Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθoπλασία: Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες * Η φυγή των τεσσάρων * Από τις στάχτες της Καντάνου * Σαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ * 4ος όροφος * Τα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης ** Αληθινή ιστορία: Το ανυπεράσπιστο αγόρι ** Διηγήματα: Αγόρια και κορίτσια * Pelota * Backpack: Ιστορίες χίμαιρες ** Διάφορα άλλα: Έξι τίτλοι από τις εκδόσεις Ελκυστής * Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Για παιδιά: Η περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη * Ρόνι ο Σαλιγκαρόνης

Οι Πρακτόρισσες

Τι είναι;
Πρόκειται για μια κωμωδία παρωδία των κατασκοπευτικών ταινιών δράσης και περιπέτειας τύπου Τζέιμς Μποντ ή Άγγελοι του Τσάρλι. Ο Γιάννης Καλαβριανός, που υπογράφει το κείμενο, δεν άφησε τίποτα έξω από τις "πρακτόρισσές" του που γνωρίζουν πολεμικές τέχνες, χρησιμοποιούν διάφορα ηλεκτρονικά gadgets, ξέρουν από μυστικές φόρμουλες, από δηλητήρια, είναι καλές στα όπλα... ενώ όλη αυτή η δράση συνδυάζεται με βιντεοπροβολές και πρωτότυπη μουσική από τον Μάνο Αντωνιάδη.

