Δύο ταινίες της χρονιάς που είδαμε στην μεγάλη οθόνη Αύγουστο και Σεπτέμβριο για όλη την οικογένεια.
Άραγε τί γίνεται μέσα στον εγκέφαλο ενός ανθρώπου από τη στιγμή της γέννησής του και κάθε μέρα της ζωής του όσο μεγαλώνει, γνωρίζει τον κόσμο, μαθαίνει, εκπαιδεύεται...; Προφανώς η απάντηση είναι αρκετά πολύπλοκη και άκρως επιστημονική για να την αφομοιώσει ένα παιδί αλλά οι δημιουργοί του animation, Inside out, βρήκαν έναν έξυπνο και αρκετά διασκεδαστικό τρόπο να εικονοποιήσουν το μυαλό προσφέροντας μια όμορφη ιδέα αναπαράστασης, προσιτή σε όλη την οικογένεια.
Σύμφωνα λοιπόν με το φιλμ μέσα στο κεφάλι μας ζουν και μεγαλώνουν παράλληλα με εμάς πέντε συμπαθέστατοι τύποι: ο Φόβος, η Αηδία, η Θλίψη, ο Θυμός και η Χαρά. Τα συναισθήματα αυτά μας κατευθύνουν, μας βοηθούν και μας προστατεύουν. Επίσης είναι υπεύθυνοι και φύλακες των αναμνήσεών μας και όλων των στοιχείων που καταγράφονται στην μνήμη μας.
Στην υπόθεση, η Riley, μαζί με τα μυαλά της, προσπαθεί να προσαρμοστεί στη νέα πόλη που θα ζει πια. Η Χαρά πρέπει να κρατά ψηλά το ηθικό αλλά οι υπόλοιποι συγκρούονται στον τρόπο διαχείρισης των νέων συνθηκών που περιλαμβάνουν μια νέα πόλη, ένα νέο σχολείο, ένα νέο σπίτι, νέους φίλους...
Μου άρεσε που σύμφωνα με το σενάριο σημειώθηκε η χρησιμότητα της θλίψης για την ισορροπία του ανθρώπου.
Σενάριο και σκηνοθεσία: Pete Docter
Όσο για το Jurassic World... τα 512 εκατομμύρια των εισπράξεων παγκοσμίως και τα άνω των 50.000 εισιτήρια στην Ελλάδα προσδιορίζουν την εμπορική επιτυχία της ταινίας αλλά και την θεματική της δυναμική. Μάλιστα, έσπασε το φράγμα των 500 εκατομμυρίων μέσα σε τρεις μόνο μέρες!
Η υπογραφή του Στίβεν Σπίλμπεργκ -αν και είναι μόνο παραγωγός- από τη μια, οι αληθοφανείς δεινόσαυροι από την άλλη, το ψυχαγωγικό πάρκο που προφανώς αποτελεί ένα όνειρο για κάθε παιδί και η νεανική περιπέτεια που αναμένει τον θεατή εξασφάλισαν την επιτυχία για το στούντιο της Universal. Στα συν ο Κρις Πρατ αλλά και ο Ινδός Ιρφάν Καν ο οποίος μπορεί στη χώρα μας να μην είναι τόσο διάσημος αλλά στη δική του χώρα είναι ένας μεγάλος σταρ.
Στις ταινίες Jurassic μού αρέσει η βασική γραμμή περί σεβασμού στη φύση και οι επιπτώσεις στο περιβάλλον και στον άνθρωπο κάθε φορά που επεμβαίνουμε σε αυτή.
Τι να περιμένεις...
