Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες * Η φυγή των τεσσάρων * Από τις στάχτες της Καντάνου * Σαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ * 4ος όροφος ** Αληθινή ιστορία: Το ανυπεράσπιστο αγόρι ** Διηγήματα: Αγόρια και κορίτσια * Pelota * Backpack: Ιστορίες χίμαιρες ** Διάφορα άλλα: Έξι τίτλοι από τις εκδόσεις Ελκυστής * Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Για παιδιά: Η περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη * Ρόνι ο Σαλιγκαρόνης

Ποτέ δεν φτάνει το αρκετό

Είναι ο τίτλος του μυθιστορήματος της Λαμπρίνας Μαραγκού που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Άνεμος. Ένα πρωτοπρόσωπο βιβλίο αφού βάζει και τους δύο βασικούς ήρωες να μιλήσουν αυτόβουλα στον αναγνώστη "κοιτώντας" τον κατάματα. Σαν να του εξομολογούνται την ιστορία τους ή όπως θα έγραφαν στο προσωπικό τους ημερολόγιο, εκείνο που μένει αθέατο από φίλους και οικογένεια, σαν να καταθέτουν το βίωμά τους σε έναν αόρατο "ανακριτή".
Παρακολουθούμε την ιστορία τους, για έναν μεγάλο έρωτα, από εκείνους που σε κυριεύουν ολοκληρωτικά και απόλυτα, μέσα από διηγήσεις πολύ καλής λογοτεχνίας. Η συγγραφέας γεμίζει σελίδες ολόκληρες για να μεταφέρει πλήρως το συναίσθημα, ή μια στιγμή, και το κάνει μαγικά. Κάθε εικόνα χρωματίζεται αριστοτεχνικά με πανέμορφες περιγραφές γεμάτες από καλολογικά στοιχεία και ονειρικές ανταύγειες. Σιγά σιγά ενώνονται τα κομμάτια για να εμφανισθεί ολόκληρη, χωρίς βιασύνη, ρίχνοντας το βάρος στη συναισθηματική φόρτιση των χαρακτήρων παρά στην αφήγηση της ιστορίας τους. Διάφορες καταστάσεις διαφαίνονται με κυρίαρχες την αναπόληση, τον απολογισμό, τον επαναπροσδιορισμό, τον αισθησιασμό και ερωτισμό, τον έρωτα, το πάθος, τον πόθο... όμως τα πάντα αφορούν αυτούς τους δύο ανθρώπους και τον έρωτά τους· οτιδήποτε ή οποιοσδήποτε άλλος χαρακτήρας λειτουργεί ως κομπάρσος στο πλάνο. Η συγγραφέας, δικαίως, δεν άφησε χώρο ή χρόνο σε κάτι άλλο πέρα των δύο.
Στην υπόθεση... εκείνη είναι καλλιτέχνις, ζωγράφος. Εκείνος επιστήμονας, ιατρός αλλά στην ουσία ποιητής. Εκείνος εμφανίζεται περισσότερο εγκρατής, λογικός με την έννοια που δίνουν οι κοινωνικές δομές στην λογική και συντηρητικός ενώ εκείνη βουτάει στον έρωτα και ακολουθεί ό,τι προστάξει η καρδιά της. Κι όσο εκείνος βάλλεται από ενοχές ακόμη και για τις σκέψεις του, εκείνη ζει και αναπνέει για τον έρωτά τους. Μια γυναίκα εμφανίζεται σαν άγγελος σταλμένος από ουράνιο Θεό για να τους ενώσει -πάλι- και μετά χάνεται λες και ολοκλήρωσε την αποστολή της. Εκείνο που μένει; Μια ηρωίδα που -όπως και ο έρωτας- αρνήθηκε να συμβιβαστεί με τις ενδιάμεσες αποχρώσεις. Ή άσπρο ή μαύρο. Τα πάντα ή τίποτα, γιατί το κάμποσο, το λίγο και όλες οι άλλες ποσότητες δεν της κάνουν. Αλλά με την απέραντη σοφία ότι από τον έρωτα κερδίζεις ζωή.

Ιδιαίτερη η αίσθηση να διαβάζεις ένα βιβλίο του δευτέρου μισού της δεύτερης δεκαετίας του εικοστού πρώτου αιώνα και να είναι σα να διαβάζεις έκδοση της δεκαετίας του 1980! Ίσως επειδή η λογοτεχνία -η τέχνη του λόγου- άλλαξε μέσα στις δεκαετίες που πέρασαν, όπως κάθε ζωντανός οργανισμός, σα να αναπροσαρμόστηκε σε νέες φόρμες, δομές και σχήματα... αποκτώντας αλλιώτικα χαρακτηριστικά, κι έτσι κάθε ανάγνωσμα που υπάγεται σε παλαιότερες νόρμες διαφοροποιείται μοιραία. Κι αν το κοινό του δεν έχει γονιμοποιηθεί από την κραταιά αγάπη της Μάρως ή αν δεν γνώρισε το χρυσάφι των κορμιών της Λιλής ή δε μπολιάστηκε με τις νύχτες της Raphaele, σίγουρα θα αισθανθεί τον διαφορετικό αέρα της εμπειρίας. Κι αν έχει ταξιδέψει με τέτοια βιβλία πολυτονικής γραφής θα βιώσει (και) την επιστροφή σε αξέχαστες μνήμες εκείνων των καιρών.[1]
Κλικ για περισσότερα της Τζένης
Το μυθιστόρημα της Λαμπρίνας Α. Μαραγκού κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Άνεμος.
Ευχαριστώ τον Νικόλα Τελλίδη και την Άνεμος εκδοτική για την προσφορά του βιβλίου.
Δείτε το!
Διαβάστε τις πρώτες σελίδες!