Στην υπόθεση...
Η Λουκρητία Στρογκανώφ απήγαγε τον Τσέχο επιστήμονα Κονσταντίν Κονσταντίνοβιτς ο οποίος ανακάλυψε το Επιδημικό Κρυπτοσπορίδιο, το πιο επικίνδυνο βακτήριο στον πλανήτη. Καθώς ολόκληρη η ανθρωπότητα κινδυνεύει, ο χρόνος μετρά αντίστροφα και σε όλες τις μυστικές υπηρεσίες σήμανε συναγερμός, οι τρεις μεγάλες δυνάμεις της Γης, ΗΠΑ, Ρωσία και Κίνα, επιστρατεύουν τις δυνάμεις τους και οργανώνονται για να αντιμετωπίσουν την άκρως επικίνδυνη Λουκρητία που κανείς δεν έχει καταφέρει να παγιδεύσει μέχρι σήμερα.
Η Ζαμπίνε, αρχηγός της Ρωσικής Ακαδημίας Κατασκόπων, επιστρατεύει τις Πρακτόρισσες μετά από πέντε έτη αδράνειας επειδή απλά είναι ό,τι καλύτερο υπάρχει στη διάθεση της οργάνωσης. Από μια κλήση προς το καθήκον θα λάβουν: η Λευκορωσίδα Γαβριέλα Ουζμπεκιστάν -χορεύτρια στύλου στο  μεταξύ-, η Ιταλίδα Μικαέλα Μπελούτσι -μεταφράστρια λατινικών στο Βατικανό- και η Ελληνίδα Συμέλλα Τσανταμπασίδου -παντρεμένη νοικοκυρά.
Θα τα καταφέρουν; Ποιοι είναι οι Μαύροι Άγγελοι; Που βρίσκεται και ποια είναι η Λουκρητία Στρογκανόφ;
Στην παράσταση...
Ήδη από την υπόθεση σε πιάνει το πρώτο γέλιο καθώς προδιαθέτει για ό,τι θα ακολουθήσει. Και δε σε απογοητεύει ούτε στο ελάχιστο. Έντονοι ρυθμοί και νεύρο που δε σου επιτρέπουν να χαλαρώσεις ούτε για μισό λεπτό -προς ώφελός σου γιατί έτσι είσαι συνέχεια μέσα στο έργο- και μια κινηματογραφική λογική που σε κάνει να ζεις την εμπειρία όπως σε μία ταινία δράσης. Παίζουν από δηλητηριώδη αέρια μέχρι μικροβόμβες και από φονικά μονόπετρα ως ειδικά τραυμαπλάστ και πολλά πολλά άλλα -ε, δε θα σας τα αποκαλύψω όλα! Οι Πρακτόρισσες, προκειμένου να δικαιώσουν τον τίτλο τους, κινούνται με κάθε μέσο και τρόπο (λεωφορεία, αεροπλάνα, μηχανές, γαϊδούρια...) αλλάζοντας χώρες όπως τα πουκάμισα, δύσκολα θα μείνει κάτι όρθιο στο πέρασμά τους ενώ ξέρουν να ξεγλιστρούν από κάθε εμπόδιο. Διαθέτουν ένστικτο, μύτη, ειδικές ικανότητες και οργανωμένη σκέψη. Τίποτα και κανείς δε θα μπορέσει να τις κάνει να αποτύχουν του στόχου τους και γνωρίζουν πολύ καλά πώς να τον εντοπίσουν και εξολοθρεύσουν. Αλίμονο!
Αν αντιληφθήκατε μια λεπτή απόχρωση ειρωνείας στα παραπάνω δεν είναι η ιδέα σας. Ήρθαν για να χαρίσουν άφθονο καλό γέλιο και διασκέδαση. Καθαρόαιμη κωμωδία δράσης -δικός μου όρος, όπως λέμε: κωμωδία καταστάσεων, μαύρη κωμωδία, κ.λ.π.- που δικαιωματικά απευθύνεται σε μεγάλη μερίδα κοινού. Το έξυπνο και γρήγορο κείμενο του Γιάννη Καλαβριανού σε συνδυασμό με την σκηνοθετική ματιά του Αυγουστίνου Ρεμούνδου αποτελούν μια πρώτη εγγύηση. Ο πρώτος γράφει με όρεξη, βάζει όμορφα ευρήματα και πολύ κέφι, αποκαλύπτει την κωμωδία στα καλύτερά της αλλά με σύγχρονη άποψη, χωρίς χιλιοπαιγμένα κλισέ και ο δεύτερος διαθέτει το μεράκι να αφουγκραστεί τους παλμούς των έργων που αναλαμβάνει να στήσει στη θεατρική σκηνή, καλό γούστο και προσαρμοστικότητα χωρίς εκπτώσεις. Οι δυο τους σε συνδυασμό με τους ερμηνευτές δίνουν ρέστα. Έκανα τις σημειώσεις μου και τις μεταφέρω με τυχαία σειρά:
Ευγενία Αποστόλου, προτού καν μιλήσει σου έχει αποσπάσει ένα χαμόγελο από τη στάση του σώματός της. Όταν μιλάει πια ξέρεις ότι θα σου μείνει η εικόνα της και θα χαζογελάς μαζί της αργότερα που θα θυμάσαι τις σκηνές και τις ατάκες.
Πωλ Ζαχαριάδης είναι ίσως ο πιο χαμαιλεόντιος συντελεστής αλλά θα γελάσεις πολύ δυνατά όταν εμφανισθεί με ταγιεράκι ενώ στην τελευταία του σκηνή, όπου συμβαίνει και η απίθανη κορύφωση της ιστορίας, σου μένει αξέχαστος. Ταίριαξε τόσο, μα τόσο καλά, με τον ήρωά του που είναι αδύνατο να φανταστείς κάποιον άλλο καλύτερο. Τα γέλια που θα ρίξεις δε μαζί του θα είναι τρανταχτά.
Αυγουστίνος Ρεμούνδος, διαθέτοντας και ρόλο στην παράσταση, προφέρει μερικές από τις καλύτερες ατάκες του έργου και ανταποκρίνεται με τέτοια επιτυχία που απορείς πώς είναι δυνατόν να μη γελάει κι εκείνος με αυτά που λέει και έτσι όπως τα λέει. (Εντάξει, αυτό θα σε απασχολήσει και για άλλους ενώ αν περιμένεις να μιλήσει άνθρωπος με την κανονική του χροιά, φωνή ή προφορά άδικα θα χάσεις το χρόνο σου.)
Μάρα Δαρμουσλή με την απίστευτη ευλυγισία της, αντάξια μιας εκπαιδευμένης πρακτόρισσας, κυριολεκτικά αλωνίζει τη σκηνή.
Χριστίνα Δενδρινού είναι αποκάλυψη. Θαρρώ είναι η χρονιά της γιατί ό,τι κι αν κάνει της πάει τόσο καλά που φοβάμαι μη τη ματιάσω. Διαθέτει μια αύρα που μένει ακόμα κι όταν έχει εγκαταλείψει την σκηνή.
Τριανταφυλλιά Ταμπαλιάκη -παρά το δύστροπο όνομα που φοβάσαι συνέχεια ότι θα λαθέψεις- κερδίζει τα βλέμματα. Γενικότερα, της πάει η πρακτόρισσα, διαθέτει λάμψη και εγκλωβίζει τη ματιά του θεατή πάνω της.
-Και η Αλκμήνη Σταθάτου, που ισορροπεί τη σκηνή προσφέροντας το ελληνικό μπρίο της δίπλα στη ρώσικη και τη μεσογειακή ομορφιά που διαθέτουν λόγω ρόλου οι άλλες πρακτόρισσες, είναι μια ακαταμάχητα λατρευτή τύπισσα, συμπαθητικούλα και περισσότερο γήινη -αν θέλεις να ταυτιστείς με κάποια.
Με δυο λόγια... εύχεσαι να μη τελειώσει, γελάς πρόσχαρα όλη την ώρα, διασκεδάζεις με καλό χιούμορ και απολαμβάνεις. Έχει νεύρο, όμορφη πλοκή και καλές ερμηνείες. Διαθέτει και καλό κείμενο αλλά και σωστή σκηνοθεσία και διανομή.