Θέαμα με πολλούς δεινόσαυρους, εκπληκτικά εφέ και μια περιπέτεια-καταδίωξη η οποία όμως είναι άκρως προβλέψιμη ειδικά αν έχεις ξαναδεί το θέμα. Όμορφη πλοκή αλλά καμία έκπληξη ή ανατροπή στην ήδη γνωστή συνταγή: ένα θεματικό πάρκο ψυχαγωγίας που προκαλεί θαυμασμό και αποτελεί την απόλυτη παιδική διασκέδαση, η πλεονεξία του ανθρώπου να δημιουργήσει κάτι νέο που θα ξεπερνά όλα τα προηγούμενα, ένα ατύχημα, μια περιπέτεια καταδίωξης που στο τέλος θα κερδίσει ο άνθρωπος ενώ όλοι οι πρωταγωνιστές θα τερματίσουν χωρίς απώλειες.
Με απασχόλησε το πώς ακούγεται ένας δεινόσαυρος και ψάχνοντας σχετικά...
Αλήθεια πώς δημιουργείς τον ήχο ενός πλάσματος που δεν έχεις ακούσει ποτέ στην πραγματικότητα; Οι σχεδιαστές ήχου του φιλμ Pete Horner και Al Nelson ηχογράφησαν πολλά ζώα, θηλαστικά και μη, υδρόβια και μη και αυτοσχεδίασαν "παίζοντας" με υψηλές συχνότητες. Κάποια παραδείγματα που έδωσαν οι ίδιοι σε συνέντευξή τους τα βρήκα διασκεδαστικά και ενδεικτικά μεταφέρω ότι για τους ήχους που παράγουν δύο βελοσιράπτορες στην προσπάθειά τους να επικοινωνήσουν έχουν χρησιμοποιηθεί χελώνες που ζευγαρώνουν ενώ για τον βρυχηθμό του T.Rex ένα μωρό ελεφαντάκι! Πως το κατάφεραν αυτό; Αφού πήραν τον ήχο όπως τον παράγει το κάθε ζώο, τον επιβράδυναν πολύ πολύ και "σχημάτισαν" τον ήχο που ήθελαν. Όμως, για να βάζουμε κάποια πράγματα στη θέση τους, αυτήν την τεχνική δεν την σκέφτηκαν μόνοι τους. Την δανείστηκαν από τον Ben Burtt του Star Wars.
Η σκηνοθεσία είναι του Κόλιν Τρεβορόου.
Με απασχόλησε το πώς ακούγεται ένας δεινόσαυρος και ψάχνοντας σχετικά...
Αλήθεια πώς δημιουργείς τον ήχο ενός πλάσματος που δεν έχεις ακούσει ποτέ στην πραγματικότητα; Οι σχεδιαστές ήχου του φιλμ Pete Horner και Al Nelson ηχογράφησαν πολλά ζώα, θηλαστικά και μη, υδρόβια και μη και αυτοσχεδίασαν "παίζοντας" με υψηλές συχνότητες. Κάποια παραδείγματα που έδωσαν οι ίδιοι σε συνέντευξή τους τα βρήκα διασκεδαστικά και ενδεικτικά μεταφέρω ότι για τους ήχους που παράγουν δύο βελοσιράπτορες στην προσπάθειά τους να επικοινωνήσουν έχουν χρησιμοποιηθεί χελώνες που ζευγαρώνουν ενώ για τον βρυχηθμό του T.Rex ένα μωρό ελεφαντάκι! Πως το κατάφεραν αυτό; Αφού πήραν τον ήχο όπως τον παράγει το κάθε ζώο, τον επιβράδυναν πολύ πολύ και "σχημάτισαν" τον ήχο που ήθελαν. Όμως, για να βάζουμε κάποια πράγματα στη θέση τους, αυτήν την τεχνική δεν την σκέφτηκαν μόνοι τους. Την δανείστηκαν από τον Ben Burtt του Star Wars.
Η σκηνοθεσία είναι του Κόλιν Τρεβορόου.
Περισσότερες ταινίες για το 2015:
Hitman: Πράκτορας Νο47
Επικίνδυνη αποστολή: Μυστικό έθνος
Το χάρισμα
Hitman: Πράκτορας Νο47
Επικίνδυνη αποστολή: Μυστικό έθνος
Το χάρισμα