Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Οικογένεια Πελτιέ, Η κατάρα, Ροζ, Ανθοπωλείον ο Έρως * Σε είδα * Μέθεξη * Άννα * Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες * Η φυγή των τεσσάρων ** Αληθινή ιστορία: Το ανυπεράσπιστο αγόρι * Από τις στάχτες της Καντάνου * Σαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ * 4ος όροφος ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Εν αρχή ην ο έρως ** Διηγήματα: Ένα πιο σκοτεινό φως * Η οργή του Θεού και άλλες ιστορίες ** Νουβέλες: Αγόρια και κορίτσια * Pelota ** Διάφορα άλλα: Πέντε βιβλία από τις εκδόσεις Ελκυστής * Έξι τίτλοι από τις εκδόσεις Ελκυστής * Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Για παιδιά: Η περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη * Ρόνι ο Σαλιγκαρόνης

Η Τζίνα Ψάρρη Μέχρι το πέμπτο σκαλοπάτι

Πως σας ήρθε η ιδέα;
Τ.Ψ.: Η ιδέα στριφογυρνούσε στο μυαλό μου πολλά χρόνια. Έγραφα, μουτζούρωνα, πετούσα. Με την έπαρση του μυημένου -έλεγα- αναγνώστη, τα απέρριπτα. Ξανάπιανα την ιστορία απ' την αρχή, την άφηνα, η ζωή με πήγαινε σε άλλους δρόμους. Πριν δυο χρόνια ωστόσο, η ανάγκη να συνθέσω απ' την αρχή ό,τι είχα διασώσει, έγινε επιτακτική.

Που γράψατε το βιβλίο σας;
Τ.Ψ.: Στο σπίτι της Αθήνας, χωμένη με τις ώρες στον υπολογιστή και στο μικρό εξοχικό της Κορινθίας, παρέα με τη θάλασσα.

Πόσο χρόνο σας πήρε η συγγραφή;
Τ.Ψ.: Ξεκίνησα αποσπασματικά, σκόρπια, γράφοντας φράσεις, μικρές προτάσεις, λέξεις, από το 2008.

Πως θα χαρακτηρίζατε το βιβλίο σας με δυο λόγια;
Τ.Ψ.: Η διαδρομή μιας γυναίκας που γέμισε την πορεία της με "θα" που δεν εκπληρώθηκαν. Από "θα" όμως, αρχίζει και η θάλασσα.

Θέλετε να μας δώσετε μια περιγραφή;
Τ.Ψ.: Η κεντρική ηρωίδα είναι μια γυναίκα που διαψεύστηκε, που δεν πήρε ό,τι προσδοκούσε, που άφηνε τη ζωή της βορά στις επιλογές άλλων. Εμπιστεύεται την καρδιά ακόμη κι όταν το μυαλό της δυσφορεί και επιχειρεί να δώσει απάντηση: ποιο απ' τα χιλιάδες "μπουκαλάκια" που υπάρχουν γύρω μας, περιέχει το ελιξίριο της δύναμης; Είναι η αγάπη ο μόνος αρωγός;

Τι αγαπήσατε περισσότερο σε αυτό το βιβλίο;
Τ.Ψ.: Τη νότα αισιοδοξίας που δειλά ξεπροβάλλει πριν το τέλος.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σας ήρωας και γιατί;
Τ.Ψ.: Είναι όλοι τους παιδιά μου. Με παίδεψαν μέχρι να τους αναστήσω μα λάτρεψα την κάθε τους στιγμή.

Τι προσφέρει αυτό το βιβλίο στον αναγνώστη, βιβλιόφιλο ή βιβλιοφάγο;
Τ.Ψ.: Τη δυνατότητα να δώσει το τέλος που του ταιριάζει, χωρίς ενοχή ή δυσφορία. Την επιθυμία -εύχομαι- να σκεφτεί, να νιώσει, ν' απορήσει, ν' αποσαφηνίσει. Ν' αναζητήσει αυτό που κρύβεται πίσω από τις λέξεις.

Ποια είναι η μεγαλύτερη αγωνία σας;
Τ.Ψ.: Να μην αναγκαστώ να ζήσω ανήμπορη, πνευματικά και σωματικά.

Φοβάστε...
Τ.Ψ.: Τις υποσχέσεις που δίνονται εξαρχής για να μην τηρηθούν.

