμάζει το επόμενο βιβλίο του.