Συντελεστές
Συγγραφέας: Γιάννης Καλαβριανός
Σκηνοθεσία: Αυγουστίνος Ρεμούνδος
Μουσική: Μάνος Αντωνιάδης
Σχεδιασμός φωτισμού: Τάσος Σκλαβούνος
Κοστούμια - Σκηνικά: Τόνια Αβδελοπούλου
Video: gcl dp Γιώργος Συμεωνίδης – Άρτεμις Σταθάκου
Φωτογραφίες: Νικολέττα Γιαννούλη
Trailer: gcl dp
Πολεμικές τέχνες: Τάσος Δαρδαγάνης
Αφίσα: Αλέξανδρος Βενιέρης
Βοηθός σκηνοθέτη: Κωνσταντίνος Ιωακειμίδης
Παραγωγή: VAULT
Παίζουν: Ευγενία Αποστόλου, Μάρα Δαρμουσλή, Χριστίνα Δενδρινού, Πωλ Ζαχαριάδης, Αυγουστίνος Ρεμούνδος, Αλκμήνη Σταθάτου, Τριανταφυλλιά Ταμπαλιάκη

Στα video της παράστασης παίζουν: Τόνια Αβδελοπούλου, Παναγιώτης Ανδριόπουλος, Μάνος Αντωνιάδης, Σπύρος Βάρελης, Γιέλενα Γκάγκιτς, Μάρα Δαρμουσλή, Χριστίνα Δενδρινού, Κωνσταντίνος Ιωακειμίδης, Βικτώρια Καλυβιάρη, Δημήτρης Καρατζιάς, Αγγελική Καρποδίνη, Δήμητρα Κολλά, Μούκος Κοπαράνης, Νίνα Ντούνη, Άγγελος Παπαδάτος, Άρτεμις Σταθάκου, Αλκμήνη Σταθάτου, Γιώργος Συμεωνίδης, Τριανταφυλλιά Ταμπαλιάκη, Ευδοκία Τσοτάκου, Έλσα Χωριανοπούλου και τα παιδιά: Παναγιώτα Παπαθεοχάρη και Σοφία Φονικάκου.

Ο συγγραφέας...
Ο Γιάννης Καλαβριανός γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Είναι απόφοιτος της Ιατρικής Σχολής, του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ., υποψήφιος διδάκτωρ του ίδιου Τμήματος και από τα ιδρυτικά μέλη της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris. Έχει εργαστεί ως γιατρός, ως ηθοποιός για 6 χρόνια, ως βοηθός σκηνοθέτης και έχει γράψει τα κείμενα και σκηνοθετήσει τις παραστάσεις: Αβελάρδος και Ελοΐζα (Φεστιβάλ Αθηνών), David’s Formidable Speech on Europe (Deutsches Theater Berlin, Kunstfestspiele Herrenhausen Hannover_Germany), Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας (Βραβείο Κουν Καλύτερου Θεατρικού Έργου 2013-2014/ Φεστιβάλ Αθηνών, Sarajevo Winter Festival, CSS Teatro Stabile Udine_Italy, Spazio Teatro NO'HMA, Milan_Italy), Παραλογές η Μικρές καθημερινές τραγωδίες (Φεστιβάλ Αθηνών), Εγώ είμαι το Θείο βρέφος! (Θέατρο του Νέου Κόσμου), Πρακτόρισσες (Θέατρο του Ήλιου). Έχει επίσης σκηνοθετήσει τα: Πάσχα, κείμενο με τη Μαρία Κοσκινά (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης), Ποιος είναι δίπλα μου; της Πένυς Φυλακτάκη (Πειραματική Σκηνή της Τέχνης), Μήδειας Υλικό, του Heiner Müller (Χοροροές) και Άουστρας ή η αγριάδα, της Λένας Κιτσοπούλου (Εθνικό Θέατρο, Theater Tri-bühne Stuttgart_Germany, Piccolo Teatro Milan_Italy, Heidelberger Stückemarkt, Heidelberg_Germany). Τον Σεπτέμβριο 2015 σκηνοθετεί την παράσταση Der verlorene Ring / 
The Lost Ring στο Deutsches Theater Berlin, Berlin_Germany.

Που και πότε;
Ως 28 Φεβρουαρίου 2016
Κάθε Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 18:00
Διάρκεια: 100 λεπτά (με διάλειμμα)
Τιμές Εισιτηρίων: Γενική είσοδος 15 ευρώ, Μειωμένο 10 ευρώ (Φοιτητές/Μαθητές/Σπουδαστές/Κάτοχοι Κάρτας Πολυτέκνων (ΑΣΠΕ)/ΑμΕΑ, Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ) 5 ευρώ.
Προπώληση VIVA: 10,00 ευρώ (www.viva.gr)

ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ VAULT Theatre Plus
Μελενίκου 26 Γκάζι, Βοτανικός
Επικοινωνία: 2130356472, 6949534889
Email: Vaultvotanikos@gmail.com

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Pelota, Σταμάτη Γιακουμή4ος όροφος, Μάριου ΛιβάνιουΗ φυγή των τεσσάρων, Χάρη ΜπαλόγλουΑγόρια και κορίτσια, Δημήτρη ΣιάτηΣαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ, Αντώνη ΠαπαδόπουλουBackpack: Ιστορίες χίμαιρεςΑπό τις στάχτες της Καντάνου, Χριστίνας Σουλελέ
Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΈξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΤα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης, Πόπης ΚλειδαράΤο ανυπεράσπιστο αγόρι, Αλέξανδρου ΠιστοφίδηΡόνι ο Σαλιγκαρόνης, Χριστίνας ΔιονυσοπούλουΗ περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη, Ευαγγελίας Τσαπατώρα