Αγαπάτε...
Τ.Ψ.: Τις μικρές στιγμές της κάθε μέρας ξεχωριστά.

Ελπίζετε...
Τ.Ψ.: Ότι τα ομορφότερα όνειρα κρυφοκοιτάζουν απ' τη γωνία κι ετοιμάζονται να φανούν.

Θέλετε...
Τ.Ψ.: Να βλέπω γύρω μου και μέσα μου χαμόγελα.

Ποιοι αναγνώστες θα λατρέψουν το βιβλίο;
Τ.Ψ.: Όσοι αρέσκονται σε δεύτερες σκέψεις, όσοι ικανοποιούνται να ψάχνουν το πραγματικό νόημα των λέξεων.

Γιατί πρέπει να το διαβάσουμε; Γιατί δεν πρέπει;
Τ.Ψ.: Δεν υπάρχει "πρέπει", μόνο "θέλω", ή "είδα/άκουσα κάτι που τσίγκλισε το ενδιαφέρον μου".

Που/πως μπορούμε να βρούμε το βιβλίο σας;
Τ.Ψ.: Είναι διαθέσιμο σε όλα τα βιβλιοπωλεία. Άμεσα, στον εκδοτικό οίκο Όστρια, στο βιβλιοπωλείο Παρ' ημίν - Τζανακάκης στην Αθήνα και στο βιβλιοπωλείο ΨΑΡΡΑΣ στη Θεσσαλονίκη.

Που μπορούμε να βρούμε εσάς;
Τ.Ψ.: Στη σελίδα μου στο facebook αλλά και μέσω του εκδοτικού οίκου Όστρια.

Ποιο χρώμα του ταιριάζει;
Τ.Ψ.: Το μπλε της θάλασσας: σκουρότερο όταν οργίζεται, φωτεινότερο όταν γαληνεύει.

Ποια μουσική;
Τ.Ψ.: Τα blues.

Ποιο άρωμα;
Τ.Ψ.: Το μεθυστικό του όνειρου, το δυνατό της βαθιάς προσήλωσης.

Ποιο συναίσθημα;
Τ.Ψ.: Της ελπίδας, του απεριόριστου, της θλίψης και της απομόνωσης. Κυρίως, της ειλικρινούς, ανιδιοτελούς αγάπης.

Αν δεν ήταν βιβλίο, τι θα μπορούσε να είναι;
Τ.Ψ.: 'Ενας "κλέφτης" που αρπάζει βλέμματα, φωνές, συνομιλίες και νεύματα.

Αν δεν ήσασταν συγγραφέας, τι θα μπορούσατε να είστε;
Τ.Ψ.: Με ευχαρίστηση πολλή, δίδασκα Ιστορία και Γαλλικά για 18 χρόνια, στη Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Πάντα η επαφή με παιδιά, είναι αναζωογονητική.

Ποιον συγγραφέα διαβάζετε ανελλιπώς;
Τ.Ψ.: Πολύ σπάνια ξαναγυρίζω σε βιβλίο που διάβασα, όσο κι αν λάτρεψα τη γραφή του. "Τόσα πολλά βιβλία, τόσος λίγος χρόνος..." Ωστόσο, υπάρχουν αρκετοί συγγραφείς, Έλληνες και μη, που περιμένω με μεγάλο ενδιαφέρον το καινούριο τους έργο.

Σας έχει επηρεάσει άλλος συγγραφέας στον τρόπο που γράφετε ή σκέφτεστε ή ζείτε; Ποιος/ποιο βιβλίο;
Τ.Ψ.: Ο Σαρτρ έλεγε: "Η κόλαση είναι οι άλλοι". Εγώ θα πω και ο Παράδεισος. Οι σχέσεις που αποκτάμε είναι αυτές που μας διαμορφώνουν. Κι εδώ και πολλά χρόνια, χωρίς καθόλου να το επιδιώκω, αποκτώ στενή προσωπική σχέση με το κάθε βιβλίο ξεχωριστά. Υπ' αυτή την έννοια, υπάρχουν αρκετοί συγγραφείς που μου άνοιξαν δρόμους να γνωρίσω, να σκεφτώ, να επανεξετάσω, να θαυμάσω.