Κερδίστε το!
Οι εκδόσεις Άνεμος προσφέρουν το μυθιστόρημα της Λαμπρίνας Μαραγκού σε έναν τυχερό αναγνώστη. Για να συμμετέχετε στην κλήρωση αλλά και για να στείλετε το μήνυμά σας στην ίδια κλικάρετε το παρακάτω k και συμπληρώστε τη φόρμα. Παρακαλώ, σημειώστε τα ακόλουθα:
Διαβάστε τους όρους και άλλες σχετικές πληροφορίες για τις κληρώσεις, τα δώρα και τους τυχερούς εδώ. Η κλήρωση έχει προγραμματιστεί για τις 19 Αυγούστου 2016 και το βιβλίο θα αποσταλεί ταχυδρομικά.
k
Καλή τύχη!

Στο οπισθόφυλλο λέει...
Λένε πως ο έρωτας είναι αυτόχειρας... Λένε πως οι ερωτικές ιστορίες είναι λυπητερές στο τέλος τους και ελάχιστες από αυτές έχουν ένα αισιόδοξο φινάλε. Είναι όμως έτσι; Έρωτας, ενθουσιασμός, απελπισία, ένα μεγάλο παιχνίδι που κινεί τον κόσμο, τον γυρνάει σαν σβούρα και τον αφήνει πάλι στο σημείο που τον άρχισε.
Η ηρωίδα του βιβλίου ζει μέσα από τον έρωτα, μαθαίνει να παλεύει με τα αδιέξοδά του και στο τέλος νικά, γιατί καταλαβαίνει πως όλο το ερωτικό παιχνίδι είναι η ίδια η ζωή, η κάθε ανάσα που το σύμπαν, της επιτρέπει να παίρνει, το κάθε ξημέρωμα και ηλιοβασίλεμα, το κάθε δάκρυ και το γέλιο...
Χορεύει μέσα στην δίνη της επιθυμίας για να την μάθει καλύτερα, να την κρατά στην ψυχή της και να την κοινωνεί με τον άλλον αλλά και με τον εαυτό της για να κατανοήσει στο τέλος, πως ο έρωτας είναι πάντα ευλογία.

Η Λαμπρίνα Α. Μαραγκού γεννήθηκε, σπούδασε και εργάζεται στην Αθήνα ως φιλόλογος στο 2ο Πειραματικό Λύκειο Αθηνών. Είναι πτυχιούχος της Γαλλικής Φιλολογίας και του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, έλαβε δε το διδακτορικό της δίπλωμα στη Συγκριτική Λογοτεχνία από το Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Στην παρούσα χρονική περίοδο, εκπονεί μεταδιδακτορική έρευνα για το αρχαίο θέατρο, στο Τμήμα Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου.
Έχει εκδώσει τρία μυθιστορήματα και δύο δοκίμια, ενώ έχει δημοσιεύσει μεγάλο αριθμό άρθρων σε πληθώρα λογοτεχνικών περιοδικών και εφημερίδων.
Για το μυθιστόρημά της Χνάρια στην Άμμο έχει βραβευτεί από την Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά. Είναι Πρόεδρος της Ενωτικής Πορείας Συγγραφέων, μέλος της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς και μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του λογοτεχνικού περιοδικού ΟΜΠΡΕΛΑ.
Έργα της ίδιας: «Η αγάπη φοράει φτερά από μετάξι», εκδ. Άγκυρα, 2006, «Πάθος», εκδ. Άγκυρα, 2007, «Το καλοκαίρι με τη Μέδουσα», εκδ. Άγκυρα, 2008, «Γιώργος Χειμώνας, Ο Ιανός της ελληνικής λογοτεχνίας», εκδ. Μπαρτζουλιάνος, 2008, «Χνάρια στην Άμμο», εκδ. Ρώμη, 2015, «Η σάρκα σου ως έμφυτος επίδεσμος», εκδ. Ρώμη, 2015 και «Μάτση Χατζηλαζάρου, από την ποίηση στην μύηση», εκδ. Παπαζήση, 2016.
Μεταφράσεις: «Βασικά Κείμενα Φιλοσοφίας», εκδ. Παπαζήση, 2015, «Ο Ζαν Κοκτώ της νιότης μου» (υπό έκδοση).

[1] Αναφορά στα μυθιστορήματα: Η κραταιά αγάπη, Μάρω Βαμβουνάκη (εκδόσεις Φιλιππότη, 1998), ...Και το χρυσάφι των κορμιών τους, Λιλή Ζωγράφου (εκδόσεις Αλεξάνδρεια, πρώτη έκδοση το 1961 και ακολούθησαν αρκετές με τελευταία εκείνη του 1996 αν θυμάμαι καλά) και Οι νύχτες μου είναι πιο όμορφες απ' τις μέρες σας, Ραφαέλ Μπιγιεντού (εκδόσεις Νεφέλη, 1986).

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Pelota, Σταμάτη Γιακουμή4ος όροφος, Μάριου ΛιβάνιουΗ φυγή των τεσσάρων, Χάρη ΜπαλόγλουΑγόρια και κορίτσια, Δημήτρη ΣιάτηΣαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ, Αντώνη ΠαπαδόπουλουBackpack: Ιστορίες χίμαιρεςΑπό τις στάχτες της Καντάνου, Χριστίνας Σουλελέ
Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΈξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΤο κορίτσι της Σελήνης, Μαργαρίτας ΔρόσουΤο ανυπεράσπιστο αγόρι, Αλέξανδρου ΠιστοφίδηΡόνι ο Σαλιγκαρόνης, Χριστίνας ΔιονυσοπούλουΗ περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη, Ευαγγελίας Τσαπατώρα