Οι ήρωές σας μπορούν να σας κατευθύνουν ή εσείς και μόνο ορίζετε την συνέχεια και τις τύχες τους;
Τ.Ψ.: Το αρχικό σχέδιο που έκανα για το δρόμο που θ' ακολουθήσουν οι ήρωές μου, το πρόδωσα ολοσχερώς. Αυτή όμως, ήταν και η μεγαλύτερη πρόκληση: Να μην ξέρω που θα με οδηγήσουν.

Τι χρειάζεται κάποιος για να γράψει; Φαντασία ή εμπειρία;
Τ.Ψ.: Επιμονή, εμμονική ανάγκη, λατρεία στο διάβασμα, λέξεις να στριφογυρνάνε στο μυαλό και να ψάχνουν διέξοδο, λίγο ευαίσθητες κεραίες στον πόνο, στην αγωνία, στη χαρά, στην προσπάθεια.

Τι καθορίζει την επιτυχία σε ένα βιβλίο;
Τ.Ψ.: Ό,τι και την αποτυχία του: Η απήχηση που θα έχει ή δεν θα έχει.

Η βιβλιοφαγία είναι/μπορεί να γίνει κατάχρηση;
Τ.Ψ.: Το απόσταγμα τόσης σοφίας, τόσο επίμονης προσπάθειας, μόνο σαν βάλσαμο μπορώ να το δω. Σε καμία περίπτωση σαν κατάχρηση.

Ποιον τίτλο θα βάζατε στο βιβλίο της ζωής σας;
Τ.Ψ.: Εύκολα ξεπηδάνε τρεις, πειράζει;
"Όταν η σημασία γίνεται καταχρηστική"
"Ως προς την αρχή του αποχρώντος λόγου"
"Από την αρχή"
Ήταν το ερωτηματολόγιο Ριντ Φερστ για τα νέα βιβλία.
Ή αλλιώς, όχι μόνο το ερωτηματολόγιο του Προυστ.
Αν σας άρεσε, δείτε περισσότερες απαντήσεις επιλέγοντας την ετικέτα Ριντ Φερστ
Αν είστε συγγραφέας και θέλετε να απαντήσετε στο ερωτηματολόγιο ακολουθείστε τον σύνδεσμο

Για το βιβλίο...[1]
Η Χριστίνα δοκιμάζεται από μια σειρά γεγονότων που σημαδεύουν τη ζωή της και επιχειρεί να δώσει απάντηση σε μερικά από τα ερωτήματα που την κατακλύζουν: Ποια αγάπη είναι αυτή που οδηγεί στη συγχώρεση; της ερωτευμένης γυναίκας; της μάνας; ή μήπως η αγάπη στον πυρήνα της αυτοεκτίμησης; Είναι η αγάπη ο μόνος αρωγός; Και τελικά, ποιο από τα χιλιάδες «μπουκαλάκια» που υπάρχουν γύρω μας περιέχει το ελιξίριο της δύναμης;

[1] Από τη σελίδα του εκδότη στο facebook. Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Όστρια

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Νόστος, Εν ονόματι της μούσας Ερατώς, Διόρθωση Ημαρτημένων, Η χρυσή κληρονόμος και Φρουτίνο4ος όροφος, Μάριου ΛιβάνιουΗ φυγή των τεσσάρων, Χάρη ΜπαλόγλουΑγόρια και κορίτσια, Δημήτρη ΣιάτηΈνα πιο σκοτεινό φως, Μαρίας ΣυλαϊδήΟ καπετάνιος τση ΖάκυθοςΗ οργή του Θεού και άλλες ιστορίες, Ιωάννας Σερίφη
Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΈξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΤο κορίτσι της Σελήνης, Μαργαρίτας ΔρόσουΤο ανυπεράσπιστο αγόρι, Αλέξανδρου ΠιστοφίδηΡόνι ο Σαλιγκαρόνης, Χριστίνας ΔιονυσοπούλουΗ περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη, Ευαγγελίας Τσαπατώρα
Μέθεξη, Μαρίας ΠορταράκηΣαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ, Αντώνη ΠαπαδόπουλουPelota, Σταμάτη ΓιακουμήΕν αρχή ην ο έρως, Ευαγγελίας ΤσακίρογλουΑπό τις στάχτες της Καντάνου, Χριστίνας Σουλελέ
Άννα, Μαρίας ΚέιτζΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη